Koripallo.com

A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Viestejä
136
No niin, eiköhän aloiteta ihan uusi keskustelu A-tyttöjen tulevan kauden SM-sarjalle.

Mitä mieltä ollaan, mitkä ovat potentiaalisia joukkueita sarjaan, onko jo tiedossa pelaajasiirtoja, mitä mieltä Wartin ja KaPon yhteistyöstä, entäpä HNMKY:n alasajosta?

Keskustelu käyntiin...
 

Shark

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Toi Namikan kuvio on aika mielenkiintoinen. Kun luopuivat varsinaisesta edustusjoukkueen pyörittämisestä, on tämä A-tyttöjen joukkue käytännössä Namikan edari, joka pelaa myös 1-divaria. Mutta jos KaPo ja Wartti tosiaan saavat yhteistyön toimimaan, mistä Namika meinaa saada uusia pelaajia? Omia B-junnuja ei taida liiemmin olla.
 
Viestejä
233
Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Voisin kuvitella, että Keski-Uudenmaan koripallokaupungit Kerava ja Järvenpää tavoittelevat omilla A-tyttöjoukkueillaan paikkaa SM-sarjassa ensi kaudella. Sitten tietenkin HyPo, jonka A-juniorirunko pelaa myös naisten 1. divisioonaa ensi kaudella.
 

Malmi jyrää

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Minä uskon, että Kapo-WB yhteistyönä syntyvä Capitols on mestari kauden 2009-2010 lopussa. Muut "vanhat" tutut joukkueet haastavat. Ja ei, en ole kapon tai WB kannattaja, vaikutan ihan toisella suunnalla Suomea.
 

Muuten vaan

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Malmi jyrää sanoi:
Minä uskon, että Kapo-WB yhteistyönä syntyvä Capitols on mestari kauden 2009-2010 lopussa. Muut "vanhat" tutut joukkueet haastavat. Ja ei, en ole kapon tai WB kannattaja, vaikutan ihan toisella suunnalla Suomea.

Mielenkiintoista nähdä, missä Janniina, Suomessa harvinaisen tasoinen sentteri, pelaa. Hän on monen asian avain. Omien kykyjensä puolesta ja Suomen maajouikkueiden takia hänen pitäisi päästä naisten SM-sarjaan saamaan haasteita ja kehittymään.
 

gimne koo

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Ihan varmasti Wartin A-tyttöjoukkueessakin löytyy haasteita, ainakin kaudella 2009-10.
 

Muuten vaan

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

gimne koo sanoi:
Ihan varmasti Wartin A-tyttöjoukkueessakin löytyy haasteita, ainakin kaudella 2009-10.

Taidetaan nyt puhua ihan eri tason asioista. Janniinalle ei ole vastusta tarpeeksi Suomen A-tyttöjen SM-sarjan tasolla.
 

buh

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Muuten vaan sanoi:
Taidetaan nyt puhua ihan eri tason asioista. Janniinalle ei ole vastusta tarpeeksi Suomen A-tyttöjen SM-sarjan tasolla.


noilla statseilla b-tyttöjen pelissä en nyt ihan noinkaan sanois...

Koivunen 40:00 2/11 18.2 0/3 0 3/5 60 4 11 15 1 3 3 1 0 7 -29 7
 

-.-

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

buh sanoi:
noilla statseilla b-tyttöjen pelissä en nyt ihan noinkaan sanois...

Koivunen 40:00 2/11 18.2 0/3 0 3/5 60 4 11 15 1 3 3 1 0 7 -29 7

yllä vain yksi peli...
 
Viestejä
1 072
Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

buh sanoi:
noilla statseilla b-tyttöjen pelissä en nyt ihan noinkaan sanois...

Koivunen 40:00 2/11 18.2 0/3 0 3/5 60 4 11 15 1 3 3 1 0 7 -29 7

Tieteiden parissa datan valikointia omiin tarkoitusperiin sopivaksi pidetään huijaamisena.

Naisten I-divisioonassa (18 ottelua) 6-30 pistettä / ottelu, k.a. 19,5. Levyreitä 9,6 / ottelu.
A-tyttöjen SM-sarjassa (17 ottelua) 17-38 pistettä / ottelu, k.a. 26,8. Levyreitä 12,2 / ottelu.
B-tyttöjen play-offeissa (4 ottelua) 7-33 pistettä / ottelu, k.a. 22,0. Levyreitä 13,8 / ottelu.

Olet siis poiminut tilastojen valossa huonoimman junnupelin koko kaudelta ja esität sen edustavana esimerkkinä Koivusen taidoista.

Ja jos vastaavaan ryhdytään, Petteri Koposen viimeinen korisliigaottelu
Koponen 08:29 0/0 0 0/1 0 1/2 50 0 3 3 2 4 1 0 0 3 1 1
Ilmeisesti myöskään Koposella ei ulkomailla mahdollisuuksia ole kun kotimaassakin syntyi vain yksi piste.

Olen kuullut huhun että Koivusta ei ensi kaudella nähtäisi Suomen kentillä.
 

buh

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Puskajussi sanoi:
Tieteiden parissa datan valikointia omiin tarkoitusperiin sopivaksi pidetään huijaamisena.

Naisten I-divisioonassa (18 ottelua) 6-30 pistettä / ottelu, k.a. 19,5. Levyreitä 9,6 / ottelu.
A-tyttöjen SM-sarjassa (17 ottelua) 17-38 pistettä / ottelu, k.a. 26,8. Levyreitä 12,2 / ottelu.
B-tyttöjen play-offeissa (4 ottelua) 7-33 pistettä / ottelu, k.a. 22,0. Levyreitä 13,8 / ottelu.

Olet siis poiminut tilastojen valossa huonoimman junnupelin koko kaudelta ja esität sen edustavana esimerkkinä Koivusen taidoista.

Ja jos vastaavaan ryhdytään, Petteri Koposen viimeinen korisliigaottelu
Koponen 08:29 0/0 0 0/1 0 1/2 50 0 3 3 2 4 1 0 0 3 1 1
Ilmeisesti myöskään Koposella ei ulkomailla mahdollisuuksia ole kun kotimaassakin syntyi vain yksi piste.

Olen kuullut huhun että Koivusta ei ensi kaudella nähtäisi Suomen kentillä.


en minä sitä minään edustavana esimerkkinä esittänyt, olihan vaan esimerkki arvioitaessa onko asm liian heppoinen sarja ao pelaajalle. Itse runsaasti Koivusen pelejä
nähneenä sanoisin että asm on ihan sopiva. Ehkä sitten jos asenne on Koposmaisemmin ammattimainen on edellytyksiä enempäänkin. Nyt liian
ailahtelevaa asennoitumista peleihin, välillä kiinnostaa välillä ei. Tämä pätee niin n1div kuin muihinkin peleihin, joita siis olen nähnyt kaikissa sarjoissa.
Mj-leireillä on myös tähden elkeitä näkynyt, ja tässä lienee suurin sudenkuoppa Koivusen kehittymiselle varteenotettavaksi aikuispelaajaksi.
 

Hei haloojff

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

buh sanoi:
en minä sitä minään edustavana esimerkkinä esittänyt, olihan vaan esimerkki arvioitaessa onko asm liian heppoinen sarja ao pelaajalle. Itse runsaasti Koivusen pelejä
nähneenä sanoisin että asm on ihan sopiva. Ehkä sitten jos asenne on Koposmaisemmin ammattimainen on edellytyksiä enempäänkin. Nyt liian
ailahtelevaa asennoitumista peleihin, välillä kiinnostaa välillä ei. Tämä pätee niin n1div kuin muihinkin peleihin, joita siis olen nähnyt kaikissa sarjoissa.
Mj-leireillä on myös tähden elkeitä näkynyt, ja tässä lienee suurin sudenkuoppa Koivusen kehittymiselle varteenotettavaksi aikuispelaajaksi.

NYT PUHUTAAN 15-VUOTIAASTA TYTÖSTÄ, JOKA OSAA MYÖS ITSE LUKEA NÄITÄ JUTTUJA. LOPETTAKAA HETI TÄMMÖISET SPEKULOINNIT JA ARVOSTELUT. MIKSI VALVOJAT EIVÄT PUUTU TÄHÄN.
 

Jaahas

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

buh sanoi:
en minä sitä minään edustavana esimerkkinä esittänyt, olihan vaan esimerkki arvioitaessa onko asm liian heppoinen sarja ao pelaajalle. Itse runsaasti Koivusen pelejä
nähneenä sanoisin että asm on ihan sopiva. Ehkä sitten jos asenne on Koposmaisemmin ammattimainen on edellytyksiä enempäänkin. Nyt liian
ailahtelevaa asennoitumista peleihin, välillä kiinnostaa välillä ei. Tämä pätee niin n1div kuin muihinkin peleihin, joita siis olen nähnyt kaikissa sarjoissa.
Mj-leireillä on myös tähden elkeitä näkynyt, ja tässä lienee suurin sudenkuoppa Koivusen kehittymiselle varteenotettavaksi aikuispelaajaksi.
Huono oli esimerkki ja kun kirjoitustasi lukee, niin näytät liikkuvan samoissa kuvioissa -> kateus on kyllä inhimillistä, mutta
olisiko se syytä pitää vain omana tietotaan.
 

buh

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Jaahas sanoi:
Huono oli esimerkki ja kun kirjoitustasi lukee, niin näytät liikkuvan samoissa kuvioissa -> kateus on kyllä inhimillistä, mutta
olisiko se syytä pitää vain omana tietotaan.

ei ole mitään syytä kateuteen. Itsellä ei samanikäisiä lapsia. Toivon tietysti tytölle kaikkea hyvää -- arvioinnissa vain realismia.
Jos 40 min B-tyttöjen SM finaalissa syntyy 7p (ei siis pitäisi olla motivaatio-ongelmia pelin tärkeyden suhteen) niin halusin vain hillitä hehkutusta..
tytön omaksi parhaaksi.
 

Jaahas

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

buh sanoi:
ei ole mitään syytä kateuteen. Itsellä ei samanikäisiä lapsia. Toivon tietysti tytölle kaikkea hyvää -- arvioinnissa vain realismia.
Jos 40 min B-tyttöjen SM finaalissa syntyy 7p (ei siis pitäisi olla motivaatio-ongelmia pelin tärkeyden suhteen) niin halusin vain hillitä hehkutusta..
tytön omaksi parhaaksi.
Olet nähnyt hänet mj-leirillä, joten jotenkin samoissa piireissä liikut. En voi uskoa, että olet valmentaja, sillä he eivät varmasti
asiasta täällä keskustelisi. Satuitko muuten näkemään ko pelin, jossa hän teki 7 pistettä? Oliko kenties motivaatio-ongelmia vai saattoiko
pistemäärään olla toinenkin syy, esim. KAPO:n upea puolustus?
 

huoooom

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

buh sanoi:
ei ole mitään syytä kateuteen. Itsellä ei samanikäisiä lapsia. Toivon tietysti tytölle kaikkea hyvää -- arvioinnissa vain realismia.
Jos 40 min B-tyttöjen SM finaalissa syntyy 7p (ei siis pitäisi olla motivaatio-ongelmia pelin tärkeyden suhteen) niin halusin vain hillitä hehkutusta..
tytön omaksi parhaaksi.

vielä jaksat siitä yhdestä 7:stä pisteestä. ei joka ottelussa voi tehdä mitään ennätysmääriä pisteitä. ja sellainen ei ole kenenkään parhaaksi että oikein nimeltä arvostellaan. et luultavasti edes tunne koko henkilöä joten suun voi pitää supussa. ja valvojat huomio nyt näissä viesteissä, mennään liian henkilökohtaisuuksiin ja junnupelaajien nimeltä kritisointi on nimeltä kielletty säännöisäkin...
 
Viestejä
1 072
Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

buh sanoi:
ei ole mitään syytä kateuteen. Itsellä ei samanikäisiä lapsia. Toivon tietysti tytölle kaikkea hyvää -- arvioinnissa vain realismia.
Jos 40 min B-tyttöjen SM finaalissa syntyy 7p (ei siis pitäisi olla motivaatio-ongelmia pelin tärkeyden suhteen) niin halusin vain hillitä hehkutusta..
tytön omaksi parhaaksi.

Missä määrin tuo havaintosi on realismia? Poimit huonoimman tuloksen, perustelet valmiuden puuttumista sillä ja haluat hillitä hehkutusta. Kyseessä on minun mielestäni 93-ikäluokan paras pelaaja ja hänellä on erittäin paljon potentiaalia kehittyä edelleen. Finaaliottelun nähneenä väittäisin että KaPo halusi ottaa edellispelissä 24/17-lukemat tehneen pelaajan kiinni kovempaa. Harvoin nähdään tuplauksia pallottomaan pelaajaan tai triplauksia pallolliseen. KaPon strategialla Koivunen sai vain harvoin palloa ja huonoihin paikkoihin. Miksiköhän Koivunen on heittänyt pari kolmostakin? No siksi, että korin alle oli hankalaa saada sitä palloa. Koivunen teki noin vähän pisteitä siksi, että KaPo priorisoi Purhosen 10 pistettä paremmaksi kuin Koivusen 30 pistettä.

Realismia on sanoa, että hän on poikkeuksellisen lahjakas ja työmäärä mitä hän harjoitteluun uhraa määrittää sen kuinka pitkälle hän pääsee. Minun puolestani kaikki on nyt sanottu ja aihe voisi minusta siirtyä eteenpäin.
 

Muuten vaan

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Hei haloojff sanoi:
NYT PUHUTAAN 15-VUOTIAASTA TYTÖSTÄ, JOKA OSAA MYÖS ITSE LUKEA NÄITÄ JUTTUJA. LOPETTAKAA HETI TÄMMÖISET SPEKULOINNIT JA ARVOSTELUT. MIKSI VALVOJAT EIVÄT PUUTU TÄHÄN.

Janniina - kai jo kahden vuoden maajoukkue-edustukset Euroopassa käyneenä - ei ole enää kuka tahansa 15-vuotias. Hän on lukenut näitä lokakirjoituksiakin jo kauan. Häneltä odotetaan paljon, mutta silti hänen (niinkuin kaikkien muidenkin) pitää tiedostaa, että voitto itsellekin voi tulla vain pelaamalla hyvin yhteen koko joukkueen kanssa. Ja päämäärän pitäisi joka pelissä olla sama kuin muilla joukkueen jäsenillä. Kun jokaisella ei aina ole hyvä päivä, tarvitaan valmentajan käyttöön hyviä täysi penkillinen, jotta joukkue menestyy.

Minusta näyttää siltä, että kaikki parhaat B- ja A-pelaajatytyömme ovat hiukan ailahtelevaisia fiiliksissään: selvästi huonoja päiviä tulee silloin tällöin. Valmentajatkin sen näkevät - sekä ymmärtävät. Ei voimakkaassa fyysis-henkisen kehityksen vaiheessa elävältä nuorelta voi odottaa vielä samaa kuin aikuisilta naisilta.

Seuraavista haasteista puheen ollen: B-tyttöjen Euroopan A-divioonassa pelataan selvästi kovempia pelejä kuin Suomen A-SM-loppupeleissä. Niin että siellähän se taso...
 

hohhoijaaa...

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

Takaisin asiaan, mitkä joukkueen vahvoilla? Ketkä mahtavat päästä sm-sarjaan?
 

asiaa

Vs: A-tyttöjen SM-sarja 2009-2010

HoNsu,Honka,TuRi,KaPo,HNMKY,Wartti,TiKs,RaPy,Pyrintö. Nämä ovat mielestäni vahvoilla ja luulisin,että suurin osa näistä myös sm-sarjaan tiensä selvittää.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös