Vs: BC Nokia 2009 - 2010
Kyllä BC Nokia tulee olemaan divarin kärkikahinoissa. Kuten joku jo sanoi, Riihelä - Hirvikoski - Kajander on erinomainen kotimainen trio divariin. Kaikilla roppakaupalla kokemusta liigasta, Riihelällä isossakin roolissa, ja oikeasti, Timo ei ole edes vanha vaikka on vähän höllännyt muutaman vuoden ajan. Riihelä tulee olemaan divarin paras suomalainen ensi kaudella. Tukena on vielä innokas ja aika hyvä nuorisokaarti ja kun kentän reunalla on Kurjen tapainen osaaja, niin peli näyttää jo syyskuussa aika hyvältä. Uusi iso kanadalainen on mun mielestäni ihan sopiva divarivahvistus, ei kovin ihmellinen taidoiltaan mutta yritteliäs ja hoitaa oman roolinsa hyvin. Mun mielestä ei kannattaisi vaihtaa, hyvä joukkuepelaaja, sellainen jonka BC tarvitsee.
Pari muuta huomiota Nokialta.
Huimalle tulee todennäköisesti aika vaikea kausi jos tuolla kokoonpanolla pelaa, kaksi hyvää jenkkiä tarvitaan ainakin. En tiedä puuttuiko kokoonpanosta paljon avainmiehiä, mutta joukkue jäi aika pahasti jalkoihin.
Pyrinnön peli on jo valmista, Williams - Hester - Nikkilä erinomaisia, Lowe vielä hakee itseään, nuori Setälä osui kaukaa erittäin hyvin. Pyrintö on jo tässä vaiheessa hyvin valmis joukkue, löuulenpa ettei se häviä yhtään ottelua 1. kierroksella, muut joukkueet vasta tutustuvat toisiinsa kun Pyrinnöllä on tällä kokoonpanolla jo 30 ottelua kasassa. Hyvin vakuuttavaa.
Jos Vilpas on kauden lopussa putoamiskarsinnoissa, niin Suomessa on huikea taso liigassa. Joukkue on hyvin valmennettu ja joidenkin parjaamat jenkitkin olivat ainakin minun silmääni ihan hyviä. Iso kaveri Dora on erinomainen heittäjä ja aika hyvä sisäpuolustaja, hiukan hidas ja virheherkkä. Jos kunto paranee, on mies varmasti liigan keskitason paremmalla puolella. Pieni Burgess pelaa kovaa, välillä vähän sählää mutta yleisilme positiivinen. McMillion ei ole mikään tuhattaituri mutta urheilullinen ja kova tsemppari joka saa tulosta aikaan. Kaaresvirta ei ole koskaan odsannut heittää ohi, ja Salossa miehellä on vihreä valo. Tulee kasvattamaan pistesaldoaan viime kaudesta. Nuori Ahonen oli jostain syystä poissa, silti pelipyöri aika mukavasti, nuoret vaihtomiehet oli ihan hyviä.
Vilpas hävisi viimeisessä pelissä Pyrinnölle 97-101, oikein mukavaa syyskuun alun peliä. Vaikka numerot näyttävät että puolustus olisi vuotanut, minun mielestänio molemmilla oli erinomainen ilme puolustuksessa, heitot vaan putosivat Nokian velttoihin korirenkaisiin koko ajan. Hyvää peliä jo tässä vaiheessa.