Koripallo.com

Montako onnistunutta vapaaheittoa peräkkäin?

Montako vapaaheittoa peräkkäin on hyvä saavutus? Nyt ennätys on 12, seuraava tavoite on 20. Voiko sillä ruveta jo intoilemaan :D

ella K.

Vs: Montako onnistunutta vapaaheittoa peräkkäin?

Hieno ja onnistunut avausviesti uudelle käyttäjälle koripallo.comissa! *clap clap*

Itse olen heittänyt 47 putkeen. Sitten keskittyminen herpaantui ja pallo laakana eturautaan... :(

Oho :eek: . Sitten pitää vielä harjoitella. Ajattelin, että oon jo kova tekijä kun heitin 12. Edellinen ennätys oli tosin 7... JOS vaikka perus-seurapelaaja tätä harrastaisi, niin montako hän tyypillisesti heittäisi?

.C.

kalle sanoi:
Oho :eek: . Sitten pitää vielä harjoitella. Ajattelin, että oon jo kova tekijä kun heitin 12. Edellinen ennätys oli tosin 7... JOS vaikka perus-seurapelaaja tätä harrastaisi, niin montako hän tyypillisesti heittäisi?
Varmaan sen n. 15 putkeen keskiarvoksi. Sekin riippuu ihan heittäjästä. Jotkut heittävät tasaisesti sen pari kolme huti puolesta sadasta, kun toisilla tulee ennemmin niitä kuudenkymmenen putkia ja sitten 10 heittoa putkeen ohi. Ja enpä sanoisi kahtatoista vielä suuureksi putkeksi vapareissa, kun itsellä on uudelta kolkilta paras putki 11 ja sitäkin olen koittanut niissä muutamassa paikassa, missä on uudet viivat laitettu.

Vapaaheitto on aivan erilainen heitto silloin, kun niitä ladotaan freesinä pihakoriin, verrattuna oikeaan matsitilanteeseen. En tiedä ikääsi ja sitä rataa, tai pelaatko joukkueessa, mutta 12 on ihan ok. Paremman kuvan saisit kuitenkin jos heittäsit esim. 20 heitta vaikka viiden sarjoissa, ja ottaisit sarjojen väliin vaikka pienen spurtin.
Periaatteessahan vapareita pitäisi heittää sisään sellaset yli 75-80%...

Freesinä pihakoriin, sen on mun juttu. Olisi ihanaa pelata oikeasti, mutta kun eivät nuo polvet anna, ainakaan toistaiseksi. Vapareiden heittäminen on äärihauskaa terapiaa.

satoja

kyllähän nuo aktiivisesti harjoittelevat hyvät heittäjät upottavat yli 100 putkeen jos oikeen keskittyy. ei toki pelitilanteessa

100 b

itselläni juuri tuo 100 vaparii menny parhaimmillaan putkeen. Heitetty toki viiden sarjoissa.

.C.

satoja sanoi:
kyllähän nuo aktiivisesti harjoittelevat hyvät heittäjät upottavat yli 100 putkeen jos oikeen keskittyy. ei toki pelitilanteessa
Tuohonkin pätee se heittäjätyyppi. Eli on niitä jotka latovat putkia ja sitten kun se keskittyminen kerran herpaantuu tulee monta hutia pienen ajan sisään. Sitten on taas niitä jotka heittävät jatkuvasti sen 18-19/20

joopajoo

.C. sanoi:
Varmaan sen n. 15 putkeen keskiarvoksi. Sekin riippuu ihan heittäjästä. Jotkut heittävät tasaisesti sen pari kolme huti puolesta sadasta, kun toisilla tulee ennemmin niitä kuudenkymmenen putkia ja sitten 10 heittoa putkeen ohi. Ja enpä sanoisi kahtatoista vielä suuureksi putkeksi vapareissa, kun itsellä on uudelta kolkilta paras putki 11 ja sitäkin olen koittanut niissä muutamassa paikassa, missä on uudet viivat laitettu.

joo vittu varmaa oot saanu 11 kolkkii putkee uudelt ::)

.C.

joopajoo sanoi:
joo vittu varmaa oot saanu 11 kolkkii putkee uudelt ::)
Olen saanut, vaikka myönnän että tuskin kovin usein onnistuisi. Olen kyllä heittänyt uudelta myös sen 20+ putkeen huti, mutta kun saa sen putken päälle niin ihan realistinen tuo nyt on. Ja siis 11 oli ihan tyhjässä salissa, ei missään pelissä yms.

joopajoo

.C. sanoi:
Olen saanut, vaikka myönnän että tuskin kovin usein onnistuisi. Olen kyllä heittänyt uudelta myös sen 20+ putkeen huti, mutta kun saa sen putken päälle niin ihan realistinen tuo nyt on. Ja siis 11 oli ihan tyhjässä salissa, ei missään pelissä yms.

älä jauha paskaa ;D

yhjy

.C. sanoi:
kyl iha hyvin voi 11 kolkkii heittää uudelt kolkilta peräkkäin, jos saa rytmin päälle. ei se niin paljon ole

.C.

Tulihan sitä asiaa, en ymmärrä mikä siinä niin käsittämätöntä olisi. Itsellä vapari enkka 34 ja muistaakseni entinen valmentajani heitti treenien lopuksi vasurilla 7 kolkkia sisään. Otettiin siis kisaa, että itse heitin oikealla ja koutsi vasurilla. (Siis valmentajani oli oikeakätinen.)

haha

oon 12v ja uudelta kolkilta 14 putkeen ;D

joopajoo sanoi:
älä jauha paskaa ;D

Tässä laatuesimerkki vierailijana kirjoittamisen hyvistä puolista; voi vapaasti todistaa tyhmyytensä ja huudella mitä sattuu, ilman että omalla nimimerkillä leimaantuisi idiootiksi.

Itte oon saanu 30 vaparia putkee ja 7 kolkkia putkeen uudelta ei se ole mahdotonta kun rytmin saa päälle

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.