Koripallo.com

Elisa Viihde & koristelevisiointi

Kaveri voitti eilen haasteet ja sai tilattua. Kysyin häneltä vinkkejä päivemmällä:
temp.jpg

Nyt laittoivat asiakaspalvelusta viestiä, että soittavat neljältä.
Soittivat sovitusti neljältä.

Puhelu katkesi kerran, mutta lopulta vanha tilini poistettiin kokonaan ja luotiin uusi.

Olen nyt tilannut Elisa Viihde Sportin.
Edittiä aiempaan viestiin ja tähän alkuun: Eikös se muuten ole niin, että pelkän Viihde Sportin saa sillä 7,90 e/kk hinnalla, mutta silloin voi katsoa lähetystä vain selaimella? Sitten jos haluaa käyttää mobiilisovellusta, tarvitaan kalliimpi paketti ja hintaa tulee se joku 15 e /kk? Näin minä ymmärsin kun kahlasin Viihteen sopimusehtoja netistä. Selaimella on hankalampi katsoa, vaikka onnistuuhan se ja Chromella myös ruudun jakaminen telkkariin kunhan löytyy Chromecast-laite (ja Applen vehkeillä sitten selaimelta AppleTV:n kautta).
ja editti 2: Viihteen mobiilisovellus on siis ilmainen, mutta sitä ei voi käyttää mihinkään, jos ei maksa siitäkin perusmaksua, ja sitten se Sportti vielä omalla hinnallaan päälle.
Jotain tällaista se töyhtötukkainen myyntitykkikin sönkkäsi, mutta puhelimessa oli puhetta vain ja ainoastaan 7,90€/kk.

Mobiilisovellus on asennettuna ja kovasti tekisi sitä mieli testata, mutta valitettavasti noilta Elisa Viihde Sport 1-8 -kanavilta ei tule mitään ohjelmaa tällä hetkellä.

On tää kyllä huikeaa.

Oikein kovasti kun etsii, löytyy Elisa Viihteen sivuilta jonkinlainen hinnaston tapainen:
Maksukanavat - Elisa Viihde

Minusta tuolla vielä joku aika sitten sanottiin niin, että Sportilla voi katsoa lähetyksiä selaimella, ellen omiani muistele. Mutta on tuossa nyt Sportin kohdalla maininta, että voi katsoa myös mobiilisovelluksella. Hyvä niin, selain on aika kökköinen ratkaisu jos tykkää striimata telkkarin ruudulle.

Aion illalla katsoa HBA:n ja Hongan harkkapeliä klo 19.50 Elisa Viihde Sport 4:lta. Kiinnostaa kovasti, mistä räppänästä sitä striimiä tuleekaan näkyviin.

Tuon koeponnistuksen jälkeen jään innolla odottamaan ensimmäistä faktaa siitä huhutusta tallennemahdollisuudesta.

Sen verran täytyy muistuttaa, että Fanseatin kanssa oli ihan samaa tappelua ekana syksynä. Ai niin, mutta sanoiko joku, että sekin kuului Elisa-konserniin.

No, ei kendon puolellakaan Telian sisääntulo täysin ongelmitta sujunut.

Minävain

On tää kyllä huikeaa.

Oikein kovasti kun etsii, löytyy Elisa Viihteen sivuilta jonkinlainen hinnaston tapainen:
Maksukanavat - Elisa Viihde

Minusta tuolla vielä joku aika sitten sanottiin niin, että Sportilla voi katsoa lähetyksiä selaimella, ellen omiani muistele. Mutta on tuossa nyt Sportin kohdalla maininta, että voi katsoa myös mobiilisovelluksella. Hyvä niin, selain on aika kökköinen ratkaisu jos tykkää striimata telkkarin ruudulle.

No onhan siellä edelleen tuo maininta selaimesta :) viimeinen lause :)
"
Elisa Viihde Sport

Elisa Viihde Sport tarjoaa suomalaista ja eurooppalaista urheilua, jota et muualta näe. Kotimaasta näet mm. jääkiekon Mestistä, korista Korisliigasta, I-divisioona A:sta sekä Naisten Korisliigasta, jalkapallon Ykköstä ja Naisten Liigaa. Eurooppalaisten palloilusarjojen painotukset ovat suomalaisten otteissa: mukana on mm. Huuhkaja-pelaajien otteita Ruotsin Allsvenskanista. Lisäksi tarjolla on moottoriurheilua IndyCar Seriesistä. Elisa Viihteen digiboksin lisäksi voit katsoa lähetyksiä myös Elisa Viihteen mobiilisovelluksella ja selaimella osoitteessa elisaviihde.fi."

Nyt ehkä paljastan urpouteni / ikääntyneisyyteni digitaaliteknologian suhteen, mutta kysynpä kuitenkin kun kiinnostaa omakohtaisesti.

Itse olen tottunut katsomaan niin Fanseatia kuin vaikka NBA-Passiakin ihan läppäriltä - joko suoraan läppäriltä tai sitten himassa HDMI-piuhalla taulutelkkariin yhdistettynä. Jälkimmäinen toimii kuin unelma sekä näyttää hyvältä ja samoin koen ylipäänsä läppärin selaimessa navigoimisen miljoona kertaa helpommaksi vajaatoimintaisiin appseihin ja älypuhelimen tihrustamiseen verrattuna.

En siis tunne tarvitsevani mobiili-lisää vaan pelkkä selainkatselu riittäisi mulle oikein hyvin (enkä ymmärrä, miksi joku voisi haluta sen älypuhelimeen - ei kai kukaan katso niitä matseja älypuhelimesta?).

Vai olenko nyt ymmärtänyt jonkun keskeisen konseptin väärin? Tätä epäilen siksi, että jossakin välissä tässä on puhuttu myös digibokseista - jollaisia ei kai siis enää kenelläkään ole? Ja että esim. arkiston katselumahdollisuus (siis ottelun jälkikäteen katsomisen mahdollisuus) olisi jotenkin sidottu tuohon digiboksiin?

Osaako joku siis sanoa, että jos ottaa sen n. 8€ Sport-tilauksen ja katselee sitä netistä läppärillä, pääseekö silloin katsomaan myös otteluita jälkikäteen (onko ongelma vain älypuhelin-appsissa) vai pitääkö tuota jälkikatselua varten olla joku Elisa Viihde peruspaketti (joka maksaa sen Sportin lisäksi jotakin X)?

Mobiilisovellus on asennettuna ja kovasti tekisi sitä mieli testata, mutta valitettavasti noilta Elisa Viihde Sport 1-8 -kanavilta ei tule mitään ohjelmaa tällä hetkellä.
Tää on musta kyllä päivän helmi! Että kaiken tän vääntämisen jälkeen...

Istun kuppilassa työpäivän jälkeen ja tyrskähdin ääneen tän luettuani. Naapuripöydästä mulkaistiin. :oops::)

Itse olen ollut nyt Viihteen asiakas kaksi päivää ja katsonut yhden pelin kokonaan ja testannut kahta. Voin vastata muutamiin täällä esitettyihin kysymyksiin.

Maksaa vain sen 7.9€ tms (en kyllä tiedä miten laskuttavat, sillä kortinnumeroa en ole minnekkään antanut, olen antanut itseni ymmärtää, että sähköpostilasku tulee joskus)

Pystyy katsomaan tietokoneella nettiselaimen kautta tai puhelimen/tabletin google playstä ladattavan sovelluksen kautta

Kuvan isolle ruudulle saa joko tietysti hdmi piuhalla tai sitten tietokoneen näytön peilaamalla chromecastiin. Samoin puhelimen ruudun saa suoraan peilattua telkkariin, mutta ei siis ole chromecast tukea, eli voisi esim puhelimella samaan aikaan tehdä jotain muuta.

Pelejä ei tällähetkellä pysty katsomaan jälkikäteen (paitsi jos on digiboksi ja siihen kuuluva joku paketti, joka maksaa jotain muuta) kuitenkin Elisasta on luvattu, että tallenne mahdollisuus on tulossa kauden alkuun mennessä, mutta sen tulosta tai toimivuudesta en pidättäisi henkeä..

Karhun europeli oli hyvällä kuvanlaadulla, mutta siellä taisikin olla yksi kameramies paikalla. Niissä kahdessa pelissä mitä testasin kuva olikin taas taattua automaattikameralaatua ja ei laadulla ja striimin toimivuudella häikäissyt.

Olikohan jotain vielä...

Edit. Siis se viihde ilman mitään on ilmainen, mutta sport siis maksaa sen n. 8€. Ja Nba tilaukseen ei kannata yhtään verrata, niin eri maailmasta se on jokatavalla valitettavasti.. Hienoahan se olisi jos joskus edes päästäisiin vähän lähemmäksi sitä tasoa..

Viimeksi muokattu:

42

Mä aika nopeasti luin ketjun läpi ja yksi asia ihmetyttää. Onko niin, että 7,90 saa Elisa Viihde Sport ja sieltä näkee kaikki pelit? Ainakin selaimella? Mulla on Elisa Viihde 19,90 kuussa, näkeekö tällä vielä mitään? Vai pitääkö tuossa 7,90 optiossa olla jo perus Elisa Viihde? Viime kaudella mun paketilla näki aluksi Sport 1-4 kanavat ja käytännössä melkein kaikki Korisliigan pelit, mutta jossain vaiheessa yksipuolisesti ilmoittivat, että jatkossa ilman lisämaksuja näkyy vain Sport 1. Samalla Korisliiga jäi ykköseltä näkymättömiin.

Tämä ketju on ollut yksi surkuhupaisimmista ikinä..ja samalla todella surullinen! Fanseattia tilasin ja manasin 70% katselukerroistani, nyt joutuu manaamaan kenties vielä enemmän ennen kauden alkua? Ja kuka perkele niitä pelejä ehtii muka aina livenä tuijottamaan? (en pidätä hengitystäni tallennemahdollisuuteen)

Mulla on Elisa Viihde 19,90 kuussa, näkeekö tällä vielä mitään?

Tuolla maksulla näkyy pelkästään Viihde Sport 1 kanava (boksilla, netissä ja appsilla) kuten sinäkin jo kirjoitin. Ja samoin myös digiboksin arkistossa näkyy tallenteina vain Viihde Sport 1:n tallenteet.

Jos haluaa lisäksi nähdä Viihde Sport 2-8 -kanavat, niin pitää maksaa 7,9 euroa/kk lisää.

Kyllähän osa peleistä tullaan näyttämään tuolla Viihde Sport 1 -kanavalla, mutta silloin et itse pysty valitsemaan minkä pelin haluat katsoa.

Edittiä aiempaan viestiin ja tähän alkuun: Eikös se muuten ole niin, että pelkän Viihde Sportin saa sillä 7,90 e/kk hinnalla, mutta silloin voi katsoa lähetystä vain selaimella? Sitten jos haluaa käyttää mobiilisovellusta, tarvitaan kalliimpi paketti ja hintaa tulee se joku 15 e /kk? Näin minä ymmärsin kun kahlasin Viihteen sopimusehtoja netistä. Selaimella on hankalampi katsoa, vaikka onnistuuhan se ja Chromella myös ruudun jakaminen telkkariin kunhan löytyy Chromecast-laite (ja Applen vehkeillä sitten selaimelta AppleTV:n kautta).
ja editti 2: Viihteen mobiilisovellus on siis ilmainen, mutta sitä ei voi käyttää mihinkään, jos ei maksa siitäkin perusmaksua, ja sitten se Sportti vielä omalla hinnallaan päälle.

Sekin on suorastaan erinomainen suoritus, jos saa Elisa Viihde -markkinointisoiton ainoastaan kerran kuukaudessa. Aikoinaan kun oli tavallinen Elisan kaapelimodeemi ilman mitään viihteitä kotona, tuli parhaina aikoina vähintään kaksi kertaa kuukaudessa soitto puhelinmyyjältä, joka halusi kertoa miten "kannattavaa" olisi tilata Elisa Viihde pakollisella kahden vuoden määräaikaisella sopimuksella pelkän kaapelimodeemin tilalle.

Lopulta kyllästyin säännöllisesti pätkivään ja hitaaseen mutta kalliiseen yhteyteen sekä puhelinmyyjien yli kaiken tolkun menevään soittelufrekvenssiin ja totesin, että paljon kannattavampaa on vaihtaa kiinteä netti (toisen firman) 4G:hen, mikä onkin ollut selvää säästöä siitä lähtien, eivätkä ole enää puhelinmyyjätkään vainonneet. :)

Allergia jäi koko Elisa Viihdettä kohtaan, joten toistaiseksi on saanut myös sporttiversio siitä jäädä tilaamatta.
Toimii kylla mobiiliappissa mutta ei toimi esim android-tv tai apple-tv sovelluksessa.

Tuolla maksulla näkyy pelkästään Viihde Sport 1 kanava (boksilla, netissä ja appsilla) kuten sinäkin jo kirjoitin. Ja samoin myös digiboksin arkistossa näkyy tallenteina vain Viihde Sport 1:n tallenteet.

Jos haluaa lisäksi nähdä Viihde Sport 2-8 -kanavat, niin pitää maksaa 7,9 euroa/kk lisää.

Kyllähän osa peleistä tullaan näyttämään tuolla Viihde Sport 1 -kanavalla, mutta silloin et itse pysty valitsemaan minkä pelin haluat katsoa.

Mitä h...ttiä? Tää oli kyllä kylmä rätti.

Ryhtyessäni eilen illalla täällä esitettyjen kommenttien ja ohjeiden pohjalta myös tilauspuuhiin, jäin ihmettelemään juurikin tuota. Viihde sport -tilauslaatikossa on yläpuolella "Elisa Viihde Sport" -tilausnappi 7,90 ja sen alapuolella "Elisa Viihde Sport kanavat 1-8" -nappi 7,90. Missään ei ole mitään edellä mainitun kaltaista mainintaa siitä, mitä kummastakin näkyy /ei näy.
Kun en ole käyttänyt tätä palvelua aiemmin, kuvittelin että tuo viihde sport toimii samoin kuin fanseat, eli valitsen ja vaihdan matseja kesken ottelun miten itse haluan. Tai avaan vaikka useamman matsin katsoakseni samaan aikaan...
Aivan syvältä tämä Elisan palvelu ja sen viestintä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.