Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Mitä ihmettä? Etkö todellakaan Haades tiedä tuon pe3333 merkitystä?

No en kyllä minäkään. Taidetaan olla kalkkiksia?

Mutta kaikkihan me jonkinlaisia katsastusmiehiä ollaan. Ainakin me miehet. Viittaan vaan yhden laulun sanoihin: " Namusia naisia katsastan......"

HUOMIO!

" Herrat TM:n tarkastajat. Perhe Vanhanen ja perheen kivitalo valmiina tupa-ja aluetarkastukseen. Ilmoitan, ettei puuta ole näkyvillä, eikä sitä ole mihinkään muuallekaan piilotettuna. Ellei sitten muisti ole tehnyt tepposta? Ilmoitti Vanhanen ".

Teikäläisellekö se kadonnut lautakasa lähetettiin? No, ei mikään yllätys ehkä kuitenkaan. Teitkö halkoliiterin? Ja riittikö rillikatokseenkin? Kyllähän nyt kylillä kelpaa liikkua (toki kelpaa muutenkin, en minä sitä) ja kutsua tutkailemaan aitoa Vanhasen sahatavaraa.

Tulipahan tuossa sellainen mieleen, kun ajattelin, että voisihan siellä Joensuussakin joskus pistäytyä, vaikka katsomassa sitä asiaa, mitä tällä palstalla ei saa mainita. Mutta, mutta.. Tylsempää ajoreittiä, kuin Imatra-Joensuu saa maailmankaikkeudesta hakea. Niin siitäpä tulikin mieleen, että kun Joella pysyy vielä se taltta ja vasara (vai millä niitä kiviä taotaan, vai mitä niille tehdään) käsissä, niin niihin matkalla oleviin kallioleikkauksiin voisi takoa vaikka jotakin figuureja (vai mitä ne on). Siinäpäs olisi ympäristötaidetta parhaimmillaan. -Mutta ei niitä presidenttejä niinkuin siellä ameriikassa, vaan jotakin, missä silmä lepäisi. Tai ajaessa ei ehkä olisi kuitenkaan hyvä levätä. Mutta kunhan nyt jotakin.

Oiotaanpas noita virheellisiä ilmaisuja heti. Rautaa taotaan, mutta kiveä hakataan. Kun kiveä hakataan johonkin tiettyyn muotoon mallista tai ilman, sitä sanotaan kiven veistämiseksi. Tosin nykyään käytetään alkutyöstössä enemmänkin noita timanttityökaluja. Työstökoneina sahoja, vaijerisahoja, rälläköitä. Myös poraus ja kiilaus on kovasti käytössä, kun irrotetaan isompia kappaleita.

Käsin voidaan sitten tehdä viimeistelyä taltoilla, piikeillä, pineillä ja kanttiraudoilla. Lyömäaseena käytetään moskia tai puunuijia. Voihan noita pikkuisia vasaroitakin käyttää. Myös koneellista pintahakkausta voidaan tehdä esim. paineilmahakkurilla eli " pörrällä " Pintaa voidaan työstää myös hiomalla timanttihiomalaikoilla tai jopa polttamalla.

Lisäksi voidaan hioa ja kiillottaa käsin jauheilla tai erilaisilla kiillotuskoneilla.

Niin, että kiveä ei taota. Peskuta!

Mutta ei tässä ole ihan viime aikoina joutanut noita presidenttien päitä, eikä edes ilmeisesti jörön toivomia kauniimman sukupuolen kuvatuksiakaan minnekään kallioihin veistämään, kun viime vuodet on tullut pyörittyä hieman toisenlaisissa hommissa. Kädentaitoihin nekin kyllä kovasti liittyvät.

Mutta jos olet jörö oikeasti tulossa tännepäin joskus, niin pistä vaikka privana tietoa ja sovitaan tapaaminen. Huomaat sitten, etten ole ihan niin paha mies, mitä jotkut väittävät tai ainakin luulevat. Toki ruma, mutta uskonpa, ettet itsekään enää mikään kiiltokuvapoika ole?

Olisihan tässä helkutin paljon kaikkea muutakin kertomista, mutta ne asiat vaan päivän mittaan tuppaavat unohtumaan. Pitäisiköhän käydä niissä muistitesteissä? Saisi sopivan lääkityksen jo heti alkuvaiheissa. Niillä kuulemma saa useita parempia vuosia tai ainakin vuosia. Olisihan se kaikkien kpcomilaistenkin etu ja varmasti suuri toivomuskin, ettei aika ajaisi ohitseni muutamaan vuosikymmeneen?

wimi sanoi:
Tänään ei kehtais tehdä kirjoitusvirheitä. ;)
Siihen on kyllä keino, eli konsti, jo olemassa...
Miekii luulin tehneeni yhden virheen, mutta erehdyin. Olin kuitenkin varmuuden vuoksi pari kuukautta hiljaa. ;D

Tarkoitat kai, että olit pari kuukautta kirjoittamatta tänne? Kukaan ei nimittäin koskaan tule uskomaan sellaista, että olisi ollut joskus pari kuukautta hiljaa. Ehkäpä koomassa, mutta silloinkin luultavasti toisesta päästä pääsisi välillä niitä " torven törähdyksiä "?

Pitäis huomenna kokee verkot .Päivä on vaan nykyisin niin lyhyt.tai minä saamaton .

Ei ihme, että niin moni menettää henkensä ja vain kalojen vuoksi, kun noinkin heikoille jäille uskallaudutaan.

Itse en kalasta lainkaan, koska haluan elää vanhaksi. Just kävin lohen Cittarin kalatiskiltä.

JOEN SUU sanoi:
Ei ihme, että niin moni menettää henkensä ja vain kalojen vuoksi, kun noinkin heikoille jäille uskallaudutaan.

Itse en kalasta lainkaan, koska haluan elää vanhaksi. Just kävin lohen Cittarin kalatiskiltä.
"Just kävin lohen Cittarin kalatiskiltä." Kuka tämän kirjoitti; onko meillä useampi Joe?

Varmaan sen kirjoitti kaksijakoisen jakomielitaudin toinen puoli, joka on tunteellinen murreihminen?

Mitä taas siihen tulee, että onko teillä useampi Joe, niin siihen en vastausta tiedä. Meillä ainakin minä olen ainoa.

" Viinaksia en ole jättänyt. Viimeksi keväällä olin 43 päivää tipattomalla. Elän tunteideni ja tuntemuksieni mukaan. Elän vain kerran ".

Edellinen lainattu Vesa Keskiseltä.

No melkein samanlaisia ollaan. Paitsi tietenkään en ole itseäni kiduttanut noin pitkään. Mutta toiseen tai ikuiseen elämään näköjään emme kumpikaan usko.

JOEN SUU sanoi:
Varmaan sen kirjoitti kaksijakoisen jakomielitaudin toinen puoli, joka on tunteellinen murreihminen?

Mitä taas siihen tulee, että onko teillä useampi Joe, niin siihen en vastausta tiedä. Meillä ainakin minä olen ainoa.
Osui ja upposi :D; en tiedä minäkään. Täytynee aloittaa etsinnät tuolta lounaissiivestä, palataan.

JOEN SUU sanoi:

Mites tuo ulkonäköpuoli, onko enemmän murrea vai ihmistä?

Vaikeahan tuota ulkonäköä on arvioida itse, mutta sanoisin, että enemmän muistutan murrea.

Onneksi en juurikaan turrea. Kysy vaikka Pläkiltä.

Verkot on katottu.Merelläkin voi eksyy .Tuli pimeys perämoottori ei tykänyt minusta .Puhelin tyhjä .Airot minua nyt kuulee.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.