Vs: JOEN SUU
Tutkittu on, että kaikki alkkomahooli on terveydelle hyväksi.
Juu. Viikko takana töissä loman jälkeen ja raskastahan se oli. Mutta kaiken sitä kestää, kun esimies, eli minun tapauksessani nainen, kehuu jatkuvasti. Sitä alkaa tuntua siltä, että on korvaamaton. No sen näkee sitten vajaan kolmen vuoden kuluttua.....
Eukko taas oman lomansa jälkeen iltavuorossa. Muistaakseni sillä on neljä iltavuoroa peräkkäin, joten rauhassa tässä saa elpyä. Paitsi oli laittanut lapun keittiön pöydälle, että IMUROI! No minä kuuliaisena perheen pään alamaisena tottelin.
Nyt aion pitää tipattoman viikonlopun ja valkaista nenäni. Yhden oluen vaan olen vasta ottanut ja meinasin illalla rillatakin mökissä ja kenties punkkua hieman maistan pikkusormi pitkällä.....Mutta huomenna lupaan olla pahemmin ottamatta. Korkeintaan muutaman loivennuksen. Pitäähän sitä jaksaa muutamia pelejä tiirailla....
Vaan olinpa taas aamulla huuli pyöreänä, kun luin lehdestä, että konkurssifirma nimeltä Suomi, ottaa taas lisävelkaa budjetin kattamiseksi. On ministerit tainneet ottaa oppia muutamista nimeltä mainitsemattomista urheiluseuroista......
Mistä helkkarista sitä velkaa valtiot oikein ottavat, kun mulla on oikeasti sellainen käsitys, että kaikki valtiot ovat velkaa ja lisää ottavat. No minähän en olekaan minkään pankin ekonomisti, joten en voikaan noin vaikeita asioita ymmärtää. Eli missä sitä vapaata rahaa oikein on saatavilla. Minäkin haluaisin, sillä onko kukaan kuullut, että valtion velkaa maksettaisiin takaisin? En minäkään haluaisi takaisin maksaa.....lisää vaan.
Se siitä taloudesta.
Mutta kävin äsken kaupassakin ja soin itselleni hiukan herkutteluasioitakin. Lakupussin ostin ja paketin Pirkan mansikkatuutteja. Kaupan pihassa oli loimulohen myyjäkin, mutta kilohinta oli 36 euroo ja mulla taskussa vain kaksi ja puoli euroo, niin ostamatta jäi.
Miten muuten loimutettu lohi voi olla niin kallista? Ryöstöä, sanon minä.
Onkohan wimpula enää sielun- ja etenkään ruumiinvoimissa siellä Laplandiassa? Vai joko maksa on poksahtanut taikka haimatulehdus yllättänyt.....
Veke on kuulemma nakkibussin kyydissä, joten emme tapaa häntä vähään aikaan.
Siellä ne muutkin pojat Pil...paossa vaan Senjo-Riittoja pyörittelee. Onneksi meikäläinen on tällainen kotihiiri, niin ei tarvitse morkkishiessä niin usein pyöriskellä......
Tsup!