Koripalloihmisenä olin katselemassa vääntöä eilen ja sympatioita ei lähtötilanteessa ollut kummankaan suuntaan. Molempia joukkueita vain vähän kauden mittaan seuranneena ja molemmissa joukkueissa mielenkiintoisia yksilöitä, halusin nähdä vain hyvän väännön ja viihdyttävää korista. Eihän Hongalla juuri hätää missään vaiheessa ollut...
MUTTA, ottelun aikana sympatiat minun kohdalla kyllä siirtyivät Hongalle. Pelkästään Uran fanikatsomon takia. Ei mitään radikaalia, ja jos joku baltianmaiden edustaja tai muu edes aavistuksen fanaattisempi koripallomaan edustaja kuin Suomen lukisi tätä, ei olisi moksiskaan. Ekalla puoliajalla Uran fanit todella pitivät torvin, äiteen peltisten uunivuokien ja erilaisten äännähtelyin meteliä, kaikista koviten silloin kun pidettiin aikalisää, kuuluttaja jopa pyysi ystävällisesti aikalisä rauhaa joukkueille, turhaa siis.
NO, ei tässäkään vielä mitään. Tokihan tuollaisen pienen, pojat on poikia -härnäyksen ymmärtää. Toiselle puoliskolle lähdettäessä Hongan A-pojat miehittivät ensimmäisen rivin Hongan vaihtopenkin yläpuolelta tehdäkseen ihmismuurin Uran faneilta ja antaakseen Hongalle aikalisä rauhaa, sekä toki fanittamaan omiaan. Uran faneille tämä muodostui suureksi ongelmaksi. 30 metrin päästä pystyi huulilta lukemaan "toi oli mun paikka" "ei noi voi tohon tulla" "menkää ******* siitä". Itse en ainakaan maksanut numeroidusta paikasta.....
EIKÄ siinäkään vielä kaikki. Viimeinen silaus Uran koomisuudelle oli ensimmäisenä arviolta 70 -vuotias Kaarinalainen herrasmies joka päätti puhaltaa täydeltä keuhkolta jokaisen edessä istuvan Hongan a-pojan korvaan omalla Vuvuzeelallaan tai jollain torvellaan. Seuraavaksi 50 -vuotias Kaarinalainen kotiäiti hakkaa suvun perintö puukauhalla peltistä uunivuokaa a-poikien korvan juureen, ja siis nimenomaan vain tehdäkseen kiusaa/vahinkoa. Tientekin tarvitaan kermat kakun päälle, harmissaan paikan menetyksistä kaksi Kaarinan Shellin kovinta donitsin pyörittäjää hakkaa eturivissa usean Hongan a-pojan päitä ilmatäytteisillä taputuskapuloilla?! Edelleenkään sen enempää Honka fanina voin todeta että a-pojat käyttäytyivät asiallisesti tässä tilanteessa eivätkä lähteneet älyttömyyksiin mukaan. Notta jos puhalletaan 5 sentin päästä torvella suoraan korvaan niin siinä puhutaan jo riskistä kuulon heikkenemiseen.
Oli miten oli, ei ehkä kuitenkaan 15-16 vuotiaiden peleissä tarvii??