Vs: Grande Finale: Kouvot - Honka
Jipii! Jippiii! Jipijee!
Enpä olisi uskonut, mutta Honka osoitti että se on mestarijoukkue. Sitä en sano, että ne välttämättä oikeasti VOITTAVAT mestaruuden, mutta joukkue selvästi on KYKENEVÄ siihen. Ja minä paskiainen en tätä uskonut ennen kuin näin tämän pelin.
Olen itsekin arvostellut Scottia aika rankasti, mutta olisi syytä myös samalla tuoda esiin että mies on kahdessa viime pelissä erittäin kovan paineen alla tuonut Hongalle selvästi enemmän plussaa kuin miinusta. Siellä tulee hasardeja, mutta myös 'ilmaisia' kuppeja kun kaveri hakee pallon lattian pinnasta ja lähtee vauhtiin. Tärkeintä kuitenkin, että Scottilla kontrolli on pitänyt riittävästi. Tässä on kyllä koko ajan tietty kauhun tasapaino. Avain oli se, että Scott tuo pallon ylös JA JAKAA SEN SITTEN RIITTÄVÄN NOPEASTI LAITUREILLE. Sori vaan, mutta usein tämä toimi paremmin kuin Petterin kanssa.
Huomenna on sitten Kouvojen vuoro reagoida, tähän asti ainakin minun mielessäni (ja myös viimeaikojen pelien perusteella) Hongan piti näyttää, että saadaan peli aikaiseksi. Ja näköjään nämä kaverit saavat.
Huomenna:
-Pystyykö Honka puolustamaan Smithin näin hyvin pimentoon? OK, the guy got his, but...
-Eikö Scottia saada asetettua vaikeampiin päätöksentekotilanteisiin pallon kanssa? Nopeutensa ansiosta kaveri kuitenkin pärjää 1vs1 Bernardia vastaan. Jopa puolustuspäässä Akeem pärjäsi. Tai ainakaan ei ollut totaalisen hukassa.
-Ja just kun aloin antamaan respektiä Ciprille, niin Pavi näytti taktista osaamistaan. Cipristä tuli aikamoinen liability hyökkäyksessä, ja tavallaan Hongan koko puolustus perustui tähän. Voiko Kouvot pelata ilman Cipriä? Smallball voi olla vaikeaa Hongan laituriviisikkoa vastaan.
-Pystyykö Honka jatkamaan samalla tasolla? Tänään mentiin koko ajan lievästi Espoolaisten komennossa.
No, tää oli eka erä. Huomenna on hieno esitys tiedossa, tervetuloa Tapiolaan Kouvolan porukat!
Ja rispektit myös rehdistä ottelukommentoinnista Kouvolaan. Kyllä tämä on sen luokan hupia, että mielellään viisi peliä tätä. Ja tietty vielä Espoo voittajaksi
.