Koripallo.com

Liian vanha?

Eli, olen 15-vuotias, noin 181 cm pitkä, enintään 60-kiloinen ja löytyisi mielenkiintoa aloittaa koripallo. Omatoimisesti olen kyllä pelannut jo melko kauan, mutta voisin alkaa pelaamaan joukkueessakin. Muutakin urheilutaustaa löytyy. Mutta olenko liian vanha aloittamaan korkeammalla tasolla?

Ja anteeksi, mikäli vastaava aihe löytyy jo. Tämän foorumin systeemi on aika vieras verrattuna niihin, joilla olen ennen pyörinyt...

Vs: Liian vanha?

Mikäli intoa riittää ja seurassa on vapaita paikkoja, niin siitä vaan kokeilemaan! Sittenhän se selviää ;)

Et sä ole vanha mutta se riippuu ihan taidoista että pääsisitko pelaamaan jotain B-poikien Sm-Sarjaa.

Kiitos rakentavista vastauksistanne. Sattuuko joillain olemaan vielä tietoa mitä seuroja täällä pohjoispirkanmaan lähistöllä pelaa?

nääh

Et sä vielä liian vanha ole-jos vaan innostusta harjoitteluun riittää!
mun ukkokin aikanaan alotti koriksen 18-vuotiaana ja pelasi sitten muutaman vuoden päästä äijien 1-divaria (alotusviisikossa)

TarmoShooter sanoi:
Et sä ole vanha mutta se riippuu ihan taidoista että pääsisitko pelaamaan jotain B-poikien Sm-Sarjaa.
No melkoinen velho saa olla jos ilman joukkuetaustaa pääsisi heti junnujen SM-sarjaan. Vähän jotain realismia kehiin. Vaikka taitoa olisikin, ei joukkuepeli suju alusta ihan luonnostaan vaan sitä ainakin pitää treenata.

Mutta joo, kannattaa toki lähteä mukaan. Tiedän itsekin monia jotka ovat aloittaneet vasta tuon ikäisenä. Etumatkaa voi olla aika paljon kurottavaksi, joten jos haluaa oikeasti kehittyä pitää sitten kyllä treenata muutenkin kuin vain joukkueen omat treenit.

No-pass-look sanoi:
No melkoinen velho saa olla jos ilman joukkuetaustaa pääsisi heti junnujen SM-sarjaan. Vähän jotain realismia kehiin. Vaikka taitoa olisikin, ei joukkuepeli suju alusta ihan luonnostaan vaan sitä ainakin pitää treenata.

Mutta joo, kannattaa toki lähteä mukaan. Tiedän itsekin monia jotka ovat aloittaneet vasta tuon ikäisenä. Etumatkaa voi olla aika paljon kurottavaksi, joten jos haluaa oikeasti kehittyä pitää sitten kyllä treenata muutenkin kuin vain joukkueen omat treenit.
Jep, tuossa harjoittelun määrässä ei ole ongelmaa. Edelleen haluaisin kyllä kuulla näistä pohjoispirkanmaan seuroista?

Lisää lihasta!

Olet tosiaankin ihan sopivan pituinen, mutta tuo paino on pelottavan alhainen. En tiedä alueesi seurasta, mutta voisit varmasti etsiä jostain koris.netistä

japeK

Lisää lihasta! sanoi:
Olet tosiaankin ihan sopivan pituinen, mutta tuo paino on pelottavan alhainen. En tiedä alueesi seurasta, mutta voisit varmasti etsiä jostain koris.netistä

Vähän tarkempaa linkkiä: w w w.koris.net/alueet_seurat/ ja sieltä katselet aluksi läheltä löytyviä seuroja.

Kiitoksia linkeistä. Painoa yritänkin tässä kerätä hieman lisää. Eikä lisäpituuskaan pahitteeksi olisi.

oho

Nero sanoi:
Kiitoksia linkeistä. Painoa yritänkin tässä kerätä hieman lisää. Eikä lisäpituuskaan pahitteeksi olisi.
eikai sillä painolla periaatteessa mitään väliä oo? ???

oho sanoi:
eikai sillä painolla periaatteessa mitään väliä oo? ???
No enpä tiedä, levyn alla ei kuulemma pärjää ihan vähäisellä painolla. Tämäkin on koettu yhtä kaveria vastaan pelatessa, joka on lähes 10 kg minua painavampi. Onneksi myös 5 cm lyhempi, niin pärjään vielä hyvin. Eri asia on sitten kun harrastamaan alkaa kovemmalla tasolla, olen varmaan koko liigan lyhin. pituutta en ole aikoihin katsonut, mutta uskoisin sen pysyneen samana, eli siinä 180, tai 181. Ei ihan sentin tarkuudella ole koskaan tehty.

no...

Nero sanoi:
No enpä tiedä, levyn alla ei kuulemma pärjää ihan vähäisellä painolla. Tämäkin on koettu yhtä kaveria vastaan pelatessa, joka on lähes 10 kg minua painavampi. Onneksi myös 5 cm lyhempi, niin pärjään vielä hyvin. Eri asia on sitten kun harrastamaan alkaa kovemmalla tasolla, olen varmaan koko liigan lyhin. pituutta en ole aikoihin katsonut, mutta uskoisin sen pysyneen samana, eli siinä 180, tai 181. Ei ihan sentin tarkuudella ole koskaan tehty.
eihä tuo edes oo lyhyt

no... sanoi:
eihä tuo edes oo lyhyt
Miten sen nyt ottaa... Ei muuten niinkään, mutta koripalloilijaksi se on suht. lyhyt. Eipä se menoa silti estä, onhan Allen Iversonkin suunnilleen samanpituinen, ja silti erittäin arvstettu koripalloilija. Ja Nba:sta löytyy monia vielä lyhyempiäkin, kuten varmaan jokaisesta liigasta.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.