Koripallo.com

KORIPALLOKORI

CCFA

Onko jollain kokemusta jonkunlaisesta omatekoisesta koripallokorista?

adu

Vs: KORIPALLOKORI

Oisiko missään ohjeita näiden tekemiseen?

42

Rangasta ei juurikaan kannata ruveta itse väsäämään, niitä saa kaupasta. Levyn mitat löytyy sääntökirjasta ja sitten vaan kukkaron mukaan materiaalivalinta. Puutavaraliike varmaan osaa neuvoa sopivimman. Halpaa ja kestävää ei saa samassa paketissa. Sitten vaan seinään tai puuhun systeemit kiinni. Tietty koko telineenkin saa valmiina jos ei halua alkaa harrastaa.

Mun iskä kyhäs mulle sellase tossa sellase pari vuotta sitte ja hyvä on ollu. Katottii vaa mitat netistä ja ei ku rakentamaa.

Mullaki mökillä ite (faijan) väsäämä. Iha hyvä siihe on heitellä, vaikka levy on oikeaa pienempi ja hutera.

filmivaneri

Suosittelen käyttämään levyn materiaalina + 30mm filmivaneeria, kestää sään kuin sään ja on tarpeeksi jäykkä tarkoitukseen!
Raudasta sen verran, että jos kori on vain heittely tarkoitukseen, saa hyvän raudan kaupasta halvimmillaan noin 10 eurolla jostain löyttiksestä. Jos taas haluaa donkkia, kannattaa satsata rautaa enemmän tai sitten hitsata vahvistuksia hiukan "rimpulaampaan" korirenkaaseen. Rautaa kiinnittäessä kannattaa levyn taakse laittaa metallilevy (tai toinen vaneri) jonka läpi kiinnittää raudan pultit, tämä lisää rakennelman kestävyyttä huomattavasti!

Kaks rauta putkee sisäkkäi, sementillä alimmaine maahan, rauta ja levy. Tietenki teko-ohjeita en tiedä, mutta minulle tehtiin tuollainen.

äläpliis

Sinuna maksaisin vaan siitä kalliista ja hienosta kaupan telineestä.Itellä on omatekoinen.Kerran donkkasin ja rauta on ihan vino...

jup

Isän kanssa pari vuotta sitte kesällä otettiin vaa parin sentin levy, katottiin mitat netistä, vähä maalia pintaan, rengas kiinni levyyn. Hyvin on kestäny sateet ja lumet

VM387

KORIPALLOKORIN TAUSTALEVYN MITAT

Siis mistä löytyy koripallokorin taustalevyn oikeat mitat (pituus ja leveys) ??? Olen yrittänyt googlettaakin, lukenut sääntökirjan läpi, mutta ei löydy.. Pojalle (ja omaksikin iloksi) sellainen pitäisi rakentaa. Kori jo on ja levy josta sen taustalevyn saisi leikattua ovat jo valmiina.
Please!! Kertokaa mitkä ne mitat on tai mistä ne löytyy!!!!!

omistaa silmät

koris.net --> Info --> Säännöt -->Koripallon pelisäännöt 2008-2009 --> Mitat ja varusteet
kohta 3.1

Helposti valikoita klikkaamalla tuokin löytyi

Jasu Juntti

omistaa silmät sanoi:
koris.net --> Info --> Säännöt -->Koripallon pelisäännöt 2008-2009 --> Mitat ja varusteet
kohta 3.1

No miten ymmärrätte yllä olevien ohjeiden mukaan löytyvän sääntökohdan 3.2.3 alla olevan kuvion 8 ja seuraavan siinä olevan mittatiedon: 30 cm minimi, 50 cm maksimi ? Mikä mitta tuossa on kyseessä? Vai onko virhemerkintä? Voisiko se olla korirenkaan ympärysmitta, mutta millimetreinä (30 - 50 mm)? Samasta kuviosta olen ymmärtävinäni, että korirenkaan sisähalkaisija on 45 cm.

joo o

Mistä kannattais koripallo teline ostaa (tietysti oikean korkuinen 305) ja millä hinnalla ? jotain tietoa?

Urheiluliikkeistä voisit kysyä, hintaa tosin saattaa olla hirmuisia määriä.

vieras

joo o sanoi:
Mistä kannattais koripallo teline ostaa (tietysti oikean korkuinen 305) ja millä hinnalla ? jotain tietoa?

täältä ainakin löytyy:
acon.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=40101-1

haettu

Hullued sanoi:
Urheiluliikkeistä voisit kysyä, hintaa tosin saattaa olla hirmuisia määriä.

Stadiumin kautta saatavissa erilaisia aina johonkin puolentonnin hintaluokkaan asti. Näitä ei välttämättä ole liikkeessä heti saatavilla saati sitten näkyvillä, mutta voi kysellä tilausta. Minulla oli kiire saada jonkinlainen härveli lahjaksi ja marssin BudgetSportiin, mistä ostin 169 e hintaisen 220-305-välillä säädettävän telineen. Hörppäsi toistasataa litraa vettä jalustaan. Taustalevy oli kyllä aika pieni.

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

joo o sanoi:

Siirrettäviä ulkotelineitä löytyy myös Koripallo.comin kaupasta.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.