Vs: Kataja vs Korihait la 17.1. Joensuu Areena klo 17.00
riisto sanoi:
Materiaali!
Tämän vuoden Kataja on lähellä kaikkien aikojen laadukkainta liigajoukkuetta. Siis pelaajien laadulla ja absoluuttisella skaalalla mitattuna.
Ei tule heti mieleen kovempaa joukkuetta, tuleeko muille?
Kai se viime vuoden Topokin oli kova joukkue käryihin asti, kun kerta otti niin monta voittoakin peräkkäin. Myös kouvot kautena -94/95 oli mielestäni kova. Mutta kuten tässä on huomattu niin nämä on mielipiteitä ja mitä tuossa aikaisemmin itse hain on lähinnä se, että kyseessä oli Urheiluruutu, jonka tarkoitus on kertoa kuitenkin faktoja, ei mielipiteitä, ja kun faktoja katsotaan, niin Lahdella ja Kouvoilla oli kummallakin yhtä monta kotivoittoa yhtä monessa pelissä, kuin Katajalla. Ja kuhan tässä pari päivää odotellaan, niin uskon, että Kataja tippuu tuolta paikalta Kouvojen ja Lahden rinnalta.
Mutta koska tässä ruettiin materiaaleilla prassailemaan, niin ei se materiaali ole kaikki kaikessa. Miksi itse tykkään tällähetkellä olla Kouvo-fani on se, että viime kautena ja tällä kaudella Kouvot-materiaalista saatiin mielestäni aika maksimaalinen osa potentiaalia valjastettua käyttöön, tätä ei mielestäni voi Katajasta tällä hetkellä vielä sanoa. Materiaali, kun puhutaan yksilöistä, on kieltämättä erittäin vakuuttava, mutta itse näen valmennuksen edelleen heikkoutena (tästä nyt taas porukka suuttuu). En korihait peliä nähnyt, mutta kommenttien ja lehtien perusteella ihmettelin suuresti Rayn kommenttia: "Luotin koko ajan, että Larry löytää pelinsä, mutta tänään niin ei valitettavasti käynyt." Jyri puolestaan kertoi panostaneensa nimenomaan kyseisen herran prässäämiseen vuorotellen kolmen miehen voimin ja Ray vaan toivoi, että kyllä Larry handlaa homman, sen sijaan että olisi tehnyt jotain miehen pelaamisen ja sen pallon ylöstuonnin helpoittamiseksi. Jälkeenpäin on hyvä löytää tekosyyksi peten poissaolo...