Vs: Kouvot - Seagulls ke 2.12. klo 18:30 @Mansikka-aho
Rikhardsonista muistaakseni kirjoitin viime vuonna jotenkin niin, että kaverilla näyttäisi olevan vauhtia enemmän kuin taitoa. Nyt mun mielestä vauhtiin on saatu selkeästi enemmän taitoa mukaan ja yhä useammin tilanteet päättyy positiivisesti. Tätä peliä en ole loppua lukuunottamatta nähnyt, mutta itse olen sitä mieltä, ettei kannata joukkuekonseptia lähteä rikkomaan hommaamalla täysin erityypin pelaajaa. Hirvosta ei missään nimessä kannata jättää yksin takakentälle ja Shilohia sitä kautta tarvitaan. Vai kuka hoitaisi pointin hommat silloin, kun Hirvonen ei ole kentällä tai kun ei kulje? Shiloh on mielestäni jäänyt selkeästi pienempään rooliin joukkueessa kun alkujaan ajattelin, mutta esim jaksojen viimeisiä hyökkäyksiä mies on päättänyt hyvin lukemattomia kertoja ja näissä se kokemus näkyy. Kuitenkin miestä peluutetaan heittäjänä aina kun Hirvonen on kentällä, eli sinäänsä vähän eri tontilla ja tällöin pallokosketuksiakin on aika vähän. Kuitenkin edelleen tilastokärki syötöissä Kouvoissa sekä kova levypallopelaaja kokoisekseen.
Siinä missä Kouvoilta puuttuu se pallollisesti vahva kolmospaikan pelaaja, niin silti Kouvoilta puuttuisi myös se selkeä heittäjä, jota Rikhardson on, mikäli hän vaihdettaisiin. Minusta on turha vähätellä heittäjän taitoja puhumalla "osaa vain heittää". Kukaan muu joukkueessa ei osaa lähellekään niin hyvin juosta skriinien takaa ja ottaa sitä nopeaa heittoa pallon saatuaan. Rikhardson on myös melko kova päättämään niitä nopeita kontakteista tai hyvästä häirinnästä huolimatta. Totta kyllä, ettei ole parhaimmillaan 1vs1, mutta jos saa pikkusen vauhtia, niin pystyy päättämään tosi hyvin myös häirittynä.
Hirvosta nyt kehutaan ja mielestäni miehelle pitää peliaikaa reilusti antaakin varsinkin silloin kuin kulkee. Tässä pelissä käytti hyvin palloskriinit ja syötti hyvin, mutta sitten taas toisessa pelissä Katajaa vastaan pisti helpohkoja lay-uppeja ohi kolmisen kappaletta. Eli suoritustaso vaihtelee, kuten kaikilla muillakin.
Gonzalves on äärimmäisen tärkeä pelaaja ja tästä kaverista on turha lähteä sanomaan "mies on nähty" ja tästä en jaksa edes lähteä keskustelemaan. Mun mielestä Gibson on valintana Jyriltä hyvin samantapainen, kuin Anthony Brown aikanaan. Vahva rookiejässikkä, jolla potentiaalia on. Gibson on vaan mielestäni parempi kuin Brown oli tai kenties potentiaali realisoituu paremmin.