Vs: eteläinen III divari
Tähän väliin on asianosaisena muutama sananen tilanteesta kerrottava.
Tammi-helmikuun vaihteessa vaihdoin joukkuetta Keravan Energia Teamista Sykki Seniorsiin.
Vaihtoa suunniteltaessa lähtöseuran, ja etenkin Kakkoskorin taholta ilmaistiin halukkuus rajoittaa pelaamistani jossain määrin. Tässä vaiheessa sekä Kakkoskori, että Seniors olivat hävinneet mm. FUTille, Ming Dynastylle, Rukkaselle, yms, joten sarjanousua kohti ei kovin löpöin ainakaan oltu matkalla. Seniorsilla oli edessään tuplakierros U23:sta ja Supereita vastaan. Joko jättäisin tuplan väliin, tai en pelaisi 7 viikon päässä odottavassa Kakkoskori-Seniors ottelussa lainkaan. Soitin itse Kakkoskorin valmentajalle ja ilmoitin voivani jättää Kakkoskori -pelin väliin, mikäli tämä helpottaa siirtoani. Kutsuimme tätä herrasmiessopimukseksi, vannoin kunnioittavani sitä.
Viikkoja myöhemmin oli edessä kyseinen matsi. Yhtäkkiä Seniors oli voitolla kiinni sarjavoitossa, mutta Kakkoskorin voittaessa kausi olisi ohi keravalaisten jatkaessa nousukarsintoihin.
Päätöstä pelatako vaiko ei oli viime viikon aikana mietitty puhki. Torstaina olin vielä sitä mieltä että en pelaa. Pelipäivän koittaessa tein päätöksen, jonka seuraukset tiesin vallan hyvin. Puntarissa oli lopulta vastakkain kuudes perättäinen pettymykseen päättynyt Seniors -kausi, omien kymmenen vuoden aikaisten pelikaverien jonkinasteinen "let-downaaminen" (pulaanjättäminen?) ja toisella puolella pelaamisestani aiheutuva, sinänsä oikeutettu reaktio keravalaisten suunnalta. Päätökseni pelata ei siis kummunnut mistään ilkeydestä tai halusta näyttää tai kostaa Keravan Kori-80:lle. Vaa'an vihreä puoli painoi tällä kertaa yksinkertaisesti enemmän.
En kiistä kättäpäälle -lyömistä, enkä sopimuksen rikkomista, tiesin lauantaina varsin hyvin mihin olin astumassa. Helppoa tai kivaa se ei silti ollut.
Siispä pahoittelen herrasmiessopimuksen rikkomisesta aiheutunutta mielipahaa, ja otan vastaan haukut. Toivon Kakkoskorille pelkkää hyvää. Pelaamistani en pahoittele.
Terveisin,
Eero Sahlberg