Vs: Kataja Basket vs Kauhajoen Karhu pe 18.10 klo 18:30
Melko skeptinen olen Karhun mahdollisuuksien suhteen, kuten aina Joensuun reissuilla. Vaikka Johnssonin paperit saataisiinkin kuntoon, en usko, että miehestä on ottelussa suurempaa hyötyä. Onneksi Ojalalle ei käynyt kummemmin ja mies pystyy pelaamaan.
Karhu - KTP -topikissa olikin hyvää pohdintaa Sarcevicin roolista ja mahdollisesta epäsopivuudesta Tammivaaran pelitapaan. Itse olen miettinyt täsmälleen samaa, eikä tilannetta helpota sekään, että toinen joukkueen tärkeimmistä palasista, Antwine Williams, alkaa olla pikkuisen hidas Karhun tavoittelemaan pelityyliin. En millään jaksa uskoa, että Ari lähtisi omaa pelifilosfiaansa näiden eittämättä tärkeidenkään yksilöiden takia muutamaan, varsinkaan kun jengissä on kuitenkin mukana esimerkiksi Hirvikosen, Ojalan ja Eskolan kaltaisia runkopelaajia, joille tällainen pelityyli sopii oikeinkin hyvin. Näiden asioiden valossa kauden näkymät ja mitalihaaveet alkavat näyttää melko heikoilta.
Jos sitten siirrytään itse asiaan ja siirretään edellistä ajattelua Kataja-matsiin, niin asiat näyttävät ehkäpä hieman valoisemmilta. Rannikko voi peliälystään huolimatta olla Sarcevicille ja kumppaneille vähän parempi matchuppi kuin esimerkiksi Kotkan liukas pikkumies Curry. Pieneksihän Karhu tässä pelissä taas ilman muuta jää, ja valitettavasti uskon Katajan dominoivan korinalustaa aika tehokkaasti. Edellisessä pelissä tuli katkerasti esille Karhun ja huippujengin tasoero tässä vaiheessa kautta enkä jaksa uskoa, että pisteitä Pohjanmaalle olisi huomenna tulossa. Toki jos Kataja on huonolla asenteella liikkeellä, ja Karhu saa parhaan (?) pelaajansa poissaolosta huolimatta hyökkäyksen ja heittopelin toimimaan niin kaikki on mahdollista.