Koripallo.com

pelkkä syöttö?

vierailija100

Hei kaikki

Onkohan olemassa omaa termiään sille, kun pelaaja syöttää toiselle, joka on lähellä koria valmiina heittämään korin? Vai käytetäänkö siinä pelkkää "syöttää"-sanaa?

Kiitos avusta!

Vs: pelkkä syöttö?

Virallinen termi saattaa olla mitä helvetin väliä-syöttö.

vierailija100

No sitä väliä, että minun pitäisi kääntää sana erääseen tekstiin, enkä löydä pikaisesti mistään varmaa selitystä mahdollisesta erikoistermistä. Ajattelin että täältä saattaisi löytyä nopeasti joku asiantuntija, joka kertoisi, onko olemassa erikoistermiä vai ei.

vierailija100 sanoi:
No sitä väliä, että minun pitäisi kääntää sana erääseen tekstiin, enkä löydä pikaisesti mistään varmaa selitystä mahdollisesta erikoistermistä. Ajattelin että täältä saattaisi löytyä nopeasti joku asiantuntija, joka kertoisi, onko olemassa erikoistermiä vai ei.
Suomen kielessä palloa syötetään ja syötetään, esimerkiksi englannissa käytetään "normaalista syötöstä" (pelaajalta toiselle missä tahansa pelitilanteessa) ilmausta "pass the ball" ja koriin johtavasta syötöstä puhuttaessa käytetään ilmausta "assist".

vierailija100

Kiitos paljon Botevgrad, juuri tästä erilaisten syöttöjen ongelmasta oli kyse. Kun en itse pelaa, niin kysymys tuli asetettua vähän kehnosti. Hyvää alkavaa viikkoa.

Alkava viikko

vierailija100 sanoi:
Kiitos paljon Botevgrad, juuri tästä erilaisten syöttöjen ongelmasta oli kyse. Kun en itse pelaa, niin kysymys tuli asetettua vähän kehnosti. Hyvää alkavaa viikkoa.
Ja englanniksiko se pitikin kääntää... ;D

hihihihihiih sanoi:
hiekkalaatikko rekisteröidyille. paitsi kingjamesi voi erikoisluvalla joskus kirjotella

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.