Vs: Vilpas - Nilan Bisons Loimaa, Salohalli 29.10. klo 17.00
Se on ihan Salohalli vaan...
Jaahas, mistäs sitä alottaisi. Vaikka siitä, että Loimaan joukkue -nimenomaan JOUKKUE, ei kannattajat- on oikeastaan aika vastenmielinen porukka. Ivey kohtuullisen leso jätkä chest pumppeineen, Gibson ylimielinen, kun ottaa kaksi aikalisää viimeiseen 30 sekkaan kun peli jo ratkennut ja muutenkin koko joukkue ärsyttää. Siellä Loimaan "vanhat" suomalaispelaajat istuvat penkillä ja 7 ostojätkää kirmaa kehissä. No, Vilpas on itse tehnyt omat virheensä omien kasvattiensa kanssa, mutta en minä niistäkään ratkaisuista ole pitänyt. Loimaan, anteeksi Nilanin, faneille 10p hienosta kannatuksesta ja tunnelman luonnista *peukku*
Vilppaasta sitten pari sanaa... Oli ensimmäinen sarjamatsi minulta tällä kaudella ja kyllä sattui huono matsi.. Koko peli aivan jäätävää settiä hyökkäyspäässä. Ihmetellä täytyy, mitä tapahtui sille Vilppaalle, jonka näin harjoitusottelussa KTP:tä vastaan. Ja sille, mistä olen kuullut aivan alkukauden peleistä. Tuli vanhat "hyvät" Dejvorekin ajat mieleen, kun peli oli taas sitä samaa pallonskriiniä ja siitä sitten jotain koitettiin saada aikaan.
Fieldsiähän Vilpas ei osaa hyödyntää lainkaan. 5 heittoa, joista ainakin 3 oli suoraan tippejä levypalloista, kertoo siitä aika paljon. Fields on hyökkäyspäässä aika rajoitteinen, mutta mitään järkevää hänelle ei ole saatu luotua. Tämän toki ymmärtää, koska normaalistihan Vilppaan jenkki"sentterit" ovat olleet kaarella räiskimässä kolmosia. Nyt kun olisi joku, kenelle palloa voisi teoriassa pumpata, sitä ei tehdä. Kova levypallomies Fields on, mutta nähdäkseni häntä voisi hyödyntää ofussa paremminkin.
Jotenkin tuntuu siltä, että ihan sama kuka Vilppaan penkin päässä on ja ihan sama, ketä kentällä on, niin peli menee aina jossain vaiheessa tuollaiseksi punkemiseksi. Layuppeja nyt ei saada sisään alkuunkaan ja 5 vs 5 peli on välillä kuin kauhuelokuvasta.
Hairstonin peliä voi kuvata tänään yhdellä sanalla "YÄK!". Kaikki me, jotka olemme korista pelanneet, tiedämme että joskus vaan sattuu off-nighteja jolloin ei mikään osu. Kun heittää 5 vapaata layuppia ohi, se nakertaa kummasti fiilistä. Toki siinö voi peiliin katselle, mutta joskus vaan kori hylkii. Ja kun se hylkii, se näkyy heti molemmissa päissä. Juniorille tsemppiä jatkoon, mutta ei nyt sentään tavaksi oteta tällaisia matseja.
Vaenerberg on huonontunut Roopen tultua mukaan. Se on fakta. Onneksi minun ei tarvitse ratkaista tuota Holloway, Roope, Vaenerberg "dilemmaa" jos näin voisi sanoa, mutta kyllähän tuolla tuntuu pakka olevan vähän sekaisin. Yhdelläkään korisliigajoukkueella ei ole varaa penkittää tai hyllyttää Roopen tasoista pelaajaa, mutta miten valjastat hänen parhaat ominaisuutensa ja yrität "piilottaa" nuo hänen pelilliset puutteensa mahdollisimman tehokkaasti. Siihen kun Tupamäki keksii vastauksen, ollaan taas voittojen tiellä.
Brace on kiva lisä joukkueeseen. Hyvä puolustaja. Vähän sählää liikaa, mutta oli tänään selkeää parhaimmistoa. Toivottavasti tahti vaan paranee kun pääsee paremmin mukaan joukkueen peliin.
Siinä tärkeimmät. En minä näin vähällä vielä joukkuetta hylkää, mutta toivon selvästi parempaa ottelua tasollisesti, jahka seuraavan kerran ehtii Salohallin lehtoparvelle.