Vs: C-pojat 2015-16
Hei,
Haluan pyytää näin julkisesti anteeksi kaikilta jotka raivoamistani ovat joutuneet todistamaan nyt sunnuntaina tai joskus aiemmin. Anteeksi!
Kukaan ei voi kuvitellakaan kuinka paljon huono käytökseni minua itseäni harmittaa. Häpeän aina tuollaisen episodin jälkeen suunnattomasti. Monen monta unetonta yötä olen sen vuoksi viettänyt. Olen aivan samaa mieltä, että mielipuolinen raivoaminen kentän laidalla on täysin tuomittavaa. Sellaiseen käyttäytymiseen ei ole mitään oikeuttavaa syytä, eikä tekosyytä. Ensisijaisesti siinä kohdellaan poikia väärin ihmisinä ja toissijaisesti myös joukkueen suoritus kärsii. Minulla kuitenkin käy näin välillä, kuten kävi esim. sunnuntaisessa Honka ottelussa. Miksi näin käy, niin olen sitä pohtinut, ja paljon, jotta löytäisin keinoja toimia toisin. Se ei kuitenkaan nyt tässä viestissä ole oleellista.
Vilpittömästi toivon, etteivät pojat, tai muutkaan, joutuisi tulevaisuudessa kärsimään tällaisesta käytöksestäni. Jo pelkästään sen vuoksi, että joukkueen kaikki 23 poikaa ovat minulle rakkaampia ja tärkeämpiä kuin kukaan joukkueen staffin ja vaimoni ulkopuolelta voi ymmärtääkään. Olemme poikien kanssa tällaisten raivoamisten jälkeen seuraavissa treeneissä käyneet käytöstäni läpi useasti (liian usein) ja olen ollut niissä tilanteissa tippa linssissä varsin nöyrää miestä.
Sen sijaan uskallan väittää, että treeneissä meillä on kyllä hyvä meno ja tekemisen meininki. Meillä on aina avoimet treenit, niin siitä vain paikan päälle katsomaan (kuten siellä lähes poikkeuksetta aina joku onkin). Samoin mielestäni vanhempien kanssa on ihan hyvät ja asialliset suhteet. Jotkut vanhemmista ovat antaneet tuosta raivoamisesta minulle palautetta ja se on ollut joka kerta aivan aiheellista. Ei se ole välejämme heikentänyt, päinvastoin. Sitä paitsi antaisin itsekin vanhempana palautetta valmentajalle, joka samalla tavalla raivoaa junioripelaajille.
Lopuksi vielä. Ilmoitin jo vajaa neljä vuotta sitten aloittaessani joukkueen peräsimessä, että olen vastuuvalmentajana max. C-juniori-iän yli. Uusi päävalmentaja onkin siis jo hyvissä ajoin valittu ja varmasti seura tiedottaa asiasta kun sen ajankohtaiseksi näkee. Kapulan vaihto tapahtuu toukokuun lopun Barcelonan reissumme jälkeen.
Pahoittelevin terveisin
Oskari Arell
Ura-02, vastuuvalmentaja