Vs: Divisioona 1A - finaalit: Seagulls - BC Nokia
Olen jo aiemmin sanonut, että mieluummin katselen voittavaa korista divarissa kuin häviävää korista liigassa, joten mikäli ensi kaudellakin jatketaan divarissa, ei se tosiaan ole mikään katastrofi.
On mielenkiintoista nähdä, millaisia kavereita ensi kaudella Nokian paidassa pelaa. Esimerkiksi Anderson on ihan kelpo jenkki, mutta ei näillä otteilla kuitenkaan sellainen dominaattori, joka ratkaisee pelejä yksin. Myös Jones ja Bailey ovat hyviä pelaajia, mutta erityisesti Jones on osoittanut asteittaisia pehmenemisen merkkejä finaalipeleissä. Pallo polttelee välillä näpeissä liikaa. Harjula on käsittääkseni jatkamassa uraansa ja jotenkin olettaisin, että pelaaminen nousua tavoittelevassa Nokian joukkueessa on mielekkäämpää kuin höntsyt Pyrba II:ssa.
Seagullsin faneja olen toki dissannut ja ehkä enemmänkin sitä, että niitä faneja ei juurikaan näytä olevan. Katselin syksyllä Forumissa, kun Seagulls oli järjestänyt jonkun mainostilaisuuden ja Gonner sun muut donkkailivat sisätiloissa näytösluonteisesti. Tällaisista kivoista yrityksistä huolimatta ei vaikuta ainakaan vielä siltä, että helsinkiläiset olisivat ottaneet joukkuetta omakseen. Ensi vuonna tilanne voi olla toinen, kun Seagulls mahdollisesti pelaa liigaa, mutta riskinä on myös se, että tyhjän päälle perustettu joukkue ei ole kovin monivuotinen, mikäli menestystä ei heti tipu. Ehdottomasti olen kuitenkin sitä mieltä, että Helsingissä olisi hyvä olla koripalloilun liigaseura.
Katsellaan kuinka torstaina käy. Nokialla on kolmen vuoden projekti käynnissä, joten ei tämä tähän lopu