Koripallo.com

A-poikien karsinnat sm-sarjaan ja I-divisioonaan 2009

Status
Viestiketju on suljettu.

Tuomarina toiminut

Vs: A-poikien karsinnat sm-sarjaan ja I-divisioonaan 2009

PAikallaolija sanoi:
Ei minun silmiin Wartti-JKS peli sopupelilktä näyttänyt, kun vielä viimeisillä minuuteilla JKS yrittii tavoittaa, mutta Wartti pamautti muutaman heiton naamaan. JA ei Kobrat olisi päässeet SM:ään jos Hongan tekemä protesti menee läpi, mikä pitäisi mennä läpi kummalisen tuomarivirheen takia.
Tämä jos mikä on naurettavaa, voitaisiinhan sitä katsoa jotain peliä, jossa tuomari viheltää heittotilanteessa virheen, pelaaja heittää 0.1 sekuntia ennen pelin loppua kaikki kolme vapaaheittoa sisään, ja tilanne vaihtuu 97-99 --> 100-99, mutta videolta näkyy, ettei virhettä olekaan.
Näin sitten pelattaisiin uusintaottelu. Sanokaapa mikä järki tässä olisi, saataisiin jokainen peli pelata 10 000 kertaa uusiksi, kun molemmat joukkueet kuvaavat pelin 10:stä kuvakulmasta ja häviäjä tekee protestin yhdestä tuomarivirheestä.
ps. monet varmaan ovat unohtaneet, mutta ihmisille sattuu virheitä, ja tuomarit ovat ihmisiä

Just joo

tarkemmin sanoi:
Teknistä edelsi käsittämätön vihellys Hongan puolustuspäässä, josta kaikki katsojat, pelaajat ja Hongan valmentaja raivostui. Kaiken lisäksi tuomari ei osannut kertoa miksi vihelsi teknisen... Lapualla osataan tämä tuomareiden lahjonta sopupelien lisäksi

Lapualaiset ovat monesti ilmoittaneet, etteivät halua kyseisiä viheltäjiä otteluihinsa, koska ne ovat aina hemmetin vieraskoreita. Kärsijänä tällä kertaa oli, ihme kyllä, vierasjoukkue. Alueelta ei tahdo löytyä hyviä tuomareita. Se ei ole Kobrien vika.

ehh

ei pesre sentäs sanoi:
viikon tehtävä
selvitä mitkä ovat sopupelejä ja mitkä eivät: ktp voitti topon, lahti voitti uran, topo voitti lahden, ura voitti ktpn, topo voitti uran, lahti voitti ktpn ja lisäksi kaikki voittivat masun.
ne sopupelit oli varmaan just ne neljä viimeks mainittua kun kaikki voitti ;) .

no, vakavasti ottaen, kun kympin sakkiin luulee kuuluvansa 15 ja kahdenkympin sakkiin 25 niin kyllä monia tänään ja vielä ensi viikollakin harmittaa.. vanhat rajat 16 sm ja seuraavat 16 1div olisi tuonut eri jaot. ehkä joku muistelee oman seuran niitä kulta-aikoja ja uudet raamit on vieläkin hankala niellä. mutta kympin sakkiin ei voi niistää tusinaa millään, sorry..

tautikierrettä ja monia loukkaantumisia ei onneksi tainnut tulla. kotikentästä oli etua tai sitten ei. päivän hermo/ kunto ja osaltaan tuurikin varmaan tekemässä tepposiaan. lykkyä sarjoihin ja poiketkaapa välillä läksyjenkin pariin.

nyt ihan oikeesti...

jumansaakeli sentää, nyt iha oikeesti hei ihmiset varaatte hiukan aikaa istumiselle ja mietitte, että kuka nyt tosissaan vetäis mitään sopupelejä a-junnuissa :'DDD. siis tottakai nää kyseiset pelit oli selvästi sovittuja joista maksettiin häviävälle joukkueelle huimat rahamäärät (vähintään 8 numeroinen luku) kuten suomikoripallon piireissä yleensä maksetaan valmiista pelistä. ihminen ei ole koskaan käynyt kuussa ja WTC tornitkin tuhosivat itse lucifer, 666, paholainen, a.k.a USA:n hallitus. sallinnette mun nauraa teille jotka suuressa katkerille jotka väitätte, että jokin peli oli järjestetty ja että maa olisi litteä. REPS

Aina Ilona

Oli ilo katsella Lapuan peliä, kunnes Lapualaiset alkoivat itse pelata. Arvostan huippupelaajien taitoja ja asennetta, jota voisi jakaa muullekkin joukkueelle. Näin koripallon taso Suomen merkittävimmässä keskuksessa, Lapualla, nousee. Erityisesti toivon tuontipelaajien tuovan vanhempansakin mukaan, jolloin myös katsomon tasoa sadaan nostettua.

Enpä ole missään aiemmin nähnyt yleisöä joka vastustajan epäonnistuessa ryhtyy taputtamaan, huutelee pelaajille nimeltä, kehuu listivänsä virheen tekijän pelin jälkeen pihalla, mölisee selvää Lapuaa vapaaheiton aikana - ja kyse on henkilöistä joilla on oletettavasti saman verran karvoitusta jalkovälissä kuin naamassa - ei ihan lapsista.

Haloo pahvit - tää on nuorten urheilua, josta nuoret nauttii, katsomo nauttii ja jossa on mukana tekemisen iloa. Yrittäkää oppia nauttimaan urheilusta ja nuorten hienoista suorituksista. En ymmärrä miten jonkun päähän ylipäätään voi tulla ajatuksia sopupelistä - tosin en ymmärrä Lapualaisia muutenkaan.

Olipa kiva seurata kaksi elämäni erikoisinta pelipäivää Lapualla - ensimmäisen ja viimeisen.

eu

Aina Ilona sanoi:
Oli ilo katsella Lapuan peliä, kunnes Lapualaiset alkoivat itse pelata. Arvostan huippupelaajien taitoja ja asennetta, jota voisi jakaa muullekkin joukkueelle. Näin koripallon taso Suomen merkittävimmässä keskuksessa, Lapualla, nousee. Erityisesti toivon tuontipelaajien tuovan vanhempansakin mukaan, jolloin myös katsomon tasoa sadaan nostettua.

Enpä ole missään aiemmin nähnyt yleisöä joka vastustajan epäonnistuessa ryhtyy taputtamaan, huutelee pelaajille nimeltä, kehuu listivänsä virheen tekijän pelin jälkeen pihalla, mölisee selvää Lapuaa vapaaheiton aikana - ja kyse on henkilöistä joilla on oletettavasti saman verran karvoitusta jalkovälissä kuin naamassa - ei ihan lapsista.

Haloo pahvit - tää on nuorten urheilua, josta nuoret nauttii, katsomo nauttii ja jossa on mukana tekemisen iloa. Yrittäkää oppia nauttimaan urheilusta ja nuorten hienoista suorituksista. En ymmärrä miten jonkun päähän ylipäätään voi tulla ajatuksia sopupelistä - tosin en ymmärrä Lapualaisia muutenkaan.

Olipa kiva seurata kaksi elämäni erikoisinta pelipäivää Lapualla - ensimmäisen ja viimeisen.
Sama se on tuodaanko pelaajat eu-maista vai kerätäänkö ne muista seuroista ympäri Suomea.

EU

eu sanoi:
Sama se on tuodaanko pelaajat eu-maista vai kerätäänkö ne muista seuroista ympäri Suomea.
Georgia ja Serbia eivät ole ainakaan vielä EU-maita=)

fgn

mistä lähtien Georgia on kuulunut Euroopan unioniin?

heh

EU sanoi:
Georgia ja Serbia eivät ole ainakaan vielä EU-maita=)
Eipä ole ei. Tajusit kuitenkin pointin? :p

onko tästä..

Just joo sanoi:
Lapualaiset ovat monesti ilmoittaneet, etteivät halua kyseisiä viheltäjiä otteluihinsa, koska ne ovat aina hemmetin vieraskoreita. Kärsijänä tällä kertaa oli, ihme kyllä, vierasjoukkue. Alueelta ei tahdo löytyä hyviä tuomareita. Se ei ole Kobrien vika.
siis ymmärrettävissä, että lapualla saa viheltää vain tuomarit, jotka ovat kotikoreita????
voi helskutarallaa...

Älä ota tätä vakavasti !

Lapualaaset, nuo muruaskeittain körttipastilleja mussuttavat lakeuttakin tasaasemmat matonkutojat, joille ei oo ollu yhteiskunnallista tilausta sitten Lapuan Liikkeesehen. Paitsi eristysuskoosimmat voivat tulukita Jäätteenmäen suosion myäs lapualaasten kannatuksen kasvuna. Kirijoottaja ei saanu tietohonsa, mitä naapurikunnis tarkotetahan kehootuksella "älä oo ku Lapuan likat". Tiettävästi tällä on yhteyttä herättäjäseurojen jäläkeisehen hurmoksehen.

Etelän setä

Matseja pitkin viikonloppua seuranneena voin kyllä vakuuttaa, että tuomarit eivät vetäneet mihinkään suuntaan. Itse asiassa olin jopa positiivisesti yllättynyt, kun olin lukenut näitä viestiketjuja. Korikobrat-Honka2 ottelun viime sekuntien tapahtumat menivät kyllä enemmänkin ajanottajan piikkiin. Tiedä sitten oliko vahinko vai tekikö tahallaan.

näin on

Etelän setä sanoi:
Matseja pitkin viikonloppua seuranneena voin kyllä vakuuttaa, että tuomarit eivät vetäneet mihinkään suuntaan. Itse asiassa olin jopa positiivisesti yllättynyt, kun olin lukenut näitä viestiketjuja. Korikobrat-Honka2 ottelun viime sekuntien tapahtumat menivät kyllä enemmänkin ajanottajan piikkiin. Tiedä sitten oliko vahinko vai tekikö tahallaan.
Totta. Lapualla tuomarit vaan yleensä ovat tasaisen huonoja ja siitä ei pääse mihinkään.

Etelän setä sanoi:

Kuka otti siis aikaa niin voidaan syytellä sitä :D :D :D :D

paitsi...

näin on sanoi:
Totta. Lapualla tuomarit vaan yleensä ovat tasaisen huonoja ja siitä ei pääse mihinkään.
Totta. Lapuan tuomari ovat tasaisen huonoja muita paitsi kotijoukkuetta lukuunottamatta.

ep

paitsi... sanoi:
Totta. Lapuan tuomari ovat tasaisen huonoja muita paitsi kotijoukkuetta lukuunottamatta.

6 pelaaja

joo no siis hyvä että joku anto lapualle kyytiiki ku kerra kaikki neljä jengii joutu sinne asti perseet raahaa... mut se oli mielenkiintost kyl to lapua honka a2 pelis ku näytti et lapual olis ollu 7 tai 8 pelaajaa kentäl melkee koko aja... 8 on se onneton kellomies joka kauniisti tiputteli turhia sekunteja pois aina ku kukaa ei ollu kattomassa. Ja täytyy sanoo et on paskin tuomari mitä voit löytää.

warning

nyt ihan oikeesti... sanoi:
jumansaakeli sentää, nyt iha oikeesti hei ihmiset varaatte hiukan aikaa istumiselle ja mietitte, että kuka nyt tosissaan vetäis mitään sopupelejä a-junnuissa :'DDD. siis tottakai nää kyseiset pelit oli selvästi sovittuja joista maksettiin häviävälle joukkueelle huimat rahamäärät (vähintään 8 numeroinen luku) kuten suomikoripallon piireissä yleensä maksetaan valmiista pelistä. ihminen ei ole koskaan käynyt kuussa ja WTC tornitkin tuhosivat itse lucifer, 666, paholainen, a.k.a USA:n hallitus. sallinnette mun nauraa teille jotka suuressa katkerille jotka väitätte, että jokin peli oli järjestetty ja että maa olisi litteä. REPS

tää pelasti mun päivän ;D ;D ;D lykätkää kaikki sopupeli viestienne perään jonkin sortin sarkasmi/ironia varoituskyltti perään. valitettavasti joukkoomme on eksynyt henkilö joka ei itse ymmärrä viestien todellista sisältöä :p

Ilona aina

Aina Ilona sanoi:

Tämä on yleinen kokemus, kun käy Lapualla. Usein lähtee pois todella ristiriitaisissa tunnelmissa. Omassa seurassa samanlaiseen suunsoittoon ja solvaamiseen puututaan ja se lopetetaan (jos tällaiseen kerran viidessä vuodessa joku sortuu). Lapualla se on "normaalia kannustusta". C-pojalle on vaikea selittää, ettei ne sua ehkä listikään pihalla. Fair play on Lapualla kerta kaikkiaan tuntematon käsite. Sääliksi käy fiksuimpia pelaajia, jotka saavat hävetä omaa kotiyleisöään.

Kuka puuttuisi

Kuka tähän katsomokäyttäytymiseen voisi puuttua, kun seuran valmentajat, toimihenkilöt sekä muut lajin sisäpiiriläiset sukulaisineen tätä itse johtavat ?

Status
Viestiketju on suljettu.