Vs: BC Nokia 2015-16
BC Nokia 83 - 74 Salon Vilpas
- Allekirjoitan Filin kommentit muuten, mutta Eldarin päivää en saa mitenkään positiiviseksi - 6 pistettä, 3 menetystä ja neljä virhettä. Mun silmään Skamolla oli taas se vaihe päällä, että aina sai hyökkäyspäässä varoa, nappaako joku pallon kädestä vai lähteekö se päin puolapuita. Mutta nää on näkemyseroja
- Kukaan ei tainnut huomioida vielä sitä, että Nokia päätti taas ottaa about 0-8 -runin toisen puoliajan alkuun ja menettää selvän johtonsa parissa minuutissa. Armotonta sähläämistä BC:ltä molempien puoliskojen alut. Jotenkin vaikutti siltä, että se salolaisten ultraryhmä siellä hallin nurkassa sekoitti jopa vähän vanhempien pelaajien pasmoja.
- Labovic taas kerran kentän kunkku, vaikka kone lähti hieman yskien käyntiin. Baileylläkin pirun hyvä päivä ja pääsi taas juoksemaan nopeita, kun Vilppaalla ei ollut Gullsin kaltaisia rakettijenkkejä vastassa.
- Harjulalle antaisin myös synninpäästön varsinkin lopusta. Yksi layup Salon jenkki niskassa meni ekalla (?) puoliskolla ohi ja heitto ei uponnut, mutta Joni on kyllä hyvä mies rauhoittamaan peliä ja on mielestäni paikoitellen jopa monipuolisempi hyökkäyspäässä kuin Simpson. Toki Vincent on Jonia parempi pisteidentekijä.
- Herralalle taas papukaijamerkki, tällä kertaa Wigginsin kesyttämisestä. Mun mielestä Joni tekee sen kaiken jopa sääntöjen puitteissa, eikä Wigginskään näyttänyt päällystakista itkevän, vaan ymmärsi pelin hengen.
- Timo otti toisessa pelissä peräkkäin bravuuripaikaltaan hyökkäyslevarin, merkitään sekin aikakirjoihin.
- Simpson on keskinkertainen. Pehmeä puolustaja, jää yleensä jo ekalla askeleella puolustettavalleen jälkeen, jos on vähänkin laadukkaampi mies kyseessä. Hyökkäyspään variaatiot rajoittuvat kolmosen hakuun tai siihen pompotteluun, joka täällä on tänäänkin mainittu. Kolmosprosentit muuten Wilkersonilla ja Simpsonilla käytännössä samat. Syöttöjä Vincentille pelissä neljä, mutta on eri asia antaa pallo Labolle kolmosen taakse ja katsoa kun Dragan pistää pallon pussin kuin antaa pallo puolustajan yli korin alle Kravishille tai Draganille, jotka nostavat pallon pussiin. Ei mulla mitään tilastoja tästä ole, mutta aikamoisen läksytyksen sai Vincent kolmannella jaksolla Draganilta, kun palloa ei tule kolmen sekunnin alueelle, vaikka Draganilla on monta sekuntia joku rimppakinttu vastassa. Pelottaa ajatella, millaista jälkeä Nokia saisi aikaan jollain taikuri Rannikon kaltaisella kaverilla. Pisteenä i:n päälle Wilkerson osasi ja haki ajoja layupeihin, Simpson ei sitä tee paitsi jos hyökkäysaika on loppumassa. Kirittäjä tälle miehelle loppukaudeksi.
- Salon faneille annan lähes täydet pisteet. Olin yllättynyt ryhmän keski-iästä ja samalla herää ajatus, eikö Nokialta löytyisi samaa edes kotipeleihin? Plussaa myös sille, että ymmärsivät käyttäytyä fiksusti. Tulkaa ensi kerrallakin, älkääkä unohtako kannustamista, vaikka välillä tulisi tappioitakin.
- Nokian kannalta hyvä, että Kataja hoiti tänään Kotkan, tosin jatkoajalla. Joulun jälkeisistä neljästä matsista Nokialle tuli hienosti kolme voittoa. Seuraavat neljä peliä onkin sitten K-joukkueita (Karhu, KTP, Kataja, Kouvot) vastaan vieraissa. Toivotaan niistä vähintään yhtä voittoa, enemmänkin otetaan vastaan. Urheilusanomien Harri Mannonen laskeskeli kauden alussa, että sarjassa säilyy yleensä 11 voitolla. Nokialla on nyt 9 voittoa. Mulla on edelleen pieni usko Kotkan nousuun loppukaudesta, joten veikkaan, että loppukähinöistä saattaa tulla häntäpäässäkin melko kiharaisia.