- Viestejä
- 3 280
Tuli tällainen aihe mieleen tuosta Donopan aloittamasta Talousdoping-ketjusta.
Eli nostetaan kissa pöydälle: Korisliigan markkinoinnissa ja brändäämisessä on epäonnistuttu pahemman kerran. Korisliiga ei herätä normaalissa tuularissa minkäänlaista kiihottumista tai vaahtoamista. Jos kadunmieheltä kysyy lempijoukkuetta ja tämä vastaa Korikobrat, niin kysyjä alkaa varmasti mitata vastaajan kuumetta rektaalimuodossa.
Omaan päähäni ei mahdu, miksei Korisliigan nimioikeuksia ole myyty jollekin yritykselle, kuten monessa muussa (lue= lähes jokaisessa) maassa on tapana. Sivuutin aihetta jo jossain topikissa ja nostin esille Sparliigan, joka oli yhden kauden surkuhupaisa kokeilu. Mikä meni tällöin pieleen ja mitä opittiin?
Ikuiset pessimistit (lue = Gheorge) lyttäisivät koko liiton ripuloinnin ja muistuttaisivat mainonnan ja brändäyksen kalliudesta. Kuitenkin esimerkiksi Saksan Bundesliiga on kohonnut Euroopan huippusarjojen joukkoon viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Ennen tätä sarja ei ollut mitään. Miten Saksassa päästiin tähän? Seuroille tehtiin tiukat ehdot, joita ilman sarjaan ei ollut asiaa: katsojakapasiteetit, tiukka talous ja taustaorganisaatioiden ammattimaisuus. Miksi Suomessa tällainen on mahdotonta? Aina ei voi piiloutua saatanallisen raha-kortin taakse.
Miten on mahdollista, että Korisliigalla ei ole omia nettisivujaan? Palvelevatko nämä HK-vitun-VT -uutisoinninit normaalia tuularia? Miksi Korisliigasta kertovat sivut halutaan pitää pienen piirin runkkausrinkinä, josta tavallinen tuulari ei ymmärrä edes uutisotsikoita?
EM-kisojen nostattamaa "buumia" (ehkäpä suomen kielen perseenhajuisin sana) ei ole pystytty hyödyntämään yhtään. Vai kertovatko laskeneet katsojamäärät onnistuneesta markkinoinnista? Syypäät löytyvat varmasti sekä liitosta että liigaseuroista, joten en kohdista paskamyrskyä pelkästään liiton suuntaan.
Tässä vielä lyhyt lista omista parannusehdotuksistani:
[list type=decimal]
[*]Korisliigalle omat nettisivut. Nyt vittu, eletään 2010-lukua, eikä tässä urheilun kehitysmaassa saada yksiä nettisivuja pystyyn?
[*]Korisliigan nimi on kaupattava jollekin yritykselle. Jos en väärin muista, niin Valavuorikin on sivunnut aihetta jossain tiukassa analyysissään. Olen varma, että Valavuori pystyy yhdelle puhelinsoitolla operoimaan tällaisen hankkeen. Allu, make it happen!
[*]Seurojen talousseuranta. Honka- ja Topo-gatet eivät voi olla mahdollista urheilussa. Voisiko kyseinen skenaario olla SM-liigassa tai Veikkausliigassa mahdollista? Miksi Korisliigassa tällainen on jo arkipäivää?
[*]Kivet. Kendoliiga oli pienempi kuin jalkapallon Mestaruussarja vielä 1970-luvulla, mutta Kummolan kaltaiset öykkäröijät ovat onnistuneet operoimaan jokaiseen taajamaan kendohallin. Vaadin Korisliiton päättäjille vähintään puolitoista kivesparia per säkki, jotta osataan lobata korishalleja kunnille.
[/list]
Eli nostetaan kissa pöydälle: Korisliigan markkinoinnissa ja brändäämisessä on epäonnistuttu pahemman kerran. Korisliiga ei herätä normaalissa tuularissa minkäänlaista kiihottumista tai vaahtoamista. Jos kadunmieheltä kysyy lempijoukkuetta ja tämä vastaa Korikobrat, niin kysyjä alkaa varmasti mitata vastaajan kuumetta rektaalimuodossa.
Omaan päähäni ei mahdu, miksei Korisliigan nimioikeuksia ole myyty jollekin yritykselle, kuten monessa muussa (lue= lähes jokaisessa) maassa on tapana. Sivuutin aihetta jo jossain topikissa ja nostin esille Sparliigan, joka oli yhden kauden surkuhupaisa kokeilu. Mikä meni tällöin pieleen ja mitä opittiin?
Ikuiset pessimistit (lue = Gheorge) lyttäisivät koko liiton ripuloinnin ja muistuttaisivat mainonnan ja brändäyksen kalliudesta. Kuitenkin esimerkiksi Saksan Bundesliiga on kohonnut Euroopan huippusarjojen joukkoon viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Ennen tätä sarja ei ollut mitään. Miten Saksassa päästiin tähän? Seuroille tehtiin tiukat ehdot, joita ilman sarjaan ei ollut asiaa: katsojakapasiteetit, tiukka talous ja taustaorganisaatioiden ammattimaisuus. Miksi Suomessa tällainen on mahdotonta? Aina ei voi piiloutua saatanallisen raha-kortin taakse.
Miten on mahdollista, että Korisliigalla ei ole omia nettisivujaan? Palvelevatko nämä HK-vitun-VT -uutisoinninit normaalia tuularia? Miksi Korisliigasta kertovat sivut halutaan pitää pienen piirin runkkausrinkinä, josta tavallinen tuulari ei ymmärrä edes uutisotsikoita?
EM-kisojen nostattamaa "buumia" (ehkäpä suomen kielen perseenhajuisin sana) ei ole pystytty hyödyntämään yhtään. Vai kertovatko laskeneet katsojamäärät onnistuneesta markkinoinnista? Syypäät löytyvat varmasti sekä liitosta että liigaseuroista, joten en kohdista paskamyrskyä pelkästään liiton suuntaan.
Tässä vielä lyhyt lista omista parannusehdotuksistani:
[list type=decimal]
[*]Korisliigalle omat nettisivut. Nyt vittu, eletään 2010-lukua, eikä tässä urheilun kehitysmaassa saada yksiä nettisivuja pystyyn?
[*]Korisliigan nimi on kaupattava jollekin yritykselle. Jos en väärin muista, niin Valavuorikin on sivunnut aihetta jossain tiukassa analyysissään. Olen varma, että Valavuori pystyy yhdelle puhelinsoitolla operoimaan tällaisen hankkeen. Allu, make it happen!
[*]Seurojen talousseuranta. Honka- ja Topo-gatet eivät voi olla mahdollista urheilussa. Voisiko kyseinen skenaario olla SM-liigassa tai Veikkausliigassa mahdollista? Miksi Korisliigassa tällainen on jo arkipäivää?
[*]Kivet. Kendoliiga oli pienempi kuin jalkapallon Mestaruussarja vielä 1970-luvulla, mutta Kummolan kaltaiset öykkäröijät ovat onnistuneet operoimaan jokaiseen taajamaan kendohallin. Vaadin Korisliiton päättäjille vähintään puolitoista kivesparia per säkki, jotta osataan lobata korishalleja kunnille.
[/list]