Koripallo.com

NBA League Pass

Viestejä
2
Olenko ainoa, jolla League Pass toimii heikosti? Saadakseen valitun ottelun käynnistymään on ottelua yritettävä käynnistettää useita kertoja ja kun vihdoin käynnistyy, niin yleensä muutaman minuutin kuluttua katkeaa ja taas sama ruljanssi uudestaan. NBA:n tukipalvelu on täysin hyödytön ja nämä ongelmat esiintyvät tällä kaudella heti kauden alusta.

Onko ongelma tuttu muille?
 
Viestejä
7 434
Nyt ei kuulosta tutulta. Tai no, vuosien varrella on kyllä ollut ongelmien koko kirjo. Varmaankin kiinni laitteesta, jonka kautta matseja yrittää katsoa. (Itselläni viime aikoina toiminut läppärin Chrome-selaimessa, Android-puhelimessa ja Sonyn älytelkkarissa.
 
Viestejä
2 408
N. samat sanat kuin Hämis. Eli varmaankin laiteriippuvaista ja itsellä tällä kaudella itse pihvi toiminut. Kylläkin kaikkea pirun ärsyttävää ollut, erityisesti kun puhelimesta käynnistää Chromecastiin. Sekunnin murto-osa aikaa klikata kuvaketta, jotta välttyy automaattitekstityksiltä ja alkukaudesta ei ollut sovelluksessa "hyppää liveen" nappia - joten peli piti aloittaa aina vasta kun se oli käynnissä, eikä voinut pistää etukäteen pyörimään.
 
Viestejä
2
Ongelmat esiintyvät mulla kaikilla laitteilla. Älytelkkarissa, kännykässä, tabletilla ja PC:llä. Olen kokeillut wifillä, 5G:llä ja kuitukaapelilla ja ongelmat samat kaikilla yhdistelmillä. Tiedän ainakin toisen League Pass tilaajan, jolla samat ongelmat. Aiemmin ongelmia ei ollut, mutta jo viime kaudella joitakin ongelmia oli, kun palvelu siirtyi Microsoftin alustalle, ennen sitä kaikki toimi ja matseja pystyi lataamaan omalle koneelle esim. lentomatkojen viihteeksi.

Nyt homma on tosi kiusallista.
 
Viestejä
847
Itsellä toimi täydellisesti siihen asti kunnes palvelun irtisanoin. Irtisanomisen syy kilpaurheilun vastaiset tahalliset häviöt eikä siis itse alustan. Kiitos Jazz tästäkin.

Ainoa itseäni ärsyttänyt ominaisuus oli, (lähetän android puhelimesta Android telkkariin smart view:llä) että oli oletuksena aina äänetön lähetys. Meni hetki ymmärtää, mistä sen mykistysnapin löytää. Se näkyy ruudulla, kun puhelin on pystyasennossa (eli pieni kuva) ja malttaa odottaa sen pari sekunttia, jotta kelauspalkki häipyy. En hemmetti tajua, miksi vaaka-asennossa sitä nappia ei ruudussa ole.
 
Viestejä
279
Tälläkin kaudella on League Pass toiminut ihan moitteetta. Ainoastaan DNA-boksissa ei pyöri jouhevasti, mutta se on ihan laitteen raudasta kiinni. Useammalla läppärillä ja Android-kännykällä toimii kuin ajatus.
 
Viestejä
15
Tuolta Jazzin ketjusta jatkan tänne. Mulla on nyt toista kautta League Pass käytössä. Katson Utahin pelit aina aamulla n. klo 6 alkaen (poislukien viikonloput, jolloin aloitan myöhemmin) ennen töihin lähtöä. Toistan NBA-appia Nvidian mediatoistimella, joka on Android- käyttöjärjestelmällä.

Kotipelit lähtevät yleensä tuohon aikaan vielä ns. "live"- feediin alusta ja Itärannikon vieraspelit ovat jo leikattuina ilman mainos- ja väliaikoja.
Viime kaudella oli ihan muutaman kerran ongelmia lähetyksen kanssa, mutta tällä kaudella sitten huomattavasti enemmän. Melkein jokainen peli kaataa koko mediatoistimen pari kertaa ottelun aikana, jolloin saa sitten kelata alusta oikeaan kohtaa, lisäksi lagaamista ja pätkimistä on huomattavasti enemmän. En tiedä onko tähän osittain syynä, se että tällä kaudella nämä ns. leikatut versiot ovat saatavilla aiemmin kuin viimekaudella ja tämän palvelun palvelimilla tapahtuu paljon juuri tuohon aikaan, kun minä katson. Luultavasti Suomen aikaa klo 6-8 on Euroopan / Globaalisti rauhallista katseluaikaa, jolloin noita säätöjä kannattaa tehdä.

Tänään ei tosiaan lähtenyt Pacers peli ollenkaan käyntiin tuolla laitteella, mutta sain iPhonella katsottua. Tämä on käynyt muutaman kerran aiemmin, josta olen saanut fiiliksen, että iOS on mahdollisesti priorisoitu (ehkä enemmän käyttäjiä).

Palvelussa myös huomaa valitettavasti, että Utah on NBA:ssa ns. pieni seura, koska isojen Lakers / Celtics yms. striimit ovat toimineet minulla aina moitteettomasti. Ymmärrettävää toki, että resursseja laitetaan sinne missä katsojia / käyttäjiä on enemmän.

Yhteenvetona vain, että henk.koht tasolla palvelun taso on pudonnut viime kaudesta.
 

L.S

Viestejä
847
Mitä tohon tän aamun tilanteeseen tulee, ni itellä ei kyllä toiminu iOS:sillakaan tuo Jazzin peli.

Mulla on ollu passi käytössä kohta 15 vuotta, eikä sellasta kautta ole ollukaan, jollon ei jossain vaiheessa ois ollu joitain isoja ongelmia. Kokonaisuudessaan homma on tällä kaudella toiminu suhteellisen hyvin esim. viime kauteen verrattuna ja aihetta nipottamiseen on ollu tarjolla paljon vähemmän.

DNA-boksissa ei toki toimi vieläkään, vaikka kuinka laitetta vaihtaessa lupailivatkin, että kyllä tällä pelit rullaa.
 
Viestejä
587
Itselläni tuo katko oli sellaiset 20 minuuttia, joten tämän päiväisessä tapauksessa voi olla ihan vain tuurista mihin aikaa katsoi.

Kun nyt sitten arvostellaan niin itse pidin siitä vanhasta applikaatiosta vähän enemmän ja enimmäkseen syy oli se, että siinä pystyi vaihtamaan striimin laatua. Uudessa en ole vielä tätä löytänyt, mutta en ole juurikaan etsinytkään. Itselleni eteenpäin menevä striimi on tärkeämpi kuin se, että näenkö jokaisen pikselin.

Joten nyt applikaatio itse päättää minkä laatuisen videon se ottaa vastaan. Joten jos on hyvä netti yhteys niin applikaatio voi päättää että näytetään se HD laatuinen kuva, mutta tuo sitten vaatiikin koneen raudalta vähän enemmän. Tuo on tehty microsoftin päälle, josta en kyllä tiedä mitä se tarkoittaa, mutta tuskin mitään hyvää. No lähinnä vain kuullostaa, että tuota ei ole tehty androidin tai ios:n native ohjelmointikielillä vaan käytetty jotain muuta, joten sitä ei välttämättä ole rakennettu vanhemman laitteen mielessä pitäen. Jotenkin vanhempana henkilönä sanasta Microsoft tulee vain mieleen prosessoriteho syöppö ja ehkäpä nytkin mennään samalla linjalla, ja jos on vanhempi Android laite niin voi olla että tuo striimin soittaminen tuon apin läpi vie kaiken prosessori tehon. Tai sitten on vain epävakaa nettiyhteys. Syitä voi olla monia, joten googlettaminen voi ratkaista ongelmia.

Myös luulisi, että tuossakin Mediatoistimessa olisi joku keino tutkia laitteen prosessorin käyttöä tai luulisi, että jostain sellaisen applikaation ainakin löytäisi. Esimerkiksi normaalista window tietokoneesta tuollaisen löytää kun painaa pohjaan CTRL-ALT-DEL ja valitsee tulevasta listasta 'Task manager' (mitä lie suomeksi). Laittaa tuon taakse pyörimään ja alkaa katsomaan ottelua. Jos havaitsee nykymistä tai muita ongelmia niin tuolta ainakin voi katsoa onko CPU:n tai muistin käyttö hypännyt yli 90%. Jos ei niin sitten ainakin tietää sen ettei vika ole laitteen raudassa, mutta jos on niin sitten voi alkaa katselemaan onko pankkitilillä rahaa...

En ole kuitenkaan koskaan käyttänyt mitään bokseja, joten tuon tiedon pohjalta reagoikaa tuohon miten huvittaa. Joten älkää todellakaan lähtekö uutta laitetta ostamaan noiden ohjeiden takia.
 
Viestejä
847
Itsellänikin katkesi Pacers peli kesken leikkaamattoman feedin katselun. Aloin katsomaan peliä noin klo. 9 ja katkeaminen tapahtui hiukan klo. 10 jälkeen.

Sinällään mielenkiintoinen pätkäisy, että alkoi tarjoamaan league-passin ostoa, jotta näkisi pelin. Kun katsoi omista tiedosta, oli passi kuitenkin voimassa.

Täyskatkoa kesti jotain 15 minuuttia, jonka jälkeen jo appi alkoi ymmärtämään, että passi oli maksettu. Nyt siis tarjosi jo valikkoa, mistä voisi feedin valita. Tosin valikko oli tyhjä. Mutta kun ei enää antanut erroria, niin toivonkipinä syttyi.

Lopulta noin 30 minuutin katkon jälkeen myös valikosta sai valita feedin ja leikattu versio oli lopulta normaalisti katsottavissa.

Eipä ole aikaisemmin ollut vastaavia ongelmia kuin Ruudun kanssa. Onko tämä normaalia, että juuri se katsomasi peli on 30 min katsomattomissa ja kaikki muut toimivat?
 
Viestejä
2 408
Striimien laadun kanssa itsekin törmännyt ongelmiin. Itse siis katson pääsääntöisesti kahdella tapaa: pöytäkoneella (tallenteet) ja Chromecastilla telkkarista (livet).

Live-matsien kuvanlaatu Chromecastilla on aina ihan timanttia. Live-matsit pöytäkoneella taas ovat heikkolaatuista. Tallenteet pöytäkoneella taas ovat ok. Tarjoaa pöytäkoneella sitä kuvanlaadunvalintaa, mutta 1080p ei koskaan livessä ole oikeasti valittavissa, eikä se näytölle tuleva kyllä myöskään kunnollista 720p ole.

Tuntuu olevan näissä palveluntarjoajan vaihdoissa aina se, että alussa vähän kaikki menee huonompaan suuntaan. Sitten vuosi-kolme pikkuhiljaa parannellaan palvelua, kunnes kaikki pelittää hienosti - ja sitten taas vaihdetaan palveluntarjoajaa.
 
Viestejä
1 486
Heillä on joku palvelutaso jossa lupaavat että peli on enintään 5 tunnin kuluttua päättymisestä nähtävissä. Näin minulle kerrottiin aspan toimesta., No koskaan ei Jazzin pelien (ja muutenkaan) ei kauden aikana koskaan ole käynyt näin vaan pääsääntöisesti se on ollut saman tien livestreamin poiston jälkeen, joka se saattaa olla päällä 3-4 tuntia lähetyksen alusta.

Katselen Macbook/Chrome yhdistelmällä jälkikäteen aikaisin aamulla koska siellä nämä kelaukset (10s/min) molempiin suuntiin, hidastukset jne toimivat todella hyvin. Joskus pätkii ja nykii hieman muttei häiritsevästi. Jossain siis jotain pullonkaulaa. 100Mbit/s kaapeli siis oma palvelutarjoajan yhteys .
 
Viestejä
263
Mun androidilta chromecastin kautta tietokoneelle on täyttä paskaa eli tuntuu, ettei appi osaa puskuroida ollenkaan vaan jatkuvasti lagaa ja pätkii.
 
Viestejä
15
Taitaa ongelmat (ainakin minulla) johtua pitkälti palvelun tarjoajan kaistan/palvelimien priorisoinnista. Tänään kun Jazz pelasi "National televised" - TNT lähetetyn ottelun, toimi striimi ja palvelu aivan moitteetta. Katsoin siis TNT- version. Mielestäni myös kuvan laatu oli parempi. Ei mitään pätkimistä missään vaiheessa, vaikka miten kelaili edes takaisin. Tarkoituksella hieman kelailin enemmän kuin yleensä myös takaisin päin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös