Koripallo.com

The Worlds 8th Wonder: Hampaiden Peseminen

Varmaan olettekin jo itse ihmetelleet, että miksi ihmeessä hampaita yleensä pestään. Jotkut sanovat että hampaat kipeäksi tulevat tai väri muuttuu rumaksi. Mutta eihän tämä pidä ollenkaan paikkaansa!!! Miettikää nyt, hampaat on luuta siinä missä reisiluukin. Jos jätät reisiluun pesemättä, tuskinpa se sen suuremmin kipeäksi tulee ja väriltään muuttuu. Itseasiassa todistetusti (Omien tutkimusten pohjalta) vaikka reisiluuta ei pese moneen päivään niin ihan mukavalta se tuntuu. Sama periaate toimii siis myös muissa luissa, miksei siis hampaissa?

Itse esittäisin teorian, että aikuiset haluavat vain saada lapset pois olohuoneesta illalla, kun lampaat nostetaan kuivumaan sieltä kellarista jossa muka Adalmiina-mummi lepää kaikessa rauhassa. Sitten herää uusi kysymys, eli miksi aamuisinkin pitäisi hampaat pestä? No, tämähän on melko itsestäänselvä kysymys. Vastaus on, että pitäähän niistä lampaista pyyhkiä pölyt ja viikonloppuisin on hyvä keriäkin ne, ettei heidän ekologinen tasapainonsa kärsi.

Pohtikaa ystävät, pohtikaa, näitä viisauden ja kokemuksen kartuttamia sanoja ja esittäkää rohkeasti omia teorioitane, täällä ei tuomita ketään!!

PS. Vastaaminen vain henkilöille jotka pesevät itse omat hampaansa.

Vs: The Worlds 8th Wonder: Hampaiden Peseminen

Mato sanoi:
Varmaan olettekin jo itse ihmetelleet, että miksi ihmeessä hampaita yleensä pestään. Jotkut sanovat että hampaat kipeäksi tulevat tai väri muuttuu rumaksi. Mutta eihän tämä pidä ollenkaan paikkaansa!!! Miettikää nyt, hampaat on luuta siinä missä reisiluukin. Jos jätät reisiluun pesemättä, tuskinpa se sen suuremmin kipeäksi tulee ja väriltään muuttuu. Itseasiassa todistetusti (Omien tutkimusten pohjalta) vaikka reisiluuta ei pese moneen päivään niin ihan mukavalta se tuntuu. Sama periaate toimii siis myös muissa luissa, miksei siis hampaissa?

Itse esittäisin teorian, että aikuiset haluavat vain saada lapset pois olohuoneesta illalla, kun lampaat nostetaan kuivumaan sieltä kellarista jossa muka Adalmiina-mummi lepää kaikessa rauhassa. Sitten herää uusi kysymys, eli miksi aamuisinkin pitäisi hampaat pestä? No, tämähän on melko itsestäänselvä kysymys. Vastaus on, että pitäähän niistä lampaista pyyhkiä pölyt ja viikonloppuisin on hyvä keriäkin ne, ettei heidän ekologinen tasapainonsa kärsi.

Pohtikaa ystävät, pohtikaa, näitä viisauden ja kokemuksen kartuttamia sanoja ja esittäkää rohkeasti omia teorioitane, täällä ei tuomita ketään!!

PS. Vastaaminen vain henkilöille jotka pesevät itse omat hampaansa.

Oliko vitsi?

No mutta, hampaat pestään koska ne joutuvat päivittäin koetukselle kun niillä mässytetään karkkia ja limua sekä muuta ruokaa toisin kuin reisiluulla. Aamuisin sama juttu, mutta jos jätät pesemättä, varaudu siihen että hengityksesi voi haista

Boobie Gibson sanoi:
Oliko vitsi?

No mutta, hampaat pestään koska ne joutuvat päivittäin koetukselle kun niillä mässytetään karkkia ja limua sekä muuta ruokaa toisin kuin reisiluulla. Aamuisin sama juttu, mutta jos jätät pesemättä, varaudu siihen että hengityksesi voi haista
Aivan, aivan, juuri tämän kaltaista soopaa teidän viattomien juniorien päähän istutetaan. Sääli, että lapsimieli on noinkin herkkäuskoinen :(

Mato sanoi:
Aivan, aivan, juuri tämän kaltaista soopaa teidän viattomien juniorien päähän istutetaan. Sääli, että lapsimieli on noinkin herkkäuskoinen :(

Ei olisi pitänyt alentua vastaamaan tähän aiheeseen, vaan olisi pitänyt jättää omaan arvoonsa. Mutta tehty mikä tehty ja jatka Mato samaa rataa niin hyvä tulee ;)

Kyllä jotkut jutut tuo lisää valoa maailmaan ;D; tänks!

Noh noh, ei olla kovin aktiivisesti vastailtu, ilmaisesti kukaan ei itse pese hampaitaan. Ja minä kun luulin että täällä ollaan jo isoja poikia enimmäkseen. Aijai, taisi mennä pojilla sormi suuhun kun tuli kiperä kysymys eteen...

Odottelen siis edelleenkuumeisesti JOEN SUUN, rööriroopen, g:n, OG:n, hamahakkimiehen ynnämuiden vakikirjoittelijoiden vastauksia.

PS. Niin ja ottakaa Boobiesta mallia, osaa sentään hampaansa pestä,

Mato sanoi:
PS. Niin ja ottakaa Boobiesta mallia, osaa sentään hampaansa pestä,
Miksi pitäisi kun eihän sinun mukaan niitä edes tarvitse pestä? Miksi opetella sellaista, jota ei tarvitse tehdä, koska se on täyttä huijausta?

Sasha Vujacic sanoi:
Miksi pitäisi kun eihän sinun mukaan niitä edes tarvitse pestä? Miksi opetella sellaista, jota ei tarvitse tehdä, koska se on täyttä huijausta?
Siis minä en todellakaan alennu vastaamaan noin helppoon kysymykseen, mieti itse!!

hypo

Mulla ainakin on oma palkattu hampaidenpesijä ja tällänen on jälki ;D

Itse en ole pessyt hampaita sitten toissa vapun, ja ylpeä olen

Mato sanoi:

Tässä on ehkä sekavin kappale kp.comin historiassa. Vaadin lisätietoa lampaista, Adalmiina-mummista ja aineista, joiden vaikutuksen alaisena tämä on kirjoitettu.

Mato sanoi:
Miettikää nyt, hampaat on luuta siinä missä reisiluukin.
Paitsi että kun reisiluu katkeaa, se kipsataan jne. Miksei lohjennutta hammasta kipsata?

Hampaiden pesemisen kohdalla tullaan varmasti samaan asiaan kuin hiusten pesemisen keskuudessa: mitä useammin peset hiukset, sitä helpommin ne rasvoittuvat. Eli mitä useammin hampaita pesee, sitä helpommin paska maistuu suussa? Ja kun hiuksia ei pese tarpeeksi pitkään aikaan, ne eivät muutu rasvaisiksi enää ollenkaan. Tästä väistämättä seuraa se, että kun ei pese hampaita niin lopulta hengitys tuoksuu aina viileältä mintulta.

Madon tekemät keskustelut ovat kyllä vähään aikaan kiinostavimpia topikkeja mitä täällä on, mutta olen Gheorghen kanssa samaa mieltä. Tuo lammas-teoria on kummallisinta mitä olen netissä vähään aikaan lukenut.

SC

selkee homma-- ainoa mikä hippasen jäi mietityttämään on se että kuka kasteli kellarin lampaat?

Scarface2 sanoi:
Madon tekemät keskustelut ovat kyllä vähään aikaan kiinostavimpia topikkeja mitä täällä on, mutta olen Gheorghen kanssa samaa mieltä. Tuo lammas-teoria on kummallisinta mitä olen netissä vähään aikaan lukenut.
Voisiko olla jotain Silence of the lambs & Hannibal Lecter plus Psycho kytköksiä sen jälkeen, kun on nauttinut riittävästi sopivia sieniä?

Haades sanoi:
Voisiko olla jotain Silence of the lambs & Hannibal Lecter plus Psycho kytköksiä sen jälkeen, kun on nauttinut riittävästi sopivia sieniä?
Sieniäpä hyvinkin, kirjoitan tuohon alle sienipohjaisen aamiaisohjeen joka saa päivän uuten nousuun. (Toimii myös krapulaan)

2 kärpässientä (Jos olet kokenut tampio niin laita 3)
4 dl valio ykkösmaitoa
puolikas kanttarelli
sahanpurua
puolikas lokki
raastettu koivuhapero

Sekoita ensin puolikas lokki, raastettu koivuhapero ja sahanpurut puuhaarukalla, laita hetkeksi jääkaappiin. Lisää maito ja kanttarelli. Syö. Oksenna pannulla sulateltuasi 10-15 minuuttia henkilöstä ja ruoansulatuksesta riippuen. Paloittele kärppikset ja paista miedolla lämmöllä ja mausta halutessasi kirvelillä. Nautitaan lämpimä olutpirtelön tai Pohjois-Vantaalaisen kuraveden kera.

Hyvää ruokahalua!!

Miten pannulle mahtuu oksentamaan? Joku suurkeittiöversio vissiin. Ja tehdäänkö se jossain tietyssä asennossa (tuskin niin olennaista) tilankäytön maksimoimiseksi?

Haades sanoi:
Miten pannulle mahtuu oksentamaan? Joku suurkeittiöversio vissiin. Ja tehdäänkö se jossain tietyssä asennossa (tuskin niin olennaista) tilankäytön maksimoimiseksi?
No jos kotoa löytyy wokkipannu niin se on hieno juttu, helpottaa kummasti :) Itseltä ei (valitettavasti) wokkikkikkikkikkipannua löydy, jolloin kannattaa oksentaa se mössö syvään kattilaan tiskialtaan päällä.
Kysykää muutkin rohkeasti jos tulee ongelmia!!!

Oukei. Mä luulin, että oksenna pannulla meinaa sijaintia, missä itse suorite tehdään; ei siis loppukäsittelypaikkaa. Tänks :).

tyhmä_kuin_saapas

Pesen hampaani säännöllisesti.

Mato mitä nää sun topikkis on?!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.