Denverissä aivan puhtaat vankilasäännöt. En ole nähnyt yhtään tuohon tapaan tuomaroitua ja tuolla linjalla vedettyä ottelua tällä kaudella - ja muutama näitä on katsottu.
JOS tuohon tapaan saisi vetää jatkossakin, voittaisi Twolves tämän sarjan 4-0, Lännen finaalin 4-0 ja mestaruuden 4-0. Mutta näin ei tietystikään käy, vaan palataan jo varmaan seuraavassa pelissä normaalimpaan pudotuspelilinjaan.
Minny toki pelasi (vieläpä ilman Rudya) aivan loistavaa pakkia läpi ottelun, mutta myöskin joka pallonhallinnassa sai lyödä käsille, joten kyllähän se aika paljon helpotti. Ja Nuggets ei ollut tuohon yhtään valmis, eikä ole sellainen ryhmä, joka pystyisi sitten itse myös hyödyntämään samaa omassa pakkipäässä.
Olin yllättynyt kuinka pahasti Nuggetsilla (ja varsinkin Murraylla) pää hajosi noihin vankilasääntöihin ja turhautuminen meni niin överiksi, että ei koko loppupelin aikana pystynyt pääsemään siitä yli. Murray sieltä vaihtopenkin päästä jo heitteli lämpöpusseja kentälle, kun peli oli käynnissä.
Toisessa pelissä Villanova-kolmikko otti päätöserässä homman haltuun. Erittäin hyvää haastoa ja suurin osa pelistä mentiin Pacersin ehdoilla. Mutta sitten Brunson otti homman haltuun ja Hart & DiVicenzo komppasivat hienosti. Iso germaanikin itselleen valtavat minuutit erinomaisesti.
Vähän olen huolestunut Haliburtonista. Jo aiemmin kirjoitin, että sen superstaran pitäisi pystyä Brunsonin tapaan skoraamaan tärkeimmillä hetkillä. Sen voi kyllä tehdä ihan Pacersin pelitavan puitteissa, eikä millään iso-hautomisella. Mutta 6/2/8s on aika karmea rivi tuollaiseen paikkaan.
Anunoby-Siakam-kaksintaistelua hauska seurata.
Hart ei ehtinyt vaihdossa käydä kertaakaan. Kyllähän Thibs kaiken puristaa irti miehistään, minkä pystyy. Paljon olisi tietysti vielä pelejä jäljellä, eikä vaatimukset tästä vähene.