Vs: BC Nokia 2014-15
leka sanoi:
Mattia on joskus joku serbi kiusannut?
Jos on serbialainen valmentaja niin luulisi hänen saavan hyvin tietoa valmentajaystäviltään pelaajista. Millainen kaveri on oikesti kyseessä, mitä ihan oikeasti osaa ja myös heikkoudet kaikkineen. Enemmän kaiketi jenkkiarpaa Suomessa on heitetty? Vaikka vähän kaikentietäviä serbit ovatkin niin hemmetin kova palloilukansa kuitenkin. Luulisi jengin kannalta olevan yksi ja sama mikä on kansalaisuus kunhan pystyy tuomaan pelotetta korin alle?
Siinä olet oikeassa, että serbivalmentaja luulisi saavan hyvin tietoa maanmiehistään. Kaikesta huolimatta yksi (Karalic) on jo lähetetty kotiin ja väittäisin, että selkeä enemmistö nokialaiskatsojista olisi myös valmiita lähettämään Sparovicin takaisin. Balkanin alueen valmentajista Suomessa ja heidän tuomistaan balkanilaisista pelaajista löytyy hyvää analyysiä tältäkin palstalta. Ei löydy kovin paljon hyviä kokemuksia.
Jenkkiarpoja on toki heitetty enemmän, mutta en oikein silti ymmärrä mitä heitollasi haet, koska 2000-luvulla Suomessa pelanneista ulkkisvahvistuksista varmasti 90-95% on ollut jenkkejä. Aivan yhtä hyvin minä voisin kysyä, kuinka monta liigaa tai divaria dominoinutta vahvistusta on koskaan tullut USA:n ulkopuolelta, saati Euroopasta.
Summa summarum - minulle ja 99% muistakin katsojista on varmaan ihan sama, mikä passi vahvistuksella on. Toivon ainoastaan, että vahvistusta ei hankita sen takia, että kyseessä on valmentajan maanmies ja ettei mainitsemasi kaikentietävyys aja sen tosiasian edelle, että jenkkien pelaajatuotanto on valovuoden edellä mitään muuta maata.
PS. Vahvistusten taso mitataan syksyn aikana kolmessa matsissa:
16.11. Nokia - Uki
30.11. Nokia - Tarmo
20.12. Nokia - Oulu
Mikäli Sparovic hyytyy Ukia vastaan kuten sarja-avauksessa Pohitullissa, kannattaa tarkistaa mielipiteensä miehen tasosta. Mikäli Sparovic onnistuu ja Nokia pyyhkii Korihailla lattiaa, minä tarkistan mielipiteeni