Vs: JOEN SUU
Hyvät neuvot ovat aina kalliit. Eihän niitä ilmaiseksi.
Mutta ei tuuriin meiltä kummoinen matka ole. Meille siis! Itsellänikin kävi eilen hyvä tuuri, vaikka oli perjantai ja 13. päivä. Nimittäin yksi sokea ukkeli meinasi ajaa liikenneympyrässä, vai mikä kiertoajeluliittymä se on, täysillä päälle. Onneksi jarrut oli huollettu Avensiksesta pari vuotta sitten. Päitsi se käsäri.
Kyllä siinä teki mieli kiihdytysajoon lähteä perään, mutta hyvä luonne ja hieno mies kun olen, niin annoin anteeksi.
Joo, kyllä täällä reiluja ollaan. Minäkin, kun tulet kylään, tarjoan ihan niin paljon, kun jaksat lipittää.
Jokipojat on niitä uimareita, jotka aina keväisin laskevat Utrasta Pielisjokea pitkin Pyhäselälle asti. Köyhiä, mutta rohkeita ovat he. Itsekin kokeilin aikoinaan, mutta pelastuslaitos nappasi väliltä, kun luulivat, että hukun.
No enhän minä ihan Utrasta asti, vaan siitä kaupungin vanhasta kirjastorannasta, kun Vinettopullo putosi siihen kanavaan ja minä uimalla hädissäni perään. Pahinta oli, että pullo pakeni. Mutta pääasia, että pelastuin. Olisi nimittäin jäänyt eukolta tällainen Adonis muuten saamatta.