Koripallo.com

Porukka menossa Liettuaan?

Nyt kun kohta jo tiedetään missä lohkossa Suomi tulee pelaamaan Liettuassa, niin olisi korkea aika vähän kartoittaa minkä verran suomalaisia (koripallopistekomilaisia) on menossa kisoihin, mihin otteluihin ja mille paikoille. Tämä on mun mielestä keskeistä koska se voi vähän lannistaa katsomofiilistä jos ostaa liput sellaiseen katsomoon, jossa on jonkun viiden sadan balkan kannattajan puristuksessa.

Itse olen menossa Liettuaan ja kahtena päivänä menen katsomaan korista. Tällä hetkellä on liput muihin kuin suomen peleihin mutta jos Suomi tänään varmistaa lohkovoiton niin meinaan lunastaa lipun Alytuksessa 5.9 pelattaviin Suomi - Montenegro, Kreikka-Kroatia, Makedonia-Bosnia&Herzegovina.

Ja esim noihin kolmeen peliin pääsee hyvin edullisesti (alkaen 25€).

Lippuja täältä: http://www.tiketa.lt (sivut myös englanniksi)

Vs: Porukka menossa Liettuaan?

Liettuaan ollaan täältäkin lähdössä. Liput tuli hommattua heti, kun myyntiin tulivat ja nyt tarvittaessa niitä sitten hommaan lisää. 4.9. Panevezykseen otteluihin Iso-Britannia-karsija 2 sekä Puola-Turkki. Myös jatkosarjan matseihin 8.9. Vilnassa on liput.

Itsekin olen hommaamassa juurikin tuonne 5.9. Alytukseen liput, jos Suomi sinne paikan varmistaa. Jos niin hyvin käy, että alkulohkosta päästään eteenpäin, olen alustavasti valmistunut pidentämään reissua ja jäämään vielä useammaksi jatkosarjapäiväksi.

Puolan kisoissa muuten lippuja vaihdeltiin vielä ennen sisäänmenoa kovastikin. Siis portilta lipun skannattuaan ohjasivat lipunmyyntiin, jossa vaihtoivat lipun toiseen. Pyrkivät selvästi jaottelemaan saman maan kannattajat samoihin lohkoihin. Oma lippuni esimerkiksi vaihdettiin pronssipeliin ja finaaliin, niin että olin kreikkalaisten fanien takana (taisivat katsoa sinivalkoista huiviani :D ). Voi siis olla, että vielä paikanpälläkin pystyy pyytämään lipun vaihtoa, että pääsee suomalaisten kanssa samaan lohkoon.

Kahden viikon loma järjestetty. Lento Ryanairilla Kaunasiin ke 31.8. ja paluu 14.9. eli ensimmäinen peli (Kroatia - Suomi tai Turkki- Suomi jää väliin). Kahden hengen meno-paluu lento yhteensä 110 euroa !

Sen verran pessimisti kuitenkin olin tuon jatkosarjan suhteen, että varasin ja maksoin myös vaihtoehtoisen paluun ke 7.9. eli jos Suomi ei mene jatkoon, mekin tulemme alkusarjan jälkeen pois. Tuo toisen paluulennon lisähinta kahdelta hengeltä yhteensä 20 euroa !! Halpa vakuutus. Kahden hengen lentoihin meni siis 130 € ja pois tulemme joka alkusarjan jälkeen tai välisarjan jälkeen - usko ei ihan riitä siihen että Suomi menee 8 parhaan joukkoon, eikä lomatkaan riitä 8 joukkoon !

peru sanoi:
Itsekin olen hommaamassa juurikin tuonne 5.9. Alytukseen liput, jos Suomi sinne paikan varmistaa. Jos niin hyvin käy, että alkulohkosta päästään eteenpäin, olen alustavasti valmistunut pidentämään reissua ja jäämään vielä useammaksi jatkosarjapäiväksi.

Hyvä hyvä. Itse mietin tässä vähn noita kulkuyhteyksiä Kaunaksen ja Alytuksen välillä. Jotain kisabusseja menee kyllä mihin kaupunkeihin, mutta ei ilmeisesti tuonne Alytukseen: http://www.autobusubilietai.lt/lithuanian-and-international-routes/eurobasket-2011/

Menossa mukana! Reissuun lähdössä muutaman kaverin kanssa, tarkoitus on körötellä Viron ja Latvian läpi Alytukseen (usko on kova, että Suomi hoitaa karsintalohkon). Liput hankitaan la 3.9. ja su 4.9. peleihin, katsomonosasta ei vielä olla puhuttu. Opiskelijabudjetilla ei kuitenkaan ole varaa mihinkään ihmeellisiin lippuihin. Pidennetty viikonloppureissu tiedossa siis.

Boriz sanoi:
Hyvä hyvä. Itse mietin tässä vähn noita kulkuyhteyksiä Kaunaksen ja Alytuksen välillä. Jotain kisabusseja menee kyllä mihin kaupunkeihin, mutta ei ilmeisesti tuonne Alytukseen: http://www.autobusubilietai.lt/lithuanian-and-international-routes/eurobasket-2011/
Itse kuljen omalla autolla Vilnasta käsin joten ei ole tullut katseltua bussivuoroja. Kaunasista varmasti kulkee Alytukseen myös ihan tavallisia linja-autoja. Nyt on kiirus, mutta voin ensi viikolla katsella tarkemmin, jos et siihen menessä löydä.

Nyt on ainakin yritetty varata liput Suomi-Montenegro - peliin, mitä koskien kysyisinkin. Liput on varattu ja E-reservation on tulostettu, mutta tilauksen status on "waiting for payment". Pysyykö varaus voimassa kuinka pitkään kun asia ei täysin selvinnyt Tiketan sivujen avulla? Itse käsitän asian niin, että liput pystyy lunastamaan tulostettua varausilmoitusta vastaan viimeistään kolme tuntia ennen peliä.

Nimim. "Olenko ymmärtämätön"

osaisiko joku joka on tuolta jo lippuja hankkinut, selventää hiukan tuota tiketan systeemiä. Siellä kun ei pysty kortilla jostakin syystä maksamaan, niin miten tuo toimii? Vielä jos yrittää osataa esimerkiksi 31.8 peliin lippuja, ainoana maksuvaihtoehtona on liettualaiset verkkopankit?

Tuli vaan mieleen, että uskaltaisiko luottaa että tuolta paikan päältä vielä lippuja noihin suomen peleihin löytyy?

http://www.facebook.com/basketballfanscamp

porvoo sanoi:
osaisiko joku joka on tuolta jo lippuja hankkinut, selventää hiukan tuota tiketan systeemiä. Siellä kun ei pysty kortilla jostakin syystä maksamaan, niin miten tuo toimii? Vielä jos yrittää osataa esimerkiksi 31.8 peliin lippuja, ainoana maksuvaihtoehtona on liettualaiset verkkopankit?

Tuli vaan mieleen, että uskaltaisiko luottaa että tuolta paikan päältä vielä lippuja noihin suomen peleihin löytyy?
Muistaakseni luottokortilla pitää ostaa liput 14 vrk ennen ottelua, sen jälkeen luottokortti tippuu vaihtoehdoista. Luottokortilla maksettaessa elektronisen lipun voi tulostaa vasta 72 tunnin kuluttua ostosta (sain kyllä itse tulostettua vähän aikaisemmin).

No nyt onnistui varata muutama lippu tuolta Tiketan sivuilta. Luottokorttia ei tosiaan enää tässä vaiheessa voi käyttää, vaan sieltä tulostetaan pro forma lasku, joka sitten verkkopankissa maksetaan. Ilmeisesti liput pääsee tulostamaan kun maksu on mennyt perille. "Payment purpose" numeron oletin olevan viite....

Nyt toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)

Katselin vaihtoehtoja lentää Suomen peleihin. Ajattelin mennä katsomaan la 3.9. ja su 4.9. Bosnia ja Makedonia pelit.

Ryanair lentää perjantaina (lippuja saatavilla) klo 22 Tampereelta Kaunasiin ja paluulento on su klo 20.05. Edustakainen lento noin 100 euroa.

Vuokra-auton saa lentoasemalta reilulla satasella kahdeksi päiväksi. Lauantain ja sunnuntain pelit ovat klo 15.30, joten sunnuntainakin ehtii vuokra-autolla Kaunasin kentälle. Matka on noin 70 km.

Booking.comin mukaan hotelleja on hallia lähellä useita, joissa on tilaa la-su yöksi - osa todella kohtuuhintaisia.

Laskeskelin kolmen kaverin reissua:
- lennot 300 e
- auto 100 e
- hotelli (yhteinen huone) 100 e
- lippuja voi tilata netin kautta - kuulin, että niitä saa myös Suomen peleihin hallilta 120 e
Eli koko roska noin 200 e / nuppi, ruuat ja juomat päälle...

Paikan päällä hallin lähellä on myös BasketCamp-niminen telttamajoitus (lankkulattia, sateen pitävä teltta + leirikylppärit), ei maksa juuri mitää ja taattu kisatunnelma ;-) Uskaltaisiko?

porvoo sanoi:
No nyt onnistui varata muutama lippu tuolta Tiketan sivuilta. Luottokorttia ei tosiaan enää tässä vaiheessa voi käyttää, vaan sieltä tulostetaan pro forma lasku, joka sitten verkkopankissa maksetaan. Ilmeisesti liput pääsee tulostamaan kun maksu on mennyt perille. "Payment purpose" numeron oletin olevan viite....

Nyt toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)

Jep ostin eilen liput Suomi-Montenegroon ja maksoin myös sen samalla tavalla, eli proforma laskulla. Tänään kun tarkistin niin maksu oltiin hyväksytty joten kaikki hyvin.

Boriz sanoi:
Jep ostin eilen liput Suomi-Montenegroon ja maksoin myös sen samalla tavalla, eli proforma laskulla. Tänään kun tarkistin niin maksu oltiin hyväksytty joten kaikki hyvin.

Mutta ilmeisesti ei pysty ostamaan vain kahta lippua tuolla tavoi, vaan lippuja pitää olla enemmän. Ainakaan minulla ei tullut tuota pankkisiirto mahdollisuutta kun yritin ostaa kahta, vaan vain kun ostin neljä lippua kerrallaan.

porvoo sanoi:
Mutta ilmeisesti ei pysty ostamaan vain kahta lippua tuolla tavoi, vaan lippuja pitää olla enemmän. Ainakaan minulla ei tullut tuota pankkisiirto mahdollisuutta kun yritin ostaa kahta, vaan vain kun ostin neljä lippua kerrallaan.

Outoa, koska mä pystyin jopa ostamaan yhden lipun tuota kautta.

Boriz sanoi:
Outoa, koska mä pystyin jopa ostamaan yhden lipun tuota kautta.

Kyllä Suomen peleihin saa lippuja ovelta! Ei kannata hötkyillä ;-)

Neljä päivää kesti, mutta nyt maksu oli mennyt perille Tiketaan, ja liput on hommattu viikonlopun peleihin.

Perjantaina Liettuaan, ja maanantaina kotiin. Mukava korisviikonloppu siis tiedossa :)

Missä porukka meinaa muuten yöpyä?
Ja mihin peleihin ootte menossa?

Itse meinaan bunkata Kaunaksessa ja sitten reissata peleihin sieltä. Harmi vaan että julkisilla meneminen tuntuu olevan aika hankalaa, ainakin takaisin pääsyn kannalta, koska busset kulkee vaan johonkin ilta seitsemään.

4.9 olen menossa peleihin Siauliaihin ja 5.9 Alytukseen.

Moi! Oli pakko rekisteröityä viimein tänne, kun tämä ajankohtainen aihe kiinnostaa kovasti itseäni. Onhan tätä palstaa tullut silloin tällöin seurattua enemmän tai vähemmän aktiivisesti, mutta vasta nyt innostuin osallistumaan keskusteluun.

Eli olen lähdössä reissuun lauantaina 3.9. Air Balticilla Vilnaan, sieltä vuokra-autolla Alytukseen, jossa majoitus 4 makuuhuoneen kämpässä (meitä on 3-4 henkilöä mukana) aivan keskustassa, matkaa hallille n. 2 km. Tarkoitus on katsoa Suomen pelit la, su ja ma. Lento takaisin lähtee ma 21:50 Vilnasta. Lippuja ei ole tullut vielä hommattua, mutta luotan siihen, että paikan päältä niitä saa.

J. Eerikäinen muuten heittää hauskan vertauksen Alytuksesta: http://www.urheilulehti.fi/lisaa-lajeja/koripallo/suomi-saapunut-koriskisoihin-logistiikassa-haasteensa

Boriz sanoi:
Missä porukka meinaa muuten yöpyä?
Ja mihin peleihin ootte menossa?

Lautassa menossa tällä hetkellä kohti Viroa, josta asuntoautolla kohti Liettuaa. Tarkoitus yöpyä parkkipaikalla Alytus Basketball Fans Camp:in alueella.
Osoite: Miskininku gatve
Alytus 62001, Lithuania

Kyseinen paikka siis bongattu tästä topicista ja alue majoittaa faneja ympäri Eurooppaa ja sisältää pubeja, rafloja, oheistapahtumia, musiikkiesityksiä myyntikojuja ym.

Otteluihin olisi tarkoitus mennä jokaiseen, jossa Suomi pelaa. Lomaa on otettu siksi aikaa kun Suomen osalta kisat kestää. Ryhmämme tunnistaa Suomen pelipaidoista.

Morjestaminen sallittua jos satutaan kohdalle!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.