Vs: Syksyn odotetuin peli Areenalla! Kataja VS Pyrintö ke 14.12. klo 18.30
Ollaanpa täällä kovin optimistisia kotivoiton suhteen. Itse en niinkään. Kyllähän se on Kataja, jonka pitää pelata kauden huippupeli, jos mielitään voitto ottaa. Sen verran tasaisen varma Pyrintö kuitenkin on.
Kaikki putket katkeavat aikanaan, niin Katajan voittoputkikin. Toivotaan, että se päivä ei ole keskiviikko, mutta pelätään kuitenkin pahinta.
Tämä peli on kuitenkin juuri se peli, joka ehdottamasti pitäisi voittaa, jos mielitään piikkipaikalla pysyä viimeiseen asti. Vieraissa voidaan kyllä hävitäkin joitakin pelejä kärkijoukkueille, mutta kyllä kotipelit pitäisi hoitaa. Ja jo senkin takia, jonka joku jo mainitsikin aikaisemmin, että henkisellä puolella säilyisi etu.
Kataja on kyllä pelannut sikäli hyvin, ainakin kotonaan, että puolustuspeli on ollut välillä oikein hyvääkin. Suurin ongelma on kuitenkin ollut välillä hyökkäyspäässä ja nimenomaan kolmosprosentti ei ole noussut aina kovinkaan kehuttavaksi. Pyrinnön paikkaa vastaan kolmostenkin olisi upottava hyvin, koskapa korin alla ei mielestäni pärjätä. Ei vaikka meillä on jonkinlainen " mörkökin " siellä eli Price. Minua hän ei kuitenkaan ole mitenkään kovasti vakuuttanut ja kun vastaan asettuu Nikkilä ja ei niin paha Affena, niin voipi Pricen muuvit loppua kesken? Ja onpa Price ollut kovin usein virhevaikeuksissa ja osin omaa tyhmyyttään eli hölmöjä ja turhia virheitä on tullut paljon.
Salen harteille jää siis paljon ja kummassakin päässä. Virhevaikeuksiin ei missään tapauksessa ole hänelläkään varaa eli pään pitäisi pysyä viileänä, vaikka tiedetään, miten esim. Affena roikkuu, huitoo ja ärsyttää koko ajan.
Nyyssösen pojan on pidettävä Damoni tai vaikkapa Love, onnistuttava itse hyökkäyspäässä ja paljon jää myös Kanervolle ja Walkerille töitä. Ihannetilannehan olisi se, että Steenikin olisi täysin kunnossa, mutta pelkäänpä, ettei vieläkään edes pelaa. Nepposen olen jo unohtanut, vaikka juuri näissä peleissä häntäkin tarvittaisiin. Peteltä muutama kolkki olisi lopultakin kiva nähdä. Hongan junnuja vastaan onnistui hyvin, mutta nyt ei niin helppoja ja vapaita paikkoja kyllä siunaannu. Eikä puolustuksessa saa päästää miehiä ohi, mitä eniten pelkään. Pehkosta voidaan käyttää myös hyvillä minuuteilla.
Ei Pyrintö tietenkään mikään mahdoton porukka voitettavaksi ole. Pitkä matka, tappiot keväällä Areenalla ja Damonin hermot voivat olla ne ratkaisevat tekijät. Tosin Pyrinnöltä ei heikkoa lenkkiä löydy ja Esim. Lehto voi ratkaista kolkeillaan koko homman.
En kuitenkaan Katajaa miksikään ennakkosuosikiksi laskisi. Sanotaanko, että fifti-fihti? Paljon riippuu, miten joukkueilla pelin alku lähtee rullaamaan ja siimaa ei saa kumpikaan antaa liiaksi.
Toivotaan kauden ennätysyleisöä ja hiillostetaan hiukan porukalla Damonia, kuten keväälläkin. Onko siitä sitten apua vai ei , jää nähtäväksi? Sehän voi Damonin kohdalla kääntyä jopa omaan nilkkaan.