Koripallo.com

Aatearkku - Mitä ihmismieli käsittää, mitä ei?

Mikä visuaalisesti havaittavissa oleva muoto antaa sinulle suurinta tyydytystä?

• Äänestäjiä
    32
Alkusanat
Tervehdys, tämä lienee ensimmäinen yhteydenottoni ulkomaailmaan useisiin kuukausiin. Maaliskuusta saakka olen majaillut suorakulmion muotoisessa puutarhavajassani maailmaa ja sen geometrisiä piirteitä pohtien. Suokaa anteeksi sumea ajatuksenjuoksuni, neljä kuukautta olen syönyt milloin mitäkin purkkivalmistetta, säilykepersikoista imeväisten piltteihin. Huomasin, että molempien valmisteiden pakkauspurkeissa oli havaittavissa selkeää, ja niin kaunista geometriaa. Persikkapurkki oli ihailtavan symmetrinen ja maskuliinisen kokonaisuuden kruunasi täydellisen sileä päällyskansi. Valmissoseiden pakkausratkaisu oli sekin ihanteellinen: materiaalina oli käytetty yksinkertaista lasia ja ylhäälle kapeneva kristallivartalo päästi kirkkaan c-sävelen puulattialle tipahtaessaan. Molempien muodot ovat omalla kauniilla ja selittämättömällä tavallaan täydellisiä.

Vaikka alkuperäinen tarkoitukseni majoittua puutarhavajaan ei ollutkaan suorakulmioiden, neliöiden tai muidenkaan suunnikkaiden yhteiskunnallisen tarkoituksen pohtiminen, en yksinkertaisesti voinut itselleni mitään: päätin ottaa asiasta selvää ja nyt jaan niin omat päätelmäni kuin mielipiteenikin teidän, lajitovereideni, kanssa.

Ympyrä
Ympyrä, joka usein myös palloon rinnastetaan, on itselleni hyvin mielenkiintoinen muoto. Se lienee yksi kauneimmista, ellei jopa kaunein, geometrian mestariteos päällä maan ja avaruudessa. Yksi erityisen hieno ja arvostettava piirre ympyrässä on se, että se koostuu käytännössä yhdestä ainoasta viivasta. Kuvittele itsesi neliön muotoiselle ja kukkien täyttämälle pellolle, jonka ympäri kulkeva luonnon muovaava polku ei lopu eikä ala mistään yksittäisestä kiintopisteestä, voit aloittaa juuri siitä mistä itse haluat. Saat kulkea polkua ikuisesti, eikä se siltikään tule ikinä loppumaan. Sinulla ei ole muuta päämäärää kuin ajan loppu, tiesi ei pääty ennen kuin sen on tarkoitus. Ympyrä on siis omalla tavallaan verrannollinen ihmiselämän polun kanssa.

Ympyrää voi verrata ihanteelliseen elämään myös toista näkökulmaa käyttäen. Täydellinen pyöreys ja rauhallinen ulkomuoto estävät äkilliset elämänmuutokset, kulmat. Kun menetät läheisesi, viivasi muuttaa kulkusuuntaa, jolloin muodostuu aina sisintäsi piinaava kulma. Seuraavana jouluna katselet valokuvia lipastosi päällä, kuvassa on menehtynyt läheisesi. Valokuvia katselemalla palaat menneisyyteen ja kuljet viivaasi taaksepäin. Saavut kulmaan, alat kyynelehtiä. Kukaan ei halua kasoittain negatiivisia kokemuksia elämäänsä, kukaan ei halua kasapäin kulmia viivaansa. Kuitenkaan, kenenkään elämä ei ole täydellistä ja parhaassakin tapauksessa viiva muuttaa suuntaansa muutamaan otteeseen. Täydellinen elämä on tasaista ja rauhallista, et koe negatiivisia hetkiä, eikä viivasi muuta suuntaansa. Täydellisen elämän viiva on, aivan, pyöreä ympyrä.

Neliö
Neliö, toisin kuin ympyrä, ei minulle symboloi vain elämää, se symboloi hengellistä elämää. Elääkseni sisäisesti rauhallisen elämän tarvitsen pyhän kolminaisuuden lisäksi matematiikkaa, jota minulle tarjoaa neliö. Kristinuskossa pyhä kolminaisuus tarjoaa sinulle kaiken tarvittavan, mutta itse en ole uskovainen, vaan matemaattisen ajattelupohjan mukaisesti uskon, ettei minkäänlainen hengellinen elämä ole mahdollista. Joka tapauksessa, jokainen ihminen tarvitsee mentaliteetilleen tukipilarin, Jumalan. Tämän saavuttaminen on mahdollista, kun ajattelet ja uskot matematiikan muodostavan pyhän kolminaisuuden kolmiosta neliön. Matematiikka kuvastaa uutta näkökulmaa ja neljättä vaihtoehtoa. Jokainen voi valita oman tiensä, ja itse olen valinnut pyhän nelikulmion polun. Entä sinä? Tunnustatko tarvitsevasi tukipilaria elämässäsi, otatko pyhän kolminaisuuden aatteen vastaan matemaattisesta näkökulmasta? Se on oma päätöksesi, sen päätöksen tarjoaa, aivan, neliö.

Hengellisen elämän vertauskuvana toimiva neliö voidaan liittää myös moneen arkipäiväiseen funktioon. Moni esine, jota arkipäiväiväisessä elämässä käytät on kuution muotoinen, kuutio taas muodostuu kuudesta neliöstä. Yhdessä kuusi neliötä täydentää jokapäiväisestä elämästäsi kuution. Monet elektroniikan tuotteet, kuten matkapuhelimet, kaukosäätimet sekä satelliitit myydään ja kuljetetaan kuution muotoisissa pakkauksissa. Pysähdytkö koskaan miettimään kuutioiden ja neliöiden syvintä merkitystä näitä laatikoita valmistaessasi, pakatessasi ja purkaessasi. Yritä seuraavan viikon aikana käyttää mahdollisimman paljon neliön ja kuution vertauskuvia arkipäiväisiä funktioita suorittaessasi. Tämä saattaa helpottaa pyhän nelikulmion polun hyväksymistä elämäntavaksi ja -aatteeksi. Koettele itseäsi, onko sinusta siihen?

Kolmio
Kolmion maagista muotoa harvoin tapaa arkielämässä, eivätkä ihmiset juuri siksi sen kohdalle tule pysähtymään. Yritetään kuitenkin Sulje silmäsi ja tee seuraavaa: Kuvittele elämäsi kolme tärkeintä asiaa tai esinettä ja sijoita ne kolmion kulmiin. Lähde pyörittämään kolmiota, kovempaa ja vielä kovempaa. Esineiden piirteet ovat enää hahmoja ja ne sulautuvat toisiinsa. Enää et erota mikä esine on missäkin kulmassa. Sulauta esineet lopullisesti yhteen ja sijoita ne tärkeimpään kulmaasi. Minä en tiedä mikä tärkein kulmasi on, sen päätät sinä itse. Nyt kaksi kulmaa on vailla esineitä, sijoita toiseen itsesi ja toiseen rakkain läheisesi. Pyöritä kolmiota akselinsa ympäri, vielä kovempaa kuin edellisellä kerralla. Sinua pyörryttää ja alat huutaa. Se tuntuu hyvältä. Älä pysähdy. Kutsu lähimmäisesi viereesi ja ota häntä kädestä kiinni. Lähtekää liukumaan kolmion piiriä pitkin, myös valitsemasi esineet liukuvat värikkäänä laavana ympärillänne. Pysähdy. Missä olet? Olet siellä missä haluat olla, älä tule ulos. Rentoudu ja lopeta hengittäminen, kolmio hengittää puolestasi. Nosta kolmio kolmion muotoiseksi taloksi ja leiju sen ilmatilassa. Myös läheisesi ja valitsemasi esineet leijuvat ympärillä. Nouset katon rajaan ja laitat kämmenesi kattoa vasten. Työnnä itsesi takaisin maahan ja käy makuulle. Avaa silmäsi, olet tietokoneella lukemassa kirjoitustani ja sinulla on rauhallisempi olo kuin koskaan ennen.

Kolmioita on vaikea ymmärtää, eikä harjoite tuo sinulle rauhaa heti ensimmäisellä kerralla. Yritä uudestaan, mutta viiden kerran jälkeen kannattaa jo luovuttaa, et selvästikään tiedä mitä elämältäsi haluat. Tieto on kolmiossa, älä kiirehdi sen sisäistämisessä. Kolmio avaa seinänsä silloin, kun siihen on oikea hetki.

Lieriö, kartio, viisi- ja kuusikulmiot - Tuntematon vyöhyke
Ympyrä, neliö kuutioineen ja kolmio ovat tulevaan verrattuna yksinkertaisia ymmärtää. Tuntemattoman vyöhykkeen muodot ovat kaikille avoimia arvoituksia, saat niistä selvää vasta kun ymmärrät kaiken aiemmin sanotun täydellisesti. Lieriö ja kartio kertovat sinulle mitä viisikulmion kulmat pitävät sisällään, viisikulmio taas avaa kuusikulmion salat. Näiden takaisia muotoja en itse ole vielä sisäistänyt, siihen tulee kulumaan huikeasti enemmän aikaa ja aivokapasiteettia. Tärkeintä tuntemattoman vyöhykkeen muotojen ymmärtämisessä on avoin ja vastaanottava miele, ennakkoasenteista ei tule olemaan hyötyä elämän ja muotojen kirjoja avatessa. Näiden muotojen tarkoituksen selvittämiseen en voi muuta neuvoa antaa, sillä nämä muodot merkitsevät itselleni eri asioita kuin teille. Teidän tulee itse ratkaista omat arvoituksenne.

Miten äänestät?
Jotta voisit äänestää, sinun tulee visuaalisesti hahmottaa muodot tarkoituksineen, et siis voi äänestää pelkän ulkokuoren perusteella. Ratkaise muotojen tarkoitus ja tutkiskele sisäntäsi. Äänestä ja ilmaise mielipiteesi tällä palstalla. En kerro omaa mielipidettäni, se sekoittaisi päänne ja ajatusmaailmanne. Vielä kerran, keskittykää omiin muotoihinne. Kiitos ja näkemiin.

Jälkikirjoitus
Arvoisa ylläpito ja hyvät valvojat. Toivon että ette poistaisi luomaani keskusteluaihetta, olen hyvin kiinnostunut keskustelupalstalaisten mentaalisesta tilasta. Kiitos.

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Vs: Visuaalisesti havaittavissa olevat muodot - Mitä sisäpuolella piilee?

Valittu alue oli ainakin oikea.

Miten jollain voi olla juhannuksena aikaa keksiä tuollainen juttu... ::)

DW3

Aikamoista tajunnanvirtaa. Enpä ole tullut aikaisemmin ajatelleeksikaan asioita tuolta kantilta..! :-*

Vato Loco sanoi:

Joko todella kovassa kännissä tai kovassa krapulassa.

King James sanoi:
Minkä sortin mielialahäiriö sinulle on diagnosoitu?
Kärsin masennuksesta pari vuotta sitten, lääkäri kuitenkin vakuuttaa sen olevan historiaa. Yksi hoitomenetelmistä sattui olemaan juuri geometria.

Ylläpito. sanoi:
Valittu alue oli ainakin oikea.
Olen huomaavainen ihminen ja ajattelin säästää ylläpidon aikaa. En tarkoita ettenkö olisi tosissani tätä aihetta avannut, epäilen vain muiden jäsenien suhtautumista siihen.

Vato Loco sanoi:
Kiitos kysymystä, vajasta kotiuduttuani koin palavan halun jakaa mielipiteeni ja havaintoni kanssanne välittömästi. Itse asiassa yllätyin itsekin siitä, kuinka nopeasti sain postini valmiiksi.

King James sanoi:
Eikö kolmio ole salaliittokuvio? :eek:
Tämä taitaa olla palstan ensimmäinen kommentti, jonka allekirjoittanut mielellään näkee. Hyvät foorumilaiset, toivon, että vakavasti pohditte muotojen tarkoitusta, kuten King James. Hän näki kolmion salaliittona, entä sinä?

DW3 sanoi:
Aikamoista tajunnanvirtaa. Enpä ole tullut aikaisemmin ajatelleeksikaan asioita tuolta kantilta..! :-*
Aivan, harvempi pysähtyy oikeasti miettimään näitä asioita. Suosittelen, ehkä opit jotain uutta.

DW3 sanoi:
Joko todella kovassa kännissä tai kovassa krapulassa.
Itse asiassa vajassani ei ollut tippaakaan alkoholia, se sulkee krapulan pois vaihtoehdoista välittömästi. Voin myös vakuuttaa, etten ole alkoholia tänäänkään juonut.

S13M sanoi:
Juuri tämän tyylisiä viestejä en toivo näkeväni.

Hyvät ystäväni, vaikka palsta on saanut jo monenlaisia vastauksia, en ole yhtä lukuun ottamatta vielä nähnyt aiheeseen liittyviä. Käyttäkää aikaa muotojen analysoimiseen, älkääkä kiirehtikö viestien lähetyksessä. Asioiden ymmärtäminen ja oppiminen vie aikaa. Kiitos.

Minun valintani on konveksijänneneljäkäs.

1) Seuraatko koripalloa?

2) Miksi olet elänyt 4 kuukautta vajassa? Avioero tai muu rankka elämänkokemus takana?

3) Miten luulet pystyväsi myymään ajatuksen koripalloforumin käyttäjille muotojen funtsimisen tärkeydestä heidän elämiselleen? Valtaosa ihmisistä varmasti kokee pärjäävänsä varsin hyvin elämässään ilman geometristä terapiaa.

King James sanoi:
1) Seuraatko koripalloa?
Kyllä, seuraan koripalloa. Seuraan koripalloa sen verran, että tiedän mitä nimimerkkisi edustaa, tiedän onko Pasi Pekkola oikea- vai vasenkätinen ja tiedän kuinka pitkät hiukset Mike Millerillä on. Tosin neljän kuukauden vajaan eristäytymisen jäljiltä en ole täysin perillä Samuli Vanttajan uusista sukista, pitkät vai lyhyet?

King James sanoi:
2) Miksi olet elänyt 4 kuukautta vajassa? Avioero tai muu rankka elämänkokemus takana?
En ole kokenut parin vuoden takaista masennusta lukuun ottamatta suurempia elämänmuutoksia, en ole myöskään eronnut. Majoituin vajaan taloni rakennustöiden ajaksi, asbestin takia en uskaltanut käydä edes ulkona. Kiitos kysymästä kuitenkin.

King James sanoi:
3) Miten luulet pystyväsi myymään ajatuksen koripalloforumin käyttäjille muotojen funtsimisen tärkeydestä heidän elämiselleen? Valtaosa ihmisistä varmasti kokee pärjäävänsä varsin hyvin elämässään ilman geometristä terapiaa.
Jälleen, kiitos kysymästä. Tietääkseni koripallo on pyöreä, tietääkseni pelikenttä on suorakulmion muotoinen. Uskon, että te pelaajat saatte paremman ja rauhallisemman mielentilan niin harjoitteluun kuin pelaamiseenkin tutkittuanne jalkojenne alustaa ja pelivälinettänne. Uskon, että elämästä ei voi nauttia pärjäämällä hyvin, ainakin hengellisen puolen tulee olla täydellisesti kondiksessa ennen muiden tavoitteiden asettamista. Yhteenvetona: Uskon muoto-analyyttisen ajattelun helpottavan elämäännä niin pelikentällä kuin myös sen ulkopuolellakin.

King James, uskon sinun hämmentävän muita ajattelijoita ei-aiheeseen-liittyvillä kommenteillasi. Kysyä saa aina, mutta olisitko ystävällinen ja yrittäisit pysytellä otsikon aiheessa? Kiitos.

Jos vielä paljastaisit ykkösnikkisi, niin voisin paneutua jälleen kolmion merkitysten purkamiseen.

King James sanoi:
Jos vielä paljastaisit ykkösnikkisi, niin voisin paneutua jälleen kolmion merkitysten purkamiseen.
Valitan, kirjoitan koripallo.comiin (toistaiseksi) vain yhtä nimimerkkiä käyttäen. Olen kuullut huhua, että itselläsi olisi useampi käyttäjätili. En sano, että uskoisin huhuja, mutta tapasi kysyä toista nimimerkkiäni ilmasee asian aivan normaalina. Ehkä siis minunkin tulisi hankkia toinen nimimerkki, jos se on kerran kovakin juttu.

Suosittelen lämpimästi, ei vain kolmioiden vaan kaikkien geometristen muotojen, tarkoituksen selvittämistä. Saat mielesi pois alias-nimimerkeistäni ja ehkä saat myös nukuttua paremmin, huomasin milloin viestisi oli lähetetty. Toivottavasti muodot tarkoituksineen auttavat sinua, King James. Nyt joudun poistumaan forum-alueelta muutamaksi päiväksi, sillä vajareissun jälkeen siirryn viettämään ihanaista mökkielämää. Loppuviikkoon.

NMKY ihmisenä mieltäni ja peliäni hallitsee kaksi muotoa:

"Kolmio ja pallo ovat matemaattisesti mielenkiintoisia muotoja. Siksi niillä on vahva merkitys erilaisina symboleina myös kristillisjuutalaisessa -traditiossa. Kolmio symboloi pyhää kolmiyhteyttä. Tasasivuinen kolmio NMKY:ssä kertoo ihmisestä fyysisenä henkisenä ja hengellisenä olentona. Juutalaisuudessa tasasivuisen kolmion sisään piirretty silmä symboloi Jumalan tarkkaavaista silmää."

Koripallon heiton kaari on ellipsisen pyöreä samoin kuin korirengas. Näin se pyöreä iso pallo mahtuu paremmin sisään. Muuten niin koripalloa, kuin lähes kaikkia pallopelejä hallisee kyvinkin kulmikas pelaaminen. Kolmio on siihen ehkä se ihan oikea muoto. Liikkumisessa se edustaa voimakkaasti koripallossa tapahtuvaa liikkumista. Koripallopeli liikunnaltaan on L.V.i. muotoinen. Kolmion kautta me löydämme uusia mahdollisuuksia pelin/pallon eteenpäinviemiseksi. Jääkiekossa jopa tälläinen kolmiopelaamisella tehty maali palkitsee myös syöttäjäjät. LA Lakers ja Chicago Bulls ovat voittaneet suuria mestaruuksia noudattamalla hyvinkin tarkasti Tex Winterin aikanaan kehittämää "Kolmio tai kolmen postin peliä". Jalkapallossa ns. taustapelin muoto on useimmin kolmio. Ei aina tasasivuinen, mutta kolmio kuitenkin.

Kyllä koripalloihmiselle ja NMKY ihmiselle kolmio edustaa jatkuvuutta.

jambo

*reps*

macellarius sanoi:
Alkusanat
Tervehdys, tämä lienee ensimmäinen yhteydenottoni ulkomaailmaan useisiin kuukausiin. Maaliskuusta saakka olen majaillut suorakulmion muotoisessa puutarhavajassani maailmaa ja sen geometrisiä piirteitä pohtien. Suokaa anteeksi sumea ajatuksenjuoksuni, neljä kuukautta olen syönyt milloin mitäkin purkkivalmistetta, säilykepersikoista imeväisten piltteihin. Huomasin, että molempien valmisteiden pakkauspurkeissa oli havaittavissa selkeää, ja niin kaunista geometriaa. Persikkapurkki oli ihailtavan symmetrinen ja maskuliinisen kokonaisuuden kruunasi täydellisen sileä päällyskansi. Valmissoseiden pakkausratkaisu oli sekin ihanteellinen: materiaalina oli käytetty yksinkertaista lasia ja ylhäälle kapeneva kristallivartalo päästi kirkkaan c-sävelen puulattialle tipahtaessaan. Molempien muodot ovat omalla kauniilla ja selittämättömällä tavallaan täydellisiä.

Vaikka alkuperäinen tarkoitukseni majoittua puutarhavajaan ei ollutkaan suorakulmioiden, neliöiden tai muidenkaan suunnikkaiden yhteiskunnallisen tarkoituksen pohtiminen, en yksinkertaisesti voinut itselleni mitään: päätin ottaa asiasta selvää ja nyt jaan niin omat päätelmäni kuin mielipiteenikin teidän, lajitovereideni, kanssa.

Ympyrä
Ympyrä, joka usein myös palloon rinnastetaan, on itselleni hyvin mielenkiintoinen muoto. Se lienee yksi kauneimmista, ellei jopa kaunein, geometrian mestariteos päällä maan ja avaruudessa. Yksi erityisen hieno ja arvostettava piirre ympyrässä on se, että se koostuu käytännössä yhdestä ainoasta viivasta. Kuvittele itsesi neliön muotoiselle ja kukkien täyttämälle pellolle, jonka ympäri kulkeva luonnon muovaava polku ei lopu eikä ala mistään yksittäisestä kiintopisteestä, voit aloittaa juuri siitä mistä itse haluat. Saat kulkea polkua ikuisesti, eikä se siltikään tule ikinä loppumaan. Sinulla ei ole muuta päämäärää kuin ajan loppu, tiesi ei pääty ennen kuin sen on tarkoitus. Ympyrä on siis omalla tavallaan verrannollinen ihmiselämän polun kanssa.

Ympyrää voi verrata ihanteelliseen elämään myös toista näkökulmaa käyttäen. Täydellinen pyöreys ja rauhallinen ulkomuoto estävät äkilliset elämänmuutokset, kulmat. Kun menetät läheisesi, viivasi muuttaa kulkusuuntaa, jolloin muodostuu aina sisintäsi piinaava kulma. Seuraavana jouluna katselet valokuvia lipastosi päällä, kuvassa on menehtynyt läheisesi. Valokuvia katselemalla palaat menneisyyteen ja kuljet viivaasi taaksepäin. Saavut kulmaan, alat kyynelehtiä. Kukaan ei halua kasoittain negatiivisia kokemuksia elämäänsä, kukaan ei halua kasapäin kulmia viivaansa. Kuitenkaan, kenenkään elämä ei ole täydellistä ja parhaassakin tapauksessa viiva muuttaa suuntaansa muutamaan otteeseen. Täydellinen elämä on tasaista ja rauhallista, et koe negatiivisia hetkiä, eikä viivasi muuta suuntaansa. Täydellisen elämän viiva on, aivan, pyöreä ympyrä.

Neliö
Neliö, toisin kuin ympyrä, ei minulle symboloi vain elämää, se symboloi hengellistä elämää. Elääkseni sisäisesti rauhallisen elämän tarvitsen pyhän kolminaisuuden lisäksi matematiikkaa, jota minulle tarjoaa neliö. Kristinuskossa pyhä kolminaisuus tarjoaa sinulle kaiken tarvittavan, mutta itse en ole uskovainen, vaan matemaattisen ajattelupohjan mukaisesti uskon, ettei minkäänlainen hengellinen elämä ole mahdollista. Joka tapauksessa, jokainen ihminen tarvitsee mentaliteetilleen tukipilarin, Jumalan. Tämän saavuttaminen on mahdollista, kun ajattelet ja uskot matematiikan muodostavan pyhän kolminaisuuden kolmiosta neliön. Matematiikka kuvastaa uutta näkökulmaa ja neljättä vaihtoehtoa. Jokainen voi valita oman tiensä, ja itse olen valinnut pyhän nelikulmion polun. Entä sinä? Tunnustatko tarvitsevasi tukipilaria elämässäsi, otatko pyhän kolminaisuuden aatteen vastaan matemaattisesta näkökulmasta? Se on oma päätöksesi, sen päätöksen tarjoaa, aivan, neliö.

Hengellisen elämän vertauskuvana toimiva neliö voidaan liittää myös moneen arkipäiväiseen funktioon. Moni esine, jota arkipäiväiväisessä elämässä käytät on kuution muotoinen, kuutio taas muodostuu kuudesta neliöstä. Yhdessä kuusi neliötä täydentää jokapäiväisestä elämästäsi kuution. Monet elektroniikan tuotteet, kuten matkapuhelimet, kaukosäätimet sekä satelliitit myydään ja kuljetetaan kuution muotoisissa pakkauksissa. Pysähdytkö koskaan miettimään kuutioiden ja neliöiden syvintä merkitystä näitä laatikoita valmistaessasi, pakatessasi ja purkaessasi. Yritä seuraavan viikon aikana käyttää mahdollisimman paljon neliön ja kuution vertauskuvia arkipäiväisiä funktioita suorittaessasi. Tämä saattaa helpottaa pyhän nelikulmion polun hyväksymistä elämäntavaksi ja -aatteeksi. Koettele itseäsi, onko sinusta siihen?

Kolmio
Kolmion maagista muotoa harvoin tapaa arkielämässä, eivätkä ihmiset juuri siksi sen kohdalle tule pysähtymään. Yritetään kuitenkin Sulje silmäsi ja tee seuraavaa: Kuvittele elämäsi kolme tärkeintä asiaa tai esinettä ja sijoita ne kolmion kulmiin. Lähde pyörittämään kolmiota, kovempaa ja vielä kovempaa. Esineiden piirteet ovat enää hahmoja ja ne sulautuvat toisiinsa. Enää et erota mikä esine on missäkin kulmassa. Sulauta esineet lopullisesti yhteen ja sijoita ne tärkeimpään kulmaasi. Minä en tiedä mikä tärkein kulmasi on, sen päätät sinä itse. Nyt kaksi kulmaa on vailla esineitä, sijoita toiseen itsesi ja toiseen rakkain läheisesi. Pyöritä kolmiota akselinsa ympäri, vielä kovempaa kuin edellisellä kerralla. Sinua pyörryttää ja alat huutaa. Se tuntuu hyvältä. Älä pysähdy. Kutsu lähimmäisesi viereesi ja ota häntä kädestä kiinni. Lähtekää liukumaan kolmion piiriä pitkin, myös valitsemasi esineet liukuvat värikkäänä laavana ympärillänne. Pysähdy. Missä olet? Olet siellä missä haluat olla, älä tule ulos. Rentoudu ja lopeta hengittäminen, kolmio hengittää puolestasi. Nosta kolmio kolmion muotoiseksi taloksi ja leiju sen ilmatilassa. Myös läheisesi ja valitsemasi esineet leijuvat ympärillä. Nouset katon rajaan ja laitat kämmenesi kattoa vasten. Työnnä itsesi takaisin maahan ja käy makuulle. Avaa silmäsi, olet tietokoneella lukemassa kirjoitustani ja sinulla on rauhallisempi olo kuin koskaan ennen.

Kolmioita on vaikea ymmärtää, eikä harjoite tuo sinulle rauhaa heti ensimmäisellä kerralla. Yritä uudestaan, mutta viiden kerran jälkeen kannattaa jo luovuttaa, et selvästikään tiedä mitä elämältäsi haluat. Tieto on kolmiossa, älä kiirehdi sen sisäistämisessä. Kolmio avaa seinänsä silloin, kun siihen on oikea hetki.

Lieriö, kartio, viisi- ja kuusikulmiot - Tuntematon vyöhyke
Ympyrä, neliö kuutioineen ja kolmio ovat tulevaan verrattuna yksinkertaisia ymmärtää. Tuntemattoman vyöhykkeen muodot ovat kaikille avoimia arvoituksia, saat niistä selvää vasta kun ymmärrät kaiken aiemmin sanotun täydellisesti. Lieriö ja kartio kertovat sinulle mitä viisikulmion kulmat pitävät sisällään, viisikulmio taas avaa kuusikulmion salat. Näiden takaisia muotoja en itse ole vielä sisäistänyt, siihen tulee kulumaan huikeasti enemmän aikaa ja aivokapasiteettia. Tärkeintä tuntemattoman vyöhykkeen muotojen ymmärtämisessä on avoin ja vastaanottava miele, ennakkoasenteista ei tule olemaan hyötyä elämän ja muotojen kirjoja avatessa. Näiden muotojen tarkoituksen selvittämiseen en voi muuta neuvoa antaa, sillä nämä muodot merkitsevät itselleni eri asioita kuin teille. Teidän tulee itse ratkaista omat arvoituksenne.

Miten äänestät?
Jotta voisit äänestää, sinun tulee visuaalisesti hahmottaa muodot tarkoituksineen, et siis voi äänestää pelkän ulkokuoren perusteella. Ratkaise muotojen tarkoitus ja tutkiskele sisäntäsi. Äänestä ja ilmaise mielipiteesi tällä palstalla. En kerro omaa mielipidettäni, se sekoittaisi päänne ja ajatusmaailmanne. Vielä kerran, keskittykää omiin muotoihinne. Kiitos ja näkemiin.

Jälkikirjoitus
Arvoisa ylläpito ja hyvät valvojat. Toivon että ette poistaisi luomaani keskusteluaihetta, olen hyvin kiinnostunut keskustelupalstalaisten mentaalisesta tilasta. Kiitos.
Ooksää sekasi? Vai ootko KingJamesin uusi nick?

Hei taas
Suorakulmion muotoiset matkalaukut suorakulmion muotoisen sängyn päälle ja monikulmion mallinen tietokone käyntiin. Palasin juuri mökkilomaltani, täytyy suositella Hyvinkään ABC:n lihapullia, hyvin olivat pyöretä ja maukkaita. Threadiin on poissa ollessani tullut enemmän tai vähemmän asiallisia viestejä, kiitos foorumilaiset aktiivisuudestanne.

Bravo manzu! King Jamesin salaliittoteorian jälkeen ensimmäinen asiallinen viesti, joka tarjosi aiheeseen entistä mielenkiintoisempia näkökulmia. Mukava huomata, että edes jotkut paneutuvat asiaan. Muistakaa, ettei aiheen tarvitse muuttua pitkästyttäväksi luettavaksi, sisältö on teistä kiinni. Muodot voivat olla myös hauskaa pohdittavaa, sen meille opetti vieras jambo, kiitos. Hullued, jos viitsit lukea aihetta aikaisempien viestien osastolta, huomaat, että avauduin jo King Jamesille käyttämieni nimimerkkien määrästä, en siis alennu jo toistamiseen kaipaamiesi vastausten tasolle.

Näin, nyt thread alkaa olla ajan tasalla, kerron teille hieman jännittävistä ja muodokkaista kokemuksistani kesämökilläni:

Muodot vedessä
Istuin laiturini reunalla, jalkani olivat polviin saakka vedessä ja otin käteeni kiven. Rösöinen kivi oli punertava ja kaunis, se heijasti auringon valoa silmääni ja havahduin miettimiseltäni. Heitin kiven veteen ja katselin sen muodostamaa rinkulamerta, se oli kaunis. Oletko sinä koskaan katsellut kivien muodostamia rinkuloita? Ehkä sinun tulisi, ne ovat yllättävän kauniita. Tarkemmin rinkuloita tutkiessani huomasin, etteivät ne olleetkaan täydellisen ympyrän muotoisia, muoto muistutti enemmänkin ellipsiä. Jokainen uusi rinkula muuttui edellistä soikeammaksi. Edes rantakivikkoon törmätessään liike ei pysähtynyt, vaan jatkoi soikioiden muodostamista edellisten päälle, peilikuvana. Ihmiskehon tavoin, liike muuttui joka kolhusta erilaiseksi, muttei koskaan lakannut elämästä. Täten ihminen on vettä, ja vesi elää. Ajattele sitä oikein, eri tavalla, se auttaa esimerkiksi/muun muassa jalkasärkyyn.

Ravinnon liike
Kumosin räiskäletaikinan kuumalle pannulle, se alkoi tiristä makkaran tavoin. Paistuessaan ohukainen muutti muotoaan jatkuvasti, tarpeen, eli lämpötilan mukaan. Räiskäleestä oli tullut kameliontti. Vaivuin miettimään, myös ihminen muuntautuu tarpeen mukaan: Vieraassa seurassa ihminen on hiljainen, tutussa ystäväpiirissä taas voi huoletta laukoa mitä päähän tulee, ystävät sopeutuvat läheistensä kommentteihin ja oppivat suodattamaan turhan sanahelinän pois. Vain rakkaus jää. Räiskäleitä paistetaan rakkaudelle.

Luettuanne kokemusteni kuvaukset ymmärrätte, miten arkielämän tapahtumat voivat mietityttää ihmisolentoa. Tähän topikkiin saatte vapaasti vuodattaa ajatuksianne, kunhan ne pysyvät yleisen mietiskeln linjassa eivätkä poikkea asiallisuuden rajoilta. Ajan kanssa keskustelut ja niiden aiheet muuttuvat, niimpä muotoilen threadin otsikon uuten uskoon. Jatkakaa pohtimista.

Vs: Aatearkku - Mitä ihmismieli käsittää, mitä ei?

Voiko joku sanoa, ettei olisi joskus miettinyt vedessä olevia väreitä? Mistä ne tulevat, mihin ne loppuvat, miten ne muuttuvat? Eikö niin, että ihmisen elämä on vähän samanlaista kuin räiskäleiden paistaminen? Nämä ovat arjen pieniä kauniita asioita, jotka heijastuvat ihmisen elämässä aina isommassa ja pienemmässä mittakaavassa. Myös spiraali on mielenkiintoinen muoto: se toistuu samanlaisena ja voi kasvaa äärettömän suureksi ja alkaa äärettömän pienestä.

Jäin ihan miettimään näitä veden väreitä:
Elämässäkin saattaa osua jokin pieni kivi, josta syntyy aluksi aivan pieni väre, mutta joka lopulta saattaa kasvaa vaikka kuinka isoksi ja sitten yhtäkkiä sitä värettä ei enää vain voi erottaa - se on kadonnut. Väreitä syntyy koko ajan isompia ja pienempiä, kunhan kivet eivät lopu kesken. Ja mitä sitten ovat nämä kivet?

Tällaisia asioita kutsutaan tajunnanlaajentamiseksi. Kannattaa ihan tykönänsä miettiä tällaisia juttuja, eikä heti tyrmätä ja toivottaa jotakuta hoitolaan. Samaan syssyyn voisin suositella kaikille hyviä ja ajatuksia herättäviä taiteilijoita kuten Hectoria ja Samuli Putroa.

Miksi olla heti niin nyreänä, kun kp.comiin rantautuu asioita abstraktisti ja moniulotteisesti ajatteleva ihminen, joka osaa vieläpä pukea ajatuksensa hyvin sanoiksi (itsellä ainakin ontui pahemman kerran kirjoitustaito tätä viestiä naputellessa) ja jäsennellä kunnolla. Tässä on kirjoittaja, jolta kannattaa oppia.

Vs: Aatearkku - Mitä ihmismieli käsittää, mitä ei?

En tyrmää, enkä kritisoi yhtään, mutta tosiasiahan on se, että nyt ollaan hiekkalaatikolla ja se ehkä vähän laimentaa tuota "henkisyyden" vaikutusta...

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.