Koripallo.com

Huima 2008-2009

Markku Ranta

Vs: Huima 2008-2009

Huolestunut ja heh heh ovat varmaan ,junioritilanteen huomioituaan , käyneet ilmoittautumassa Huiman toimistolla , valmentajaksi, huoltajaksi, kuljettajasksi, takootyön tekijäksi tai kysymässä mitä minä voisin tehdä. Varmaan siellä nimi on kirjoissa ja pääset ehkä niin pitkälle toiminnassasi että joku jopa huomio sinut haukkumalla - nippanappa pisteeseen jossa ei aleta tietsikan pesää etsimään.

Huolestunut olen minäkin, mutta yritän tehdä parhaani koripalloilun eteen.

Äänekoskella on ollut ihmeellinen onni saada viime vuosikymmeninä pari hyvää ikäluokkaa lajin pariin.
Minulla oli ilo valmentaa joukkueita ( 1954 - 1955 synt) jotka voittivat sm-kultaa a- sekä b-pojissa 1972. Nykymuotoisella sarjasysteemillä näitä mestaruuksia ei olisi tullut. Talven mittainen sarja ei onnistu 5-6 pelaajalla. Nämä pelaajat olivat kokeneita suomisarja pelaajia jolle tasolle silloisilla Helsingin junioreilla ollut mitään asiaa.
Toinen kova ikäluokka oli 1975 joka voitti a-poikien sm kultaa - 92 ja myöhemmin koripalloliiton avustuksella hävisi kullaan Hongalle 22- vuotiassa.
Näiden molempien joukkueiden pohjilta noustiin mestaruussarjaan muutaman vuoden viiveellä.
Vielä yksi juniorimestaruus tuli osin Sami Lehtorannan mukaan tulon vuoksi 80-81 syntyneille.

Koripallo on hyvä urheilulaji pienille paikkakunnille koska sitä voidaan harrastaa ja pelata kilpailumielessä jopa 6-7 henkilöllä. Menestyäkseen ja harjoitellakseen hyvin tarvitaan joukkueeseen 15-16 pelaajaa. Meillä Äänekoskella siihen ei ole mahdollisuuksia. Nyt olisi ollut minun pitkän urania aikana lähes ensimmäistä kertaa paikkakunnalla saada c-poikiin sellainen ryhmä. mutta jotkut isät ja äiti halusivat valmentaa ja päättää itse kullannuppujensa pelillisistä asioista - joten taas ollaan vaikiotilanteessa 6-8 pelaajaa juniorijoukkueessa, molemmissa.

Huolestunut, sekä heh heh ovat varmaan tietoisia junioripelaajien määrästä - laatuhan on kokonaan valmentajien vika. On todella asiantuntijamaista verrata Hongan / Huiman juniorien laatua. Toinen lähtee yllä kuvatusta tilanteessta. Toisella on suomen suurin juniorikaarti sekä koko maan kattava keräys ikäluokkansa maajoukkue tähdistä. Kyllä siinä arvioja varmaan tuntee itsenä ylpeäksi kun illalla katsoo peiliin - minä huomasin että Vili Väisänen eikä Pekka Karvonen ei ole maan parhaita tällä hetkellä.

Huima yrittää antaa lajiin mukaan tulleille mahdollisuuden harrastaa sitä mahdollisimman korkealla tasolla minkä resurssit sallivat. Niihin reursseihin kuuluu talous sekä pelaajat. Jos pelaajia on kehitysvaiheessa niille pitää saada tukea ulkopuolelta , jotta pystytään tarjoamaan mahdollisimman hyvä harjoittelutilanne ja sellainen sarjataso joka luo haasteita.
Huiman tappio todella hyvin pelanneele Hongalle ei jää sarjan viimeiseksi, mutta varmaan voittojakin tulee.
Huimalla on nyt kasassa hyvä - tosin kokematon ( pelaajien ikävuosista riippumatta ) joukkue. Varmaa on että urheilukatsomoon tyypilliseen tapaan kuuluvaa ilkkumista tulee - toivottavasti kannustajat tulevat myös ääneen.

Koripallo fanitus ei muuten ole sarjatasosta kiinni. Toivotaan että yhteistä henkeä saadaan mukaan niin että emme joudu kannustamaan Huima 2-divisioonassa. Minä kyllä kannustan sittenkin.

Markku Ranta

Hepukka

Väittäkää mitä haluatte, mutta Huimalla on tällä hetkellä kasassa hyvä nippu Ykkösen tasolle. Valmennus ja pelaajat ovat sitoutuneet tekemiseensä ja toivottavasti se poikii keväällä pudotuspelipaikan. Pari edellistä kautta on kussut jo syksyllä ja kevät on ollut pelkkää kosmetiikkaa. Nyt tasaista sarjaa on sentään kiinnostava seurata.

Make on aivan oikeassa, ettei Akatemian ja Huiman rostereita oikein auta vertailla - niin eri eväillä seurat toimivat. Junnutyössä on varmasti kehittämistä, mutta Huiman edarikokoonpano kestää vertailun monen muun divari- tai liigaseuran kanssa. Rosterista löytyy sentään omiakin miehiä. Jatkossa muutama junnuikäluokka on selkeästi vaisumpi, mutta kolmen, neljän vuoden päästä on mahdollisuuksia saada miesten matkaan muutama äänekoskelainen junnuhelmi. Siihen asti pitäisi pärjätä näillä miehillä. Valitettava totuus on, ettei Äänekoskelle pelaajia muualta houkutella.

Itse en toimistolle talkoisiin ilmoittaudu, mutta kannustusjoukoissa ollaan pelataan sitten liigaa tai maakuntapalloilua.

Hepukka

Huiman nettisivuilla mielenkiintoinen pätkä katsojamääristä. Noihin yliopistokeskiarvoihin ei liikkarilla ihan päästä... ;D

Olipa hämmentävää huomata, että valmentajakin voi omalla nimellään "alentua" kirjoittamaan tälle palstalle, jota juuri kukaan ei lue ja eikä kukaan ainakaan tänne kirjoita.

Toivottavasti Rannan esilletulo antaa rohkeutta muillekin valmentajille rohkeutta tuoda vähän perspektiiviä näihin keskusteluihin..tai siis korjaan sen verran, että tekevät sen avoimesti nimellään, niin sanomisen painoarvo on silloin se mitä sen kuuluukin. En tarkoita mitä juupas eipäs leikkiä yksittäisistä peleistä tai pelaajista, mutta valmentajien (omalla nimellä) mukaan saaminen keskusteluihin koripallon rakenteista, ulkomaalaispelaajien määrästä, valmennuksesta(määrä&laatu) tai junioritominnasta olisi hyvin antoisaa.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Pineless

Olipas hieno katsaus junioritoiminnan historiaan ja realiteetteihin Rannalta..
Upeata lukea tulisieluisen korismiehen mietteitä.
Ei voi kuin kadehtia tuollaisia pienemmillä paikkakunnilla mahdollisia korisbuumeja.
Hetki sitten TV:ssä näytetty Honka-Korihait matsi näytti pääkaupunkiseudun surkean fanitustilanteen konkreettisesti.
Aneemisen näköistä väkeä katsomossa, ja sitäkin vähänlaisesti.
Kylähenkeä on tosi vaikea luoda ja tuntea näillä kulmilla.
Itsenikin Honka jättää jotenkin kylmäksi ,vaikka ikäni olen Espoossa asunut ja korishullu ollut.
Honkaa kannatan lähinnä vain hesalaisia ja vantaalaisia joukkuita vastaan pelatessa.
Muuten tulee aina oltua hengessä pienempien paikkakuntien jengien puolella.

hopa

Markku Ranta sanoi:
Huolestunut ja heh heh ovat varmaan ,junioritilanteen huomioituaan , käyneet ilmoittautumassa Huiman toimistolla , valmentajaksi, huoltajaksi, kuljettajasksi, takootyön tekijäksi tai kysymässä mitä minä voisin tehdä. Varmaan siellä nimi on kirjoissa ja pääset ehkä niin pitkälle toiminnassasi että joku jopa huomio sinut haukkumalla - nippanappa pisteeseen jossa ei aleta tietsikan pesää etsimään.

Huolestunut olen minäkin, mutta yritän tehdä parhaani koripalloilun eteen.

Äänekoskella on ollut ihmeellinen onni saada viime vuosikymmeninä pari hyvää ikäluokkaa lajin pariin.
Minulla oli ilo valmentaa joukkueita ( 1954 - 1955 synt) jotka voittivat sm-kultaa a- sekä b-pojissa 1972. Nykymuotoisella sarjasysteemillä näitä mestaruuksia ei olisi tullut. Talven mittainen sarja ei onnistu 5-6 pelaajalla. Nämä pelaajat olivat kokeneita suomisarja pelaajia jolle tasolle silloisilla Helsingin junioreilla ollut mitään asiaa.
Toinen kova ikäluokka oli 1975 joka voitti a-poikien sm kultaa - 92 ja myöhemmin koripalloliiton avustuksella hävisi kullaan Hongalle 22- vuotiassa.
Näiden molempien joukkueiden pohjilta noustiin mestaruussarjaan muutaman vuoden viiveellä.
Vielä yksi juniorimestaruus tuli osin Sami Lehtorannan mukaan tulon vuoksi 80-81 syntyneille.

Koripallo on hyvä urheilulaji pienille paikkakunnille koska sitä voidaan harrastaa ja pelata kilpailumielessä jopa 6-7 henkilöllä. Menestyäkseen ja harjoitellakseen hyvin tarvitaan joukkueeseen 15-16 pelaajaa. Meillä Äänekoskella siihen ei ole mahdollisuuksia. Nyt olisi ollut minun pitkän urania aikana lähes ensimmäistä kertaa paikkakunnalla saada c-poikiin sellainen ryhmä. mutta jotkut isät ja äiti halusivat valmentaa ja päättää itse kullannuppujensa pelillisistä asioista - joten taas ollaan vaikiotilanteessa 6-8 pelaajaa juniorijoukkueessa, molemmissa.

Huolestunut, sekä heh heh ovat varmaan tietoisia junioripelaajien määrästä - laatuhan on kokonaan valmentajien vika. On todella asiantuntijamaista verrata Hongan / Huiman juniorien laatua. Toinen lähtee yllä kuvatusta tilanteessta. Toisella on suomen suurin juniorikaarti sekä koko maan kattava keräys ikäluokkansa maajoukkue tähdistä. Kyllä siinä arvioja varmaan tuntee itsenä ylpeäksi kun illalla katsoo peiliin - minä huomasin että Vili Väisänen eikä Pekka Karvonen ei ole maan parhaita tällä hetkellä.

Huima yrittää antaa lajiin mukaan tulleille mahdollisuuden harrastaa sitä mahdollisimman korkealla tasolla minkä resurssit sallivat. Niihin reursseihin kuuluu talous sekä pelaajat. Jos pelaajia on kehitysvaiheessa niille pitää saada tukea ulkopuolelta , jotta pystytään tarjoamaan mahdollisimman hyvä harjoittelutilanne ja sellainen sarjataso joka luo haasteita.
Huiman tappio todella hyvin pelanneele Hongalle ei jää sarjan viimeiseksi, mutta varmaan voittojakin tulee.
Huimalla on nyt kasassa hyvä - tosin kokematon ( pelaajien ikävuosista riippumatta ) joukkue. Varmaa on että urheilukatsomoon tyypilliseen tapaan kuuluvaa ilkkumista tulee - toivottavasti kannustajat tulevat myös ääneen.

Koripallo fanitus ei muuten ole sarjatasosta kiinni. Toivotaan että yhteistä henkeä saadaan mukaan niin että emme joudu kannustamaan Huima 2-divisioonassa. Minä kyllä kannustan sittenkin.

Markku Ranta

kuka ei antanut kullannuppujen pelata HUIMASSA pitäs katsoa peiliin , nyt olis c-pojissa ennen kokemato ryhmä , Maken iloksi

Hepukka

Surullista hopa. Turha tuota saivartelua ja toisten nokittelua on jatkaa. Näin sivusta katsottuna näen pelkästään hienoksi asiaksi, että kaupungista löytyy tekemisen meininkiä sekä C- että nuoremmista ikäluokista. Ensimmäinen askel on puolin ja toisin unohtaa aikuisten hiekkalaatikkoleikit ja luoda Äken pojille ensi vuodeksi B-junnuihin resurssit eli valmennus ja taustat kuntoon. Siitä hyötyy edustuskin yllättävän nopealla aikataululla.

make 100.v !?!

anteeksi, vain kun en nyt "markku rannan" tekstiä jaksanut lainata, mutta siitä (ja vähän muusta) aion kommentoida... vähän tässä laskeskelin että jos make on tosiaan b-pojissa valmentanut 50-luvun alussa syntyneitä, se tarkoittaisi että make olisi ~ bit over 80 vuotias... ja toisesekseen ei oikea make lähtisi hyvän valmentaja/ystävänsä P.Karvosen poikaa haukkumaan. ja vielä se kolmas seikka. tällä kyseisellä sivustolla vierailevat OIKEASTi vain harvat ja todella "no life" ihmiset, ja en usko että make on yksi Meistä. mutta jos näin on niin onnea vain sinne, on teillä h*****in hyvä valmentaja. sitten vielä tuohon juniori juttuun sen verran että huimalla ei näyttäisi, mitä nyt olen seurannut, olevan valoa tunnelin päässä muutamaan (kymmeneen??) vuoteen....... ja sitten vielä kysymys näille kipinäläisille (jotka ovat lukemani perusteella hyvin aktiivisia tällä palstalla) mihin meinasitte , "markun" sanoin; "kullannuppunne" sijoittaa juniori vuosien jälkeen?? :eek: :-* onko kipinällä miehissä joukkuetta? niin ja vielä, toimistolle en jaksa ulkopaikkakuntalaisena lähteä... pelitkin nääs seuraan netistä

laskutaito missä pelaa?

make 100.v !?! sanoi:
anteeksi, vain kun en nyt "markku rannan" tekstiä jaksanut lainata, mutta siitä (ja vähän muusta) aion kommentoida... vähän tässä laskeskelin että jos make on tosiaan b-pojissa valmentanut 50-luvun alussa syntyneitä, se tarkoittaisi että make olisi ~ bit over 80 vuotias... ja toisesekseen ei oikea make lähtisi hyvän valmentaja/ystävänsä P.Karvosen poikaa haukkumaan. ja vielä se kolmas seikka. tällä kyseisellä sivustolla vierailevat OIKEASTi vain harvat ja todella "no life" ihmiset, ja en usko että make on yksi Meistä. mutta jos näin on niin onnea vain sinne, on teillä h*****in hyvä valmentaja. sitten vielä tuohon juniori juttuun sen verran että huimalla ei näyttäisi, mitä nyt olen seurannut, olevan valoa tunnelin päässä muutamaan (kymmeneen??) vuoteen....... ja sitten vielä kysymys näille kipinäläisille (jotka ovat lukemani perusteella hyvin aktiivisia tällä palstalla) mihin meinasitte , "markun" sanoin; "kullannuppunne" sijoittaa juniori vuosien jälkeen?? :eek: :-* onko kipinällä miehissä joukkuetta? niin ja vielä, toimistolle en jaksa ulkopaikkakuntalaisena lähteä... pelitkin nääs seuraan netistä
Jos on ollut esim. vuonna 1965 (jolloin 50-luvun alussa syntyneet olivat B-ikäisiä) niin voi olla syntynyt esim. vuonna 1945 eli kuuluu ns. suuriin ikäluokkiin ja on siis tällä hetkellä vähän yli 60 v. Kuinka pääsit lähelle 100 vuotta, einstein?

Moro,

ihan noin täsmennyksenä. Markku Ranta on aloittanut valmentamisen 1968 ja on tällä hetkellä 63-vuotias.

Tsemppiä Huimalle!

manguster siti

joo, makehan on vissiin syntynyt v 194(3 - 6 tai jotain), niin tässä itsekin aluksi mietin että aika nuorena on alkanut valmentaa. ikäluokat silloin erilailla luokiteltu kuin nyt? siihen en ota kantaa onko se mae, vai ei, koska eipä voisi vähempää kiinnostaa. mutta haluaisin spekuloida valmenatajalla jälkeen maken... mielestäni kaksi vahvinta vaihtoehtoa ovat tällä hetkellä: (ei suinkaan karvonen yms.) vaan T.Hintikka ja "Spede", ja kyse ei ole pasasen pertistä :eek:

Uskomatonta paskaa. Hartford takaisin ja äkkiä, muuten ollaan pian 2-divarissa.

TUOMARIT!!!

Jos noilla tuomariavuilla ei voita hännänhuippua, niin ei paljoa voi odottaa.

Jos tuomarit olisivat viheltäneet edes suurin piirtein tasan, niin tappio olisi ollut todella ruma!

TUOMARIT!!! sanoi:
Jos noilla tuomariavuilla ei voita hännänhuippua, niin ei paljoa voi odottaa.

Jos tuomarit olisivat viheltäneet edes suurin piirtein tasan, niin tappio olisi ollut todella ruma!
Totta tämäkin.

Voisiko jeesjees tai joku muu paikalla ollut laittaa vähän raporttia pelin kulusta. Näkyy tilastojen valossa Loimaan jenkit olleen kovassa tikissä, minkä se valitettavan usein vaatii, jos vierasvoittoja aikoo sarjassa ottaa. Ojanen on piristävä tapaus tämän vuoden divarissa, sillä kovin harvassa on kotimaiset pelaajat, jotka pelistä toiseen nakuttavat n. 20pinnaa, tai käytännössä niitä ei muita ole! Joku viitseliäs voisi katsoa löytyykö edes kymmentä kotimaista, jotka olisivat tehneet tänä kautena 20p pelissä.

Olin itse reipas ja katselin, niin taitaa juuri se kymmenkunta 20 pinnan rajan rikkonutta kotimaista olla > Silvonen x3, Nieminen1, Turjax2, Raiskix2, Tuominen1, Leimu1, Forsman1, Nikitinx2 ja varmaan vielä jokunen muukin. Mutta anyway, kova pelaaja on Ojanen!

jeezjeez

Ottaako tää nyt niin koville, ettei kommentteja pelistä heru?

Kyllähän se ottaa. Eipä tuossa paljon kertomista ole. Loimaan jenkit oli loistavia Huiman puolustuksen suosiollisella avustuksella. Heard pari veti jäätävää donkkia, Morrisin naamaan vedetty oli hienoimpia mitä olen koskaan nähnyt. Huiman kotisivuilta pitäisi löytyä raporttia.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.