Koripallo.com

Kentän rakentaminen mökille - neuvoja?

Mökille tekisi mieli saada jonkinlainen koriskenttä. Olen ajatellut rakentaa kentän vanhan betonisen mökinperustan päälle. Ongelma on se että tuo perusta ei ole tasainen ja onhan betonialusta jaloille aika armoton. Ajattelin siis kasata tuohon päälle kivituhkakerroksen ja jyrätä/suolata se mahdollisimman kovaksi ja kestäväksi pinnaksi betonialustan päälle. Onko kenelläkään vastaavista projekteista kokemusta ja neuvoja jaettavaksi asti? Nyt ollaan nimittäin aika vähäisellä rakennuskokemuksella liikeellä.

ana

Vs: Kentän rakentaminen mökille - neuvoja?

Kuinka suuria epätasaisuuksia betonissa on - pallo pomppii näissä erilailla. Pääseekö sadevedet betonilta valumaan pois? Miksi et kysyisi asfalttikentän hintaa, olisi kuitenkin ikuinen.
Olen maanrakennuksesta jonkinverran perillä ja voin sanoa, että älä toteuta suunnitelmaasi noin, vaan kysy jonkun urakoitsijan mielipidettä asiasta. Kenttä ei ole ihan halpa juttu ja ikävä, jos se ei pelitä valmistuttuaan.

Eesti

Tee puulaudoitus siihen kentän päälle. Pääset varmasti näin ainakin edullisimmin ja saat varmasti elastisen pohjan.
Virossa ainakin näitä kenttiä on käytössä.

Betonivalussa on kohouma uunin kohdalla ja alempana oleva taso terassin kohdalla, muuten pinta on tasainen. Periaatteessa minun pitäisi siis kuitenkin valaa koko perustan päälle uusi taso, koska tuo uunin kohouma on sikäli ilkeä. Asfaltti olisi periaatteesa tietenkin paras ratkaisu, mutta tarkan markan wannabee tees-se-itse ihmisenä betonin tasoitus ja tuo kivituhka olivat omat alustavat vaihtoehdot. Tuo kivituhka ei tosiaan ole varmasti paras vaihtoehto, mutta helppo ja halpa se lienee. Se onko kentästä mitään jäljellä syyssateiden jälkeen kylläkin epäilyttää. Ehkä ajatus kivituhkasta kannattaa haudata liian helppona.

Puulaudoitus on kyllä mielenkiintoinen idea. Vastaavaan kenttään en ole vaan missään törmännyt. Olisi ihan mielenkiintoinen projekti.

Eesti

Pärnussa olen tällaisen kentän nähnyt. Oli ihan täysimittainen.

Poikkipuista en osaa sanoa, mutta hiottu se oli hyvin ja lautojen väli oli noin 0,5-1cm eli liikkumavaraa tarvii jättää eri vuodenaikojen takia.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.