Koripallo.com

Tsekki - Suomi

Missä mahtaa viipyä ne perushehkutukset joita täällä on tehty esimerkiksi tuomareitten avustuksella Ruotsista saavutetun jatkoaikavoiton jälkeen.
Ruotsi-voiton jälkeen oltiin Suomea taas nostamassa siihen A-liigaan.

Tsekeille Suomi hävisi eilen yli 20 pistettä. Ja se täälläkin lähes kuninkaaksi nostettu maailman paras NBA-pelaaja Koponen teki hurjat tilastolukemat 8/4.
On se kova jätkä!

Se Koponen ei mahtuisi edes Lappeenrannan aloitusviisikkoon tulevana kautena. Ja joku puhuu jo valmiista NBA-pelaajasta.

Eli rauhoitetaan taas tämä hehkuttaminen koripallon kovasta nosteesta Suomessa.
Sellaisesta kun ei ole mitään merkkejä näkyvissä.
Harmittaa vaan vietävästi tällaista koripallofania. Hienoa olisi huomata, että nyt sitä kansainvälistä nostetta olisi havaittavissa, mutta kun ei niin ei.

Vs: Tsekki - Suomi

no joo, mut tais koponen olla aika nopeesti virhevaikeuksissa samoin ku rannikko. molemmat kuitenki tauon jälkeen ekaa kertaa tositoimissa, et varmaan parantavat vielä. onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa möttölä on pelikunnossa ???

Aplodit Keskiympyrälle upeasta postauksesta!!! Taidan ymmärtää, mihin pyrit, ja jälleen kerran pitää sanoa: olet täysin oikeassa, et ole mikään saivartelija. Tekstisi on totta jokaista sanaa myöten. Mahdat olla suuri nero.

Voimme toki jatkaa jaarittelua siitä, kuinka merkityksellistä maajoukkueen tuloskunto on elokuun alussa.

Joku voisi sanoa: "Harmi vain, että näitä lätkäfaneja ei voi kitkeä pois täältä asiallista keskustelua häiritsemästä."

tiit sokk sanoi:
Aplodit Keskiympyrälle upeasta postauksesta!!! Taidan ymmärtää, mihin pyrit, ja jälleen kerran pitää sanoa: olet täysin oikeassa, et ole mikään saivartelija. Tekstisi on totta jokaista sanaa myöten. Mahdat olla suuri nero.

Voimme toki jatkaa jaarittelua siitä, kuinka merkityksellistä maajoukkueen tuloskunto on elokuun alussa.

Joku voisi sanoa: "Harmi vain, että näitä lätkäfaneja ei voi kitkeä pois täältä asiallista keskustelua häiritsemästä."

En ehkä aivan tarkkaan tiedä Keski-Euroopan kalenterisysteemistä, mutta uskoisin kuitenkin, että Tsekissäkin on elokuun alku. Se siitä tuloskunnosta.
Oletko tiit sokk niin herkkähipiäinen yksilö, ettet pysty olemaan omalle lempilajillesi kriittinen silloin, kun siihen on syytä. Tuollainen turhanpäiväinen hyvänolontunne, jos se vielä tarttuu itse lajin harrastajiin, ei ole hyvästä. Jos ollaan tyytyväisiä nykytilaan, loppuu kehitys samantien.
Olen edelleen sitä mieltä, että suomalaisella koripallolla ei ole mitään aihetta tyytyväisyyteen.
Näyttöjä tarvitaan ja paljon, ennen kuin tyytyväisyyteen on aihetta. Ja työtä, työtä ja taas työtä.... sekä kenties ammattivalmentaja ulkomailta. Koripalloliitolta tukevampaa otetta jokseenkin kaikkeen lajiin liittyvään. Tällä hetkellä ei homma ole hanskassa.
Olisi kiva tietää, vatko muutkin täällä kirjoittavat koripallon ystävät yhtä tyytyväisiä nykytilaan, mitä tämä tiit sokk on????

PS.
"Harmi vain, että näitä lätkäfaneja ei voi kitkeä pois täältä asiallista keskustelua häiritsemästä."
Lätkäfania minusta ei saa tekemälläkään. Kyllä se on koris, jota minä "rakastan".
Parahin tiit sokk, onko se asiatonta keskustelua, jos uskaltaa olla aidosti kriittinen.
Sinun mielestäsi siis asiallista keskustelua on ainoastaan se, että antaa tulla tuutin täydeltä pelkkiä kehusanoja, vaikkei siihen olisi mitään syytä. Ihmettelen kantaasi. Jos sinua tosiaan häiritsee se, että tällä palstalla joku uskaltaa kritisoida lajia, suosittelen siirtymistä kyykkä- tai gurling-osastolle. Jos vaikka siellä saa kehua.... ilman syytä 8)

Naisten puolella kuntokäyrä alkaa olla jo kohdillaan. Diaz ja Mantere ovat tehneet hyvää työtä. Kävi näissä karsinnoissa miten tahansa, niin olisin valmis vaihtamaan Dettmannin johonkin ulkomaalaiseen, harkitusti valittuun tietysti.

keskiympyrä sanoi:
Missä mahtaa viipyä ne perushehkutukset joita täällä on tehty esimerkiksi tuomareitten avustuksella Ruotsista saavutetun jatkoaikavoiton jälkeen.
Ruotsi-voiton jälkeen oltiin Suomea taas nostamassa siihen A-liigaan.

Eikös tsekki ole kevyesti viidentoista parhaan joukossa euroopassa. Suomi pystyy onnistuessaan pelaamaan suunnilleen samalla tasolla. B-taso on lienee realistisempi tavoite toistaiseksi.

keskiympyrä sanoi:
kuninkaaksi nostettu maailman paras NBA-pelaaja Koponen

Häh?

keskiympyrä sanoi:
Se Koponen ei mahtuisi edes Lappeenrannan aloitusviisikkoon tulevana kautena.

Jaa. Lappeella on sitten hyvät takamiehet. Hieno juttu. Tosin vaikkapa Dettman taitaa asettaa Koposen Lappeen takamiesten edelle. Noh, se nyt on se Henkka.

keskiympyrä sanoi:
Ja joku puhuu jo valmiista NBA-pelaajasta.

Kuka?

keskiympyrä sanoi:
Harmittaa vaan vietävästi tällaista koripallofania. Hienoa olisi huomata, että nyt sitä kansainvälistä nostetta olisi havaittavissa, mutta kun ei niin ei.

Joo, hävettää. Sirotellaan tuhkaa päälle kaikki.

Minun mielestäni positiivista menoa noin maajoukkue tasolla on. Ei mitään mullistavaa, mutta jos pitää sanoa mennäänkö parempaan vai huonompaan niin sanon kyllä parempaan. Minun mielestäni Suomella on nyt semmoinen pieni tukku lupaavia nuoria pelaajia joista nyt ei lähimpään kymmeneen vuoteen ole nähty kuin satunnaisina yksittäispainoksina. Koposella, Haanpäällä, Huffilla ja junnu Leellä voi olla kaikilla hyvinkin mainio tulevaisuus ainakin nyt Euroopan tasolla.

Ei nyt ole silmään sattunut tätä Keskiympyrän mainostamaa hehkutusta Suomikoriksen noususta, mutta ei minusta suurta syytä ole lähteä dissaamaankaan (paitsi ehkä liiton taloussekoiluista). Petrattavaa tietysti löytyy, mutta mistä ja miten. Tässä suhteessa topiikin avaus ei kovinkaan rakentava ole oikein millään mittarilla.

keskiympyrä sanoi:
Eli rauhoitetaan taas tämä hehkuttaminen koripallon kovasta nosteesta Suomessa.
Sellaisesta kun ei ole mitään merkkejä näkyvissä.

Joo, suomessa ollaan kyllä aina huonoja. Surkeempia, pienempiä ja syrjäisempiä kuin muut. Ei toivookaan että olisi missään asiassa kehitystä havaittavissa eikä koskaan tulla pärjäämään missään kansainvälisessä lajissa (päinvastoin kuin muut maat). Taidat keskiympyrä olla jostan Tampereelta kun ontuollainen "Ei nyt tehrä tästä mitään numeroo" asenne joka homman. Jopa liika henkutus kp:ssa (joka on nimentämukaisesti korisfanien palsta) on parempi kuin tuollainen itsetunnoton tuuba mitä tuo valmiiksi lytätty asenne kuvastaa...

Se, että suomalainen pelaaja varataan NBA:han ensimmäisellä kierroksella suoraan Korisliigasta toimii esimerkkinä siitä, että Suomi-koris on nousussa. Tämä on fakta. Kukaan ei sen sijaan ole kehunut Koposta maailman parhaaksi. Parahin Keskiympyrä, yritätkö kiistää nämä väitteet?

Aiemmasta kommentistani ei voi myöskään päätellä, että olisin sataprosenttisen tyytyväinen lajin nykytilaan, mutta en myöskään maalaile täysin tarpeettomasti piruja seinille.

Se, että joku korostaa täällä olevansa koripallofani tyyliin "harmittaa vaan niin vietävästi tällaista koripallofania" on sen sijaan erittäin outoa. Nimimerkki Keskiympyräkin on samaten pirun epäilyttävä.

Kysynkin sinulta Keskiympyrä, millä varausnumerolla paras suomalainen varattiin tänä vuonna NHL:ään :'( :'( :'(

keskiympyrä sanoi:
En ehkä aivan tarkkaan tiedä Keski-Euroopan kalenterisysteemistä, mutta uskoisin kuitenkin, että Tsekissäkin on elokuun alku. Se siitä tuloskunnosta.
Oletko tiit sokk niin herkkähipiäinen yksilö, ettet pysty olemaan omalle lempilajillesi kriittinen silloin, kun siihen on syytä. Tuollainen turhanpäiväinen hyvänolontunne, jos se vielä tarttuu itse lajin harrastajiin, ei ole hyvästä. Jos ollaan tyytyväisiä nykytilaan, loppuu kehitys samantien.
Olen edelleen sitä mieltä, että suomalaisella koripallolla ei ole mitään aihetta tyytyväisyyteen.
Näyttöjä tarvitaan ja paljon, ennen kuin tyytyväisyyteen on aihetta. Ja työtä, työtä ja taas työtä.... sekä kenties ammattivalmentaja ulkomailta. Koripalloliitolta tukevampaa otetta jokseenkin kaikkeen lajiin liittyvään. Tällä hetkellä ei homma ole hanskassa.
Olisi kiva tietää, vatko muutkin täällä kirjoittavat koripallon ystävät yhtä tyytyväisiä nykytilaan, mitä tämä tiit sokk on????

Niin, voisit sitten vaikka aloittaa siitä, että mikä on vialla. Miksi se on vialla ja miten asia voitaisiin pyrkiä korjaamaan... Ulkomaalainen valmentajako on vastaus Suomen koriksen nykytilaan? Silläkö kaikki ratkeaa.

Suomalaisella koriksella menee oikeasti jopa ihan hyvin, urheilullisesti. Taloussotkut erikseen. Tähän voidaan kertoa muutama syy:

1. Petteri Koponen, kyllä se meidän "NBA-pelaaja". Hänen ansiostaan koris on saanut paljon lisää näkyvyyttä ja siitä on kerrottu uutisissa ja lehdissä aikana, jolloin ei muuten kirjoiteta lajista yhtään mitään. Koponen on tehnyt roimasti töitä ennenkaikkea itsensä eteen, mutta samalla hän on tehnyt suomalaiselle korikselle suuren teon. *Vaatii Liittoa agressiiviseen markkinointiin Koposen johdolla, jotta lajille saadaan lisää näkyvyyttä ja harrastajia/katsojia.*

2. Suomen maajoukkue ei ole hävinnyt otteluakaan alkulohkossaan ja on kiinni lohkovoitossa. Nousu A-sarjaan on täysin omissa käsissä.

3. Suomalainen joukkue pyrkii ihan tosissaan menestykseen eurooppalaisessa kilpailussa. Taas lisää näkyvyyttä ja mielenkiintoa koko lajia kohtaan ympäri Suomea.

4. Suomella on useita hyviä ja nuoria pelaajia, jotka tulevat nousemaan maajoukkueeseen ja kansainvälisillä kentilläkin hyvään rooliin. Samuel Haanpää, Gerald Lee jr. Shawn Huff etunenässä. Lisäksi mm. Kotti on vielä siinä iässä, että parhaat pelit on vielä pelaamatta.

5. Suomen Korisliigasta saatiin suomalaisempi sarja, eikä sen taso ole ainakaan paperilla laskenut. Tämä johtuu lähinnä mielenkiintoisten paluumuuttajien (mm. Mäki-Tulokas, Ahvenniemi) ja kovien jenkkien (mm. Ivan Harris, Kyle Shiloh, Cedric McGowan). Sarjan mielenkiintoisuus on ainakin omissa silmissäni noussut.

6. Koposen innoittamana Hongan nousu "koriksen HJK:ksi", eli seuraksi, jolla tarjota lupaaville junioreille mahdollisuus ja puitteet kehittyä. Tämä voi olla liian aikaista sanoa vielä tässä vaiheessa, mutta listasin sen nyt kuitenkin.

Suomikoriksella menee paremmin nyt kuin vuosi sitten. Parannettavaa on, ja paljon, mutta mikään ei anna mielestäni merkkejä hälyyttävästä tilasta.

/edit: Unohtui listalta tärkein asia: KÄMÖ! KÄMÖ! Tämä nostaa koriksen ainakin Helsingissä kaupungin suurimmaksi urheilulajiksi. Se on aivan varmaa, koska kyseessä on "aiVan MIe-LE-TÖN juttu!!"

taikaviitta sanoi:
/edit: Unohtui listalta tärkein asia: KÄMÖ! KÄMÖ! Tämä nostaa koriksen ainakin Helsingissä kaupungin suurimmaksi urheilulajiksi. Se on aivan varmaa, koska kyseessä on "aiVan MIe-LE-TÖN juttu!!"

Onneksi huomasit virheesi ennen kuin kerkesin huomauttamaan. Tuon tuikitärkeän korjauksen jälkeen oikein asiallista tekstiä.

keskiympyrä sanoi:
Siis onko tänne päästetty nyt joku helvetin sukkahousulätkä fani arvostelemaan sitä miten Suomi pärjää koripallossa. Täytyy kyllä sanoa, että kyllä se Suomi on kova sana siinä jääkiekossa, kun on aina mm- kisoissa siellä sijan 5 paikkeilla, kun lajia ihan oikeasti harrastaa huikeat 6 maata. Ja sitäpaitsi itse henkilökohtaisesti olen tyytyväinen Suomen tämän hetken koripallon tilaan, joka on parempi kuin vuosiin.

taikaviitta sanoi:
Niin, voisit sitten vaikka aloittaa siitä, että mikä on vialla. Miksi se on vialla ja miten asia voitaisiin pyrkiä korjaamaan... Ulkomaalainen valmentajako on vastaus Suomen koriksen nykytilaan? Silläkö kaikki ratkeaa.

Suomalaisella koriksella menee oikeasti jopa ihan hyvin, urheilullisesti. Taloussotkut erikseen. Tähän voidaan kertoa muutama syy:

1. Petteri Koponen, kyllä se meidän "NBA-pelaaja". Hänen ansiostaan koris on saanut paljon lisää näkyvyyttä ja siitä on kerrottu uutisissa ja lehdissä aikana, jolloin ei muuten kirjoiteta lajista yhtään mitään. Koponen on tehnyt roimasti töitä ennenkaikkea itsensä eteen, mutta samalla hän on tehnyt suomalaiselle korikselle suuren teon. *Vaatii Liittoa agressiiviseen markkinointiin Koposen johdolla, jotta lajille saadaan lisää näkyvyyttä ja harrastajia/katsojia.*

2. Suomen maajoukkue ei ole hävinnyt otteluakaan alkulohkossaan ja on kiinni lohkovoitossa. Nousu A-sarjaan on täysin omissa käsissä.

3. Suomalainen joukkue pyrkii ihan tosissaan menestykseen eurooppalaisessa kilpailussa. Taas lisää näkyvyyttä ja mielenkiintoa koko lajia kohtaan ympäri Suomea.

4. Suomella on useita hyviä ja nuoria pelaajia, jotka tulevat nousemaan maajoukkueeseen ja kansainvälisillä kentilläkin hyvään rooliin. Samuel Haanpää, Gerald Lee jr. Shawn Huff etunenässä. Lisäksi mm. Kotti on vielä siinä iässä, että parhaat pelit on vielä pelaamatta.

5. Suomen Korisliigasta saatiin suomalaisempi sarja, eikä sen taso ole ainakaan paperilla laskenut. Tämä johtuu lähinnä mielenkiintoisten paluumuuttajien (mm. Mäki-Tulokas, Ahvenniemi) ja kovien jenkkien (mm. Ivan Harris, Kyle Shiloh, Cedric McGowan). Sarjan mielenkiintoisuus on ainakin omissa silmissäni noussut.

6. Koposen innoittamana Hongan nousu "koriksen HJK:ksi", eli seuraksi, jolla tarjota lupaaville junioreille mahdollisuus ja puitteet kehittyä. Tämä voi olla liian aikaista sanoa vielä tässä vaiheessa, mutta listasin sen nyt kuitenkin.

Suomikoriksella menee paremmin nyt kuin vuosi sitten. Parannettavaa on, ja paljon, mutta mikään ei anna mielestäni merkkejä hälyyttävästä tilasta.

Voi herranpieksut Taikaviitta sinun kanssasi. Oikeastaan pitäisi naurahtaa.
Erotat urheilulliset ja taloudelliset kriteerit täysin toisistaan. Ei kannata. Nämä kaksi asiaa kulkevat käsi kädessä ja jos toinen näistä on katastrofaalisessa tilassa, ei toinenkaan, siis urheilullisuus voi kehtittyä niin kuin sen pitäisi.

Suomessa näitä eri lajin seuroja on aika paljon, jotka hakevat myös kansainvälistä menestystä.
Jalkapallo: vuosittain 3-4 joukkuetta osallistuvat Eurocuppeihin joka vuosi
Jääkiekko: vuosittain 4-5 joukkuetta osallistuvat Eurocuppeihin joka vuosi
Lentopallo: vuosittain 4-5 joukkuetta osallistuvat Eurocuppeihin joka vuosi
Käsipallo: vuosittain 2-3 joukkuetta osallistuvat Eurocuppeihin joka vuosi
Salibandy: vuosittain 2-4 joukkuetta osallistuvat Eurocuppeihin joka vuosi

Ja nyt sinä hehkutat sitä, että YKSI(1) suomalaisjoukkue osallistuu Kansainväliseen turnaukseen ja sen sitten muka pitäisi sekoittaa koko Suomen palloiluelämän.
Mieti nyt hiukan. Se ei nyt mitenkään suuremmissa mielin voi herättää mielenkiintoa niin paljon, että pitäisi täällä hehkutella.

No jotain hyvääkin tähän tuskaan. Toiminnanjohtaja vaihtuu. Olisko seuraavana vuorossa päävalmentaja....

Sviddu tästä mitään kuitenkaan tuu.

Me suomalaiset nyt vaan ollaan paskoja koriksessa. Keskityttäis nyt vaan tähän omaan sisäiseen sarjaan.

Jos me halutaan vähän ees pärjätä, mitä en siis kyllä usko, niin otettais nyt ainaski joku jenkkivalmentaja, siis ihan kuka vaan, kyl ne parempii on kun meidän valmentajat.

Ja Koponen. Muka Nash. Miten helvatissa siitä vois tulla joku Nash. Hei kamoon, tai siis KÄMÖ. Koponen oli vielä viisivuotta sitten minipoika ja täällä väitetään että siitä vois tulla NBA-peluri. Se on ihan mahdotonta. Suomesta ei ainakaan. Tai oli Möttölä, mutkun ei se siellä NBA:ssa sekään kauaa pelannu.

Ihan naurettavaa kanssa, että Koposta hehkutettiin koko korisväen toimesta kun se nyt vahingossa sinne NBA:han varattiin, kun ei ne NBA:n koutsit ja scoutit oikein tästä koriksesta ymmärrä...siis yhtä paljon kun minä. Miks hemmetis ne ei oo vielä palkannut mua skoutiks. Voisin kertoo ketä muita täältä Suomesta ei ainakaan kannata draftata.

Ja sen mä kans junnuille sanoisin, että älkää te nyt vaan saako päähänne yrittää NBA:han. Ette kuitenkaan pääse ja sit joudutte johonkin Etelä-Euroopan rupusarjaan korisammattilaiseks kiertämään moneksi vuodeksi. Mä en esimerkiks koskaan yrittänyt moista ja nyt oon tosi tyytyväinen täällä Tampereella. Ei tullut pettymyksiä. Tai tuli tosin viimevuonna kun meidän kutosdivarin jengi ei noussut, mutta sekin kyllä johtu siitä ku yks Jope meidän jengist oli aika paska. Ja sit ne dumarit kans. Niin ja liitto kans..ne oli tehneet kyllä ihan syvältä olleen sarjaohjelman kans.

Ja sen mä kans sanon, että toi maajoukkue on ihan surkee. En mä kyllä sitä osaa sanoa että ketä siellä pitäis pelata kun siellä nyt on jo Suomen parhaat pelaamassa. Mut siis kyllä mä oon henkeen ja vereen korisfani. Mä haluun vaan ettei muut korisfanit turhaan pety. Siis ettei nyt vaan aleta luulee liikoja.

Ja sit se kans, että etteks te muut korisfanit tajuu et koris on vasta kaukana muiden lajien jalkeen...me nyt vaan ei pärjätä. Sillä kylhän lätkä on nyt ihan kungingas-laji. Ja lentis kans. Ne oli maailmanliigassakin. Sinne tosin sai ilmottautua kun halus, mutta taso oli kova sillä niiden lohkossa oli kaks muutakin jengiä. Brasilialta ne tosin sai turpiin kaikissa matseissa, mutta sen toisen ne tais voittaa, oisko ollut joku kova jengi Aasiasta. On niillä lentiksessä ihan eri menoa. Joo, jotkut väittää että koriksen matseja käy kattomassa puolet enemmän katsojia Suomessakin, ja että koris olis muka isompi laji maailmalla. Mut hei, vaikka mä oon korisfani henkeen ja vereen, niin onhan toi nyt aika paksua.

Ja sit on tietty salilbandy. Ne hoitaa hommansa niin perhanan hyvin. Ja pesis kanssa. Eihän meillä oo noille mitään jakoo. Turhaan yritetään ja sitten taas petytään. Pesiskin on pärjännyt kansainvälisesti paljon korista paremmin. Kyllä mä ainakin kunnioitan niitä sällejä enemmän kun koriksen maajoukkuepelaajia tällähetkellä. Pesisjätkät ainakin pärjää. Siis kyllä korsifanina tuntuu pahalta. Ja sit on viel jääpallokin. Nekin saa mitskuja MM-kisoista. Ei siis ihan jokavuos, kun sielä on Norja ja Ruotsi ja Venäjäkin pelaamassa, mutta aina välillä kuiteski. Meil ei oo mitää mahkuja tohon, joten mua kylä vähän yllättää miks me ees yritetään.

Ja sit noi fanit vielä. Siis mä olin kattoo Tampereella kun Suomi hävis Ruotsille. Taas. Tai siis voittihan ne toisen matsin, mutta ei sitä lasketa. Niin..ni jumakauta jotkut ääliöt fanit taputti ja kannusti Suomelle. Ei ne varmaan tajunneet miten paska taso meillä just nyt on. Mä en sentään sellaseen alentunut vaan huolella tsekkasin missä meni taas pieleen. Se voittomatsikin itseasiassa olis kuulunu hävitä. Ei tää hyvältä näytä.

Ai niin. Siitä vielä piti kommentoida, että jotkut väittää että koris ois nousussa kun koriksessa on niin paljon ammattilaisia maailmalla, enemmän kuin koskaan. Ja että kun Hanno ja Teemukin on euroliigan vakiokasvoja, ja Tuukka pelaa Italian ykkösliigassa ensikaudella. Mitäs toi nyt on, onhan meillä ennenkin ollut. Ei toi mitään todista (.....ai mitä sä sanoit? ai ettei oo siis ennen ollut noin montaa...? ok. en mä tota tiennyt....)..No joo, puhutaans jostain muusta välillä.

Ja sit kans, tota noin, koriksen pitäisi sujuu suomelta niinku paremmin. Ei mulla oo vielä tullut tosin mieleen esittää yhtään rakentavaa ehdotusta miten se niinku tapahtuis, mutta jotenki must vaan tuntuu että tää on ihan syvältä ja kun musta tuntuu pahalta, niin pakkohan mun on rehellisyyden nimissä tälleen reippaasti ja suomalaisesti tapaan suoraan päin naamaa kertoa, tai siis vähän jopa tässä tapauksessa haukkua noi ketkä siellä mun...siis meidän kaikkien suomalsten korisfanien mainetta on pilaamassa. Häpeaisivät edes vähän, mutta kun ne ei ymmärrä. Ja samaa porukkaa tää koripallo-foorumi täynnä. Jotain ihmeen asennevammaisia positiivisia-tyyppejä. Ei helvata...Onnes mä sentään ymmärrän näistä jutuista jotain ja saan tuotua vähän järkee tähän touhuun. Ei tää homma mee eteenpäin jos me vaan sokeesti uskotaan että tää on menossa parempaan suuntaan ja tavoitellaan jotain mahdottomia. Onneks mä sentään oon puhumassa järkee ja kertomassa miten asiat pitäis tehdä.....tai siis enhän mä sitä kerro, mutta ainakin kerron et tää on ihan syvältä. Tällasii munlaisii suorapuheisii tyyppei tarvittais kyllä lisää, niin saatais Suomen koris nousuun.

Yhteenvetona on siis ihan pakko todeta että ei tästä mitään tuu. Valmentaja vaihtoon, en tosin osaa sanoa kuka olis parempi. Ja sit joukkue kans. Tai on ne tosin voittaneet kaikki tärkeet matsit, mut vaihtoon silti. On vaan yks surkeempi juttu ja se on toi liitto. Vaihtoon ne kans...Ja sit noi meidän kutosdivarin tuomarit vois kans vaihtaa.

Heh, hauska toi robinsonin vastaus.

Mutta siis osallistutaan itsekin.

keskiympyrä sanoi:
Voi herranpieksut Taikaviitta sinun kanssasi. Oikeastaan pitäisi naurahtaa.
Erotat urheilulliset ja taloudelliset kriteerit täysin toisistaan. Ei kannata. Nämä kaksi asiaa kulkevat käsi kädessä ja jos toinen näistä on katastrofaalisessa tilassa, ei toinenkaan, siis urheilullisuus voi kehtittyä niin kuin sen pitäisi.

Suomessa näitä eri lajin seuroja on aika paljon, jotka hakevat myös kansainvälistä menestystä.
Jalkapallo: vuosittain 3-4 joukkuetta osallistuvat Eurocuppeihin joka vuosi
Lentopallo: vuosittain 4-5 joukkuetta osallistuvat Eurocuppeihin joka vuosi
Käsipallo: vuosittain 2-3 joukkuetta osallistuvat Eurocuppeihin joka vuosi

Ja nyt sinä hehkutat sitä, että YKSI(1) suomalaisjoukkue osallistuu Kansainväliseen turnaukseen ja sen sitten muka pitäisi sekoittaa koko Suomen palloiluelämän.
Mieti nyt hiukan. Se ei nyt mitenkään suuremmissa mielin voi herättää mielenkiintoa niin paljon, että pitäisi täällä hehkutella.

No jotain hyvääkin tähän tuskaan. Toiminnanjohtaja vaihtuu. Olisko seuraavana vuorossa päävalmentaja....

Tuosta saa kuvan, kun tyrmäisit koko Taikaviitan tekstin argumentoimalla yhtä (tai kahta) kohtaa vastaan, mikä onnistuneessakaan tapauksessa ei veisi pohjaa muilta positiivilta syiltä, miksi Suomikoriksella on parempi meno päällä kun aiemmin.

Tosin olen kyllä sitä mieltä, että riippumatta siitä, mitä muissa lajeissa tehdään, niin edes yhden suomalaisen joukkueen panostaminen eurosarjoihin on eteenpäin menoa muutamaan edelliseen vuoteen verrattaessa. Myöskään en näe, etteikö joku hyvin talouden hoitanut seura voisi tuottaa hyviä pelaajia, vaikka toisilla seuroilla olisi talous kuralla.

keskiympyrä sanoi:
Nää marginaalilajien "eurocupit" ei oo kyllä millään tavoin verrattavissa koriksen vastaaviin.

Ensimmäinen puoliaika Tshekkiä vastaan 46-18. Nyt voi alkaa jo huolestua, sen verran päin ******* ovat harjoituspelit menneet.

Jotenkin niin tuttua, että suomalainen palloilumaajoukkue kärsii pahoja tappioita yhdenkin avainpelaajan poissaollessa ja toisen tai parinkin muun ollessa vielä kuntoutumassa tai muuten vaan juuri pelipäivänä vähän tuuliajolla.

42

Ja kun Salminen toistuvasti sanoo, että oltiin valmistautumisessa viikkoja vastustajaa jäljessä, niin toivottavasti siihen panostetaan seuraavaksi. En halua maalata piruja seinälle, mutta kun nyt on hyvä pohja karsinnan jatkolle, niin tässä olisi ehdottomasti pitänyt tuo satsaus tehdä.

Ai niin ja pari hymiötä ja peukku robinsonille!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.