Koripallo.com

Kuinka voi Turun koripallo?

Miten voi Turun koripallo tällä hetkellä kokonaisuutena? Sekä miesten, että naisten edustukset ovat näköjään divaritasolla ja varsinkin miesten 1B ei paljon näkyvyyttä tuo.
Entä muuten tilanne? Juniori- ja valmentajamäärät. Lajin asema kaupungissa?

Miten voi Turun koripallo tällä hetkellä kokonaisuutena? Sekä miesten, että naisten edustukset ovat näköjään divaritasolla ja varsinkin miesten 1B ei paljon näkyvyyttä tuo.
Entä muuten tilanne? Juniori- ja valmentajamäärät. Lajin asema kaupungissa?

Tämä on mielenkiintoinen kysymys, onhan siellä kai ollut aika hyvä juniorityö viime vuosina, ainakin käsittääkseni. Salibandykin tosin on tainnut nousta kilpailijaksi koripallolle, jalkapallon ja jääkiekon ohella.

Minun kuulemani mukaan ainakin pari vuotta sitten seurajohtoa kiinnosti vain edustus, muttei junnut. Ja kun Aalto lähti, alkoi edustuksen alamäki. Junnuvalmentajat ovat olleet aivan oman onnensa nojassa ilman kunnon taustaorganisaatiota. Minun käsitykseni on, että turkulainen koris on aika tuuliajolla. Toki tämä käsitys perustuu pari vuotta sitten kuulemaani tilanteeseen. Koripallokaupungiksi Turkua ei oikein voi sanoa, vaikka höntsäkorista siellä pelataankin aktiivisesti.

Minun kuulemani mukaan ainakin pari vuotta sitten seurajohtoa kiinnosti vain edustus, muttei junnut. Ja kun Aalto lähti, alkoi edustuksen alamäki. Junnuvalmentajat ovat olleet aivan oman onnensa nojassa ilman kunnon taustaorganisaatiota. Minun käsitykseni on, että turkulainen koris on aika tuuliajolla. Toki tämä käsitys perustuu pari vuotta sitten kuulemaani tilanteeseen. Koripallokaupungiksi Turkua ei oikein voi sanoa, vaikka höntsäkorista siellä pelataankin aktiivisesti.

Juu, minunkin tietoni perustuvat vain junnujen menestykseen. Turkulaisia ei ilmeisesti kovin helpolla saa korista katsomaan, kuten ei muitakaan lajeja, paitsi ehkä korkeintaan jääkiekon SM-liigan finaaleja.

Monin tavoinhan tämä Suomen ensimmäinen kaupunki ja pitkäaikainen pääkaupunki on kehityksen suhteen sivuraiteella, verrattuna Helsinkiin ja Tampereeseen.

Juu, minunkin tietoni perustuvat vain junnujen menestykseen. Turkulaisia ei ilmeisesti kovin helpolla saa korista katsomaan, kuten ei muitakaan lajeja, paitsi ehkä korkeintaan jääkiekon SM-liigan finaaleja.

Monin tavoinhan tämä Suomen ensimmäinen kaupunki ja pitkäaikainen pääkaupunki on kehityksen suhteen sivuraiteella, verrattuna Helsinkiin ja Tampereeseen.

Tämä jälkimmäinen kappale on tietysti oma tarinansa, tykkään itse kyllä turkulaisista, semmoinen omanlainen ylpeytensä ja POSITIIVINEN arrogansinsa on toki vaikea kestää joillekin. :)

Tuuliajolla on turhan rankasti sanottu, muttei se ole kaukana totuudesta. Seurassa on paljon hyvää, mutta turhan paljon kasautuu muutamille harteille, koska tekijöitä ja erityisesti valmentajia on vähän. Yhteisöllisyyttä, toimintatapoja sekä valmennuksellista & pelillistä jatkumoa on pitkään yritetty rakentaa, mutta ainakin tällä hetkellä nykyisen ulkopuolisen silmin monen asian kohdalla on aika iso kysymysmerkki.

Tuntuu, että seuralla ei tällä hetkellä ole pitkän tähtäimen suunnitelmaa, vaan toiminnassa edetään kausi kerrallaan. Toivotaan, että tähän tulee muutosta.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.