Vs: KTP 2010-2011
Jokainen jenkkinelikosta on todella kova pelaaja, mutta mun mielestä eivät välttämättä sovellu samaan joukkueeseen. KTP pelasi loppukauden suurimmalta osin viisikolla Holme-Young-Washington-Jones-McDade. Viisikko on hyvä, mutta 1vs1-osaaminen, ts. korilleajot puuttuivat lähes kokonaan. Samoin kumpikaan isoista miehistä ei hallitse selkä korille päin pelaamista tarpeeksi hyvin, eikä heittouhkaa ole kahta metriä kauempaa korista.
McDade ja Spencer muodostivat hyvän korinaluskaksikon. Molempien pelatessa joukkueesta löytyy levypallovoimaa, puolustusosaamista ja korinalusuhkaa. Kaukoheitot sen sijaan ei kuulu kummankaan vahvuuksiin, ja tällöin vaarana on, että vastustaja voi vetäytyä ja sumputtaa koko korinalustan aivan tukkoon. Näin tapahtui Pyrintöä vastaan. Jones oli tietenkin Spencerin tilalla, mutta tilanne oli täysin sama. Toivottavasti ensi kaudella Jones on heti alusta lähtien sellaisessa kunnossa, että pystyy pelaamaan aloituksessa. Silloin ihanteellinen pelaaja vierelle olisi Möttölä-tyyppinen liikkuva korinaluspelaaja, jolla olisi heittouhkaa vähän kauempaakin. Sellaisia vaan harvoin löytyy.
Washington vaatisi vierelleen korilleajavan laiturin/takamiehen, joka pystyy tekemään tilaa ja luoda heittopaikkoja Ericille. Washington on edelleen huikea pelaaja, mutta tässä joukkueessa joutui liian usein tekemään itse heittopaikkansa.
Young on myös todella kova peluri, mutta hän tarvitsisi vierelleen puhtaan pointin. Luulen että Young olisi vieläkin kovempi tekijä kakkospaikalla. Youngin heikkoudet ovat puolustus ja korilleajot, jotka johtuvat pitkälti aika hitaista jaloista. Kädet sen sijaan ovat todella nopeat ja tekniikka erinomainen. Tarvii siis vierelleen pelintekijän, jolla on 1vs1 -sekä puolustusosaamista.