Vs: Kataja VS ToPo la 31.10 Joensuun Areena klo 17
No niin. Nyt on palauduttu kyliltä.
Joku vaatii lisätietoa siitä, onko JOE saanut Salelta huutia ihan. Tuskinpa ketään suuremmin kiinnostaa, mutta laitetaan uteliaille hieman mielipiteitä.
Ensinnäkin. Mikä sen vissyaition raja on? Lentolippua nimittäin ehdotettiin monta kertaa paljon vissyaitiota alempaa ja useastakin kohdasta katsomoja. Ettei vaan Jokafan itse olisi ollut yksi noista vaatijoista? Pääpiru siinä huutelussa en ollut minä. Jotain muuta olen voinut kyllä pelin tiimellyksessä huudellakin. Eihän tässä kaikkea tällainen dementikko voi muistaa. Huonokuuloisena en itse ainakaan kuullut, että Sale olisi juuri minulle palautetta antanut. Mutta jos on niin tehnyt, niin sou vot?
Ja näkihän nuo pettymykset ja päänpyöritykset niin Salelta kuin Salmiseltakin, kun Chones urakoi useamman kerran peräkkäin korin alta ohi.
Itse ottelusta kokonaisuudessaan voi tietysti olla montaakin mieltä ja pistänpä ihan omianikin. Paljonhan siinä oli hyvääkin, mutta sitten se tärkeitten ratkaisupallojen sössiminen kuitenkin jäi hyvin mieleen.
Tietenkin Trotter oli pelin ratkaisija, sitä on turha kenenkään kieltää. Äärettömän kova ja jäätävä kaveri, jollaista takamiestä en muista ennen näissä karkeloissa nähneeni. Siihen kun vielä lisätään, että kaikki mahdolliset " munkkipallotkin " pomppivat koriin mitä ihmeellisimmistä pompuista, niin ei voi kuin ihmetellä. Ei auttanut, vaikka kättä olisi ollut miten paljon naamalla, eikä ajoissa pysytty mukana. Kohtalaisen paljon kaveri omaan pussiinsa pelasi ja pompotteli, mutta mikäs on niin tehdessä, kun oma peli noinkin sujuu.
Se uusi Tyray vaelteli ja löntysteli tikit naamassa väsyneen näköisenä aikansa saamatta juuri mitään aikaan, mutta kun peliä ratkaistiin, niin murjoi ylipainollaan tärkeät kupit.
Katajan osalta peli ei missään nimessä ole ollut koko syksynä mitenkään tasapainossa. Yksittäisiä onnistujia on joka pelissä, mutta sellainen tasaisuus näyttää puuttuvan. Eilen pääonnistuja oli Sale.
Silmiinpistävästi näkee, että kaikissa näkemissäni otteluissa Katajan päähän tehdään paljon niinsanottuja helppoja koreja, joissa joku tai jotkut nukkuvat puolustuksessa. Vastaavasti Kataja saa tehdä töitä aina enemmän jokaisen korinsa eteen. Eli Katajan puolustuspeli ei ole balanssissa. Siihen voi olla montakin syytä. Jenkkien vaihtuvuus jne. mutta sellainen kuva pelistä jää, ettei puolustus toimi kunnolla.
Pakko vielä ottaa kantaa tuohon tapaus Chonesiin. Kaveri on kova yrittämään, mutta naulasi ohinostoillaan korin alta ja huonoilla vapareillaan suurelta osin pelin lopussa Katajan arkun kiinni. Eikä nuo vaparit muiltakaan oikein luonnistuneet. Iveyn viimeinen heittohan oli sentään tahallaan ohiheitetty. Chones, kuten kaikki näkevät on selvästi liian pieni pelipaikalleen ja kun pomppuakaan ei liiemmälti ole, niin alakynteenhän se tahtoo pitempien edessä jäädä.
Uusi hemmo Bradford voi olla kuntoutuessaan hyväkin kaver? Pelisilmää näyttää kyllä löytyvän. Itselleni vain ei ole täysin auennut, että miksi Davis vaihdettiin ennen Chonesia? Sieltä päästähän ne vaihdot olisi pitänyt mielestäni aloittaa. Mutta kai siihenkin joku selväjärkinen syy löytyy?
Chonesin vaihtoa odotan seuraavaksi, vaikkei hänen tilastosakkeet paperilla kovin pahoilta näytäkään. Syyt yllämainittuja.