Koripallo.com

Moderoinnin toimenpiteet

Viestejä
4 104
Minua kiinnostaisi (todella) vähän tietää, että kenellä kaikilla on useampi nikki ja erityisesti se, että kuka on tuo forumin näennäisesti asiallisin kirjoittaja. Ilmeisesti ainakin PT:tä on epäilty jonkun isomman asumiseen liittyvän lainan takaajaksi. Itsehän olen hölmöillyt tällä omalla nikilläni useammankin lepohetken arvoisesti ja jäähyt ovat olleet kyllä ansaittuja.

Tuo "ota itseäsi niskasta kiinni" ei suoranaisesti liittynyt millään lailla Siri Majan ja Ylläpidon väliseen keskusteluun. Ko. lausahdus on vaan niin juntti, typerä ja perisuomalainen sanonta ettei mitään rajaa, joten kukapa muu kuin minä sitä käyttäisi. :)
 
Viestejä
4 104
Ja hieman kaipaan Askelmerkkiä, tuota korispalstojen helmeä. Tietysti monenmoista harmitusta on havaittavissa, kun me korisporukat ollaan niin "älykkäitä".

Kannattaa vaikka katsoa Ano Turtiaisen videoita välillä, niin helpottaa.
 
Viimeksi muokattu:

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 629
Olen muuten miettinyt että onko tosiaan niin, että täällä koripallo.com foorumeilla ei ole mitään IP checkiä siihen että jos jollain on samasta IP-osoitteesta 2 eri accounttia? Mun mielestä semmoinen pitäisi ehdottomasti estää, vaikka kyseessä olisi "veljen accountti".
Kyllä on tarkistuksia. Mutta dynaamiset IP-osoitteet tarkoittavat sitä, että n. joka toisella käyttäjällä on tiedoissaan samoja IP-osoitteita kuin jollain toisella käyttäjällä.

Rekisteröitymisen yhteydessä tarkistamme kaikki uudet tunnukset manuaalisesti ennen niiden hyväksymistä. Muutenkin meillä on aika hyvin keinoja tällaiseen tarttua, ja ennemmin tai myöhemmin käry käy, vaikka kuinka kuvittelisi VPN:ää käyttämällä tai jotenkin muuten onnistuvansa piilottamaan jälkensä.
 
Viestejä
1 322
Kyllä on tarkistuksia. Mutta dynaamiset IP-osoitteet tarkoittavat sitä, että n. joka toisella käyttäjällä on tiedoissaan samoja IP-osoitteita kuin jollain toisella käyttäjällä.

Rekisteröitymisen yhteydessä tarkistamme kaikki uudet tunnukset manuaalisesti ennen niiden hyväksymistä. Muutenkin meillä on aika hyvin keinoja tällaiseen tarttua, ja ennemmin tai myöhemmin käry käy, vaikka kuinka kuvittelisi VPN:ää käyttämällä tai jotenkin muuten onnistuvansa piilottamaan jälkensä.

Okei, mielenkiintoista kuulla että tästä asiasta ollaan tarkkoja. Hyvä moderointi on tosiaan erittäin tärkeää. Sekin että kerroit tästä minulla on hyvää moderointia.
 
Viestejä
6
Ylläpidolle terveisiä sen verran, että kannattaa sallia tietynlainen avoimuus täällä, muuten häviää kohta kaikki käyttäjät ja hommasta lähtee muutenkin idea. Älkää pliis antako jäähyä tästä
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 629
Tämä on keskustelufoorumi. Täällä on siis ensisijaisesti tarkoitus keskustella, foorumin sääntöjen mukaisesti. Jos koette pakottavaa tarvetta ilmaista "haistakaa vittu muoviseura paska", kannattaa kokeilla avata ikkuna ja huutaa se ulos - ehkä helpottaa oloa.

Mitä tahansa seuraa / valmentajaa / pelaajaa on sallittua kritisoida. Kuten kukaan yhtään foorumia tänä syksynä lukenut, sitä on lukuisissa ketjuissa ja hyvin useat kirjoittajat ovat sitä, välillä kovaakin, kritiikkiä täysin ilman seurauksia kirjoittaneet.

Jos taas ainoa tarkoitus on yllä kuvattu vittuilu ja provosointi, siitä herkästi niitä seurauksia tulee. Muutenkin tällainen jonkun kannattajakunnan heikolla hetkellä lällättely on vähän luokkaa yläasteen välitunti.

Emmekä myöskään kaipaa mitään "nyt isketään, kun ne ylimieliset kusipäät on aina provonneet siellä täällä". Niistä on lukuisia KB:n kannattajia rangaistu aikanaan.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 629
Ja älkää nyt sen näin hölmöksi ylläpitoa luulko...

@Layup lähtee kuukauden huilille tuplanikin rekisteröintiyrityksestä, kun on tuhdisti ihan hiljattaista varoitushistoriaa. Samasta syystä varoitus @Ballo, joka tällä kertaa selviää ilman huilia vain puhtaan riketilinsä myötä.
 
Viestejä
42
Tämä on keskustelufoorumi. Täällä on siis ensisijaisesti tarkoitus keskustella, foorumin sääntöjen mukaisesti. Jos koette pakottavaa tarvetta ilmaista "haistakaa vittu muoviseura paska", kannattaa kokeilla avata ikkuna ja huutaa se ulos - ehkä helpottaa oloa.

Mitä tahansa seuraa / valmentajaa / pelaajaa on sallittua kritisoida. Kuten kukaan yhtään foorumia tänä syksynä lukenut, sitä on lukuisissa ketjuissa ja hyvin useat kirjoittajat ovat sitä, välillä kovaakin, kritiikkiä täysin ilman seurauksia kirjoittaneet.

Jos taas ainoa tarkoitus on yllä kuvattu vittuilu ja provosointi, siitä herkästi niitä seurauksia tulee. Muutenkin tällainen jonkun kannattajakunnan heikolla hetkellä lällättely on vähän luokkaa yläasteen välitunti.

Emmekä myöskään kaipaa mitään "nyt isketään, kun ne ylimieliset kusipäät on aina provonneet siellä täällä". Niistä on lukuisia KB:n kannattajia rangaistu aikanaan.
Miksi mulle varoitus? Jos joku puhuu paskaa ylläpidosta, se ei ole mun syy. Arvostan teitä ja mun mielestä kuuluu sanoa jos joku on ihan toista mieltä. Odotan asiallista vastausta. Kiitos.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 629
Miksi mulle varoitus? Jos joku puhuu paskaa ylläpidosta, se ei ole mun syy. Arvostan teitä ja mun mielestä kuuluu sanoa jos joku on ihan toista mieltä. Odotan asiallista vastausta. Kiitos.
Syy löytyy tästä viestistäsi:

Haha vituttaako? Liigan pienimmän budjetin joukkue vei teitä ku paskasta lakanaa
 
Viestejä
6 454
@Hymyilevä Donner viesti poistettu ja tästä varoitus. Yksittäisen katsojan vaatetuksen puiminen julkisella foorumilla on kohtuutonta ja asiatonta. Myös @42 vastaus ko. viestiin poistettu.
Yksittäisen katsojan? Äijä ei selvästi edes tiedä kenestä puhutaan ja vetelee näitä pellesääntöjänsä tänne jokaiseen ketjuun. Olisit nyt saman tien ottanut tuon mun Twitter-kaappauksenkin pois, yksittäinen twiittaaja kuitenkin ja sai vielä kritiikkiä ketjussa.

Surulliseksi on mennyt touhu.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 629
Kyllä, yksittäisen katsojan. Kyllä, tiedämme kenestä oli kyse. Kyllä, hänen vaatetuksensa julkinen pilkkaaminen on asiatonta, ja jos kenen tahansa muun katsojan vaatetusta pilkataan, puutumme myös siihen.
 
Viestejä
94
On kyllä melko koomista tämä, että jos joku hiukan nälväisee, piikittelee tai edes arvostelee niin samantien ollaan varoittelemassa ja jäähyjä jakamassa.

Pitäkää vaikka jotain omaa tuhmien palstalaisten listaa, mutta ketään ei kiinnosta lukea noita "käyttäjää x varoitettu" liirumlaarumeja

Oletteko huomanneet, että ei täällä liikaa keskustella?
 
Viestejä
6 454
Kyllä, yksittäisen katsojan. Kyllä, tiedämme kenestä oli kyse. Kyllä, hänen vaatetuksensa julkinen pilkkaaminen on asiatonta, ja jos kenen tahansa muun katsojan vaatetusta pilkataan, puutumme myös siihen.
Et tiennyt, ei pilkannut.
 
Viestejä
1 685
Silloinkin "kampanja" ja sen tarkoitusperät olivat melko selvät.
Aha, no silloin se on just niin..

"Kampanja" oli niinkin radikaali että tulistuin valheellisista väittämistä että Susijengi olisi jotenkin rasistinen yhteisö. Tässä yhteydessä käytin sanaa joka tietämättäni on nykyään ilmeisesti rasistinen. Kovin "avoimen rasistiseksi" sitä ei voi kuitenkiin luokitella kun sen niminen laulu löytyy Yleisradion Areenalta kuunneltavaksi. Nyt ehkä ylläpitokin voisi lisäillä jäitä hattuun ja olla keksimättä kampanjoita ja tarkoitusperiä.

Mikä on muuten varoitusten vanhentumisaika vai meneekö se kuunkierron mukaan?
 
Viestejä
1 685
Moderointikeskustelua on sitten suotavampaa jatkaa täällä:

No siirrä sitten se omakin kommenttisi sinne kun keksit päästäsi minulle tarkoitusperiä ja kampanjoita joita ei ole koskaan ollut olemassakaan.
 
Viestejä
60
Moderointikeskustelua on sitten suotavampaa jatkaa täällä:

Tämä kyllä luo sellaisen mielikuvan, että ylläpito voi tuoda oman poliittisen kantansa mukaan mihin tahansa keskusteluun, mutta kun joku hieman edes haastaa niin sitten siirretään asia toisaalle. Suoraan sanoen tulee mieleen suomettumisen vuosikymmenet, jolloin ikävistä asioista itänaapurin suhteen ei saanut avata suutaan. Ehkäpä parempi jättää jatkossa kirjoittaminen tällä foorumilla pois, koska mitään relevanttia keskustelua ei sallita. Harmi sinällään, kun tätä parempaa koripallokeskustelualustaa ei ainakaan toistaiseksi löydy.
 
Viestejä
180
Tästä varoitus @RahanKeruuMies ja jos tällainen paskanpuhumiskampanja jatkuu vielä, huili saattaa olla pitkä.
Keskustelupalstan nimi on:

Omnia Basketball Accademy & Justice Graham

Oletko ylläpito katsonut dokumentin ?

Jos et niin seuraavasta linkistä löytyy vastaus miten toiminta on rahoitettu.

Omnia Basketball Academy - Walter ry

Ymmärrän, että Ylläpidolla on oikeudet puuttua asiattomaan keskusteluun, mutta mainitsemaasi paskanpuhumiskampanjaa en ole huomannut.
 
Viestejä
60
Varmuudella en osaa sanoa, ja en jaksa alkaa käyttämään aikaani siihen, että tutkisin asiaa tarkemmin, koska kyseinen palsta ei ole minulle varsinaisesti merkittävä. Mutta jos palstan omistussuhteissa ei ole tapahtunut muutoksia vuoden 2020 jälkeen, niin sitten ymmärrän varsin hyvin ylläpitäjän/moderaattorin halun hiljentää keskustelu kun kyseeseen tulee hiemankin haastavampi yhteiskunnallisempi asia. Poliittinen kanta on se mikä määrittää, mistä saa keskustella, urheilulla ei ole väliä. Harmillinen takaisku, koska tämän parempaa palstaa Suomessa ei toistaiseksi ole tarjolla ja X/Twitter koripallokeskusteluna vielä aina lapsenkengissä. Mutta jos nykyiselle ylläpidolle riittää se, että hamahakkimies tms somen "korisasiantuntija"/käyttäjä kerran viikossa postaa linkin uuteen podcastiin ja se on palstan syvin sisältö niin aika pintapuoliseksi tulee jatkossa(kin) keskustelu käymään.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös