Vs: MM-karsinta koulujen välisiin kisoihin
Cabernet sanoi:
Jos ole oikein ymmärtänyt niin näitä erilaisia urheilulukioita ja -akatemioita on jonkin verran ympäri Suomea, mutta Märskyn lisäksi ei taida olla toista yksikköä joka osallistuu sarjatoimintaan. Muissa yksiköissä taitaa olla jopa alle 10 urheilijaa niin harjoituksetkin on pidettävä puhtaasti henkilökohtaista taitoa kehittävinä. Sehän tuollaisen toiminnan samoin kuin jonkin urheilukomppanian tarkoituksena pitäisi olla.
Tietyllä tavalla ymmärrän että Märskyn valmentajakunta haluaa saada jotain nopeasti näkyvää kredittiä toiminnastaan, mutta samalla tässä lyödään hiukan märällä rätillä monia seuravalmentajia.
Ainakin tuo Märskyn toiminta aikoinaan perusteltiin ihan erilaisella toiminnalla kuin mitä siellä nykyään tehdään. Voi olla että tämä on paras mahdollinen toimintatapa, mutta samalla on ihan selvää ettei samaa konseptia voida kopioida Manzun toivomalla tavalla ympäri Suomea. Pelaajia ei vaan riitä muualle.
Ja murheellista on kuulla että nuorille pelaajille Märskyä markkinoidaan ainoana tapana päästä kiinni maajoukkuekuvioihin. Sitä voisi kutsua jo kiristykseksi.
Ugh, sää puhut vähän, mutta asiaa. Ikävä kyllä näin tämä näyttää menneen, eletään vähän kuin Nicolae Ceausescu aikoja vai oliko se HD aikoja. Mulle, mulle ja mun kavereille, mun vaimolle, mulle ja mun lakeijoille.
Valmentaja tällä tasolla on juuri niin hyvä kuin voitetut ottelut ja siihen auttaa joukkueeseen kerätyt, niin sanotut sotamiehet eli parhaat pelaajat niistä hyvin valmennetuista seuroista ja perustyön tehneiltä valmentajilta.
Maajoukkueet on 80% kasattava näistä "Märsky" pelaajista, muuten valmennustoiminta
näyttää "Märsky" valmentajien osalta epäonnistuneen. Sääliksi käy niitä ei Märskyssä olevia pelaajia muualta Suomesta, jotka ikäluokka maajoukkueisiin haluavat ja sinne kuuluisivat. Aikuisten maailma ei ole aina oikeuden mukainen. Tärkeintä on näyttää hyvältä.
Lohdutuksen sanana näille pelaajille sanoisin, että kannettu vesi kaivossa ei pysy. Älä huoli, tee töitä, nuorisomaajoukkueessa oleminen ei merkitse yhtään mitään sille, ettet ole aikuisten maajoukkueessa tai ettei sinusta tulisi Suomen tasolla hyvä pelaaja eli peräti parempi.
Tästä hyvä esimerkki on esim. Catz organisaatiosta ja siellä olevasta nuoresta pelaajasta viime vuodelta. Saman paikan pelaajat oli otettava edelle maajoukueeseen etelästä, mutta miltä onkaan näyttänyt voimasuhteet nyt tällä kaudella. Pois pudotettu pelaaja pelaa NSM isoilla minuuteilla, missä nämä pari muuta. Oikeiden ihmisten kanssa kaveeraaminen ja oikeassa koulussa tai seura organisaatiossa oleminen riitti pelipaikan saamiseen.
Ihan kiva asia tää perhesisäinen työpaikka hankinta, näinhän sitä tapahtuu tullissa ja muuallakin Suomessa, mutta koripallossa se ei vaan ylitä uutiskynnystä.
Aikaansa kutakin, enpä usko, että tuo Märskyn omaan pesään piissailu kauan toimi. Onneksi näitä sora ääniä nousee kuin Felix lintuja konsanaan. Riippuu tietenkin kuinka kauan herra iso herra saa kotipesäänsä suojellakseen neulasia sinne kantaa kenenkään siihen uskaltamatta puuttua. Peloista mahtavin on herran pelko. Eläkeikä vain karkaa kauemmas ja toivottavasti ei pilvet ja kaikki muukin .