Vs: Tsekki - Suomi
Sviddu tästä mitään kuitenkaan tuu.
Me suomalaiset nyt vaan ollaan paskoja koriksessa. Keskityttäis nyt vaan tähän omaan sisäiseen sarjaan.
Jos me halutaan vähän ees pärjätä, mitä en siis kyllä usko, niin otettais nyt ainaski joku jenkkivalmentaja, siis ihan kuka vaan, kyl ne parempii on kun meidän valmentajat.
Ja Koponen. Muka Nash. Miten helvatissa siitä vois tulla joku Nash. Hei kamoon, tai siis KÄMÖ. Koponen oli vielä viisivuotta sitten minipoika ja täällä väitetään että siitä vois tulla NBA-peluri. Se on ihan mahdotonta. Suomesta ei ainakaan. Tai oli Möttölä, mutkun ei se siellä NBA:ssa sekään kauaa pelannu.
Ihan naurettavaa kanssa, että Koposta hehkutettiin koko korisväen toimesta kun se nyt vahingossa sinne NBA:han varattiin, kun ei ne NBA:n koutsit ja scoutit oikein tästä koriksesta ymmärrä...siis yhtä paljon kun minä. Miks hemmetis ne ei oo vielä palkannut mua skoutiks. Voisin kertoo ketä muita täältä Suomesta ei ainakaan kannata draftata.
Ja sen mä kans junnuille sanoisin, että älkää te nyt vaan saako päähänne yrittää NBA:han. Ette kuitenkaan pääse ja sit joudutte johonkin Etelä-Euroopan rupusarjaan korisammattilaiseks kiertämään moneksi vuodeksi. Mä en esimerkiks koskaan yrittänyt moista ja nyt oon tosi tyytyväinen täällä Tampereella. Ei tullut pettymyksiä. Tai tuli tosin viimevuonna kun meidän kutosdivarin jengi ei noussut, mutta sekin kyllä johtu siitä ku yks Jope meidän jengist oli aika paska. Ja sit ne dumarit kans. Niin ja liitto kans..ne oli tehneet kyllä ihan syvältä olleen sarjaohjelman kans.
Ja sen mä kans sanon, että toi maajoukkue on ihan surkee. En mä kyllä sitä osaa sanoa että ketä siellä pitäis pelata kun siellä nyt on jo Suomen parhaat pelaamassa. Mut siis kyllä mä oon henkeen ja vereen korisfani. Mä haluun vaan ettei muut korisfanit turhaan pety. Siis ettei nyt vaan aleta luulee liikoja.
Ja sit se kans, että etteks te muut korisfanit tajuu et koris on vasta kaukana muiden lajien jalkeen...me nyt vaan ei pärjätä. Sillä kylhän lätkä on nyt ihan kungingas-laji. Ja lentis kans. Ne oli maailmanliigassakin. Sinne tosin sai ilmottautua kun halus, mutta taso oli kova sillä niiden lohkossa oli kaks muutakin jengiä. Brasilialta ne tosin sai turpiin kaikissa matseissa, mutta sen toisen ne tais voittaa, oisko ollut joku kova jengi Aasiasta. On niillä lentiksessä ihan eri menoa. Joo, jotkut väittää että koriksen matseja käy kattomassa puolet enemmän katsojia Suomessakin, ja että koris olis muka isompi laji maailmalla. Mut hei, vaikka mä oon korisfani henkeen ja vereen, niin onhan toi nyt aika paksua.
Ja sit on tietty salilbandy. Ne hoitaa hommansa niin perhanan hyvin. Ja pesis kanssa. Eihän meillä oo noille mitään jakoo. Turhaan yritetään ja sitten taas petytään. Pesiskin on pärjännyt kansainvälisesti paljon korista paremmin. Kyllä mä ainakin kunnioitan niitä sällejä enemmän kun koriksen maajoukkuepelaajia tällähetkellä. Pesisjätkät ainakin pärjää. Siis kyllä korsifanina tuntuu pahalta. Ja sit on viel jääpallokin. Nekin saa mitskuja MM-kisoista. Ei siis ihan jokavuos, kun sielä on Norja ja Ruotsi ja Venäjäkin pelaamassa, mutta aina välillä kuiteski. Meil ei oo mitää mahkuja tohon, joten mua kylä vähän yllättää miks me ees yritetään.
Ja sit noi fanit vielä. Siis mä olin kattoo Tampereella kun Suomi hävis Ruotsille. Taas. Tai siis voittihan ne toisen matsin, mutta ei sitä lasketa. Niin..ni jumakauta jotkut ääliöt fanit taputti ja kannusti Suomelle. Ei ne varmaan tajunneet miten paska taso meillä just nyt on. Mä en sentään sellaseen alentunut vaan huolella tsekkasin missä meni taas pieleen. Se voittomatsikin itseasiassa olis kuulunu hävitä. Ei tää hyvältä näytä.
Ai niin. Siitä vielä piti kommentoida, että jotkut väittää että koris ois nousussa kun koriksessa on niin paljon ammattilaisia maailmalla, enemmän kuin koskaan. Ja että kun Hanno ja Teemukin on euroliigan vakiokasvoja, ja Tuukka pelaa Italian ykkösliigassa ensikaudella. Mitäs toi nyt on, onhan meillä ennenkin ollut. Ei toi mitään todista (.....ai mitä sä sanoit? ai ettei oo siis ennen ollut noin montaa...? ok. en mä tota tiennyt....)..No joo, puhutaans jostain muusta välillä.
Ja sit kans, tota noin, koriksen pitäisi sujuu suomelta niinku paremmin. Ei mulla oo vielä tullut tosin mieleen esittää yhtään rakentavaa ehdotusta miten se niinku tapahtuis, mutta jotenki must vaan tuntuu että tää on ihan syvältä ja kun musta tuntuu pahalta, niin pakkohan mun on rehellisyyden nimissä tälleen reippaasti ja suomalaisesti tapaan suoraan päin naamaa kertoa, tai siis vähän jopa tässä tapauksessa haukkua noi ketkä siellä mun...siis meidän kaikkien suomalsten korisfanien mainetta on pilaamassa. Häpeaisivät edes vähän, mutta kun ne ei ymmärrä. Ja samaa porukkaa tää koripallo-foorumi täynnä. Jotain ihmeen asennevammaisia positiivisia-tyyppejä. Ei helvata...Onnes mä sentään ymmärrän näistä jutuista jotain ja saan tuotua vähän järkee tähän touhuun. Ei tää homma mee eteenpäin jos me vaan sokeesti uskotaan että tää on menossa parempaan suuntaan ja tavoitellaan jotain mahdottomia. Onneks mä sentään oon puhumassa järkee ja kertomassa miten asiat pitäis tehdä.....tai siis enhän mä sitä kerro, mutta ainakin kerron et tää on ihan syvältä. Tällasii munlaisii suorapuheisii tyyppei tarvittais kyllä lisää, niin saatais Suomen koris nousuun.
Yhteenvetona on siis ihan pakko todeta että ei tästä mitään tuu. Valmentaja vaihtoon, en tosin osaa sanoa kuka olis parempi. Ja sit joukkue kans. Tai on ne tosin voittaneet kaikki tärkeet matsit, mut vaihtoon silti. On vaan yks surkeempi juttu ja se on toi liitto. Vaihtoon ne kans...Ja sit noi meidän kutosdivarin tuomarit vois kans vaihtaa.