Koripallo.com

herra SM ies

Koska suomalaisia pelaajia on rajallisesti kaupan ja eri puolilla Suomea vieläpä epätasaisesti, on herrasmiessopimusta rukattava - kuten J. Törmälä Katajastakin toivoo.

Aluepolitiikka on suomalaisessa yhteiskunnassa jäänyt lapsipuolen asemaan, mutta Korisliiga voisi näyttää esimerkkiä. Siispä!

- pääkaupunkiseudun joukkueet saavat käyttää ensi kaudella vain kahta ulkomaalaispelaajaa
- muun ruuhka-Suomen joukkueet (linja Tampereelta etelään) saavat käyttää kolmea ulkomaalaista
- Kataja saa käyttää niin montaa kuin tahtoo

Reilu peli!

Vs: herra SM ies

Kyllä juuri näin. Ja myös seuraavat kriteerit tulisi ottaa käyttöön ensi kaudeksi.

- Etelän joukkueet osallistuvat pitkänmatkalaisten bussikustannuksiin. Eihän se nyt ole reilua, että joillekin matkustaminen maksaa enemmän.
- Hongalla ei saa olla kahta maajoukkuepelaajaa enempää kokoonpanossaan per ottelu.
- Tuomarit voisivat tulla aina vieraspaikkakunnalta vierasjoukkueen bussissa. Iso kulusäästö ja nostaa koripalloperheen yhteishenkeä.
- Kaikki jenkit vaihtavat joukkuetta draft-periaatteella joulutauolla, jotta kaikilla on yhtälainen mahdollisuus saada yhtä hyvät vahvistukset.
- Korisliigassa ei pelata enää Suomen mestaruudesta ja sarjapisteitä ei lasketa. Otteluissa ei myöskään lasketa enää pisteitä, vaan ottelun päätyttyä Fair Play -raati palkitsee molempien joukkueiden herrasmiespelaajat. Eniten vihreitä kortteja saanut voittaa kauden päätyttyä ilmaisen lisenssin seuraavaksi kaudeksi. Lehdet seuraavat kiivasta kamppailua läpi kauden.

Hyvä ja kannatettava idea. Mutta koska edellä olevan mallin mukaisesti pääkaupunkiseudun seurat joutuisivat maksumiehiksi, esitän niille muutamia erivapauksia. Ensinnäkin vapautus dopingtesteistä ja kerran viikossa ilmainen lento Amsterdamiin. Toiseksi, täysi vapautus velkojen maksusta. Lisäksi yksityisyyden suojaan vedoten
kielletään livetietojen välittäminen pääkaupungista.
Vielä reilumpi peli!

Myös tasapuolisuutta ja reilun pelin henkeä olisi se, että Kataja lahjoittaisi apurahaa varattomille seuroille ainakin siinä vaiheessa, kun liigalisenssejä myönnetään. Kataja voisi avustaa tarvittaessa näitä persaukisia myös kesken kauden, ettei pelaajat palkkojen viipymisen vuoksi epätoivoissaan sorru vääriin aineisiin.

Ja lopuksi. Koska mitään yksimielistä herrasmiessopimusta ei ole tehty, niin kuinka sitä voi alkaa rukkaamaan? Törmäläkään?

Rocky

Minkä takia ensin itkettiin rajoitusten poistamisesta ja nyt rajoituksesta? Kertooko tämä nyt kaiken oleellisen suomalaisesta mentaliteetistä? Ikinä ei olla tyytyväisiä ja menestyjät halutaan kiskoa alas.

Ei nyt saatana mitään helvetin vaikeita järjestelmiä, missä joku joukkue saa tehdä jotain ja toinen toista ja kolmannelta kielletään kaikki. Joka joukkue samoilla säännöillä resursseihin tai maantieteelliseen sijaintiin nähden, sanon minä. Ja kaikkihan tietää, että minun sana on laki.

En edes vaivaudu vastaamaan itkijöille.

Rocky sanoi:
Ei nyt saatana mitään helvetin vaikeita järjestelmiä, missä joku joukkue saa tehdä jotain ja toinen toista ja kolmannelta kielletään kaikki. Joka joukkue samoilla säännöillä resursseihin tai maantieteelliseen sijaintiin nähden, sanon minä.
Onko sarkasmi tuttu sana?

Rocky

Laku Pedersen sanoi:
Onko sarkasmi tuttu sana?

Jos luulit, että purkaukseni viittasi edellisiin viesteihin olet jollain tapaa pihalla. Edellisten postausten tapainen meininki kun on ihan todellista nykypäivää.

Saitko?

Rocky sanoi:
Jos luulit, että purkaukseni viittasi edellisiin viesteihin olet jollain tapaa pihalla. Edellisten postausten tapainen meininki kun on ihan todellista nykypäivää.

Saitko?
En aivan, pihalla kun olen.

Et siis viitannut edellisiin viesteihin, vaan tiesit niiden olleen kieli poskella heitettyjä. OK. Silti niiden tapainen meininki on mielestäsi arkipäivää. Viittaat siis ilmeisesti yhteiskuntaan laajemmin, vai löytyykö tällaisesta mielestäsi koripallon puolelta esimerkkejä?

Menee saivarteluksi...

Rocky

Laku Pedersen sanoi:
vai löytyykö tällaisesta mielestäsi koripallon puolelta esimerkkejä?

No vaikka kuinka paljon aina katajan muutaman vuoden takaisesta vaateesta siirtää playoffmatsi parin pelaajan flunssan takia tämän kauden huumemeiningin jälkeiseen toimintaan jne jne.

Kyllä noita löytyy. Ihan vaikka selaamalla tätä foorumia.

Saitko nyt?

Rocky sanoi:
No vaikka kuinka paljon aina katajan muutaman vuoden takaisesta vaateesta siirtää playoffmatsi parin pelaajan flunssan takia tämän kauden huumemeiningin jälkeiseen toimintaan jne jne.

Kyllä noita löytyy. Ihan vaikka selaamalla tätä foorumia.

Saitko nyt?
Sanotaan nyt vaikka näin, että asia tuli nyt ymmärrettävämmässä muodossa, vaikken itse sisältöä täysin allekirjoitakaan. Joka tapauksessa tämä jankkaaminen loppuu puolestani tähän.

Minä en kyllä rehellisesti sanoen saanut. Mutta voihan Rokilla ollakin jokin pointti kirjoituksissaan, jota tosin ei tällainen juntti heti tajua. Ehkäpä se ensi yönä unessa minulle valkenee? Sieltä unistahan minä aina ammennan kaiken.

Nyt tosin täytyy Rokinkin ottaa huomioon, ettei tämä topikki oli jo aloittajan toimesta, sanotaanko vaikka irvailua, johon muut, Rokia lukuunottamatta ovat samoin tyylein vastanneet.

Mutta mitä taas tulee tuohon bolotan molottamiseen alustuksessa, kun hän puhuu pääkaupunkiseudun joukkueista monikossa, niin on todellakin erittäin epävarmaa, pelaako sieltä seudulta ensi kaudella muita kuin yksi? Jos nimittäin erään nimeltä mainitsemattoman joukkueen raha-, ym. asiat ovat samalla tai vieläkin huonommalla tolalla, kuin tämän kauden alussa, niin liigalisenssiinhän ei maalaisjärjen mukaan ole mitään mahdollisuutta? Tosin eihän siellä kivikylissä mitään maalaisjärkeä ole koskaan opittukaan.

Ja tämäkin oli irvailua.

Komppaan kanssa. En saanut, vaikka en olekaan ihan samanlainen juntti kuin tuo Joen suu, Lakusta nyt puhumattakaan. Kertokaa jos joku löytää punaisen langan.

Tässäkin oli ripaus irvailua.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.