rollaattori sanoi:
Eskola siirtymässä Espoon puolelle...
Eskola voisi hyvinkin olla Hongan puolustavassa rosterissa ens kaudella jos ja kun nuorempi Hemdahl lopettelee aktiiviuraansa SM-tasolla. Honka järjestää avoimet graftit taas tänä keväänä ja niistähän Koponenkin aikoinaan noukittiin miesten rinkiin coach Pavicevicin vaatimuksesta ja halusta kehittää lupavaa ja lahjakasta nuorta eteenpäin. Vaatimuksena kehitykselle on junnun oma halu sitoutua kovaan treeniin ja ASENNE NÖYRÄÄN TYÖNTEKOON ja sitä kautta yritykseen ansaita peliminuuttinsa.
Jos junnu kuvittelee pääsevänsä suoraan miesten kokoonpanoon pelaajaksi, ei Honkaan kannata mennä. Hongassa jokainen joutuu itse hankkimaan kovalla työllä ja näytöillä minuuttinsa! Peliaikaa ei saada jos ei sitä ansaitse, mutta myös treenaaminen kehittää, siitä nuori Koponen hyvä esimerkki. Ensimäisellä kaudella muutamia minuutteja, nyt toisella kaudella pelasi jo 10-20 min ja haki lisää kokemusta miesten sarjoista ensi kautta varten. Huhut kertoo, että vieläkin suurempia minuutteja saattaa olla tulossa jos kaveri kesän aikana edelleen kehittyy, saa voimaa ja ennenkaikkea pysyy terveenä!
Itse olen sitä mieltä, että Honka on hyvä vaihtoehto niille nuorille pelaajille, joilla on tavoitteet pyrkiä ammattilaisiksi nimenomaan Eurooppaan pelamaan. Coach Pavicevic tuntee ja tietää omasta kokemuksestaan mitä pelaaminen eurooppalaisissa seuroissa pelaajalta edellyttää. Hänen opettamisen tasonsa on suomalaisen mittapuun mukaan erinomaisen kiitettävää. Kurinalaista ja tavoitteellista, erittäin ammattimaista ja todella vaativaa, joka ei kaikille varmaankaan sovi. Coach Pavicevicin pelifilosofia perustuu äärimmäisen analysoituun joukkuepeliin, jossa koriksen eri osa-alueet pirstaloidaan niin pieniin ja hitaisiin osa-alueisiin, että moni saattaa kyllästyä ja pitkästyä ns. " seisomiseen" treeneissä. Mutta ne, jotka jäävät ja avautuvat itsekin näkemään ( mitä, miksi, milloin - ) sekunnin tarkoihin ajoituksiin piirretyt taktiset kuviot ja ENNEN KAIKKEA ymmärtämään ne, nämä pelaajat ovat löytäneet aivan uuden näkökulman siihen, miksi korista sanotaan ÄLYPELIKSI!
Ne toiset, jotka eivät pysähdy ja oivalla noita hienouksi, jatkavat koripallo-uraansa itsekkäinä katukorispelaajina ja heittäjä tilastoiden kärkiniminä! Mutta eivät todellakaan sovellu Hongan rosteriin kehittyvinä junnupelaajina. Kumpaan sinä kuulut?