Vs: 7.10. Kouvot - Namika Manskarilla 18:30
Jaaha, olihan se taas kuin jotain sysimustaa komediaa, kun Mansikka-Aholle lähtee. Voin lähes käsi raamatulla sanoa, että joka kerta, kun olen paikan päällä katsomassa, Namika pelaa kauden surkeimman pelinsä ja kotijoukkue heitttää senttereitä, junioreita ja hallin vahtimestareita myöten KAIKEN sisään. Joka ikinen kerta Lahti saa Kouvot näyttämään ihan eri sarjatasoa pelaavalta jengiltä - niin myös tänään. Missään nimessä ei voi puhua hyvästä ottelusta, niin totaalisesti Lahti putosi tänään kyydistä. Puhtaat paperit todella hyvältä vaikuttavalle Corey Rouselle, jonka donkeista, hyvistä liikkeistä ja upeista blokeista ja levypallopelistä sai nauttia myös tässä surkeassa taaperruksessa. Pasi Pekkolan ei myöskään tarvitse hävetä. Muu lilapaitalauma voi mennä peilin kautta tuonne syysmyrskyyn iltalenkille itseään ruoskimaan. Peter Mulligan oli tänäänkin käsittämättömän huono - kaksi peliä paikan päältä todistaneena en näe edelleenkään mitään vinkkiä siitä, miksi miehestä olisi meille apua. Silti edelleen huhut sisäpiiristä jaksavat puhua pelimiehestä. Epäilen. On toki ilmiselvää, että Namikan pakka on sekaisin ja sarja on pitkä, kyllähän tuo koneisto tuossa yhteen hioutuu, mutta tällä kertaa olen sitä mieltä, että jokaisen jenkin pitäisi olla VAHVISTUS, heti nyt, ei joskus keväällä. Olen aina antanut jenkeille aikaa ja toitottanut "kyllä se siitä"-torvea, mutta nyt en taida malttaa...
Hyvin onnistunut Kouvot on selkeästi kuitenkin matkansa alussa myös. Jenkit eivät vakuuttaneet juuri lainkaan, vaikka Shiloh onkin ihan ok. Luulen, että Kouvolassakin vielä jenkkiruletti pyörähtää. Tänään Kouvojen kone pyöri mielestäni nimenomaan riemukkaasti kotimaisin voimin. Eleetön ja murhaavan tehokas Kaunisto on todellinen kultakimpale ja Antti Kanervo on sitä, mitä LUPAAVAN nuoren pelaajan pitääkin olla. Siihen vielä taitava Jukka Kataja ja a-vot. Kuitenkin, tässä on hyvin vaikea mitään voimasuhteita heitellä kehiin, Namika ei vielä tänään kelvannut edes mittariksi. Mutta ystäväiseni, tämän me olemme nähneet ennenkin..