Koripallo.com

Energiaa Peliin

Uuden hallin myötä Pussihukat tekee hyvän tarjouksen kannattajilleen: Uusi halli, mutta halvemmat lipujen hinnat!

Tätä voi todellakin pitää hyvänä kädenojennuksena. Ehkäpä nyt Vantaalla saadaan ylläpidettyä vähän isompia katsojamääriä avajaishuuman laannuttua. Pelaaminen melko tyhjille katsomoille uudella hienolla areenalla ei tietenkään ole houkuttava ajatus. Hinnat ovat jatkossa 10 €/5 €.

JayKay sanoi:
Uuden hallin myötä Pussihukat tekee hyvän tarjouksen kannattajilleen: Uusi halli, mutta halvemmat lipujen hinnat!

Tätä voi todellakin pitää hyvänä kädenojennuksena. Ehkäpä nyt Vantaalla saadaan ylläpidettyä vähän isompia katsojamääriä avajaishuuman laannuttua. Pelaaminen melko tyhjille katsomoille uudella hienolla areenalla ei tietenkään ole houkuttava ajatus. Hinnat ovat jatkossa 10 €/5 €.

Luulen että kyseessä on myös ihan markkinatalouden mukainen ajatus siitä että isoon halliin kannattaa ottaa enemmän yleisöä.

15 € * 400 = 6000 € < 10 € * 800 = 8000 €

Sitten pohtimaan markkinatalouden muita mielenkiintoisia ilmiöitä. Kuinka myydä liput 15 eurolla niille, jotka ovat valmiita maksamaan 15 euroa lipusta ja 10 eurolla niille jotka ovat valmiita maksamaan 10 euroa, mutta eivät 15 euroa?

JayKay sanoi:

No jopas oli miehekäs teko !
Pakko oli oikein kartasta katsoa, että Stadin sisäisellä lipulla pääse 39 päättäriltä n.1,5km kävelyllä hallin ovelle ja Vihdintien viimeiseltä Stadin puoleiselta pysäkiltä n.100m pidempi matka. Seutulipulla pääsee mm. 452 ja 362 busseilla hallin läheisyyteen.
Tapiolasta tulee 510 melkein ovelle ja Espoon keskuksesta 530 samaan paikkaan.

Kko

Mikäköhän tuon uuden hallin vuokra on yhdeltä koripallo-ottelulta ja kenen maksettavaksi se tulee?

Tapiolan Länsiautoareenasta yritettiin tehdä ottelupaikkaa niin Hongan kuin maajoukkueekin toimesta, mutta taloudellinen yhtälö muodostui aina vaikeaksi.

Vuokrahinnat löytyvät Areenan nettisivuilta (http://energiaareena.fi) ja maksajana taitaa olla edarin pelien kustannuksien hoitamista varten perustettu yritys. Ei siis junnujen vanhemmat tällä kertaa.

Naiseus sanoi:
Tohon protestinkin aiheuttaneeseen Puhu-HNMKY pelin loppuun vielä palaan, niin kertokaahan otteluvideon katsoneet, millainen video teillä oikein on, kun kello näkyy noin selvästi?

Tälläinen tuli postissa:

www.pussihukat.fi/upload/images/Vennun_heitto.jpg

Tuo on hyvä, nyt tulee käytyä Pusareiden matsissa, kun ei tarvitse vääntyä paikalle puolti tuntia ennen istumapaikan takia.

Energiaa-tapahtuman lipunmyynnissä ihmetytti Lippupisteen surkea palvelu. Monet myyntipisteet oli suljettuna. Nettisaitti kertoi viime kesän poikkeukselliset aukioloajat, ei muuta.

Jos lippu maksaa netissä itsepalveluna 1,5 e/kpl lisähinnan ja myyntipisteessä henkilön myymänä 0,5 e, niin on se minusta niin omituista, että periaatteessa jo haluan ostaa lipun ihmiseltä.

Wolves sanoi:
Tuomitkaa itse:

http://www.youtube.com/watch?v=zTwdvxOlN_g
Jos Areenan ajanottolaitteessa on automaattisummeri, niin ehdottomasti hyväksytty kori. Spekulointia taitaa jäädä myös tuomareiden erilaisesta tulkinnasta korin hyväksymiselle, kumman "alueeseen" kuuluu tapahtumat kolmen pinnan viivan takana, tässä tapauksessahan korin (ja heittokellon) takana ollut tuomari oli korin hylkäävä osapuoli.

Itse oli havaitsevinani paikanpäällä, että summeri soi ennen kuin heitto lähti, kelloa en katsonut juuri silloin. Silloin tuomarin ratkaisu ei tuntunut pahalta, vaikkakin hieman epäilytti, että soiko summeri oikeaan aikaan.

Videolta voipi taas kuulla, että tuomari viheltää ja levittää käsiä ennen kuin summeri soi... Ja summeri soi samaan aikaan kuin kello näyttää nollaa.
Uudessa hallissa olisi loistava mahdollisuus videotarkistuksiin, ei tarvitsisi kuin (hyvä) kamera kytkeä tulos-screeneihin.

Jotenkin tuntuu, että eri puolella hallia summeri kuului eri aikaan (noin valtavan suuren hallin ongelma...). Videollahan summeria ei vielä oikein edes kuulunut, kun korin alla ollut tuomari oli jo kädet levällään. Itse myös tosiaan olen edelleen sitä mieltä, että kori tuli yliajalla, mutta tuota videota kun kelaili moneen kertaan, niin sen mukaan ei pysty kyllä oikein sanomaan mitään. Siinä ihmissilmä ei erota lähtikö heitto ennen summerin sointia. Olen edelleen myös sitä mieltä, että Puhun olisi pitänyt hoitaa peli itselleen jo aiemmin pelaamalla eikä nyt jossittelemalla...

Naiseus sanoi:
Jotenkin tuntuu, että eri puolella hallia summeri kuului eri aikaan (noin valtavan suuren hallin ongelma...). Videollahan summeria ei vielä oikein edes kuulunut, kun korin alla ollut tuomari oli jo kädet levällään. Itse myös tosiaan olen edelleen sitä mieltä, että kori tuli yliajalla, mutta tuota videota kun kelaili moneen kertaan, niin sen mukaan ei pysty kyllä oikein sanomaan mitään. Siinä ihmissilmä ei erota lähtikö heitto ennen summerin sointia. Olen edelleen myös sitä mieltä, että Puhun olisi pitänyt hoitaa peli itselleen jo aiemmin pelaamalla eikä nyt jossittelemalla...

Tapaus on niin periaatteellinen, että olisi pitänyt jättää protesti. Entäpä jos näin kävisi loppuottelussa. Nyt tehtynä olisi protsti johtanut asioiden asialliseen setvimiseen. Kun toinen tuomareista hyväksyi korin ja toinen sitten hylkäsi, niin olisi entistä tärkeämpi ollut protestoida. Onko se vielä mahdollista.

Hukkapussi sanoi:
Tapaus on niin periaatteellinen, että olisi pitänyt jättää protesti. Entäpä jos näin kävisi loppuottelussa. Nyt tehtynä olisi protsti johtanut asioiden asialliseen setvimiseen. Kun toinen tuomareista hyväksyi korin ja toinen sitten hylkäsi, niin olisi entistä tärkeämpi ollut protestoida. Onko se vielä mahdollista.

Ainakin ison veden takana tuomarit tarkistavat nuo loppuhetket videolta, mutta luulen ettei Suomessa ole vastaavaa sääntöä. Eihän täällä taida olla kaikissa paikoissa edes mahdollista kuvata niin että heitto ja pelikello näkyvät samassa kuvassa.

Kaaren_takaa sanoi:
Jos Areenan ajanottolaitteessa on automaattisummeri, niin ehdottomasti hyväksytty kori. Spekulointia taitaa jäädä myös tuomareiden erilaisesta tulkinnasta korin hyväksymiselle, kumman "alueeseen" kuuluu tapahtumat kolmen pinnan viivan takana, tässä tapauksessahan korin (ja heittokellon) takana ollut tuomari oli korin hylkäävä osapuoli.

Lisäspekulaatiota aiheuttaa se, onko videossa ääni ja kuva synkassa. Useissa ei ammattikäyttöön tarkoitetuissa kameroissa voi olla jopa 0,2 sekunnin heittoja. Kuva, jossa näkyy sekä kello että heittäjä selvästi ratkaisisi asian helposti. Lisäksi ääneltä kestää 30 m päässä olevaan mikrofoniin 0,1 sekuntia.

gladiator sanoi:
Ainakin ison veden takana tuomarit tarkistavat nuo loppuhetket videolta, mutta luulen ettei Suomessa ole vastaavaa sääntöä. Eihän täällä taida olla kaikissa paikoissa edes mahdollista kuvata niin että heitto ja pelikello näkyvät samassa kuvassa.
Koripalloliiton virallisissa pelisäännöissä on maininta (kappale 8, sääntö 46.12), että päätuomarilla on ennen pöytäkirjan allekirjoittamista oikeus käyttää teknisiä laitteita juuri tämänkaltaisten tilanteiden ratkaisemiseen. Ko. sääntö on lisäys pelisääntöjen viimeisimpään versioon.

Kaaren_takaa sanoi:
Koripalloliiton virallisissa pelisäännöissä on maininta (kappale 8, sääntö 46.12), että päätuomarilla on ennen pöytäkirjan allekirjoittamista oikeus käyttää teknisiä laitteita juuri tämänkaltaisten tilanteiden ratkaisemiseen. Ko. sääntö on lisäys pelisääntöjen viimeisimpään versioon.

Miksi ei näin tehty

Wolves sanoi:
Tälläinen tuli postissa:

www.pussihukat.fi/upload/images/Vennun_heitto.jpg

Tässä otteluvideon kuvassa pelikello ja heitto näkyivät aivan riittävän selvästi. Kello näyttää 0,2s. Palloa ei oikein näe, muttei se ainakaan heittäjän kädessä enää ole.

Hitu sanoi:
Tässä otteluvideon kuvassa pelikello ja heitto näkyivät aivan riittävän selvästi. Kello näyttää 0,2s. Palloa ei oikein näe, muttei se ainakaan heittäjän kädessä enää ole.

Videolta näkee, että kori olisi pitänyt hyväksyä ja antaa vielä bonusheitto vastustajan virheestä. Oikea lopputulos 78(79)-76

Hitu sanoi:

En näe palloa ja en kyllä mitenkään saa selvää pelikellosta. En myöskää kuule kuvasta summeria. Miksi? Mä kysyn, missä on pallo? Ja mä kysyn...

Kko

01600 sanoi:
En näe palloa ja en kyllä mitenkään saa selvää pelikellosta. En myöskää kuule kuvasta summeria. Miksi? Mä kysyn, missä on pallo? Ja mä kysyn...

Pallo erottuu kuvassa korilevyn ja hyökkäysaikakellon välistä, tarkemmin sanottuna hyökkäysikakellon oikean alanurkan alta.

Kuvaa suurentamalla voi erottaa, kuinka pallon ääriviivat peittävät juuri ja juuri hyökkäysaikakellon raameja ja kellon asennustelinettä. Toisella puolella pallon ääriviivojen takaa erottuu katsomossa istuva valkoasuinen henkilö.

Kuvanottohetkellä pallo on siis juuri ohittanut lakipisteensä ja on laskeutumassa koriin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.