- Viestejä
- 1 607
Koripallo kilpailee muiden lajien ja muun viihdeteollisuuden kanssa suuren yleisön vapaa-ajasta ja rahasta.
Oleellista on nähdä SM -koris tuotteena, jossa tapahtuman joka vaiheen miellyttävyyteen satsataan.
Merkittävimmät ottelutapahtuman päätekijät ovat:
• Brändi ja imago ottelutapahtuman valinta
• Sijainti, saavutettavuus, pysäköinti miellyttävä saapumisvaihe
• Loogisuus ja navigoitavuus miellyttävyys, orentaatio ja viihtyminen
• Peli viihtyminen, katsomokulttuuri
• Asiakaspalvelu,oheistoiminnot viihtyminen, välitön mielihyvä
• Tunnelmatekijät viihtyminen, emootiot
• Tehokkuus sujuva poistuminen
• Tyytyväisyys, tehokkuus, toimivuus ottelutapahtuman arvioiminen jälkikäteen, suusta suuhun markkinointi
Kokonaisuudessaan miellyttävän ottelutapahtuman mahdollistamiseksi tulisi jokaiseen tekijään panostaa. Mikäli tämä ketju pystytään toteuttamaan tehokkaasti, pystyy SM Koripallotapahtuma houkuttelemaan asiakkaita tehokkaasti toistuviin käynteihin yhä uudestaan.
Luonnollisesti jokaisen ottelutapahtuman ennakotiedotus ja otteluraportit medialle ovat itsestään selvyys. Suuren yleisön mielenkiinto edellyttää paitsi tasokasta peliä ja kokonaistapahtumaa, myös kiinnostavia tarinointa joukkueista ja pelaajista sekä värikkäitä pelaajapersoonia.
Tavoitteena tulisi olla ottelutapahtumien keskimääräisten yleisömäärien moninkertaistaminen. Hallirintamalla tämä merkitsee kuntien satsauksia tai ottelutapahtumien järjestämistä paikallisten Jäähallien puitteissa.
Koripallotapahtumat eivät Suomessa ole juuri kehittyneet sitten 60-luvun. Olisko aika ottaa itsestämme niskasta kiinni, luopua vanhoista mukavuusalueistamme ja lähteä rohkesti urheiluviihteen haastavaa maailmaa kehittämään. 8)
Oleellista on nähdä SM -koris tuotteena, jossa tapahtuman joka vaiheen miellyttävyyteen satsataan.
Merkittävimmät ottelutapahtuman päätekijät ovat:
• Brändi ja imago ottelutapahtuman valinta
• Sijainti, saavutettavuus, pysäköinti miellyttävä saapumisvaihe
• Loogisuus ja navigoitavuus miellyttävyys, orentaatio ja viihtyminen
• Peli viihtyminen, katsomokulttuuri
• Asiakaspalvelu,oheistoiminnot viihtyminen, välitön mielihyvä
• Tunnelmatekijät viihtyminen, emootiot
• Tehokkuus sujuva poistuminen
• Tyytyväisyys, tehokkuus, toimivuus ottelutapahtuman arvioiminen jälkikäteen, suusta suuhun markkinointi
Kokonaisuudessaan miellyttävän ottelutapahtuman mahdollistamiseksi tulisi jokaiseen tekijään panostaa. Mikäli tämä ketju pystytään toteuttamaan tehokkaasti, pystyy SM Koripallotapahtuma houkuttelemaan asiakkaita tehokkaasti toistuviin käynteihin yhä uudestaan.
Luonnollisesti jokaisen ottelutapahtuman ennakotiedotus ja otteluraportit medialle ovat itsestään selvyys. Suuren yleisön mielenkiinto edellyttää paitsi tasokasta peliä ja kokonaistapahtumaa, myös kiinnostavia tarinointa joukkueista ja pelaajista sekä värikkäitä pelaajapersoonia.
Tavoitteena tulisi olla ottelutapahtumien keskimääräisten yleisömäärien moninkertaistaminen. Hallirintamalla tämä merkitsee kuntien satsauksia tai ottelutapahtumien järjestämistä paikallisten Jäähallien puitteissa.
Koripallotapahtumat eivät Suomessa ole juuri kehittyneet sitten 60-luvun. Olisko aika ottaa itsestämme niskasta kiinni, luopua vanhoista mukavuusalueistamme ja lähteä rohkesti urheiluviihteen haastavaa maailmaa kehittämään. 8)