Koripallo.com

Eteläisen alueen naisten 3.divari

Ollenkaan?

Kuika paljon naisten kolmosdivarissa jengit treenaa joulu tauolla? Vai treenaavatko ollenkaan?

pikkusisko

kiitos teille!

En olisi ikinä uskonut, että näin moni on keskustellut tästä sarjasta! Tuli ihan herkkä olo. Kiitos kaikille teille, pelastitte päiväni (onneksi olen lomalla, jos olisin lukenut tätä töissä, olisivat vieneet hoitoon)

Pari kommenttia:
1) Miksi ihmeessä HNMKY2:n kovimmat nuoret tytöt eivät vaihda seuraa? Onko Suomen naiskoriksen taso todella niin korkea, että pitää kolmosdivarissa "antaa näyttöjä" ykköstä varten? Mulla on ihan erilainen käsitys...
2) Nousijajengeistä Wartti on pärjännyt mukavasti, mutta jos neljästä aikuispelaajasta yks ei olis loukkaantunut pelikelvottomaksi ekassa matsissa, olisivat varmaan vieläkin paremmissa asemissa. Junnut suoraan a-tyttöjen kakkosesta ovat kyllä aika hyviä!
3) Kyllä sillä on väliä, miten kirjoittaa. Jos ei osaa sääntöjä tai ei välitä niistä, antaa itsestään tyhmän kuvan ja kiinnittää lukijan huomion viestin muotoon sen sisällön sijasta.
Tervettä ja onnellista uutta vuotta kaikille tähän keskusteluun osallistuneille ja muulekin korisväelle!

pikkusisko

siis muullekin... pitäisi ehkä vähän tarkkaila tätä omaa kielenkäyttöä ennen kuin alkaa muita ojennella ;)

Pikkusiskolle

Pikkusisko voisi hieman ajatella ensin ennen kuin mitään kirjoittaa. Olisikohan mahdollista, että "Namikan nuoret tytöt" saavat kyllä mahdollisuutensa korkeammalla sarjatasolla tulevilla kausilla, mutta keskittyvät nyt pääasiassa A-juniorien SM-sarjaan sekä naisten II-joukkueen nostamiseen II-divisioonaan?

Aika saamarin typerä kommentti tuo sinun "1) Miksi ihmeessä HNMKY2:n kovimmat nuoret tytöt eivät vaihda seuraa? Onko Suomen naiskoriksen taso todella niin korkea, että pitää kolmosdivarissa "antaa näyttöjä" ykköstä varten? Mulla on ihan erilainen käsitys..."

MIETI HYVÄ PIKKUSISKO, MIETI! Seuranvaihtoko ratkaisee? Pitäisiköhän tyttöjen mennä Pussihukkiin, ToPoon, Honkaan, EBT:hen, Panttereihin? Naiskoripallon taso on kuitenkin sen verran kova, ettei nuo "Namikan nuoret tytöt" vielä mahdu pelaaviin kokoonpanoihin noissa em. joukkueissa. Sitäpaitsi näkemäni/kuulemani mukaan osa tytöistä on jo pelannut tälläkin kaudella I-divisioonaa (karanteenien sallimien siirtojen avulla).

pikkusisko miettii

Olen miettinyt! Lahinna sita, miksi tyytya odottelemaan kolmosessa. Tiedan kylla, etta ko. tytot ovat pelanneet ykkosta ja parjaisivat siella varsin hyvin. Eika ainakaan Puhuttarilla mene niin lujaa, etteiko ykkosdivaritasoisia pelureita kaivattaisi jengiin. En tarkoita "oikeasti junnuja", a-tyttoja, vaan parikymppisia pelaajia, joilla ehka olisi halu ylospain? Ymmarran hyvin, etta a-tyttojen sm-sarja on tarkein, jos siella pelaa. Eika siinakaan mitaan pahaa ole, jos samalla auttaa yhta oman seuran naisten jengia parjaamaan! Anteeksi, kun ihan aito kysymykseni oli tyhma, sain ainakin jonkinlaisen vastauksen (en tarkemmin tieda, minka ikaisista ja kuinka monesta tytosta Namikan rinki koostuu, vahan huhujen varassa siis kirjoitin).
Joku kysyi tuossa aiemmin, miten naisten kolmosdivarin jengit treenaa joulutauolla. Ne, joilla on saleja ja junnuja jengissa, varmaan treenaa ja muut ei? As ever.

Ehkä...

...siksi ettei Namikalla ole sarjapaikkoja kuin ykkösessä ja kolmosessa?!? Jollain keinollahan se kakkosjengi on saatava kakkosdivariin, missä sitä kehitystä ja mielekkäitä pelejä voi jo ehkä saada?!?

Pitkästä aikaa

Eka kierros pelataan viikonloppuna joulutauon jälkeen. Mitä mieltä tulevista peleistä ja onko tietoa jostain joukkueista? Vaikka uus valkku, jne....

12-pack otti la-aamuna 8:30 LYCkillä Pesukarhuilta dunchesteriin n. 60 bojoo. Mieltä ylentävä tapahtuma.

ämpeehoolla

A-lohkossa Namika ja Wartti pelasivat fyysisesti kovan matsin. Peli oli tasaista puoliaikaan saakka mutta kolmosjaksolla WB alkoi väsyä. Eroa lopulta jotain yli 30. Vaikka eroa oli lopussa paljon, kummatkin pelasi ihan hyvää korista.

Tase tulee takana

Pikkusiskolle sanoi:
Pikkusisko voisi hieman ajatella ensin ennen kuin mitään kirjoittaa. Olisikohan mahdollista, että "Namikan nuoret tytöt" saavat kyllä mahdollisuutensa korkeammalla sarjatasolla tulevilla kausilla, mutta keskittyvät nyt pääasiassa A-juniorien SM-sarjaan sekä naisten II-joukkueen nostamiseen II-divisioonaan?

Aika saamarin typerä kommentti tuo sinun "1) Miksi ihmeessä HNMKY2:n kovimmat nuoret tytöt eivät vaihda seuraa? Onko Suomen naiskoriksen taso todella niin korkea, että pitää kolmosdivarissa "antaa näyttöjä" ykköstä varten? Mulla on ihan erilainen käsitys..."

MIETI HYVÄ PIKKUSISKO, MIETI! Seuranvaihtoko ratkaisee? Pitäisiköhän tyttöjen mennä Pussihukkiin, ToPoon, Honkaan, EBT:hen, Panttereihin? Naiskoripallon taso on kuitenkin sen verran kova, ettei nuo "Namikan nuoret tytöt" vielä mahdu pelaaviin kokoonpanoihin noissa em. joukkueissa. Sitäpaitsi näkemäni/kuulemani mukaan osa tytöistä on jo pelannut tälläkin kaudella I-divisioonaa (karanteenien sallimien siirtojen avulla).

Aika saamarin typerää ja saamarin typerää. Ilmeisesti kyseessä on Namikan kannattaja, joka toki itsekkin olen. Mutta kun olen joutunut avautumista kuuntelemaan ja todisteita katsomaan, voisin todeta pitkää pelaajaa ei arvosteta Namikassa.

En tiedä onko syynä se, että halutaan tavoitella menestystä aikaisin jolloin tulevaisuuden pitkät pelaajat ovat vielä kömpelöitä pituuskasvunsa takia vai mikä. Tosi asia kuitenkin on, että joukkueessa on kaksi "lyhyen" pelaajan pelipaikkaa ja kolme pitkän pelaajan. Joukkueessa tarvitaan siis enemmän pitkiä pelaajia kuin lyhyitä.

Aika heppoisin perustein olen liikenteessä, mutta minuahan voi aina oikaista:
Todisteet:
1. Namikalla on miehissä monta hyvää pitkää pelaajaa, mutta ei yhtään omassa jengissä. Paitsi Nico Siven, joka ei saa peliaikaa. Esimerkiksi 79-synt.
2. Namikalla on naisissa monta hyvää pitkää pelaajaa, mutta ei juurikaan omassa jengissä.
3. Näin vuosi sitten Namika 2:sen pelin, jolloin kävi selväksi että vastuu on takamiehillä. "Aja ohi, sä pääset kyllä". Namika muuten hävisi ottelun joten ei se nyt ihan onnistunut. Siinä joukkueessa oli useampia lupaavan oloisia pitkiä tyttöjä.

PS. En ole kenenkään vanhempi tai minulla ei muutenkaan ole mitään tekemistä tällaisten asioiden kanssa, joten omat jauhot eivät ole pussissa.

Tilaa jo tänään!

Eräällä jengillä ei ole yksiäkään treenejä. Pelaajat kestävät armottoman rääkkäyksen kohtuullisesti. Kenties kunto näin jalostuu ensi vuodeksi kohdalleen, jolloin nousua kakkoseen voidaan pohtia, tosin talousasiat on ensiksi saatava kohdalleen. Tärkeintä on levon ja treenin oikea suhde: 100-0 ;)

Pete R.

Tase tulee takana sanoi:
Aika saamarin typerää ja saamarin typerää. Ilmeisesti kyseessä on Namikan kannattaja, joka toki itsekkin olen. Mutta kun olen joutunut avautumista kuuntelemaan ja todisteita katsomaan, voisin todeta pitkää pelaajaa ei arvosteta Namikassa.

En tiedä onko syynä se, että halutaan tavoitella menestystä aikaisin jolloin tulevaisuuden pitkät pelaajat ovat vielä kömpelöitä pituuskasvunsa takia vai mikä. Tosi asia kuitenkin on, että joukkueessa on kaksi "lyhyen" pelaajan pelipaikkaa ja kolme pitkän pelaajan. Joukkueessa tarvitaan siis enemmän pitkiä pelaajia kuin lyhyitä.

Aika heppoisin perustein olen liikenteessä, mutta minuahan voi aina oikaista:
Todisteet:
1. Namikalla on miehissä monta hyvää pitkää pelaajaa, mutta ei yhtään omassa jengissä. Paitsi Nico Siven, joka ei saa peliaikaa. Esimerkiksi 79-synt.
2. Namikalla on naisissa monta hyvää pitkää pelaajaa, mutta ei juurikaan omassa jengissä.
3. Näin vuosi sitten Namika 2:sen pelin, jolloin kävi selväksi että vastuu on takamiehillä. "Aja ohi, sä pääset kyllä". Namika muuten hävisi ottelun joten ei se nyt ihan onnistunut. Siinä joukkueessa oli useampia lupaavan oloisia pitkiä tyttöjä.

PS. En ole kenenkään vanhempi tai minulla ei muutenkaan ole mitään tekemistä tällaisten asioiden kanssa, joten omat jauhot eivät ole pussissa.

Täytyy sanoa, että en pysynyt kyllä tämän viestin ajatuksenjuoksun perässä. Itseasiassa haluaisin tarkentavaa palautetta seuraaviin kohtiin:
1) "voisin todeta pitkää pelaajaa ei arvosteta Namikassa"

- Miten niin ei? Nico on nuori pelaaja, kuten Niskanenkin ja ovat saaneet itseasiassa ihan mukavasti minuutteja taitotasoonsa nähden. Aikoinaan herra nimeltä Möttölä oli pitkä pelaaja, jota varmastikin arvostettiin. Yhden Namikan naisten ottelun nähneenä voisin sanoa, että kyllä kookkaita tyttöjä löytyy sieltäkin ja he pelaavat myös isoja minuutteja.

2) "Tosi asia kuitenkin on, että joukkueessa on kaksi "lyhyen" pelaajan pelipaikkaa ja kolme pitkän pelaajan. Joukkueessa tarvitaan siis enemmän pitkiä pelaajia kuin lyhyitä"

- Osittain samaa mieltä, mutta ei Suomen maasta/HNMKY:n organisaatiosta valitettavasti löydy tuolla suhteella pelaajia (pitkiä enemmän kuin pätkiä). Ja eiköhän tuo sinun pelipaikkavertailusi riipu täysin joukkueen pelitavasta. Nyt leimaat koripallon tavallaan vain yhteen muottiin - pitkiä tulee olla viisikossa kolme ja lyhyitä kaksi.

3) "mutta ei yhtään omassa jengissä. Esimerkiksi 79-synt."

- Mitä tarkoitat tällä? Eli siis, koska HNMKY:ssa ei arvosteta pitkiä, niin kaikki 79-syntyneet ovat häipyneet muille maille? Jos tuota tarkoitit niin olen ymmälläni. Esimerkiksi kyseisen ikäluokan iso kaksikko Majala - Tenngren ovat tahkonneet yliopistossa Jenkeissä ja ammattilaisena Euroopassa. Olisiko siis poikien pitänyt jäädä HNMKY:n I-divisioonajoukkueeseen? Johtuuko tämä pitkien pelaajien arvostuksesta?

4) "Namikalla on naisissa monta hyvää pitkää pelaajaa, mutta ei juurikaan omassa jengissä"

- Sama kysymys kuin edellä. Mitä tarkoitat tällä? Sorry, mutta tämä tyhmyri ei ymmärrä.

5) "Näin vuosi sitten Namika 2:sen pelin, jolloin kävi selväksi että vastuu on takamiehillä. "Aja ohi, sä pääset kyllä". Namika muuten hävisi ottelun joten ei se nyt ihan onnistunut. Siinä joukkueessa oli useampia lupaavan oloisia pitkiä tyttöjä"

- Vuosi sitten naisten 2-joukkueen toiminta oli täysin erilaista kuin tänä vuonna. Näin olen käsittänyt. Mutta miten tämä taas liittyy HNMKY:n arvostukseen pitkiä pelaajia kohtaan?

Uskoisin, että on kyse HNMKY:stä tai mistä tahansa koripallotoimintaa järjestävästä seurasta, niin pitkät pelaajat ovat arvokkaita. Mutta itseisarvo se ei voi eikä saa olla. Tarkoitan sitä, ettei pitkillä ole oikotietä onneen vaan myös heidän tulee ansaita peliaikansa kuten lyhyempienkin pelaajien. Peliaikaa varmasti tulee kovan harjoittelun ja kehityksen myötä, kuten niille "lyhyemmillekin" pelaajille.

Loppuun vielä anteeksipyyntöni tämän aiheen lukijoille. Nyt rönsyiltiin tästä aiheesta ohi ja kovaa.

Namikalainen

Itse Namikassa monta vuotta pelaanneena ja edelleen Namikan toimintaa seuraavana voisin osallistua :)

"-Miten niin ei? Nico on nuori pelaaja."
Nico täyttää 20-vuotta! Mielestäni siinä iässä on jo hyvät mahdollisuudet pelata vanhempiakin vastaan. En sanoisi Nicoa enää niin nuoreksi. Turhaa istuttaa sen kokoista ja taitavaa kaveria penkillä. Kenttä on ainoa paikka saada kovuutta!

"Yhden Namikan naisten ottelun nähneenä voisin sanoa, että kyllä kookkaita tyttöjä löytyy sieltäkin ja he pelaavat myös isoja minuutteja."
Useampaa otteluselostusta lukeneena voisin sanoa, että eniten kehuja ja kannustusta saavat Laura Kangas (165cm?), Jasmiina Gharieb (166cm?) ja Taru Kukkonen (165cm?). Jonkun kerran on Kuitusen Iinaa kehuttu, jolla kuitenkin on paljon paremmat mahdollisuudet pärjätä oikeasti, verrattuna esim jo yli 20-vuotiaisiin Kukkoseen ja Ghariebiin.

"Mitä tarkoitat tällä? Eli siis, koska HNMKY:ssa ei arvosteta pitkiä, niin kaikki 79-syntyneet ovat häipyneet muille maille? Jos tuota tarkoitit niin olen ymmälläni. Esimerkiksi kyseisen ikäluokan iso kaksikko Majala - Tenngren ovat tahkonneet yliopistossa Jenkeissä ja ammattilaisena Euroopassa. Olisiko siis poikien pitänyt jäädä HNMKY:n I-divisioonajoukkueeseen? Johtuuko tämä pitkien pelaajien arvostuksesta?"
Uskoisin tällä tarkoitettavan juuri sitä. Silloin kun nämät jätkät olivat nuoria, Namika pelasi liigaa. Luulisi Namikan jengin mahdollisuuksien liigaan kasvavan, jos Tenngren ja Majala pelaisivat Namikassa. Mutta sitten pitäisi loppua Pöyhösen ja Levän sooloilut.

4) "Namikalla on naisissa monta hyvää pitkää pelaajaa, mutta ei juurikaan omassa jengissä"

"Sama kysymys kuin edellä. Mitä tarkoitat tällä? Sorry, mutta tämä tyhmyri ei ymmärrä."
Kasvattajaseura Namika: Jenni ja Niina Laaksonen, Alli Arppe, Minna Pietikäinen... Niina pelasi (ja muistaakseni Jennikin) aina ikäluokkansa haastajajoukkueessa ja edarissa kannustettiin vain ja ainoastaan nopeita ja vikkeliä (yleensä siis takamiehiä). Sääli mielestäni.

5) "Näin vuosi sitten Namika 2:sen pelin, jolloin kävi selväksi että vastuu on takamiehillä. "Aja ohi, sä pääset kyllä". Namika muuten hävisi ottelun joten ei se nyt ihan onnistunut. Siinä joukkueessa oli useampia lupaavan oloisia pitkiä tyttöjä"

"Mutta miten tämä taas liittyy HNMKY:n arvostukseen pitkiä pelaajia kohtaan?"
Kuulostaisi siltä, että takamiehiä kannustettiin tässäkin tapauksessa. Tässä joukkueessa pelasi kuitenkin mm. Tiia Hietanen, mutta valmentajalla ei ollut hänelle ilmeisesti mitään sanottavaa.

Vielä Namikasta... Väittäisin, että Laaksosen siskot ovat tällä hetkellä menestyneimpiä Namikan naisia, mutta koskaan heidän Namikassa pelatessaan ei kannustusta eikä peliaikaa tullut vaan heidät passitettiin kakkosjengiin. Koripallossa pituudesta vaan valitettavasti on etua. Harmittaa tyttöjen puolesta hukkaan heitetyt vuodet kakkosjengissä.

Namikasta

Namikalainen sanoi:
Itse Namikassa monta vuotta pelaanneena ja edelleen Namikan toimintaa seuraavana voisin osallistua :)

"-Miten niin ei? Nico on nuori pelaaja."
Nico täyttää 20-vuotta! Mielestäni siinä iässä on jo hyvät mahdollisuudet pelata vanhempiakin vastaan. En sanoisi Nicoa enää niin nuoreksi. Turhaa istuttaa sen kokoista ja taitavaa kaveria penkillä. Kenttä on ainoa paikka saada kovuutta!

"Yhden Namikan naisten ottelun nähneenä voisin sanoa, että kyllä kookkaita tyttöjä löytyy sieltäkin ja he pelaavat myös isoja minuutteja."
Useampaa otteluselostusta lukeneena voisin sanoa, että eniten kehuja ja kannustusta saavat Laura Kangas (165cm?), Jasmiina Gharieb (166cm?) ja Taru Kukkonen (165cm?). Jonkun kerran on Kuitusen Iinaa kehuttu, jolla kuitenkin on paljon paremmat mahdollisuudet pärjätä oikeasti, verrattuna esim jo yli 20-vuotiaisiin Kukkoseen ja Ghariebiin.

"Mitä tarkoitat tällä? Eli siis, koska HNMKY:ssa ei arvosteta pitkiä, niin kaikki 79-syntyneet ovat häipyneet muille maille? Jos tuota tarkoitit niin olen ymmälläni. Esimerkiksi kyseisen ikäluokan iso kaksikko Majala - Tenngren ovat tahkonneet yliopistossa Jenkeissä ja ammattilaisena Euroopassa. Olisiko siis poikien pitänyt jäädä HNMKY:n I-divisioonajoukkueeseen? Johtuuko tämä pitkien pelaajien arvostuksesta?"
Uskoisin tällä tarkoitettavan juuri sitä. Silloin kun nämät jätkät olivat nuoria, Namika pelasi liigaa. Luulisi Namikan jengin mahdollisuuksien liigaan kasvavan, jos Tenngren ja Majala pelaisivat Namikassa. Mutta sitten pitäisi loppua Pöyhösen ja Levän sooloilut.

"Sama kysymys kuin edellä. Mitä tarkoitat tällä? Sorry, mutta tämä tyhmyri ei ymmärrä."
Kasvattajaseura Namika: Jenni ja Niina Laaksonen, Alli Arppe, Minna Pietikäinen... Niina pelasi (ja muistaakseni Jennikin) aina ikäluokkansa haastajajoukkueessa ja edarissa kannustettiin vain ja ainoastaan nopeita ja vikkeliä (yleensä siis takamiehiä). Sääli mielestäni.

"Mutta miten tämä taas liittyy HNMKY:n arvostukseen pitkiä pelaajia kohtaan?"
Kuulostaisi siltä, että takamiehiä kannustettiin tässäkin tapauksessa. Tässä joukkueessa pelasi kuitenkin mm. Tiia Hietanen, mutta valmentajalla ei ollut hänelle ilmeisesti mitään sanottavaa.

Vielä Namikasta... Väittäisin, että Laaksosen siskot ovat tällä hetkellä menestyneimpiä Namikan naisia, mutta koskaan heidän Namikassa pelatessaan ei kannustusta eikä peliaikaa tullut vaan heidät passitettiin kakkosjengiin. Koripallossa pituudesta vaan valitettavasti on etua. Harmittaa tyttöjen puolesta hukkaan heitetyt vuodet kakkosjengissä.

Joko provosoit taas tahallasi tai et tiedä asioista.
Kerrotko vielä vuodet ja missä kakkosjengissä?

Niina Laaksonen tais siirtyä Kapoon n. c-juniorina Jenni Laaksosella mm. C- ja B-tyttöjen Suomen mestaruus, Scania-mestaruus, NMKY-liiton EM-hopea Naisissa minkä jälkeen A-junnuna siirtyi Pussihukkiin.
Alli Arppe on Kapon kasvatti, joka siirtyi B-juniorina Namikaan, voitti B- ja A-tyttöjen mestaruuden, 2 Scania voittoa. pelasi SM-sarjakauden Naisten edustusjoukkueessa 1999-2000.

Joten mitä ihmettä höpötät?

Tase tulee takana

Namikasta sanoi:
Joko provosoit taas tahallasi tai et tiedä asioista.
Kerrotko vielä vuodet ja missä kakkosjengissä?

Niina Laaksonen tais siirtyä Kapoon n. c-juniorina Jenni Laaksosella mm. C- ja B-tyttöjen Suomen mestaruus, Scania-mestaruus, NMKY-liiton EM-hopea Naisissa minkä jälkeen A-junnuna siirtyi Pussihukkiin.
Alli Arppe on Kapon kasvatti, joka siirtyi B-juniorina Namikaan, voitti B- ja A-tyttöjen mestaruuden, 2 Scania voittoa. pelasi SM-sarjakauden Naisten edustusjoukkueessa 1999-2000.

Joten mitä ihmettä höpötät?

Kirjoitan toista kertaa. Anteeksi vaan. Minulla on kannatusta ;D

Niina Laaksosesta voin kertoa, että hän pelasi 84-tytöissä. Joukkueessa jonka menestys oli heikkoa aikaisempiin ikäluokkiin verrattuna. Niinaa ei otettu 83-tyttöihin, vaikka siellä olisi ollut kehitykselle otollisempaa ja pitkää tyttöä kaivattiin joukkueeseen. Joten miksiköhän Niina siirtyi KaPoon?

Jenni Laaksosesta sanoisin, että mainitsemasi mestaruudet voittivat enemmänkin Hakamäki H&E ja M.Ruottinen. Siinä jengissäkin pitkiä (Laaksonen/Arppe) mielestäni syrjittiin/ vähäteltiin. Nuorempi Arppe (-85, 178cm) lopetti Namikassa, kun ei päässyt B-tytöissä edes kentälle. Joukkue ei edes pelannut SM-sarjaa. Perusteluna oli, että yritystä ei ollut tarpeeksi. Hyvänen aika sentään, pituuskasvu oli tullut ja koordinaatiota ei vain yksinkertaisesti vielä ollut.

Olen itse lyhyt. Siksi en edes pelaa. Osaan kyllä donkata C-pallolla.

namikastako

Tase tulee takana sanoi:
Kirjoitan toista kertaa. Anteeksi vaan. Minulla on kannatusta ;D

Niina Laaksosesta voin kertoa, että hän pelasi 84-tytöissä. Joukkueessa jonka menestys oli heikkoa aikaisempiin ikäluokkiin verrattuna. Niinaa ei otettu 83-tyttöihin, vaikka siellä olisi ollut kehitykselle otollisempaa ja pitkää tyttöä kaivattiin joukkueeseen. Joten miksiköhän Niina siirtyi KaPoon?

Jenni Laaksosesta sanoisin, että mainitsemasi mestaruudet voittivat enemmänkin Hakamäki H&E ja M.Ruottinen. Siinä jengissäkin pitkiä (Laaksonen/Arppe) mielestäni syrjittiin/ vähäteltiin. Nuorempi Arppe (-85, 178cm) lopetti Namikassa, kun ei päässyt B-tytöissä edes kentälle. Joukkue ei edes pelannut SM-sarjaa. Perusteluna oli, että yritystä ei ollut tarpeeksi. Hyvänen aika sentään, pituuskasvu oli tullut ja koordinaatiota ei vain yksinkertaisesti vielä ollut.

Olen itse lyhyt. Siksi en edes pelaa. Osaan kyllä donkata C-pallolla.

Toista kertaa minäkin...Kannatuksella ei ole väliä - vain faktoilla.
Puutuin kakkosjoukkueissa pelaamiseen en  yksittäisten pelaajien ansioihin.

Sorry en ymmärrä logiikkaa - pitkää tyttöä kaivattiin mutta ei otettu?
No, ymmärrän tietysti, -83 oli lyhyt joukkue, kaipaajat vaan joukkueen valmennuksen ulkopuolella.

Nina Laaksosta eikä muuten ketään muutakaan otettu -83 suljettuun rinkiin
(valmentajan -ei namikan kanta)- tässä olen yhtä mieltä kanssasi -olis voitu
toimia toisinkin.(tämäkin oli vain lyhyt vaihe, ehkä kuitenkin tärkeä)

Jenni pelasi aloitusviisikossa viimeiset vuotensa kehityskaaren sitä edellyttäessä. Jenni ei esim ennen A-jun ikää osallistunut yhtenäkään
vuonna kesäharjoitteluun, koska harrasti kesäisin toista lajia.(ratsastus)

Jenni&Niina Laaksosen siirtymiset eivät johtuneet namikasta, valmentajista
tai Namikan kohtelusta vaan henkilökohtaisista syistä, joita ei sovi retostella
tällä palstalla.
Seuran roolista ja saadusta tuesta kannattaa kysyä esim äidiltä.

Alli  Arppen roolia ei koskaan vähätelty, kolme "isoa" pelaajaa Alli, Jenni
ja Anna S. pelasivat kutakuinkin tasaisia minuutteja.

Nuorempi Arppe jatkaa uraansa tuomarina ja valmentajana (namikassa)
kuten isänsä, joten ihmeempiä antipatioita ei ole tainnut jäädä Namikaa
kohtaan - ehkä vain johtopäätöksiä, kaikista meistä ei ole huippupelaajiksi,
ei minustakaan - en donkkaa edes C-pallolla muuta kuin minikoriin.

PS: Hakamäki H:n osuus mainituissa mestaruuksissa rajoittuu vain
1. Scaniaan -94 asti. - joten suurin osa mainituista jakaantuu työn jatkajille ja ennenkaikkea pelaajille.

Joka tapauksessa isoja tyttö/naispelaajia Suomessa on liian vähän, ei mikään seura tai kukaan valmentaja vähättele yhtään pitkää, lupaavaa pelaajaa - sikäli kun minä tiedän.

Muualla tapahtuu

Kerava oli eilen liikenteessä vain viidellä pelaajalla ja silloin koneesta loppuu bensa. NAMIA tuli niin, että suut on vieläkin makeena. Pisteet oli jotain aika paljon ja vähän päälle vastaan tosi vähän.

Eli Naminaminamikanami - Kori-80 n.70-40

Mites on peleissä?

Mites on peleissä menny? Namika on vieläkin puhtaalla pelillä! Entäs muut jengin?

Onko perää?

Pari joukkuetta tuntuu vahtuneen joulutauon aikana mahtaako pitää paikkansa ja parille on näyttänyt tulevan uusi valmentaja onko asialla perää?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.