Koripallo.com

Robert Helenius vs. Dereck Chisora

Kun tässä lueskeli eri foorumeita, alkoi nyppimään kohtuudella tuo saarivaltakunnan marakatti tekoineen ja lausuntoineen. En pahemmin ole nyrkkeilyä seurannut lähivuosina, mutta nyt on ajatus otsikon matsissa lauantaina (eli tänään). Heleniuksesta on tullut jo muutama juttu luettua, sekä nähtyä Äijää telkussa. Rovot menee Heleniukselle ja toive kunnon tyrmäys: v****ako tulee (Chisora) urpoilemaan meikäläisille!

Vs: Robert Helenius vs. Dereck Chisora

Mielestäni Helenius ei ole ollut vakuuttava omissa otteluissaan, vaikka tappioita ei ole tullutkaan.
Hänen voittoa tietysti toivotaan, mutta Chisoran 5.5 kerroin on mielestäni aika pelattava..

nyrkkeilystä tiedän vielä vähemmän, kuin koripallosta, mutta omaan silmään Helenius oli viimeisimmässä ottelussaan ainakin vakuuttava.

Onks tää muuten myös sitte semmonen vastus, että jos Helenius sen voittaa/tyrmää, niin saa lukea vähättelyä, että kyseessä nyt on entinen mestari muutenkin?

raappa sanoi:
nyrkkeilystä tiedän vielä vähemmän, kuin koripallosta, mutta omaan silmään Helenius oli viimeisimmässä ottelussaan ainakin vakuuttava.

Voi olla, että peilaan liikaa hänen otteitaan ufc:n vastaavan kokoisiin äijiin, joita tulee seurattua enemmän. Ja siksi meno ei näytä vakuuttavalta. Lähinnä hitaalta ja "out of shapelta".. Katsotaan katsotaan..

Vato Loco sanoi:
Mielestäni Helenius ei ole ollut vakuuttava omissa otteluissaan, vaikka tappioita ei ole tullutkaan.

Mielestäni ei kannata kommentoida, jos ei ymmärrä nyrkkeilystä yhtään mitään. Nykypäivän raskassarja ei ole enää mitään showta, jossa nee**rit paukuttelevat ilman suojausta ja tanssivat kehässä. UFC:tä ei voi millään tasolla verrata raskaansarjan nyrkkeilyyn.

Chisora tyhjentää patit ensimmäisen kolmeen eraan, jonka jälkeen Helenius takoo britin katolleen. Tyrmäys erissä 7-9 lienee aika sivistynyt näkemys.

Nyrkkeily on kilpailua puhtaimmillaan. Siinä paras raivaa tiensä huipulle vain ja ainoastaan omin käsin. Ja huipulle mahtuu vain yksi kerrallaan.

Näin siis teoriassa.

Helenius ei ole näyttävä nyrkkeilijä, mutta hän on tehokas. Helenius pystyy ottamaan iskuja vastaan, ja hän malttaa odottaa, kunnes iskupaikka aukeaa. Ja kun se aukeaa, Heleniuksen iskuissa on VOIMAA.

Itse asiassa kun asiaa tarkemmin ajattelee, Helenius on samankaltainen urheilja kuin Duncan. Vähäeleinen, rauhallinen, järkevä, teknisesti taitava mutta "tylsä".

Voitto tulee tänä iltana, ja sen voi katsoa MTV maxilta.

Hyvä analyysi Miumaulta, janarilta joka aloitti nyrkkeilyn seuraamisen Heleniuksen ottaessa kahdennentoista voittonsa ammattilaisena.

King James sanoi:
Hyvä analyysi Miumaulta, janarilta joka aloitti nyrkkeilyn seuraamisen Heleniuksen ottaessa kahdennentoista voittonsa ammattilaisena.

Edellinen siis kirjoitajalta, joka aloitti koripallon seuraamisen (ei edes koskaan itse pelannut) LeLoserin myötä.
Itse asiassa Helenius kyllä tuli minulle, kuten monille muillekin, puun takaa. Keskiraskaat sarjat ovat paljon mielenkiintosempia, koska ottelut ovat huomattavasti intensiivisempiä.

Itsekin olen juuri tipahtanut raskaan sarjan alapuolelle, eli voima/nopeus-suhde yhdistettynä ulottuvuuteen on huipussaan. Iskujahan olen aina tottunut ottamaan vastaan, joten: bring it on!

Miumau sanoi:
Edellinen siis kirjoitajalta, joka aloitti koripallon seuraamisen (ei edes koskaan itse pelannut) LeLoserin myötä.
Itse asiassa Helenius kyllä tuli minulle, kuten monille muillekin, puun takaa. Keskiraskaat sarjat ovat paljon mielenkiintosempia, koska ottelut ovat huomattavasti intensiivisempiä.

Väärin. Olen seurannut koripalloa 90-luvun alkupuolelta alkaen.

Keskiraskaat sarjat ovat paljon mielenkiintoisempia = Miumau on katsellut Roy Jones Jr. highlight videoita jo vuodesta 2010 alkaen.

Hieno ottelu! Kumpi vain olisi voinut voittaa, mutta kotiyleisökin ja sponsori vaikuttaa lopputulokseen. Mutta, amatöörin silmin on vaikea tuomaroida. Chisora osoitti olevansa taistelija, eikä vain pelle.
Hyvä Robert!!

Haastattelun mukaan Robben oikeasta kädestä olis menny jotain rikki ekoissa erissä.

Ihan oikein meni tuomio. Helenius sai todennäköisesti enemmän lyöntejä perille, vaikka Chisora saattoikin näyttää aktiivisemmalta. Toki kotietu ja Sauerlandkin vaikuttivat omalta osaltaan tulokseen, mutta se kuuluu nyrkkeilyn lainalaisuuksiin ja on yksinkertaisesti hyväksyttävä.

Chisoralle on nostettava peukkua. Pre-match uhojen perusteella kaveri vaikutti totaaliselta pelleltä, mutta otteli todella hyvin ja jossain muualla olisi saattanut voittaa ottelun.

Suurin osa oikeista nyrkkeilyASIANTUNTIJOISTA on sanonut ottelun jälkeen tämän tuomion olleen vääryys. Sitä se olisikin puolueettomassa kehässä, mutta kotikehässä on tietenkin täysin eri säännöt.

Helenius voi olla 17-0, mutta hänen uransa on nyt erittäin lähellä päätöstään. Kädet eivät kestä ja nyt tasokin on todettu vähintäänkin kyseenalaiseksi. Toivon mukaan Sauerland saa luotsattua ja suojattua kultamunien munijaansa vielä ne tarvittavat matsit, jotta mies pääsee tienaamaan itselleen eläkerahat Klitskon veljeksistä toista vastaan.

Helenius on matsin todellinen häviäjä kuitenkin..

‎"Heleniuksen voitolla on sellanen symbolinen merkitys ku Euroopan mestaruus on tittelinä. Liittyy läheisesti ajankohtaiseen talouspolitiikkaan. Suomi on nyt Euroopan johtava maa eikä sen tarvi muiden huolia pohtia. Mennään takas markkaan ja pidetään mestaruudet kotona!"
- Georgi Agiashvili, nyrkkeilijä. -

1960-luvulla nämä.

Nyrkkeily näytti eilen parhaat puolensa, eikä ensimmäistä kertaa. Tällaiset tuomiot, yhdistettynä kymmeniin eri maailmanmestaruuksia jakeleviin liittoihin, ovat vieneet täysin lajin uskottavuuden. Surkeaa.

Ihan sama oliko Helenikuksella käsi pipi vai ei, väärä mies voitti, ja Helenius tietää sen itsekin. Mahtaa hävettää.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.