Koripallo.com

KTP 2010-2011

Sopimukset:

Pelaajat

Joel Juusti
Clifton Jones 1v
Ville-Pertti Lind 1v
Mikael Holme 1v
Milos Dobras 2v
Jussi Eskola 1+1v
Juho Lehtoranta 2v
Jerald Fields 1v
Bryan McCullough 1v
Jeb Ivey 1v
Joonas Lehtoranta 1v
Robert Juvonen
Sefton Barrett 1v
Joona Karppinen

Valmentajat

Ray Ailus 1v
Sauli Lanki

Vs: KTP 2010-2011

Tohon ku sais ens alkuu Eerikin,Lehtorannan,Youngin nimet jatkoks,
ni olis hyvä ruveta rakentaa lisää. :p

Jokainen jenkkinelikosta on todella kova pelaaja, mutta mun mielestä eivät välttämättä sovellu samaan joukkueeseen. KTP pelasi loppukauden suurimmalta osin viisikolla Holme-Young-Washington-Jones-McDade. Viisikko on hyvä, mutta 1vs1-osaaminen, ts. korilleajot puuttuivat lähes kokonaan. Samoin kumpikaan isoista miehistä ei hallitse selkä korille päin pelaamista tarpeeksi hyvin, eikä heittouhkaa ole kahta metriä kauempaa korista.

McDade ja Spencer muodostivat hyvän korinaluskaksikon. Molempien pelatessa joukkueesta löytyy levypallovoimaa, puolustusosaamista ja korinalusuhkaa. Kaukoheitot sen sijaan ei kuulu kummankaan vahvuuksiin, ja tällöin vaarana on, että vastustaja voi vetäytyä ja sumputtaa koko korinalustan aivan tukkoon. Näin tapahtui Pyrintöä vastaan. Jones oli tietenkin Spencerin tilalla, mutta tilanne oli täysin sama. Toivottavasti ensi kaudella Jones on heti alusta lähtien sellaisessa kunnossa, että pystyy pelaamaan aloituksessa. Silloin ihanteellinen pelaaja vierelle olisi Möttölä-tyyppinen liikkuva korinaluspelaaja, jolla olisi heittouhkaa vähän kauempaakin. Sellaisia vaan harvoin löytyy.

Washington vaatisi vierelleen korilleajavan laiturin/takamiehen, joka pystyy tekemään tilaa ja luoda heittopaikkoja Ericille. Washington on edelleen huikea pelaaja, mutta tässä joukkueessa joutui liian usein tekemään itse heittopaikkansa.

Young on myös todella kova peluri, mutta hän tarvitsisi vierelleen puhtaan pointin. Luulen että Young olisi vieläkin kovempi tekijä kakkospaikalla. Youngin heikkoudet ovat puolustus ja korilleajot, jotka johtuvat pitkälti aika hitaista jaloista. Kädet sen sijaan ovat todella nopeat ja tekniikka erinomainen. Tarvii siis vierelleen pelintekijän, jolla on 1vs1 -sekä puolustusosaamista.

Hyvä alkuhan tuossa on jo kasassa.

Jenkeistä:
Washingtonille ehdottomasti sopimus kuoraan, melkein voisi jopa sanoa maksoi mitä maksoi.
Muista jenkeistä en pitäisi kuin ehkä McDaden. Youngin tilalle joku puhtaampi pelinrakentaja.

Mac sanoi:
Hyvä alkuhan tuossa on jo kasassa.

Jenkeistä:
Washingtonille ehdottomasti sopimus kuoraan, melkein voisi jopa sanoa maksoi mitä maksoi.
Muista jenkeistä en pitäisi kuin ehkä McDaden. Youngin tilalle joku puhtaampi pelinrakentaja.
itse en pitäisi ketään vaan hankkisin ihan uudet jenkit

No niin. Pistin kielen posken ja otsan ryppyyn, niin että voin kysyä, onko KTP tosiaan 'rehabilitoitu' Korisliigaan ja vastaavasti KTP Basket ikään kuin pantu 'disponibiliteettiin'?
No, nyt olen kaksi kertaa (ensimmäisen ja viimeisen kerran) häiriköinyt tätä topikia, enkä ole avaamassa omaa topikia KTP Basketille , jolle toki toivon menestystä tulevallakin kaudella. Se olletikin pelaa sarjaottelunsa siellä 'Whatchamacallit Areenalla', missä toivottavasti jatkossakin runsaan yleisön vastaanottaa esimerkiksi 'Operatöörien marssi', 8], muitakin marsseja toki on!
Tämä oli sitten tässä, a promise is a promise !

Ailus haluaa jatkaa samalla pelityylillä millä KTP pelasi loppukaudesta.

-Lähdemme rakentamaan ensi kautta kuten pelasimme loppukauden eli kevyemmän
pelityylin ja viisikon kautta, Ailus sanoi
-Joukkueeseen haetaan kolmen jenkin lisäksi uutta kotimaista kärkikalustoa(profiilipelaajaa)
-KTP aikoo keskustella jatkosta tämän kauden jenkki kvartetin kanssa.
-"Olisi hyvä, jos yksi jenkeistä olisi tuttu joko omasta tai jostain muusta suomalaisesta
joukkueesta", puheenjohtaja Lindström sanoi

Lähde: Päivän Kymen Sanomat

Ikävalko signasi sitten Forssaan divaritakuriksi 1+1 vuotta. Vastuuta hakemaan...?

Haukkavuori sanoi:
Ikävalko signasi sitten Forssaan divaritakuriksi 1+1 vuotta. Vastuuta hakemaan...?
Niin, kyllähän se vähän kummalliselta tuntuu, että liigapelaaja lähtee divariin ja vielä Forssaan, jossa lähes kaikkien yleispätevien kp-com-kirjoittajien mielestä on surkeimmista surkein valmentaja. Vai olisiko sittenkin niin, että Kotkassa on vielä surkeampi. Ei taida olla Ikävalko ainut lähtijä tänä vuonna.

Haukkavuori sanoi:

Hyvä siirto miehelle. Ailus ei tunnetusti ole mikään pelaajien kehittäjä ja mitä itse Mikkolaa seurannut, niin mainettaa parempi valmentaja. Vanha taakka painaa vielä selässä, mutta antaa koirien haukkua 8]

-Z-

Eiköhän sen Ikävalkon lähdön suurin syy ollut juuri Ailus. Kyllähän Ikävalko sai mahdollisuuksia näyttää osaamistaan, mut jotenkin vain näytti että tällä kaudella ei onnnistunut mikään. Toivotaan että lähtö Forssaan tekee vain hyvää uralle ja voi sit joskus palata taas Kotkaan.

-Z- sanoi:
Eiköhän sen Ikävalkon lähdön suurin syy ollut juuri Ailus. Kyllähän Ikävalko sai mahdollisuuksia näyttää osaamistaan, mut jotenkin vain näytti että tällä kaudella ei onnnistunut mikään. Toivotaan että lähtö Forssaan tekee vain hyvää uralle ja voi sit joskus palata taas Kotkaan.
Jos saa mahdollisuuksia näyttää osaamistaan ja sitten ei onnistu mikään, lähtee mahdollisuuksien antajan takia muualle? Kerro lisää, ei aukea kokonaan. Toki uran kehityksen kannalta siirto Forssaan lienee munkin mielestä hyvä siirto, ei sen puoleen.

Haades sanoi:
Jos saa mahdollisuuksia näyttää osaamistaan ja sitten ei onnistu mikään, lähtee mahdollisuuksien antajan takia muualle? Kerro lisää, ei aukea kokonaan. Toki uran kehityksen kannalta siirto Forssaan lienee munkin mielestä hyvä siirto, ei sen puoleen.

Näinhän se juuri menee, saat mahdollisuuden näyttää osaamistasi, et onnistu ja sinut siirretään penkille. Siinä kohtaa suhde valmentajaan on katkolla, ja Reiskalle Sami on varmaan ollut penkityksen jälkeen pelkkää ilmaa. Helppo siinä on ruveta valmentajaa syyttämään, paljon helpompi kuin omaa itseään.

Haukkavuori sanoi:
Näinhän se juuri menee, saat mahdollisuuden näyttää osaamistasi, et onnistu ja sinut siirretään penkille. Siinä kohtaa suhde valmentajaan on katkolla, ja Reiskalle Sami on varmaan ollut penkityksen jälkeen pelkkää ilmaa. Helppo siinä on ruveta valmentajaa syyttämään, paljon helpompi kuin omaa itseään.

No jaa...tartteeko syytellä oikeestaan yhtään ketään? Ainahan lähtemiseen on joku peruste, ja tässä tapauksessa kovasti viittaa Ailukseen päin.Ei taida tämä pelaaja olla ainoa, joka ei Ailuksen komennossa viihdy.. Kovin erilailla poika pelasi esim Sopasen aikoihin edelliskeväänä. Ajat ja pelaajat muuttuu, harmi vaan, kun näitä omia kasvatteja lähtee muualle lähes vuosittain...toivotaan nyt että edes Lehtoranta jää!

Eli hommataan Kotkaan jatkossakin tyttöjen valmennuksessa meriitit saaneita, kokemattomia valmentajia. Tällöin vaatimustaso on riittävän pieni, jotta omat "prinsessamaiset" kasvatit saavat itse määritellä roolinsa, treenata kuten itse tahtovat ja pysyvät rosterissa tuomassa menestystä ja kunniaa. Ihan kuten Sopasen kaudella, Williamsin lähdön jälkeen. Kunnia niille, joille se kuuluu. Eli entisille pelaajillemme.

KuusaanPallo sanoi:
Eli hommataan Kotkaan jatkossakin tyttöjen valmennuksessa meriitit saaneita, kokemattomia valmentajia. Tällöin vaatimustaso on riittävän pieni, jotta omat "prinsessamaiset" kasvatit saavat itse määritellä roolinsa, treenata kuten itse tahtovat ja pysyvät rosterissa tuomassa menestystä ja kunniaa. Ihan kuten Sopasen kaudella, Williamsin lähdön jälkeen. Kunnia niille, joille se kuuluu. Eli entisille pelaajillemme.
Eikös Sopasen kausi ollut melko lyhyt Williamsin lähdön jälkeen?

Ja eikös Ailus luonut juuri "meriittinsä" tyttöjen valmentajana?

Ja miksi Kotkassa on niin paljon entisiä pelaajia?

Kerro minulle Dobras KTP.

http://www.ktpbasket.fi/sitenews/view/-/nid/514/ngid/1

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.