Koripallo.com

Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Viestejä
9 123
http://grilli69.chatango.com/

Pitkään mielessä muhinut ajatus realistisen Online Associationin perustamiseksi on vihdoin saanut momentumia, jonka johdosta päätin ottaa vihdoin härkää sarvista.

Kaikki tätä aluetta lukevat tietävät aiemmista NBA 2K-ketjuista minun pelaavan ainoastaan realistista simulaatiokorista. Tein näistä omista Association/Dynasty/Franchise-hässäköistä "päiväkirjaa" tähän topiciin, ja huomasin näiden juttujen kiinnostavan monia lukijoita. Kaiken A ja O näissä simulaatioissa oli realistinen ote pelaamiseen ja managerointiin. Käytin paljon aikaa oikeiden slidereiden löytämiseksi ja oikeanlaisen pelikokemuksen virittämiseksi. Tein paljon taustatyötä playbookin virittämiseksi, oikeaoppisten pick'n'roll/pop jne. kuvioiden hiomiseksi, samalla hioen vaihtorotaatiot totuudenmukaisiksi ja painottaen pelaamista oikean elämän suuntaan -> en vääntänyt LeBukalla 10-12 min erillä 80 pistettä per peli, vaan pidin heittomäärät ja statsit realistisina. Samaan aikaan pyrin manageroimaan jotakuinkin järkeenkäyvällä tavalla, enkä laittanut koko jengiä maan tasalle tai ketjutreidannut supertähtiä aina eteenpäin.

Ongelmaksi näissä Assoissa tulivat aina samat asiat. Tietokonetta vastaan ei yksinkertaisesti jaksa vääntää kovin montaa peliä putkeen ja pelikokemuksesta jäi puuttumaan vuorovaikutteisuus. NBA 2K12-peliin tulikin jo tämä Online Association, mutta en kiireiltäni silloin ehtinyt asiaan paneutua + minulla ei ollut pelaajatovereita, joista olisin voinut mennä salettiin osallistumisen onnistumiseksi. Olen tehnyt nyt taustatyötä netissä pyörivien Online Assojen osalta, ja ne kaikki tuntuvat kaatuvan aika nopeasti omaan mahdottomuuteensa. En halua sortua samaan virheeseen, vaan luoda liigan, jolla on pysyvyyttä niin osallistujien kuin alkuperäisen ideankin osalta.

Minkälaista nettiliigaa pelaajat sitten haluavat pelata? Minulla on teoria. On kaksi toimivaa vaihtoehtoa. Ensimmäinen olisi 4-x tyypin liiga, jossa pelataan yksinkertainen/kaksinkertainen/kolminkertainen/nelinkertainen runkosarja ja pelkistetyt pudotuspelit. Ei managerointia, ei krumeluureja, vain pelikokemus (arcade tai simulaatio). NBA 2k13 ei käsitykseni mukaan tarjoa tällaista tournament-tyylistä vaihtoehtoa. Eli kohti seuraavaa ideaa, jota olenkin kehitellyt jo pidemmän aikaa.

NBA 2K13 on koripalloSIMULAATIOPELI. Siitä ei saa parasta hupia ja iloa irti pelkästään arcadehöntsällä, koska sitä ei ole tarkoitettu sellaiseksi peliksi. NBA 2K13 tarjoaa poikkeuksellisen laajamittaisen ja syvällisen työkalupakin koripalloMANAGEROINTIIN ja REALISTISEEN koripallopelin mallinnukseen, jossa yksi tai useampi yksilö pelaa keskenään tai vastakkain koripalloa "niin kuin sitä tulisi oikeastikin pelata". Peli vaatii paneutumista ja kiinnostusta lajiin nimeltä koripallo ja liigaan nimeltä NBA. NBA 2K13 on erittäin kompleksinen peli, jonka pelaaminen "hulluedmäisesti" on pyhäinhäväistys.

No miten arvon Kik Jams aikoo saada kasaan toimivan ja realistisen simulaatioliigan, jonka pelaajat jaksavat vääntää pakettiin useamman kuin yhden tai kaksi kautta?

1) Kyse ei ole pelkästään pelaamisesta, kyse on kokonaisvaltaisesta kokemuksesta, jossa osallistuja palkitaan työpanoksestaan niin kentällä kuin sen ulkopuolella. MANAGEROINNIN aspektia tulee painottaa pelkkään pelaamiseen verrattuna. NBA 2K13 tarjoaa erittäin hyvät työkalut "Be a GM"-tyyliseen pelaamiseen, eikä Online Associationissa ole mieltä ilman tämän faktan huomioimista -> Step 1 on kehittää systeemi, joka painottaa managerointia.

* Osallistuja sitoutuu manageroimaan joukkuettaan realistisella ja paneutuvalla otteella. Hän haluaa kehittää joukkueen pelikirjaa, vaihtorotaatioita, scoutata draftattavia pelaajia, kehittää joukkueen pelaajistoa vapaiden agenttien markkinoiden sekä treidien kautta pitkäjänteisesti ja realistisesti, oikean elämän NBA:ta mukaillen.

Sanotaan, että Kik Jams valitsee Milwaukee Bucksin. Vaikka voisin saada Drew Goodenin sopparilla 1. kierroksen varausoikeuden Bobcatsilta, niin en tekisi tätä treidiä. Miksi? Koska se ei ole realistista. Treidissä saa ja pitää ajatella oman joukkueen etua, mutta lopsidedit CPU:n kanssa vetotaan pois, eikä niihin pidä aktiivisesti pyrkiä.

Treidien määrä kauden aikana on myös rajoituksien kohteena. Tarkoitus ei ole myllätä 2 kuukaudessa koko rosteria uusiksi, vaan jokaisen treidin tulee olla perusteltu ja treidien tekemisen tahdin tulee olla verrattavissa oikean elämän NBA:han. En lähde sanomaan montako treidiä kukainenkin voi kaudessa tehdä, mutta tuskin niitä puolta tusinaa kauden aikana tulee. Samoin esimerkki, jossa treidaat vaikkapa Rajon Rondon Chris Pauliin ja tämän jälkeen parin kk päästä Chris Paulin taas eteenpäin ei kanna, vaikka treidit sinänsä olisivat realistisia. Jos oikeassa NBA:ssa tehdään tämän tason jättimäinen blockbuster, niin hankittuihin pelaajiin SITOUDUTAAN pitkällä tähtäimellä. Eli tämän esimerkin CP3a ei treidata eteenpäin moneen, moneen kauteen. Ainoastaan, jos hänen sopimuksensa päättyy, voi manageri tämän jälkeen jättää tarjoamatta jatkosopimusta pelaajalle.

* Managereiden tulee kirjoittaa tähän topiciin aina ennen kauden alkua suunnitelmansa joukkueen kehittämiseksi. Esimerkin annan, kunhan liiga saadaan käyntiin. Tätä voivat sitten muut mukailla. Suunnitelman tarkoitus on luoda raamit pelaamiselle, joiden mukaan manageri tulee toteuttamaan visiotaan. Suunnitelma sisältää 1) pelaajat, joiden ympärille joukkueen tulevaisuutta rakennetaan, 2) pelaajat, jotka ovat "assets" joukkueen rakentamisen osalta 3) pelilliset tavoitteet (mestaruus, pudotuspelit, "nuorten pelaajien kehittäminen" = tankkaaminen) 4) yleinen strategia joukkueen rakentamiseksi, drafti vai vapaiden agenttien markkinat jne. jne.

* Manageroinnin painoarvon kasvattamiseksi CPU:ta vastaan pelattavia pelejä saa pelata enintään 1/3 pelistä -> Pelaat yhden pelin, seuraavat 2 peliä simuloidaan automaattisesti. Sinun tulee kuitenkin pelata vähintään 1/5 peleistä CPU:ta vastaan. Kaikki pelit ihmisvastustajia vastaan pelataan.

Näin ollen joukkueen kehittäminen on keskiössä ja menestyksesi runkosarjassa ei määrity pelkästään oman pelillisen osaamisen kautta. Pudotuspeleissä pelataan toki sitten kaikki pelit.

2) Realistinen pelikokemus kentällä. Tarkoitus liigan kanssa on edetä rauhassa, mutta simuloinnin ansiosta kuitenkin aika reippaasti. Pelien MÄÄRÄ ei ole se mikä ratkaisee, vaan jokaisen pelin tulisi olla elämys itsessään. Panostamme siis pelien osalta LAATUUN. Pelaamme pelit 10-12 minuutin erillä, mikä vaan antaa realistisimmat box scoret. Pyrimme realistiseen pelitempoon ja sitoudumme pelaamaan peliä, kuten se oikeassakin elämässä käyttäytyy. Voi olla, että viikon aikana ei tule pelattua kuin puolenkymmentä matsia, ehkä joskus jopa vähemmän, jos jollain managerilla on erityisiä kiireitä. Sovimme myöhemmin jonkinlaiset ground rulesit osallistumisaktiivisuuden osalta yms.

Tarkoitus on kuitenkin se, ettei kauden aikana tule runkosarjaa pelattua kuin 20-30 matsia, joista toivon mukaan suurin osa ihmisvastustajia vastaan.

3) Haluamme maksimoida ihmisvastustajien väliset pelimäärät ja kilpailun. Täten kaikki joukkueet valitaan samasta konferenssista! Despoottimaisesti päätin, että EAST > WEST, eli Idällä mennään. Hyvät puolet tässä painotuksessa ovat siis se, että vastakkaisten pelien määrä maksimoituu (3-4 peliä per kausi per vastustaja) ja saamme ikään kuin ihmispelaajien välisen mestaruuskisan Itäisen Konferenssin tittelistä. Toki jos jossain vaiheessa osallistujamäärä kasvaa vaikkapa 10 manageriin, niin jaon voi tehdä myös 5/5 Konferenssien välillä.

Joukkueiden valinnassa ei sinänsä rajoituksia, mutta jätetään tässä vaiheessa Idän Powerhouset Knicks, Heat ja Pacers valintojen ulkopuolelle. Itse suosittelen valitsemaan joukkueen sieltä kellarikerroksesta päin, niin saa sitä manageriaalista haastetta mukaan, mutta käytännössä 13 jengiä valittavana. Itse otan tod.näk. Milwaukee Bucksin.

4) Aikajänne on pelata tätä liigaa välillä toukokuu-marraskuu. Toivon mukaan saamme vyön alle 4-6 kautta. Matkan varrella hiotaan asetuksia ja sääntöjä yhä paremmiksi, jotta voimme aloittaa NBA 2K14 kanssa valmiiksi hiotun realistisen Online Associationin!

Osallistujat:

Kik Jams
Trancey
_vielä nimimerkitön peppukaveri_
The Game (?)

Mahdollisia muita osallistujia: Achilles (jos ostaa XBox), muut kp.comistit, jotka uskovat kykenevänsä realistiseen peliotteeseen ja sitoutumaan pitkäjänteiseen pelaamiseen, futisforum2/Jatkoaika NBA 2K-topicista nostettavat prospektit.

Tavoite on lähteä liikkeelle vähintään 4 pelaajalla. Mukaan voi hypätä kesken leikinkin, joten kannattaa miettiä rauhassa onko tämä sinun juttusi.
 
Viestejä
9 123
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Pelin etenemisen parantamiseksi perustamme chatin. Chat-sovellus on hyväksi havaittu tapa sopia peliin liittyvistä asioista ja käydä keskustelua pelin kehittämiseksi.
 
Viestejä
9 123
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Jatkoajalta tarttui mukaan nimimerkki Saikka, joka valitsee itselleen Washington Wizardsin.
 
Viestejä
1 404
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Vaikuttaa melko aikaavievältä ja vaativalta hommalta. Makustelen vielä osallistumistani.
 
Viestejä
9 123
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Arvioisin, että sellaiset 4-6 peliä viikossa pitäisi pystyä pelaamaan. Riippuu varmasti paljon siitä kuinka hyvin saa muiden osallistujien kanssa homman natsaamaan. Suosittelisin silti kelkkaan lähtemistä, ja jos tuntuu liian aikaa vievältä niin jättäytyy pois. Paljonhan riippuu siitä kuinka joustavasti tuo systeemi antaa joustoa pelaamisen suhteen ja tietenkin kuinka hyvin saa muiden osallistujien kanssa sovittua peliajat. Managerointi yms. toimintahan sitten menee aika lailla "siinä sivussa".
 
Viestejä
57
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Minä ilmottaudun mukaan ja joukkueeksi toivoisin Bostonia.
 
Viestejä
56
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Mukana. Jos Celtics on varattu, niin palloillaan sitten Netsillä.
 
Viestejä
9 123
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Quato sanoi:
Mukana. Jos Celtics on varattu, niin palloillaan sitten Netsillä.

jeremy-lin-handshake.gif


Osallistujat ovat kasassa.

Kik Jams - Milwaukee Bucks
Trancey - Chicago Bulls
The Game - Philly 76ers
Quato - New Jersey Nets
Stifmeister - Boston Celtics
Saikka - Washington Wizards


Futisforumin janarilla taisi olla PS3, joten ei mahdu mukaan. 6 joukkuetta näin alkuun, katsotaan sitten kauden mittaan otetaanko lisää pelaajia völjyyn.

Aloitusajankohta on viikonloppuna, tarkempi aika tulee eetteriin myöhemmin. Chatti perustetaan myös lähiaikoina. Seuraavaksi teen sen "strategian", jollainen vaaditaan muiltakin joukkueilta, tosin ei välttämättä tarvitse yhtä laajamittaista sepustusta tehdä. Kunhan alleviivatut pääkohdat löytyy. Yritän saada tänään illalla oman valmiiksi, niin muut voivat siitä katsoa mallia.
 
Viestejä
386
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

John Wall > Russell Westbrook.

Eli ilmoittaudutaan nyt tätäkin kautta tähän touhuun mukaan.
 
Viestejä
9 123
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Tuosta voi ottaa mallia. Tekstin määrän voi itse päättää, saa olla erittäin ytimekkäästikin.

Milwaukee Bucks Blueprints For Season 2012-2013

200px-Milwaukee_Bucks.svg.png


General Manager: Kik Jams

Depth Chart:

PG - Brandon Jennings, (Monta Ellis), Ish Smith
SG - Monta Ellis, JJ Redick
SF - Luc Mbah A Moute, Mike Dunleavy, (Ersan Ilyasova), Marquis Daniels
PF - Ersan Ilyasova, John Henson, Drew Gooden, Gustavo Ayon
C - Larry Sanders, Ekpe Udoh, Samuel Dalembert, Joel Przybilla

Jennings/Monta-hankittava pelaaja takakentän kiistattomat kunkut, toinen on aina kentällä PG:nä. Jos Monta myydään, voi Jennings päästä pelaamaan paljon SG:tä. Mbah A Moute puolustusspesialisti, jonka tehtävä vartioida vastustajan parasta scooraajaa. Ersan Ilyasovalle annetaan paljon vastuuta, samoin Sanders puolustuksen ankkurina tärkeä pelaaja. Second unitissa Ellis-Jennings pointin lisäksi heittovoimaa Redick-Dunleavy kaksikon nimissä, vievät varmasti peliaikaa Mbah A Moutelta. Henson vastaa ankkuroinnista ja treidimarkkinoilta haetaan todennäköisesti toista "Strech 4"-tyyppistä pelaajaa Ilyasovan paikkaajaksi.

Building Blocks: Brandon Jennings/Monta Ellis, Ersan Ilyasova

Trade Assets: Brandon Jennings/Monta Ellis, Ekpe Udoh/Larry Sanders/John Henson

Trading Block: Gustavo Ayon, Samuel Dalembert, Drew Gooden, Ish Smith

Pelilliset tavoitteet: Pudotuspelit.

Kokoonpanoa koskevat tavoitteet: Manageri Kik Jams aikoo lähteä toteuttamaan visiotaan tulevaisuuden Milwaukee Bucksista välittömästi ohjiin päästessään. Suurin kysymys on ehdottomasti Brandon Jenningsiä ja Monta Ellisiä koskevan dilemman ratkaiseminen. Multiple sources kertovat, ettei Kik Jams usko näiden kahden pelaajan pelityylien sopivan yhteen, joten toisen on lähdettävä. Uusi GM ei aio aikailla asian kanssa, vaan haluaa löytää nopean ratkaisun tilanteeseen, jotta joukkueen valmennusporras saa valmiin paketin työstettäväkseen mahdollisimman pian kauden alettua. Tilalle etsitään joko joukkueen uuteen pelityyliin paremmin sopivaa pointtia tai isokokoista ja viimeistelykykyistä heittävää takamiestä/laituria.

Joukkueen isolla osastolla on myös turhan paljon kehoja, ja Kik Jams on päättänyt rakentaa joukkueen tulevaisuuden Ersan Ilyasovan varaan. Kaikki kolme muuta lupaavaa isoa on asetettu trading blockiin, tavoitteena fasilitoida Ellis/Jennings treidi ja tuoda sisään avauksen iso ja mahdollisesti heittovoimanen laituri.

Kauden jälkeen tulevalla off-seasonilla tarkoitus on pitää kasassa jo mainittu ydinjoukko sisältäen Jennings/Ellis-treidin hankinnan + katsoa loppuvista sopimuksista Redickin ja Dunleavyn tilanne. Tämän jälkeen tehdään mahdollisia hankintoja roolipelaajien osalta. Isoa läiskytystä tuskin tulee, ellei Ellis päätä häipyä tai vaihtoehtoisesti Jennings saa arvoonsa nähden liian isoa tarjousta muualta, jota en viitsi mätsätä.
 
Viestejä
1 870
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Varaan Orlando Magicin itselleni. Hankin XBox360 todennäköisesti joskus ensi viikon aikana.
 
Viestejä
1 404
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Otan sittenkin vastaan mielenkiintoisen haasteen Charlotte Bobcatsissa. Tunnen tuon joukkueen Idästä selvästi parhaiten, joten sillä mukava operoida. Teesit kaudelle kirjoittelen huomenna tai perjantaina.
 
Viestejä
9 123
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Päivitystä joukkuevalintoihin:

King James - Milwaukee Bucks
Quato - New Jersey Nets
Trancey - Philadelphia 76rs
The Game - Charlotte Bobcats
Stifmeister - Boston Celtics
Saikka - Washington Wizards
Achilles - Orlando Magic

Koska meillä ei ole hätä housussa launchin kanssa, niin odottelemme joukkueiden blueprintejä rauhassa. Chat launchataan perjantaina, ja sarja käyntiin todennäköisesti la, viimeistään su.
 
Viestejä
431
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Philadelphia 76ers Season Preview 2012-2013

76ers_logo_1977-97.png



General Manager: Trancey

bynum-jrue.jpg


Depth Chart:

PG - Jrue Holiday, Evan Turner, Charles Jenkins, Royal Ivey
SG - Nick Young, Damien Wilkins, Jason Richardson, Justin Holiday
SF - Evan Turner, Dorell Wright,
PF - Thaddeus Young, Arnett Moultrie, Lavoy Allen
C - Spencer Hawes, Moultrie, Kwame Brown, Andrew Bynym



Holiday/Turner ovat kiistattomat kunkut, toinen on aina kentällä PG:nä ja molemmat pelaavat noin 38 min pelissä. Young/Wright antavat viisikolle floorspacingiä, jota tarvitaan, että Turner pääsee operoimaan postiin. Joukkue lähtee erittäin nopeasti nopeisiin hyökkäyksiin omasta päästä, johon T. Young on oiva pelaaja liikkuvana kaverina. Spencer Hawes taas kolmoslinkona, pystyy pitämään vastustajan puolustuksen uskottava. Uskoisin, että Arnett Moultrie on kauden yllättäjä Phillystä, ja vie ainakin Lavoy Allenin minuutit nollaan.


Building Blocks: Turner, Holiday, Moultrie

Trade Assets: Nick Young, Dorell Wright, Andrew Bynum, Spencer Hawes

Trading Block: Jason Richardson, Kwame Brown

Pelilliset tavoitteet: Rebuild / Pudotuspelit.

Kokoonpanoa koskevat tavoitteet: Viime kesän blockbuster siirron eli Iggyn vaihto järkelemäiseen sentteriin Bynymiin kusi heti ennen kauden alkua jo ku kaverin polvet ovat yhtä heikot kuin luurangon. Viime kevään loistava taistelu Bullsista ja kohtuullinen esitys Celticsiä vastaan lupaa hyvää kautta. Rosterissa on kivasti kaukoheittäjiä sekä superlupaukset Turner ja nuorempi Holiday.

Joukkue rakentuukin näiden kahden ympärille. Odotettavissa on kovaa kesätreeniä Turnerin osalta, että heitto saadaan vielä muun pelaamisen tasolle. Erinomainen oman pään levypallorohmu sekä hyökkäyspäässä postissa kova jakeleen vapauttavia syöttöjä. Holiday taas on kehittymässä pitelemättömäksi hyökkääjäksi loistavan handlen sekä jäätävän viimeistelyn ansiosta. Voipi olla, että yhtä kohtuullista isoa miestä haetaan Specerille vakuutukseksi. Hankinta tullee vapaista agenteista, koska tuntuu, että joukkueelle on annettava mahdollisuus.

Kaudelta odotetaan playoff paikkaa, sekä osittaista rebuildingiä, jos Bynym ei saa polviaan kortisoonilla kuntoon.
Harjoitusottelut tosin lupaavat hyvää, kun esim. Milwaukee Bucks kaatui Nick Youngin microwave käsittelyn jälkeen selvästi. Joukkue myös näytti, että vaikka T. Young pelaa PF:ää, niin joukkueessa on tarpeeksi levypallovoimaa. Cap tilanne aika huono, kun Elton Brandin 16 millin soppari painaa vielä tämän kauden. Holiday kiinnitetty edulliseen 11 millin soppariin monivuotisesti.

Fanit, ottakaamme ilo tästä joukkueesta ja tuokaamme pytty portaille!
rocky2.jpg


Yours, GM Trancey
 
Viestejä
9 123
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Lisää Blueprinttejä odotellaan. The Game lupasi omansa tälle päivää. Stifmeisteri, Saikka, Quato? Achilles tehnee, jos saa sen XBoxin ostettua.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että Monta Ellis saa luvan poistua Buxista. En vaan vielä osaa ollenkaan sanoa, kuka useista vaihtoehdoista olisi sellainen, jonka perään lähtisin Montan kanssa riehumaan. Muutama vähäisempi pelaajakauppa on takaraivossa valmiina kyllä, mutta Ellisin kauppaaminen on prioriteetti.
 
Viestejä
431
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Pari sääntövaatimusta:

Asetuksia ei säädellä pelissä toista minuuttia. Tai ainakin, jos aika menee umpeen niin ihan varmasti otan voiton, enkä anna armoa.
Rosterit ovat online rosterit, eli nykyvammat mukana ja sitä kautta pelaajasiirrotkin eli defaulteilla ei pelata.
Realistinen pelaaminen tuskin tulee toteutumaan, koska pelissä on ihan perseestä puolustaa, kun ukot on aika kankeita.
Suurinosa nettipelaajista viskoo kolmosia pelkästään, koska sliderit sen mahdollistaa. Eilenkin blokkasin Bucksin ukkoja 2. harkkamatsissa 8 kertaa kolmosviivan takaa! Onko tämä realismia?
 
Viestejä
1 404
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Charlotte Bobcats 2012-2013: Don't Stop Believin'

2a44eb6245e72c8ece5760070220d643.png


Ode to the Charlotte Bobcats: Don't Stop Believing


Charlottes-Kemba-Walker-Michael-Kidd-Gilchrist-Bismack-Biyombo-and-Gerald-Henderson.jpg


General Manager: The Game

Depth Chart:

PG - Kemba Walker, Ramon Sessions, Jannero Pargo
SG - Gerald Henderson, Ben Gordon, (Sessions/Walker), Jeff Taylor
SF - Michael Kidd-Gilchrist, (Henderson), Taylor, Reggie Williams
PF - Byron Mullens, Josh McRoberts, Jeff Adrien, Tyrus Thomas
C - Bismack Biyombo, Brendan Haywood, Desagana Diop

Charlotte Bobcats jatkaa rebuildingiaan ja vaikka kunnianhimoisena managerina haluaisin ottaa tavoitteeksi playoffsit, tulee tämä kausi väistämättä kulumaan pelaajien ja joukkueen kehittämisessä. Kemba Walker ja Michael Kidd-Gilchrist tulevat siis pelaamaan isoja minuutteja, sillä nämä ovat nykyrosterista ne joiden varaan tulevaisuutta aletaan rakentamaan.

Gerald Henderson tuo kokemusta 2/3 paikoille ja on ihan solid pelaaja avaukseen. Hendon sopimus päättyy tähän kauteen, joten mies voi hyvinkin liikkua kauden aikana. Ben Gordon tuo penkiltä kaivattua heittotaitoa ja tulee varmasti pelaamaan suhteellisen paljon Hendersonin liukuessa kolmos tai pienissä pätkissä jopa nelospaikalle. Kakkoskierroksen varaus Jeff Taylor kirittää Hendoa ja Gordonia, mutta kauden alun rotaatiossa ruotsalaiselle tuskin on kovin suurta vastuuta tarjolla.

Ramon Sessions on aivan liian hyvä pelaaja pelkkään backup rooliin paljon pelaavalle Walkerille. Sessions tulee siis varmasti pelaamaan myös kakkospaikalla. On myös mahdollista että Sessions liikkuu heti kauden alussa, jotta rosteria saataisiin hieman tasapainoitettua. 1-3 pelipaikat ovat todella merkittävästi paremmassa hapessa kuin 4-5.

Isossa päässä avausta miehittävät "Stretch Four" roolissa viihtyvä Byron Mullens ja levypalloja/blokkeja rohmuava Bismack Biyombo. Ensimmäiset miehet penkiltä lienevät perusvarma Josh McRoberts ja Jeff Adrien. Brendan Haywood tuo veteraanipreesensin sentterin paikalle ja kokoonpanon täydentävät oksettavin sopimuksin varustetut bustit Tyrus Thomas sekä Desagana Diop

Building Blocks: Kemba Walker, Michael Kidd-Gilchrist, Bismack Biyombo

Trade Assets: Ramon Sessions, Gerald Henderson, Desagana Diop

Pelilliset tavoitteet:: Parantaa kauden 11-12 (0.106) voittoprosentista, mutta pysyä lotteryssa.

Kokoonpanoa koskevat tavoitteet:

Bobcatsilla ei ole liiaksi muita joukkueita kiinnostavia pelaajia, mutta mikäli kausi lähtee käyntiin mollivoittoisesti saatetaan ne vähätkin realisoida paremman huomisen puolesta hyvinkin nopeasti. Kemba Walker on se pelaaja joka ei tule liikkumaan, mutta kaikki muut ovat liikuteltavissa oikean diilin osuessa kohdalle. Kaikissa siirroissa katse on kuitenkin aikaisintaan kauteen 14-15 jolloin varauksien osuessa kohdalleen, pitäisi kasassa olla kilpailukykyinen joukkue. Kauden päätteeksi loppuvia sopimuksia ovat Henderson, Mullens ja McRoberts. Tämän kolmikon jatkoa Bobcats-organisaatiossa tarkastellaan läpi kauden ja mitään päätöksiä ei ole vielä tehty. Paljon riippuu varmasti myös siitä minkälaisia pelaajia draftista saadaan ongittua Charlotteen.

Eipä tässä nyt ennen kauden alkua sen kummoisempia. Lisää hölinää luvassa heti kun kauden ensimmäiset liikkeet ja pelit on saatu hoidettua.
 
Viestejä
9 123
Vs: Kik Jams Presents: Realistinen NBA 2K13 Online Association (XBox360)

Trancey sanoi:
Pari sääntövaatimusta:

Asetuksia ei säädellä pelissä toista minuuttia. Tai ainakin, jos aika menee umpeen niin ihan varmasti otan voiton, enkä anna armoa.
Rosterit ovat online rosterit, eli nykyvammat mukana ja sitä kautta pelaajasiirrotkin eli defaulteilla ei pelata.
Realistinen pelaaminen tuskin tulee toteutumaan, koska pelissä on ihan perseestä puolustaa, kun ukot on aika kankeita.
Suurinosa nettipelaajista viskoo kolmosia pelkästään, koska sliderit sen mahdollistaa. Eilenkin blokkasin Bucksin ukkoja 2. harkkamatsissa 8 kertaa kolmosviivan takaa! Onko tämä realismia?

Pelin aikana ei ole käytännöllistä säädellä asetuksia uusiksi, mutta ennen pelin alkua voi ne säädöt laittaa, joita ei saa omissa valikoissaan laitettua valmiiksi. Lähinnä kysymys on siis näiden auto-asetuksissa olevien Double Team yms. sääntöjen laittamisesta. Alkuvalikoissa pääsee laittamaan 5 ensimmäistä pelaajaa, mutta vastustajan penkkikallethan saa laitettua vasta pelin alettua.

Jos sellaiset rosterit voi laittaa, joissa injurit ovat mukana, niin niillä mennään.

Realistinen peliote tarkoittaa sitä, että box scoret näyttävät pelin jälkeen realistisilta. Jos siellä on säännönmukaisesti jollain pelaajalla +30 heittoa per peli ja 40 PPG average, niin silloin asiaan joudutaan puuttumaan. Joukkueilla tulee pelata kuten oikeaa koripalloa pelataan.

Sillehän ei mitään mahda, jos sinä saat blokattua 8 kolmosta pelissä. Se on pelimekaniikan vika, ei realistisen pelitavan. Slidereiksi haetaan joku realistinen setti, jota voidaan sitten liigan tarpeiden mukaan säätää. Tavoite on luonnollisesti saada heittoprosentit vastaamaan about todellisuutta. Tosin jälleen kerran sille ei voi mitään, jos (kuten eilen) Trancey juoksuttaa koko toisen puoliajan full court prässiä ja tuplaa/triplaa jatkuvalla syötöllä pallonpitäjää. Silloin suattaapi olla, että niitä kolsiäijiä jää vapaaksi ja vapaita kolsejahan saa heittää niin paljon kuin sielu sietää.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös