Koripallo.com

BC Nokia 2024-2025 | Hallitseva Suomen mestari

Tällä foorumilla peräänkuulutetaan aina parempaa myyntityötä, oli kyse sitten nokialaisesta liikuntasalista, koko Korisliigasta tai sitten Susijengistä. Varmasti siinä pitäisi jotain kehittääkin, mutta ehkä ongelma on siinä että myytävä tuote ei ole hinnaltaan kilpailukykyinen tai ostajia ei yksinkertaisesti ole. Miten Nokialla edes teoriassa voisi saada taloudellisesti toimimaan kalliiden rakennuskustannusten aikaan rakennettu urheiluhalli? Ketä siellä pitäisi esiintyä tai kuka sinne edes voisi tulla satunnaiseksi käyttäjäksi? Paremmat olosuhteet on upea asia ja olen niitä itsekin aina kaivannut, mutta niiden realismi on ainakin itseäni lyönyt aika kovasti kasvoille.

Sen perusteella mitä itse olen BC Nokian tilanteesta kuullut, olisin hyvin yllättynyt jos ensi kaudella Nokialla pelattaisiin Korisliigaa.

1000022936.jpg

Tällä foorumilla peräänkuulutetaan aina parempaa myyntityötä, oli kyse sitten nokialaisesta liikuntasalista, koko Korisliigasta tai sitten Susijengistä. Varmasti siinä pitäisi jotain kehittääkin, mutta ehkä ongelma on siinä että myytävä tuote ei ole hinnaltaan kilpailukykyinen tai ostajia ei yksinkertaisesti ole. Miten Nokialla edes teoriassa voisi saada taloudellisesti toimimaan kalliiden rakennuskustannusten aikaan rakennettu urheiluhalli? Ketä siellä pitäisi esiintyä tai kuka sinne edes voisi tulla satunnaiseksi käyttäjäksi? Paremmat olosuhteet on upea asia ja olen niitä itsekin aina kaivannut, mutta niiden realismi on ainakin itseäni lyönyt aika kovasti kasvoille.

Sen perusteella mitä itse olen BC Nokian tilanteesta kuullut, olisin hyvin yllättynyt jos ensi kaudella Nokialla pelattaisiin Korisliigaa.
Itse lähtisin rakentamaan yritysten varaan , sanotaan vaikka n.50 hengen yrityksestä jos saa jollain tavalla houkuteltua ottelu tapahtumaan vaikka 3-4 maksavaa henkilöä, niin aika mukavasti saisi lisää uusia katsojia mukaan. En epäile etteikö tätä tehtäisi nyttenkin, mutta tällä hetkellä siellä ei vaan ole riittävän taidokasta myyjää rakentamaan konseptia.

... ...
Jos asia on näin niin päätöksen olisi syytä tulla pian, jotta mahdollinen korvaajaseura ehtisi tekemään jotain budjetin ja joukkueen kasaamiseen suhteen.
Eli on todennäköistä, että 2025-26 liiga pelataan yhden joukkueen vajaana eikä kukaan putoa kauden jälkeen. Näinkö?

En halua viisastella nyt todellakaan, kaikkea muuta, mutta kannattaa nuo sydänjutut tarkistaa ajoissa. Tämä siis ainoastaan ja pelkästään hyvällä, apua kyllä löytyy.

Harmillista, vaikka huhujen valossa ei kovin yllättävää. Toivottavasti ainut (miesten) pääsarjajengi vastaavan ulostulon kanssa tänä vuonna.

Samalla tässä konkretisoituu se "yhden rahoittajan mallin" riskialttius. Omistautuneet fanit ja menestys ei juuri paina, jos riittävän laajaa merkitystä yhteisössä onnistuta rakentamaan, jotta soihdulle löytyisi uusi kantaja edellisen mielenkiinnon (tai rahojen) loppuesa.

Paska juttu. Mutta olihan tuohon seitsennumeroisen summan omia rahojaan kyntänyt. Kun aiempina kausina tappioita tuli saman verran kuin liikevaihtoa oli, niin eihän tuo yhtälö voinut toimia ilman, että Pirhonen mesenoi pysyvästi. Ja kun tuli mestaruus ja uusi hallikaan ei sitten mitenkään pelastanut, tuli ehkä ulospuhallus - nyt riittää.

Mielenkiintoista nähdä, mitä ry. nyt sitten haluaa tehdä.

Ounou!!

Matti on jo pidempään tästä ollut tietoinen ja surutyö jo hyvässä vaiheessa?

Tsemppiä!

Edit: Paitsi että onhan tässä mahdollista vanhanaikainen talousveivaus. Lisenssi on Ry:n käsissä, sopimusyhteistyö Näätien kanssa päättyy. Velat jää Näädät Oy:lle ja Ry jatkaa puhtaalta pöydältä liigassa itse, tai uuden sopimusyhteistyön kautta. Liiton tiedoitteessakin maininta, että ry tiedottaa myöhemmin jatkostaan Korisliigassa.

Viimeksi muokattu:
Tuossa nyt vielä Aamulehden juttu, jossa spekuloidaan mahdollisuudella, että toiminnalle saataisiin joku toinen pyörittäjä. BC Nokia ry ei sitä itse aio pyörittää. Teknisesti takaraja päätöksille on n. 15.5., johon mennessä seuran on jätettävä liigalisenssisopimus. Noin päivä siksi, että
"Takarajaan voi saada muutaman päivän jouston, mutta ei sen enempää, sillä BC Nokian tilanne luo ketjureaktion kolmeen eri sarjatasoon. Paikkaa Korisliigaan odottaa täydennysmenettelyssä Lapuan Kobrat, jonka pitää päästä pikaisesti rakentamaan liigajoukkuettaan, mikäli se säilyisi liigassa nokialaisten jäädessä pois. Jokainen päivä on tässä mielessä tärkeä”, sanoo Koripalloliiton kilpailupäällikkö Tom Westerholm.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.