Koripallo.com

FoKoPo 2010 - 2011

Vs: FoKoPo 2010 - 2011

Raid sanoi:
Olen vähän samoilla linjoilla Hammarbyn kanssa. Ylimielinen meuhkaaminen "parhaasta materiaalista", "playoffs kunnosta" yms. perusteettomasta paskasta muutaman fanin toimesta täällä kp.comissa sekä seuran virallistenkin edustajien toimesta seuran nettisivuilla, on saanut minulta niskakarvat pystyyn. Olen tyytyväinen että vorssan ylimielisyys kostautui näin selvällä 3-0 tappiolla jo välierissä.

Vähemmän tyytyväinen taas olen siitä, ettei kolmesta jäljellä olevasta seurasta liigakelpoisia taida olla oikein kukaan. BCJ:n kannattajana olisin toivonut Jyväskylän vuodenvaihteessa lanseraaman "liiganousukanpanjan" tuovan jotain näyttöjä siitä, että valmiutta ja resursseja liigaan olisi olemassa mutta tosin näyttää olevan. Kampanja ei näytä juuri tuoneen lisää tukijoita eikä sitä tarvittavaa korinaluspelaajaa sitten saatu pelijareihin hankittua. Siinä mielessä varmasti hyvä, että BCJ:n kausi päättynee huomenna, sillä mielummin katselen voittavaa suomalaispelaajien amatööridivarikorista kuin yhden kauden säälittävää mustien miesten velkarimpuilua korisliigassa.

Lapualla tai Loimaalla liiganousu voisi kenties saada aikaan jonkinlaisen korisbuumin niin vapaaehtoisvoimien kuin tukijoidenkin parissa, sillä ko. taajamissa ei muuta pääsarjaurheilua taida olla? Jyväskylän lätkä-, pesis-, jalkapallo-, salibandy- pääsarjapuristuksessa sen sijaan näyttää siltä, että koripallon on erittäin vaikea löytää sijaa sen korkeamalta tasolta missä nykyisellä amatöörilinjalla toimitaan.

Samoilla linjoilla täälläkin ollaan. Play off pelit ovat aivan eri pelejä sarjapeleihin verrattuna ja niissä voi "osat" kääntyä niin kuin nyt on tapahtumassa. Play off peleissä pitää pystyä esittämään kauden parasta peliä tai muuten kutsu kesälomille kuuluu! Yhtään ei auta takki auki paikalle ilmestyminen ja ylimielinen asenne (Team Vorssa)!
Loimaan pelejä seuranneena, yksi suuri ihmetys on ollut Jyväskylän pelaajien yllättävän tahmea pelaaminen! Ensimmäisen BC:n voittaman kotiottelun jälkeen, muissa peleissä on tuntunut että pelaajien jalka on painanut melkoisesti. Tämä ihmetyttää suurest, huomioiden, että joukkue huilasi puolivälierävaiheen!

Loimaalla muuten pelataan lentopalloa pääsarjatasolla ja on pelattu jo useana kautena. Lentopalloa voidaan pitää jonkinlaisena suosikkilajina, mutta uskon vahvasti koripallon kirivän rinnalle ja jopa ajavan ohi lähivuosina.

Mitä Loimaalaisen koripallon mahdollisuuksiin pääsarjatasolla tulee niin uskoisin sen olevan mahdollista. Nykyiset katsojamäärät ovat divaritason huomioiden verrannolliset liigan vastaaviin. Sponsoripuolella voipi olla haastetta huomioiden lentopallon aseman. Lentopallohuumassa on selkeästi havaittavissa laantumista, joten Lokokolla ja koripallolla on todellakin mahdollisuus kasvattaa koripallohuumaa paikkakunnalla. Paikka korisliigassa voisi täyttää liikuntahallin katsomon kotiotteluissa, jonne uskoisin mahtuvaan noin 800 katsojaa. Tuota määrää voidaan pitää pikkukylässä melkoisena saavutuksena!

Tänään sitten finaalipaikka olisi katkolla Loimaalle. Uskon kotijoukkueen hoitavan homman, kunhan vaan oikealla asenteella peliin lähdetään! BC:n pelaajien uskon omiin mahdollisuuksiinsa uskoisin menneen viimeistään tappiollisessa viime kotipelissä.

Koris... sanoi:
Ei helkkari, edelleen varsin ylimielistä kommentointia Moleniukselta: "yksilöt voittivat joukkueen". Ei minkäänlaista kunnioitusta ylivoimaisen 3-0 sarjan vetäneelle vastustajalle. Ja lisäksi Zack on meille väittänyt, että ensi kauden soppareita on jo iso nippu, lehdessä sanottiin, että vain Bracella on optio ensi kaudesta, muilla ei ole sopimuksia. Outoon valoon joutuu moni asia. Jatkakaa vain Vorssassa valitsemallanne linjalla, niin voitte hetken päästä laittaa lapun luukulle.

vakaa skuuppi sanoi:
Ei helkkari, edelleen varsin ylimielistä kommentointia Moleniukselta: "yksilöt voittivat joukkueen". Ei minkäänlaista kunnioitusta ylivoimaisen 3-0 sarjan vetäneelle vastustajalle. Ja lisäksi Zack on meille väittänyt, että ensi kauden soppareita on jo iso nippu, lehdessä sanottiin, että vain Bracella on optio ensi kaudesta, muilla ei ole sopimuksia. Outoon valoon joutuu moni asia. Jatkakaa vain Vorssassa valitsemallanne linjalla, niin voitte hetken päästä laittaa lapun luukulle.

Nyt valoja päälle skuuppiseni. Olen pitänyt sinua varsin fiksuna kirjoittajana, mutta tämä viesti kyseenalaistaa maineesi ainakin omissa silmissäni. Tietääkseni en ole missään vaiheessa sanonut mitään varsinaisia sopimuksia olevan. Olen sanonut että Moleniuksella oli liigaoptio, jonka voi todeta täältä. Lisäksi olen sanonut, että Ikävalkolla oli liigaoptio, jonka voi todeta täältä. Olen myös sanonut, että Bracella on optio ja sen voi todeta täältä. Noilla optioillahan ei tee mitään, jollei niissä kerrota kenen optioita ne on: pelaajan vai seuran.

Tuohon puheenjohtaja Moleniuksen kommentointiin, niin en näe "yksilöt voittivat joukkueen" mitenkään ylimielisenä. Jokainen FoKoPo-haterkin tietää, että Lapua eli käytännössä jenkkien yksilösuorituksilla, ja taisi muuan Jussi Turjakin kolmannen pelin jälkeisessä lehdistötilaisuudessa todeta -tyyliin: "On hyvä, että meillä noin hyvät vahvistukset, että voi itse mennä kulmiin piiloon." Taisi olla hieman kieli poskessa sanottua, mutta totuuden siemen siinä on eikä se ole tippaakaan ylimielisyyttä.

vakaa skuuppi sanoi:

Minusta Molenius on ihan oikeassa, yksilöt voittivat joukkueen. Lapualle täytyy nostaa hattua - tosi kapealla materiaalilla pääsivät finaaliin. Forssan materiaali oli leveä, mutta lopulta kukaan ei pystynyt ottamaan tarpeeksi isoa roolia Lapuaa vastaan. Toki Foremanin sairastelu osui pahaan saumaan. Forssan vahvistusten taso ei ollut riittävä, se on kaikille selvää.
Nyt liigaan näyttää olevan tyrkyllä joukkueita, jotka säilyäkseen tarvitsevat todella paljon uusia pelaajia. Kynnys onnistua on todella korkea.
Mä olen vahvasti sitä mieltä, että liigaan riittäisi 10 joukkuetta.

antsu sanoi:
Nyt liigaan näyttää olevan tyrkyllä joukkueita, jotka säilyäkseen tarvitsevat todella paljon uusia pelaajia. Kynnys onnistua on todella korkea.
Mä olen vahvasti sitä mieltä, että liigaan riittäisi 10 joukkuetta.
Jos tarkastellaan Lapuan rosteria, niin Nelson tietyin varauksin pystyisi pelaamaan liigaa, paino sanoille tietyin varauksin. Kouvoissa ei onnistunut, oliko liian pehmeä tai jotain? Sivenille löytyy rooli, mutta ei missään nimessä avaukseen eikä Turjistakaan kukaan mene avaukseen. Stillistä ja Valentinesta ei saa liigapelaajia tekemälläkään.

Jos tarkastellaan Loimaata, niin Stamper on liigatason pelaaja, Horton ei ehkä sittenkään. Toney ja Dantzler ei liigaan kuulu. Suomalaisista Kinnunen ja Kivinen ovat vaihtomiehiä, 7. ja 8. pelaajia. Kaipa Latvalalle jokin rooli löytyy. Aaltosesta saattaa kehittyä liigapelaaja, mutta antaa tasoitusta, kun aloitti koripallon niin myöhään. Jätetään Jyväskylä ulos nyt vertailusta.

Eli aika uusiksi menee...

Edit. Ehkä hiukan väärä topic, mutta menkööt

zack sanoi:
Nyt valoja päälle skuuppiseni. Olen pitänyt sinua varsin fiksuna kirjoittajana, mutta tämä viesti kyseenalaistaa maineesi ainakin omissa silmissäni. Tietääkseni en ole missään vaiheessa sanonut mitään varsinaisia sopimuksia olevan. Olen sanonut että Moleniuksella oli liigaoptio, jonka voi todeta täältä. Lisäksi olen sanonut, että Ikävalkolla oli liigaoptio, jonka voi todeta täältä. Olen myös sanonut, että Bracella on optio ja sen voi todeta täältä. Noilla optioillahan ei tee mitään, jollei niissä kerrota kenen optioita ne on: pelaajan vai seuran.

Tuohon puheenjohtaja Moleniuksen kommentointiin, niin en näe "yksilöt voittivat joukkueen" mitenkään ylimielisenä. Jokainen FoKoPo-haterkin tietää, että Lapua eli käytännössä jenkkien yksilösuorituksilla, ja taisi muuan Jussi Turjakin kolmannen pelin jälkeisessä lehdistötilaisuudessa todeta -tyyliin: "On hyvä, että meillä noin hyvät vahvistukset, että voi itse mennä kulmiin piiloon." Taisi olla hieman kieli poskessa sanottua, mutta totuuden siemen siinä on eikä se ole tippaakaan ylimielisyyttä.
Lehden kommentti on näin: "Tuohon urakkaan FoKoPo joutuu lähtemään lähes puhtaalta pöydältä, sillä päättyneen kauden kokoonpanosta vain Kwamena Bracella on optio ensi kaudesta.", eli suotta siis syytin Zackia valehtelusta, kun oikea osoite on joko FoKoPo sivuineen, tai Forssan Lehti. Olen taipuvainen uskomaan sen, minkä sanomalehti kirjoittaa, heillä pitäisi olla velvollisuus tarkistaa, että asiat ovat totta.

Ei myöskään ole kyse siitä, ettei tuo tokaisu yksilöt vs joukkue pitäisi paikkaansa, mutta tuossa kohdassa esitettynä se joka tapauksessa pitäisi hävinneen osapuolen vain niellä, ei esitellä julkisuuteen. Tästä asiasta on muuan suomalainen sananlasku olemassa, joka liittyy kettuun, happamuuteen ja pihlajanmarjoihin.

vakaa skuuppi sanoi:
Lehden kommentti on näin: "Tuohon urakkaan FoKoPo joutuu lähtemään lähes puhtaalta pöydältä, sillä päättyneen kauden kokoonpanosta vain Kwamena Bracella on optio ensi kaudesta.", eli suotta siis syytin Zackia valehtelusta, kun oikea osoite on joko FoKoPo sivuineen, tai Forssan Lehti. Olen taipuvainen uskomaan sen, minkä sanomalehti kirjoittaa, heillä pitäisi olla velvollisuus tarkistaa, että asiat ovat totta.

Joko skuuppi ei ymmärtänyt vieläkään tai, minä en ymmärtänyt yllä olevaa?

Mutta siis liigaoptiothan luonnollisesti laukeavat kun liigaan ei päästykään, eli ihan oikein, Forssalla on tulevasta kaudesta optio vain Bracella.

Timi sanoi:
Joko skuuppi ei ymmärtänyt vieläkään tai, minä en ymmärtänyt yllä olevaa?

Mutta siis liigaoptiothan luonnollisesti laukeavat kun liigaan ei päästykään, eli ihan oikein, Forssalla on tulevasta kaudesta optio vain Bracella.
No taidan sitten olla vähän tyhmä. Muistelin, että vähän aikaa sitten julkistettiin nippu jatkosopimuksia, mutta en sitten löytänyt/jaksanut katsella postauksia taaksepäin. Ehkä näin kävi sitten vain omassa mielessäni. Anteeksi, jos joku pahoitti mielensä.

Arska, missä viipyy FoKoPon sivujen raportti kolmannesta Lapua-pelistä?

Otsikko vois olla "kolmaskin taistelu päättyi tappioon, sota on hävitty".

Paha sai palkkansa. Mikkolan Arskaa ylimielisempää ja itsekkäämpää valmentajaa ei ihan vähään aikaan ole tullut nähtyä. Meinaan niin ku suhtautumisessa sarjan muihin joukkueisiin.

SC

Nessi sanoi:
Arska, missä viipyy FoKoPon sivujen raportti kolmannesta Lapua-pelistä?

Otsikko vois olla "kolmaskin taistelu päättyi tappioon, sota on hävitty".

Paha sai palkkansa. Mikkolan Arskaa ylimielisempää ja itsekkäämpää valmentajaa ei ihan vähään aikaan ole tullut nähtyä. Meinaan niin ku suhtautumisessa sarjan muihin joukkueisiin.

arikalassa.jpg

Gone fishing

42

zack sanoi:
Olen nähnyt vain yhden ottelun tässä ottelusarjassa, mutta voin helposti kuvitella juuri Lapuan pelaavan maksimitasollaan. Joka pelissä jenkit lähes +20 pts, lisäksi Siven ja Turja väh. 10 pinnaa. Toki heikko puolustus voi olla syynä näihin pistelukemiin, mutta kovasti tuntuu että varsinkin näiden kotimaisten heppujen once in lifetime pelit sijoittuvat juuri tähän sarjaan.

42 sanoi:
Eikö vahvistuksilta voi ja pidäkin odottaa normisuorituksena lähes +20 pts? Sivenin ja Turjan kohdalla sanoisin, että once in a lifetime tarkoittaisi lähes 30 pts peliä. Kymppi on heille normisuoritus. Jos puhutaan pelkästään hyökkäystehoista. Kun noilla antamillasi arvoilla Lapua tekee yli 80 pinnaa, niin Forssan puolustuksessa on kaikkea muuta kuin maksimisuoritus, ei edes normipäivä.

Anteeksi palaamiseni vanhaan topikkiin, mutta kummallista, että Turja pelaa once in a lifetime pelejä melkein harvase ilta. Ja sarja. ::)

42 sanoi:
Anteeksi palaamiseni vanhaan topikkiin, mutta kummallista, että Turja pelaa once in a lifetime pelejä melkein harvase ilta. Ja sarja. ::)

Kyllä se suonenveto joskus loppuu :D

Ei vaan, Turja on oikeasti osoittanut tällä kaudella olevansa divarin parhaimmistoa ja tuo kommentti olikin lähinnä tuollaista tietoista vähättelyä. Siispä toivonkin että Lapua nousee, vaikka ihan siksi että Jussi Turja pääsee pelaamaan taitojaan vastaavalle tasolle.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.