Vs: Honka - LrNMKY 5.12 klo 17:00
Herbert sanoi:
Siksi itse esittäisin kysymyksen, että onko joukkueen sisäisen likapyykin peseminen julkisuudessa oikea tapa rakentaa joukkueen taloutta? Olisiko parempi hoitaa asia hiljaisuudessa. Uskon, että suuri yleisö ei pysty tunnistamaan niitä pelillisiä vaikeuksia, joita joukkueen esitykset viestivät.
Hyvä kysymys. Minä kääntäisin sen niin, että jos oikeasti joku olisi saamassa potkut, ei sitä näin olisi julkisesti sanottu.
Yksittäista pelaaja, jolle eilisen esityksen perusteella pitäisi antaa potkut, on näet vaikea löytää.
Kaikki (= joukkue) pelasivat alle tasonsa, ja heidän pitää tietää se!
Siksi Herbert syytti myös itseään.
Vaikka esim. Eliot oli alussa aika huono, oli juuri hän se pelaaja, jolta löytyi ylpeyttä ja keskittymistä, hoitaa matsi himaan.
Mitä tulee kriittiseen espoolaisyleisöön "ongelmana" runkosarjan aikana on se, etteivät voitot aina riitä, vaan niiden pitäisi tulla hyvällä pelillä.
Pleijareissa tavalla ei ole enää niin väliä.
Sellaisten henkilöiden määrä koriskatsomossa, joilla ei ole mitään yhteyttä korikseen joko oman tai perheenjäsenen pelaamisen/valmentamisen/tuomaroinnin kautta, on valitettavan pieni. Näiden katsojien osuutta, joilla ei aiemmin ole ollut yhteyttä korikseen, tulisi pyrkiä kasvattamaan hyvän ottelutapahtuman avulla. Siksi kotijoukkueen pitää myös pyrkiä voittamaan, jotta nämä uudet katsojat tulevat toisenkin verran matsiin. Tässä olen siis samaa mieltä, että heille kotijoukkueen yksittäinen runkosarjan voitto merkitsee enemmän kuin "lajiniiloille".
Usein nämä uudet katsojat tulevat ensimmäistä kertaa matsiin jonkin kaverinsa kanssa, joka käy matseissa. Tapahtuman pitää olla niin hyvä, että sitä kehtaa suositella kavereilleen.