Vs: Pyrintö - Componenta 12.10 18.30
PEKKO sanoi:
karkkila luovutti jo näköjään kun oli taas eroa 20 pistettä, mitä sitä nyt enää prässäämään, kun pelejä on rutkasti vielä edessä. Compon sivujen mukaan ei ole keritty harjoittelemaan riittävästi heittoja. No suurinosa pelaajista aloittikin koripallon vasta viimeviikolla, joten jouluun asti kun heitellään vähintään sata heittoa per pelaaja per päivä niin saadaan prosentit jo kohdalleen. Olen pelannut koripalloa 7 vuotiaasta lähtien ja ihmettelen syvästi miten 15 vuotta pelaneilla voi olla heitto noin kadoksissa. Pyydän jo valmiiksi anteeksi irvailuani nikeltä. Kerroppa Nikminulle miten toi peli on noin sekasin vaikka takana piti olla kaikkien aikojen kesätreenit. Tiedän Nike että vittuilen aina mutta teitä koripallon ns. asiantuntijoita on helppo vedellä oikeista naruista. Itsekriittisyys on niin matalalla tasolla. Kaikki ei ole nyt kohdillaan ja haluan kuulla sinulta mitä pitäisi muuttaa sen sijaan että haukut minua kiitos etukäteen!
OFFTOPIC
No ensinnäkin en ole IKINÄ väittänyt olevani koripallon asiantuntija, vaikka lajia olen seurannut jokaisesta
perspektiivistä (pelaajana, valmentajana, tuomarina, katsojana) yli viidentoista vuoden ajan.
Tästäkään huolimatta en katso olevani oikea henkilö sanomaan mitä pitäisi muuttaa, sillä nykyinen valmennusjohto on tähän asiaan huomattavasti perempi vastaamaan (mm. kokemuksensa ja
pelaajatuntemuksensa puolesta) kuin minä.
Toiseksi, olen PEKKO kanssasi samaa mieltä että peli on todellakin sekasin ja tilastojen valossa Jeter ja Rogers
eivät ole vakuuttaneet. Kummankin heittoprosentit ovat ovat pohjamudissa (pl.Rogersin viime pelin kolkit) ja
syöttöjä kertyy peleissä liian vähän. Wallery on sen sijaan pelannut ihan kohtalaisesti ja kaapii kivasti irtopalloja,
ihan kelpo vahvistus mielestäni. Joukkueen puolustuspää tuntuu vuotavan ja ottelussa kuin ottelussa menetyksiä
tulee aivan liikaa. Nämä siis ihan tilastollisia faktoja, jotka valmennusjohtokin varmasti tietää. Silti en kuitenkaan
osaa sanoa mitä pitäisi muuttaa, enkä edelleenkään katso olevani tähän edes oikea henkilö.
Kolmanneksi, kun kauden alla seurasin joukkueen kokoamista, en huomannut muuta kuin että vanhasta
joukkueesta jäi Syrjälä ja Nissinen ja poislähteneiden tilalle tuli lähinnä nuoria divarissa pelanneita miehiä
ja divarin putoamiskamppailussa mukana ollut valmentaja. No tästä asetelmasta kun lähdettään kauteen ja
katsotaan millaisia hankintoja muut joukkueet ovat tehneet, niin näkisin että Kauhajoki on AINOA vastustaja
ketä vastaan Componenta lähtee pelaamaan ennakkosuosikkina, joten odotukset kauden suhteen ei ainakaan
minulla ole kovinkaan korkealla. En sitten tiedä millaista menestystä sinä PEKKO odotat, mutta jos tästä
asetelmasta lähdetään kauteen ja ostat vielä kausikortin, niin vain itseäsi saat siitä syyttää.