Koripallo.com

Katsojien/pelaajien/valmentajien/dumarien dialogien parhaat

Vs: Katsojien/pelaajien/valmentajien/dumarien dialogien parhaat

Enpä nyt tiedä tuosta pienuudesta. 181 cm ja 95 kg pelkkää lihasta ja jännettä. Penkistä nousee tanko lukoilla sekä ilman ja jalkakyykystä pääsen juuri ja juuri ylös omin voimin.

Mitä taas tuohon teidän plankettiin tulee, niin olitte kirjoittaneet sen muotoon, MISSÄ ON JOENSUU? Eihän sitä arvannut, että minusta on kyse. Luulin, että olitte eksyksissä, kun olitte muutenkin niin orvon ja avuttoman näköisiä.

Joskus tammi-helmikuussa 1996 olin seuraamassa Forssassa FoKoPon ja LaNMKY:n ottelua, tapojeni mukaisesti eturivissä. FoKoPo johti tauolla noin kymmenellä pinnalla ja seurasin Lahden pelaajien alkulämmittelyä.

Pallo kimposi jonkun lahtelaispelaajan jalasta kentän laidalle suoraan minulle. Lahden silloinen jenkki, ikityylikäs vasurisentteri Lewis Preston, hölkkäsi minua kohti kädet ojossa. Minä tietysti innosta piukeana ojensin pallon Prestonille ja sanoin ghettoenglantia apinoiden 14-vuotiaan pojan itseluottamuksella: "YO MAN, WHAT'S UP! GOOD GAME MAN!"

Preston - joka oli tuohon mennessä tehnyt ainoat pinnansa vapariviivalta, saanut neljä virhettä ja heittänyt kaksi helaa - vilkaisi minua ilmekään värähtämättä, otti pallon kiinni, sanoi "Up yours" ja kääntyi kannoillaan. Minä istuin tyrmistyneenä alas ja vieressä istunut kaverini nauroi taukoamatta seuraavat viisi minuuttia.

Oi noita aikoja!

Sophistifunk sanoi:
Joskus tammi-helmikuussa 1996 olin seuraamassa Forssassa FoKoPon ja LaNMKY:n ottelua, tapojeni mukaisesti eturivissä. FoKoPo johti tauolla noin kymmenellä pinnalla ja seurasin Lahden pelaajien alkulämmittelyä.

Pallo kimposi jonkun lahtelaispelaajan jalasta kentän laidalle suoraan minulle. Lahden silloinen jenkki, ikityylikäs vasurisentteri Lewis Preston, hölkkäsi minua kohti kädet ojossa. Minä tietysti innosta piukeana ojensin pallon Prestonille ja sanoin ghettoenglantia apinoiden 14-vuotiaan pojan itseluottamuksella: "YO MAN, WHAT'S UP! GOOD GAME MAN!"

Preston - joka oli tuohon mennessä tehnyt ainoat pinnansa vapariviivalta, saanut neljä virhettä ja heittänyt kaksi helaa - vilkaisi minua ilmekään värähtämättä, otti pallon kiinni, sanoi "Up yours" ja kääntyi kannoillaan. Minä istuin tyrmistyneenä alas ja vieressä istunut kaverini nauroi taukoamatta seuraavat viisi minuuttia.

Oi noita aikoja!

Mielenkiintoni heräsi ja löysin sitten tällaisen:
http://www.und.com/sports/m-baskbl/mtt/preston_lewis00.html

JoKaFan sanoi:
Mielenkiintoni heräsi ja löysin sitten tällaisen:
http://www.und.com/sports/m-baskbl/mtt/preston_lewis00.html
Viime kaudella työnantajana näköjään Penn State:
http://www.gopsusports.com/sports/m-baskbl/mtt/psu-m-baskbl-mtt.html

Ja jos jatkaa hieman off-topic hengessä, niin Katajasta tuttu Shawn Swords on näköjään myös jatkanut valmennuspuolella (vink, vink Törmälä):
http://www.luvoyageurs.com/basketballm/index.html

No viime kauden yleisön heitoista jäi mieleeni ainoastaan (lähinnä koska itse pystyi samaistumaan kyseisellä hetkellä mielipiteeseen), kun "rakastettu korinalusjyrä" Chones missasi lay-upin korin alta ja oli tulossa turpiin, niin yleisöstä kuului: "Salmiselle lippu samalle lennolle!". ;D

Huiman peleistä olisi paljonkin kerrottavaa, jos vain Rannan Maken ölinästä olisi saanut selvää, vuosien saatossa dialogia on käyty niin tuomarien, toimitsijapöydän, vastustajan valmentajan ja pelaajien, kuin omien pelaajienkin kanssa.

Muutamia Huiman mestaruussarja ajoilta tulee mieleen:

"Naru" Naukkarinen oli vapariviivalla ja mies kun ei ollut niitä kaikkein varmimpia vapaaheittäjiä, kun ensimmäinen lipsahti ohi katsomosta kuului: "muista Naru että heitto lähtee jaloista", toinen menikin siisään ja Naukkarinen kiitti kohteliaasti yleisön suuntaan.

Erään pelin puoliajalla Huima oli tappiolla ja silloinen jenkki Andre McCullum oli tehnyt pelissä 1 pisteen, eräs eturivin katsoja kysyi mieheltä mikä on kun peli ei kulje, siihen Andre vastasi että toisella puoliajalla kulkee ja hoitaa Huiman voittoon. McCullum teki toisella puoliajalla 20 pistettä ja hoiteli henkilökohtaisella panoksellaan Huiman voittoon.

Parhaiten mieleen on jäänyt välikohtaus 90-luvun loppupuolella Kouvoja vastaan pelatusta pelistä, dialogia tosin en tilanteessa kuullut. Peli oli todella kuuma ja yleisö eli pelissä mukana, yksi eturivin katsoja päätti osallistua peliin kampittamalla ohi juosseen Jukka Toijalan, voitte kuvitella mikä mylläkkä siitä syntyi. Järjetysmiehet hoitivat tilanteen tyylikkäästi poistamalla miehen, ei suinkaan koko katsomosta vaan pelkästään siirtivät miehen katsomaan peliä yläriviin.

jeesjees sanoi:
Parhaiten mieleen on jäänyt välikohtaus 90-luvun loppupuolella Kouvoja vastaan pelatusta pelistä, dialogia tosin en tilanteessa kuullut. Peli oli todella kuuma ja yleisö eli pelissä mukana, yksi eturivin katsoja päätti osallistua peliin kampittamalla ohi juosseen Jukka Toijalan, voitte kuvitella mikä mylläkkä siitä syntyi. Järjetysmiehet hoitivat tilanteen tyylikkäästi poistamalla miehen, ei suinkaan koko katsomosta vaan pelkästään siirtivät miehen katosmaan peliä yläriviin.
Eikös BC Jyväskylän ja KTP:n puolivälieräväännössä ollut vastaavanlainen välikohtaus jonkun ahtaajista kampittaessa muistaakseni Virtasen Peten?

Tuli mieleeni tapaus ajoilta, kun Katajassa pelasi samaan aikaan Laaksosen Sami ja Valtosen Janne. Janne onnistui sössimään Samin syötön ja pallo vastustajalle ja ilmaiset pisteet. Sami nappasi pallon korin alta ja heitti Jannea pallolla takaraivoon, kun toi palloa ylöspäin... Nappasi sitten takaraivosta kimmonneen pallon takaisin itselleen ja jatkoi pelaamista... Jannen ilme on jäänyt mieleen, poikaa pikkuisen hävetti.

Kolmas Kirves sanoi:
Tuli mieleeni tapaus ajoilta, kun Katajassa pelasi samaan aikaan Laaksosen Sami ja Valtosen Janne. Janne onnistui sössimään Samin syötön ja pallo vastustajalle ja ilmaiset pisteet. Sami nappasi pallon korin alta ja heitti Jannea pallolla takaraivoon, kun toi palloa ylöspäin... Nappasi sitten takaraivosta kimmonneen pallon takaisin itselleen ja jatkoi pelaamista... Jannen ilme on jäänyt mieleen, poikaa pikkuisen hävetti.

Poikaa.. Niin, miehillähän on peräti puolitoista vuotta ikäeroa....

Viimesessä Pyrintö-KTP pelissä tais olla taulussa se 20 pinnaa eroo Pyrinnön hyväks, ja KTP:n fanit siellä huuteli niitä loistavia "Turpa kiinni!" -huutojaan ja puivat nyrkkiä (?!) Punakaartiin päin. Tässä vaiheessa Punakaartin päädystä kuulunut "Kyllä tän matsin jälkeen viikon lakko maistuu!" -huudahdus toi välitöntä mielihyvää.

http://www.yle.fi/tekstitv/html/P228_04.html

Hyvä Mauro ja lentismiehet! Toivottavasti koris tekee saman tempun.

Mitäköhän Kalervo Kummajainen tuosta miettii?

Downtown sanoi:
http://www.yle.fi/tekstitv/html/P228_04.html

Hyvä Mauro ja lentismiehet! Toivottavasti koris tekee saman tempun.

Mitäköhän Kalervo Kummajainen tuosta miettii?
Berruto on Äijä pelaajineen ja täyttä asiaa tämä rinnastus Maukalla kendoon verraten. Hienosta näpäytyksestä huolimatta tämä lienee hieman väärässä aihealueessa?

No niinpä onkin. Luin vain otsikon, enkä Rööriroopen avausviestiä.

Niin kovin harvoin vaan suomessa otetaan esille tätä jääkiekon marginaalista asemaa urheilulajien joukossa, varsinkaan arvovaltaisessa piirissä, johon Mauron Perruton voi varmasti laskea.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.